Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
isak kardesim ben senin arkandayim. Calismalarindan ötürü desteliyorum seni. Bende senin gibi düsünüyorum. Daha iyi olabilecekse neden olmasin. Olumlu olursa zaman icinde bende yapabilirim bu tarz calismalar. Merakla takip edecegim calismalarini.

slm bugün denemelerimi yapıyorum birazdandeneme sürüşü yapacagım hava filitresini takmadan deneyecegim

karbiratörün ağzına deney için bir boru takıp toz girmesin diye bez bağlayıp öyle çalıştırıyorum yarın bu şekilde 60 km yola gidecegim ve sorunsuz çalışırsa ve yakıtta bir tasaruf olursa bu şekilde kulanacagım ve otamatik jiklesini de denedim harika oldu kontak çıkışından 12 volt alıp denedim 2 dakka civarı rölentisi yöksek şekilde çalışıyor sonra rölentiye düşüyor jile sistemi gayet güzel oldu buşekilde olması na karaverdigim de hava filitresinin rotumu uzun geliyor bu sisteme uydurmak için ucunda 4 cm kesmsk gerekiyor
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
sizde de var mı hızınızı 60 km den aşağıya düşürmeden önce elleri bırakınca benim gidon sağa sola hafif yalpalıyor hız düştükçe düzeliyor kafama takıldı nedir nedendir

bide bu akü suyunun zarar verdiği metal kısımlara ne yapabiliriz eski haline getirmek için..
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
sizde de var mı hızınızı 60 km den aşağıya düşürmeden önce elleri bırakınca benim gidon sağa sola hafif yalpalıyor hız düştükçe düzeliyor kafama takıldı nedir nedendir

bide bu akü suyunun zarar verdiği metal kısımlara ne yapabiliriz eski haline getirmek için..

sprey astar ve boya işini görür sanırım tabi aramızda bu işi daha iyi bilenlerde yardımcı olurlar ben o kadar boyadan anlamamda :queen:
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
sizde de var mı hızınızı 60 km den aşağıya düşürmeden önce elleri bırakınca benim gidon sağa sola hafif yalpalıyor hız düştükçe düzeliyor kafama takıldı nedir nedendir

bide bu akü suyunun zarar verdiği metal kısımlara ne yapabiliriz eski haline getirmek için..

motor ince ve yüksek ondan oluyor.
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
sizde de var mı hızınızı 60 km den aşağıya düşürmeden önce elleri bırakınca benim gidon sağa sola hafif yalpalıyor hız düştükçe düzeliyor kafama takıldı nedir nedendir

bide bu akü suyunun zarar verdiği metal kısımlara ne yapabiliriz eski haline getirmek için..


o motorun ön tarafındaki hafiflikten kaynaklanıyor benim cup ta aynısını yapıodu 60 la bırakınca elleri direksiyon dans ediodu ön doğru ağırlık werince düzeliodu

akü konusundada eğer blok üzerine gldiyse bnde olduğu gbi ona yapacak bişe yok bildiğim sonuçta o kdar ısıya maruz kalıyo ama diğer kısımlaar gldiyse zımpara çekip yeniden boyanabilir
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
o motorun ön tarafındaki hafiflikten kaynaklanıyor benim cup ta aynısını yapıodu 60 la bırakınca elleri direksiyon dans ediodu ön doğru ağırlık werince düzeliodu

akü konusundada eğer blok üzerine gldiyse bnde olduğu gbi ona yapacak bişe yok bildiğim sonuçta o kdar ısıya maruz kalıyo ama diğer kısımlaar gldiyse zımpara çekip yeniden boyanabilir

eğer kabortaya felan geldiyse garantiyle değiştirebilirsiniz.
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
o dediğiniz 60 km. hızla olan yalpalama bende hiç yok 40-60-80 hatta 100 km de bile ellerimi bırakırım bazen hiç öyle bi sorunla karşılaşmadım tek bindiğimde de artçı ile beraber bindiğimde de...onu bence araştırmalısınız bi dengesizlik olabilir yani eşit ağırlık dışı birşey mesela...
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
338
Bugün yavaş kullanıyordum gerçi, benzin yedeğe düşmüştü. :cherry:

Merhabalar, arkadaşım birşey soracaktım bende 3 hafta oldu MCyi alalı cok Memnunum herkes gibi...yedek depo ile kac Km gider bu Motor sen biliyormusun?? birde ilk bakım icin 500 ile 1000 Km arası gelirsen yeter dediler dogrumu? Rodaj kac Km ye kadar 2000 yetermi...cok Teşekkürler...bu ara memnun oldum ben Muzaffer:)
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
yedek depo 40 km gibi düşünebilirsin
500 kmde yag degiştir 1000 de bakımını yaptır ve muhakkat net üzerinden formu girsin
evet rodaj 2000 km ama ben hiç dikkat etmedim :):):) normal kullandım
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
evet arkadaşlar bugün karbiratörümü tam olarak denedim ve 60 km de 1.3 benzin yaktı acılardan kara köye gittim geldim yerine göre 100 km hızla yerine göre yavaş neticesin de şehir içi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

ya benim bilgisayarın bazen tuşları basmıyor eksik yazı çıkıyor ortaya avcılar demek istemiştim
 
Katılım
8 Nis 2011
Mesajlar
19
evet arkadaşlar bugün karbiratörümü tam olarak denedim ve 60 km de 1.3 benzin yaktı acılardan kara köye gittim geldim yerine göre 100 km hızla yerine göre yavaş neticesin de şehir içi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

ya benim bilgisayarın bazen tuşları basmıyor eksik yazı çıkıyor ortaya avcılar demek istemiştim

buyuk bır fark cok ıyı olmus
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@ yapiressami, sabah ilk calistira da bi sikintin oluyor mu?

Üstanin karbüratörünü temizlemesini anlamis degilim. 5000km yol yaptim temizleme yapma geregi duymadim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:39 ----------

evet arkadaşlar bugün karbiratörümü tam olarak denedim ve 60 km de 1.3 benzin yaktı acılardan kara köye gittim geldim yerine göre 100 km hızla yerine göre yavaş neticesin de şehir içi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

ya benim bilgisayarın bazen tuşları basmıyor eksik yazı çıkıyor ortaya avcılar demek istemiştim


isak, senden daha kapsamli ölcümler bekliyorum. Yani son hiz+agresif kullanim ölcümü+ sakin kullanim ölcümü.. vs.vs.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
@ yapiressami, sabah ilk calistira da bi sikintin oluyor mu?

Üstanin karbüratörünü temizlemesini anlamis degilim. 5000km yol yaptim temizleme yapma geregi duymadim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:39 ----------




isak, senden daha kapsamli ölcümler bekliyorum. Yani son hiz+agresif kullanim ölcümü+ sakin kullanim ölcümü.. vs.vs.

slm ben normal bu şekilde işe gidiş gelişte kullanıyorum 100 km 3,3 yakıyo bir kaç sefer denedim genelde ortalama aynı çıkıyo bu karbürötörün eski tipten 2 farklı dez avantajı var biri daha öncedende dediğim gibi motorun hava emişine orantılı benzine yol vermesinden dolayı eskiye oranla yüzde on gaz tepkisi biraz daha az bu normal bi durum ikincisi ise bu hava vakumlu karbürötörlerde son hız denemeleri iyi sayılmaz gaz pistonu dediğimiz vakum lastiğini aşırı hava basıncından dolayı bazen yırtılabiliyor hız olarakda bakarsak benim motor son nefesinde 120 ile 125 km arası hız yapıyordu eski sistemde zaten motorun bu hızla kullanılması motorun ömrünü azaltır necati35 in yaptığı düşük devirlerde bugün kullanmış olsaydım eminim daha az yakardı. bugün ki denememde olumlu yada olumsuz olacağını tam kestiremediğimden hava flitrensinin hortumunu takmadım ve karbürötötün ağzına geçiçi boru takıp tek kat bez sarıp tozun girmesini engelledim bu şekilde kullandım bugünkü şürüşümde karma bir kullanımdı bazen 100 km civarları bazen 6 ve istanbul trafiği malum 60 kmde 1,2de sen say 1,3 lt benzin yaktı ileriki ölçümlerimde yazarım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:46 ----------

yenin sistemin resimlerini bugün koyarım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:48 ----------

grnt1363.jpg

By isak_1981 at 2011-05-14

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 ----------

grnt1364.jpg

By isak_1981 at 2011-05-14
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
usta ellerine saglık gerçektende çok aydınlatıcı olmuş
vakumlu karbüratör uygulamasını bende düşündüm ama az bindigimi ve yakıtıda makul gördügümden sonraki dönemlere attım mekanik karbüratörlerde hızlanma daha iyi şid
ilik bana gerekli olanda o şehir içi kullanımda sürekli ites atıyorum oda yakıtı tavan yapıyor
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
isak verdiğin litre de bi yalnıslık olamsı laızm cunku senin hesabına göre bu karburatör ile 100 km de 2 litre yakıyosun dorumudur ? evet dogruysa imkansıza kosuyorsun bnm motorum 125 cc ve ybr den bile az yaktıgı halde 100 km 2.2 litre yakıyorum gerisi sen hesapla artık :silent:
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
isak verdiğin litre de bi yalnıslık olamsı laızm cunku senin hesabına göre bu karburatör ile 100 km de 2 litre yakıyosun dorumudur ? evet dogruysa imkansıza kosuyorsun bnm motorum 125 cc ve ybr den bile az yaktıgı halde 100 km 2.2 litre yakıyorum gerisi sen hesapla artık :silent:

istersen benzin fişinin resmini çekeyim bak bu tvs var bizim bir arkadaşta oda az yakıyor onun karbiratörüde vakumlau sistem mc ile tvs arasında aşırıbir cc farkı yok senin karbiratör hangisin den

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:00 ----------

birde ben bugün hava filitresini borusunu takmamıştım belkide az yakmasının sebebi buda olabilir çünkü buruyu taka bilmem için ucundan kesmem gerekiyordu eger iyi sonuç almamiş olsaydımboruyu boşa kesmiş olacaktım boruyu geri dönüş zor olacaktı
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
İSAK kardeş senin dilin ne söylüyor :) bu yakıt çok çok az demektir...Olağanüstü bişe yapmşsın o zmn:silent::silent::silent:
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
eğer kabortaya felan geldiyse garantiyle değiştirebilirsiniz.

blok üzerine gldi malesef leke kaldı :pr::pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:43 ----------

o dediğiniz 60 km. hızla olan yalpalama bende hiç yok 40-60-80 hatta 100 km de bile ellerimi bırakırım bazen hiç öyle bi sorunla karşılaşmadım tek bindiğimde de artçı ile beraber bindiğimde de...onu bence araştırmalısınız bi dengesizlik olabilir yani eşit ağırlık dışı birşey mesela...

bende denemedm henüz ama sizde direksiyon bilyalarına bktırın bnce hpsi yapıosa sizinkinde sorun olabilir ağırlaştıysa sallamayabilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------

plakaları da taktım bgn güzel oldu:) küçücük:)



 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst