Kenan Sofuoğlu Moto2 de 6. Yarışına Çıkıyor

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Takımı için de kötü bir gün oldu bugün, 2 pilotları da yarış dışı kaldı.
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Umutluydum Kenan için. Önceki yarışlarda da yaptı bunu, iyi giderken bi noktada çok zorluyo ve kaza yapıyo.. Takımının da 2 yarışçısı, yarış dış kaldı. Üzüldüm, umarım bi sakatlıkları yoktur.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
231
Çok yazık oldu. İyi bir performans gösterdi yarış boyunca. 3 olduktan sonra biraz daha kontrollü olsaydı podyum görecekti. Viraj içinde fazla hızlı kalıp öndeki Simone ye arkadan çarparak hem onu hem de kendini yarış dışı bırakmış oldu.

Amerikan futbolunda bir laf vardır: "Fazla çaba hata doğurur" Biraz daha serinkanlı düşünebilse geçiş hamlesini daha uygun bir pozisyonda deneyebilirdi ama sanırım o motivasyonda tamamen fazla adrelanin etkisiyle sağlıklı düşünemedi.

Her iki yarışçı için de çok yazık oldu çünkü ikisi de podyum görecek durumdaydılar.
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
belki taraflı yaklaşıyor olabilirim ama benim gördüklerimden çıkardığım öndeki kenanı sıkıştırdı kenan da fren yapmayınca böyle oldu?

Ben kenan çok hızlı girdi diye gördüm. Arkadan çarpınca öndekine kaza yaptırdı kendisi de kurtaramadı..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aslında kendini toplamıştı simon düşerken. frenleme yapıp kumluğa gireceğine dip gaz yapıp tekrar piste doğru atması lazımdı kendini..
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Kendi çizgisini koruduktan sonra hızlı olup olmaması bir şey değiştirir mi?

viraja dönemeyeceği kadar içten ve hızlı girdi. Simone hızını düşürüp,tüm dönüşlerde yapıldığı gibi, hafif dıştan içe doğru girdi viraja.. Görüntüyü yüklüyorum , netim çok kötü yüklenmedi bi türlü :pr:

20 dk.dır bekliyorum iptal oldu yükleme.. neyse
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
belki taraflı yaklaşıyor olabilirim ama benim gördüklerimden çıkardığım öndeki kenanı sıkıştırdı kenan da fren yapmayınca böyle oldu?

Bence Simone önde olmanın avantajıyla her zaman yapıldığı gibi virajı içten kapattı ve savunmasını yaparak Kenan'ın geçmesine izin vermedi, Kenan da buna boyun eğerek fren mesafesini korumalı ve daha sonraki turlarda tekrar atak yapmayı denemeliydi ama acele etti diye düşünüyorum.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
viraja dönemeyeceği kadar içten ve hızlı girdi. Simone hızını düşürüp,tüm dönüşlerde yapıldığı gibi, hafif dıştan içe doğru girdi viraja.. Görüntüyü yüklüyorum , netim çok kötü yüklenmedi bi türlü :pr:

20 dk.dır bekliyorum iptal oldu yükleme.. neyse

Teşekkür ederim :cat: açıklama da yeterli oldu. zaten sinirden tekrarını izleyemedim :pr: birkaç kez izleyip bu sonuca vardıysan haklısındır :wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------

Bence Simone önde olmanın avantajıyla her zaman olduğu gibi virajı içten kapattı ve savunmasını yaptı, Kenan da buna boyun eğerek fren mesafesini korumalı ve daha sonraki turlarda tekrar atak yapmayı denemeliydi düşünüyorum.

İşin doğrusu kurallara pek hakim değilim. Hem kuralları öğrenmek hem de suçu simone'a atmanın bir yolunu bulmak için sordum bu soruyu :salut: Açıklamalar için teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Video yüklenmedi, bari bi kaç ekran görüntüsü koyayım.
catskenan.jpg

catskenan2.jpg

catskenan3.jpg

catskenan4.jpg
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
80
Niiyetim Kenanı suçlamak değil, ama biraz geç firen yaptı bence. Virajdan hızlı çıkıp geçmeyi planlamış da olabilir. Saliseler var ortada çarpmasa kurtarsa onuda geçerdi bence. :::(((
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
bu görüntü sanırım senin tezini doğruluyor :pale:

Ki dikkatimi bişey çekti şimdi. Kenan virajlara hızlı girip , sonralarda arka tekeri kaydırarak giriyor viraja. Bu viraja giriş öncesinde sağ ayağını açmış, yani fren üstünde değil. :silent::silent: Görüntülerde de biraz belli oluyor sanırım.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Ki dikkatimi bişey çekti şimdi. Kenan virajlara hızlı girip , sonralarda arka tekeri kaydırarak giriyor viraja. Bu viraja giriş öncesinde sağ ayağını açmış, yani fren üstünde değil. :silent::silent: Görüntülerde de biraz belli oluyor sanırım.

Ama zaten orada fren yapması uygun olmayabilir diye düşünüyorum. Çünkü apex'e girmek üzere o noktaya kadar çoktan fren yapmış olması gerekmez mi? Motor da hafif yatmış, o noktada yapacağı fren düşmesine sebep olmaz mı?
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Ama zaten orada fren yapması uygun olmayabilir diye düşünüyorum. Çünkü apex'e girmek üzere o noktaya kadar çoktan fren yapmış olması gerekmez mi? Motor da hafif yatmış, o noktada yapacağı fren düşmesine sebep olmaz mı?

Evet haklısın ona dikkat etmemişim. Motor yatıkken sıkıntı olacaktır. Genelde sınır noktasında fren yapıyo kenan. Hızlı girip tekeri kaydırarak son noktada yapıyor diye öyle demiştim :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Evet haklısın ona dikkat etmemişim. Motor yatıkken sıkıntı olacaktır. Genelde sınır noktasında fren yapıyo kenan. Hızlı girip tekeri kaydırarak son noktada yapıyor diye öyle demiştim :)

Zaten Kenan'ı şampiyon sanırım bu geç fren yapmadaki başarısı ve arka tekeri kullanarak virajlarda adeta drift yaparak hızlı dönmesi olsa gerek :) kafamdaki soru işaretlerine yanıt bulmama yardımcı olduğun için teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Ki dikkatimi bişey çekti şimdi. Kenan virajlara hızlı girip , sonralarda arka tekeri kaydırarak giriyor viraja. Bu viraja giriş öncesinde sağ ayağını açmış, yani fren üstünde değil. :silent::silent: Görüntülerde de biraz belli oluyor sanırım.

Kenan'ın viraja girerken ayağını açması geç frenaj yaptığına delalet , yani geçmek için ataktaymış ancak açı daraltılmış :pale:

ayak açarak geç frenajın ilk olarak Rossi tarafından kullanan bir taktik olduğunu hatırlıyorum , geç frenaj yaptığında ayağını açarak arkadaki kaymayı kontrol ettiğini ayrıca hava direncini arttırarak fren bab-ında yavaşlamaya destek olarak kullandığını sanıyorum...

şansını denemiş ya kendisi ya ikisi düşecekken ikisinin birden düşmesini tercih etmiş/istemiş gibi görünüyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst