E-bay dan alisveris yapmak(Resimli anlatim)

Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
cogunlukla turkıyeye gonderım yapmayanların nedenı gonderdıklerı paketlerı kaybolması.dıkkat etmek lazım.ne zaman bırıne turkıyeye gonderı yapıp yapmadıgını sorsam(bılhassa amerıkalılar)artık gondermıyorum cunku paketler kayboluyor yazıyor.listede zimbabwe bile var türkiye yok.:mrgreen: pekı dedım kayıtlı gondermeyı denedınmı?onuda yaptıgını fakat alıcı;kendı teslım almadıgını baska bırıne teslım edıldıgını soylemıs
velhasıl adamları bız yoldan cıkarıyoruz
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744

satıcı muhtemelen kayıtlı olarak gönderecek o yuzden memurlar paketı acıp kontrol edecek ve tekrar ambalajlıyacaklar(ptt jelatını ile).dıkkat etmen sadece 1 adet al.1 adet'in ustunde ıthalata gırer ugrasır durursun.satıcı gumruk işlerini biliyorsa repair,gift,return olarak gönderim yaparsa sorun yasamazsın
zaten gumrum muafıyetı bıldıgım kadarıyla 100 avro
2-3 lıra paketleme parası verırsın okadar :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
75
Ebayde linkini verdiğiniz ürün kargo dahil 235euro ya geliyor buda 480tl yapıyor zaten.
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
baska bır satıdan bak 122 avro naklıye ucretı aldıgın urune gore oldukca fazla.kargo detaylarındanda bahsetmemıs.kazıklanman olası
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Ozelikle Hong kong gibi uzak dogu ve diger ulkelerden PTT benzeri posta yolu ile alisveris yapiyor iseniz , uc kurus fazla verin ve Registired Mail yani turkcesi Taahutlu Posta olarak isteyin.

Boylece hangi ulke olsa dahi takip numarasini gorebiliyorsunuz, ne siz merak icinde kaliyorsunuz nede satici zan altinda kaliyor.

Misal olarak Turkiyeden yurt disina giden zarf fiyati tahmini 2.5 TL iken taahutlu posta fiyati 3.85 TL. Avrupaya bir hafta icinde variyor hemde UPS yada DHL gibi takip edebiliyorsunuz.

Kayıtlı gelsinde, değerli eşya sınıfında yollamasınlar, boşu boşuna vergi ödedik :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Yurtdışından alışveriş ile ilgili bugün Şükrü KIZILOT tarafından yazılan önemli bir köşe yazısı:

[not]
Şükrü KIZILOT - Yurt Dışı Hediyelik Eşyada İnce Noktalar
25.12.2010


YURT DIŞINA çıkanlar, Türkiye’ye beraberlerinde (yurt dışında aldıkları da dahil) kişisel eşyaları ve hediyelik eşyalarla birlikte dönüyorlar. Bunun dışında bir de yurt dışından posta ile gelen eşyalar var.

Bir süre önce bu konuda bazı düzenlemeler oldu ve önceki uygulamalar değişti. Bu yazımızda, son durumu Gümrükler Genel Müdürlüğü’nün 2010/46 sayılı Genelgesi doğrultusunda açıklayacağız.



YOLCU BERABERİ EŞYA

Yurt dışından, yolcu beraberinde getirilen eşyalarla ilgili ikili bir ayırım var.

1. Kişisel Eşya:

Yurt dışına çıkanlar, ülkeye dönerken beraberlerinde bir kısmını da yurt dışından aldıkları kişisel eşyaları getiriyorlar.

Bu konuda rahatlatıcı bir haber verelim; gümrük vergisi açısından yurt dışından getirilen kişisel eşyaların değeri yönünden herhangi bir sınırlama yok. Örneğin, 5 bin ya da 25 bin dolarlık kişisel eşya (yurt dışında alınanlar dahil) getirilebilir. Hiçbir vergi ödenmez.

Ancak 2009/15481 sayılı Kararname eki Ek-9’daki listede yer alan eşyalar (sigara, alkol, kozmetik ürünler, elektronik/dijital eşya vs) için, değerine bakılmaksızın karşılarında yazılan miktarlarla sınırlı bir kısıtlama var (Ek liste ve 2010/46 sayılı Genelge için Bkz. www.yaklasim.com).
Genelgeye ulaşmak için tıklayınız.
Ek listeye Ulaşmak için tıklayınız.

2. Hediyelik Eşya:

Yurt dışından getirilen hediyelik eşyalarda 430 Euro’luk bir sınırlama var.

Hediyelik eşyanın değeri bu tutarı aşarsa, aşan kısım;

- AB ülkelerinden getirilen hediyelik eşyalar için yüzde 18,

- AB dışındaki ülkelerden getirilen hediyelik eşyalar için yüzde 20,

oranında vergiye tabi tutuluyor.

Hemen belirtelim, hangi eşyaların “kişisel”, hangilerinin “hediyelik” eşya olduğu, gümrük muayene memurunun takdirine bağlı.



POSTA İLE GELEN

Posta ile gelen eşyalarda muafiyet, 430 değil 150 Euro ile sınırlı.

Buna göre, gönderim başına değeri 150 Euro’yu aşmayan eşyalar vergiden muaf.

Gümrük yetkilileri, posta ile gelen eşyalara, hangi sıklıkta geldiğine göre bakıyor ve devamlılık arz ettiği kanaatine vardıkları takdirde, 150 Euroluk muafiyeti de uygulamadan, ticari eşya olarak değerlendiriyorlar.

Posta ile gelen, ticari bir özellik taşımayan ve değeri 151-1.500 Euro arasında olan eşyalar; AB ülkelerinden gönderilmişse yüzde 18, bunun dışındaki ülkelerden gönderilmişse, yüzde 20 oranında vergiye tabi tutuluyor.

Değeri 1.500 Euro’nun üzerinde olan posta ya da kargo ile gelen mallar ise, mal ithalatı kapsamında değerlendiriliyor.




CEP TELEFONU

Cep telefonunun (TV, müzik çalar ve video oynatabilme özelliğine sahip olanlar dahil) vergiden muaf olabilmesi için yolcu beraberi kişisel eşya statüsünde olması gerekiyor.

Her bir yolcunun, iki takvim yılında bir adet ile sınırlı olmak üzere, telefonun değerine bakılmaksızın cep telefonunu gümrük vergilerinden muaf olarak yurda getirmeleri mümkün. Kullanılabilmesi için telefonun yurda girişten itibaren bir ay içinde GSM operatörlerinin yetkili mağazalarına gidilip pasaporta yazdırılması gerekiyor.

Ayrıca hediyelik eşya statüsünde veya posta/hızlı kargo taşımacılığı yoluyla muafen veya vergileri ödenerek cep telefonu getirilmesi mümkün değil.

Yurt dışına gidenlerin, bu yazıyı kesip, gitmeden önce bir daha okumalarında yarar var..

[/not]


http://www.yaklasim.com/basindamevzuat/indexright.asp?kanun=005893014
 
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
96
Ben´de yıllardır.Ebay´dan alişveriş yaparim.Şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım.
En son Motora sol çatal aldim.Sorunsuz geldi.-8 Derecede bütün gün catalla ugraşdim.:p
Bizim buralar malum kara kış(Almanya)

Paylaşım için Teşekkürler...:cat:
 
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
178
isteyen arkadaşlar bana ürünlerin linkini gönderirse onlar adına getirtebilirim...
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Yurtdışından alışveriş ile ilgili bugün Şükrü KIZILOT tarafından yazılan önemli bir köşe yazısı:

[not]
Şükrü KIZILOT - Yurt Dışı Hediyelik Eşyada İnce Noktalar
25.12.2010


YURT DIŞINA çıkanlar, Türkiye’ye beraberlerinde (yurt dışında aldıkları da dahil) kişisel eşyaları ve hediyelik eşyalarla birlikte dönüyorlar. Bunun dışında bir de yurt dışından posta ile gelen eşyalar var.

Bir süre önce bu konuda bazı düzenlemeler oldu ve önceki uygulamalar değişti. Bu yazımızda, son durumu Gümrükler Genel Müdürlüğü’nün 2010/46 sayılı Genelgesi doğrultusunda açıklayacağız.



YOLCU BERABERİ EŞYA

Yurt dışından, yolcu beraberinde getirilen eşyalarla ilgili ikili bir ayırım var.

1. Kişisel Eşya:

Yurt dışına çıkanlar, ülkeye dönerken beraberlerinde bir kısmını da yurt dışından aldıkları kişisel eşyaları getiriyorlar.

Bu konuda rahatlatıcı bir haber verelim; gümrük vergisi açısından yurt dışından getirilen kişisel eşyaların değeri yönünden herhangi bir sınırlama yok. Örneğin, 5 bin ya da 25 bin dolarlık kişisel eşya (yurt dışında alınanlar dahil) getirilebilir. Hiçbir vergi ödenmez.

Ancak 2009/15481 sayılı Kararname eki Ek-9’daki listede yer alan eşyalar (sigara, alkol, kozmetik ürünler, elektronik/dijital eşya vs) için, değerine bakılmaksızın karşılarında yazılan miktarlarla sınırlı bir kısıtlama var (Ek liste ve 2010/46 sayılı Genelge için Bkz. www.yaklasim.com).
Genelgeye ulaşmak için tıklayınız.
Ek listeye Ulaşmak için tıklayınız.

2. Hediyelik Eşya:

Yurt dışından getirilen hediyelik eşyalarda 430 Euro’luk bir sınırlama var.

Hediyelik eşyanın değeri bu tutarı aşarsa, aşan kısım;

- AB ülkelerinden getirilen hediyelik eşyalar için yüzde 18,

- AB dışındaki ülkelerden getirilen hediyelik eşyalar için yüzde 20,

oranında vergiye tabi tutuluyor.

Hemen belirtelim, hangi eşyaların “kişisel”, hangilerinin “hediyelik” eşya olduğu, gümrük muayene memurunun takdirine bağlı.



POSTA İLE GELEN

Posta ile gelen eşyalarda muafiyet, 430 değil 150 Euro ile sınırlı.

Buna göre, gönderim başına değeri 150 Euro’yu aşmayan eşyalar vergiden muaf.

Gümrük yetkilileri, posta ile gelen eşyalara, hangi sıklıkta geldiğine göre bakıyor ve devamlılık arz ettiği kanaatine vardıkları takdirde, 150 Euroluk muafiyeti de uygulamadan, ticari eşya olarak değerlendiriyorlar.

Posta ile gelen, ticari bir özellik taşımayan ve değeri 151-1.500 Euro arasında olan eşyalar; AB ülkelerinden gönderilmişse yüzde 18, bunun dışındaki ülkelerden gönderilmişse, yüzde 20 oranında vergiye tabi tutuluyor.

Değeri 1.500 Euro’nun üzerinde olan posta ya da kargo ile gelen mallar ise, mal ithalatı kapsamında değerlendiriliyor.




CEP TELEFONU

Cep telefonunun (TV, müzik çalar ve video oynatabilme özelliğine sahip olanlar dahil) vergiden muaf olabilmesi için yolcu beraberi kişisel eşya statüsünde olması gerekiyor.

Her bir yolcunun, iki takvim yılında bir adet ile sınırlı olmak üzere, telefonun değerine bakılmaksızın cep telefonunu gümrük vergilerinden muaf olarak yurda getirmeleri mümkün. Kullanılabilmesi için telefonun yurda girişten itibaren bir ay içinde GSM operatörlerinin yetkili mağazalarına gidilip pasaporta yazdırılması gerekiyor.

Ayrıca hediyelik eşya statüsünde veya posta/hızlı kargo taşımacılığı yoluyla muafen veya vergileri ödenerek cep telefonu getirilmesi mümkün değil.

Yurt dışına gidenlerin, bu yazıyı kesip, gitmeden önce bir daha okumalarında yarar var..

[/not]


http://www.yaklasim.com/basindamevzuat/indexright.asp?kanun=005893014

bu yolcu beraberinde gelen eşya için, dandik 1 dolarlık mal içinde ithalat işlemi yap denilebilir..
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
arkadaşlar kargoma bir türlü ulaşamadım tanıdıkda vardı ptt de
ptt kargo takip sitesi ve numarası CC515841306FR az önce bakdım ayrıntı verilmiş en son istanbul torbaya ekendi yazıyordu
antalyada 8 ayrı yere başvurdum en son bir müdür kargomun istanbulda olabileceğini ve henüz muayeneden geçmediğini tahmin ettiğini söylemişdi
15 ayrı kişiyi aradım herkes birisine bağlıyor kimse bilmiyor :cherry:
http://www.ptt.gov.tr/tr/interaktif/kayitliposta-yd.php
gelen radyatörden resimler sıfır fiyatı 398tl [Allahdan 400değil] 60radyatör+61kargo+2.5tl şimdi kargocuya verdim ne ücreti olduğunu bilmiyorum sormadım
http://img407.imageshack.us/img407/6060/dsc02308v.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/7565/dsc02309xc.jpg
eski radyatörümü 4aydır bu şekilde kullandım :)
http://img843.imageshack.us/img843/7838/dsc02095u.jpg
emeği geçen,yazan,yardımcı olan herkeze teşekkürler
 
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
341
e bay'dan alışveriş yapmak?

e bay'dan bir şey aldığımızda (çin'den gelecek diyelim) gümrüğe takılıp vergi verme durumu varmış doğrumudur?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eğer aldığın ürünün değeri 150 Euronun üzerindeyse evet gümrüğe takılır. 150 Euro'yu aşan kısım için %20 gümrük vergisi ödersin.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Yeni yönetmelikte bu hakkında sınırlı ama bana hala geliyor henüz bir takılma yaşamadım..
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
ben daha geçen hafta kawasaki z moto nun bana 1060 tl dediği parçayı ebay.de den 79 euro ya getittirdim. Kawasaki ye insaf diyorum ve bidahada kawasaki markasını Türkiyedeki servisi yüzünden Kullanmıycam,Kawasaki almam artık...:pr:
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
benzin pompası,avuç kadar küçücük bişey,30-40 milyarlık arabaların bile benzin pompası 100 tl 150 tl ama z moto kawasaki 1060 tl dedi başımdan resmen kaynar sular döküldü
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst