Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
valla 2011 model için konuşmuyosun galiba ama bilmiyordum öğrendim 7bin km rede mi 200ml eksiltmiş deyiştirilmeden biraz aç :D


Atilla Abi den alıntı. Motor daha 7 bin km deymiş. Yani yeni motor. Bende de soru işareti oluştu ??????
*******
Yemek yedik cay .vs icerken bu arkadas yagini kontrol etti. Kendi yorumuna göre en az 200ml eksik dedi. Bende abi CBF lerde kronik eksiltme var arada kontrol etmen gerekir dedim. YOk ya öyle sey mi olur motor daha 7binde dedi. Dedim abi motorun karakteri bu eksiltiyor dedim. Hatta inanmazsan diger CBF e de bak o da eksiktir dedim. Diger cbf 1500km önce yag degistirmis. Bakti onunkinde de 100ml kadar eksik oldugun söyledi. Ben tekrardan acikladim. Forumlardan okudum cbflerde bu oluyormus dedim. Ikna oldu. Neyse yolda durduk 1lt yag aldik. eksik yagi tamamlaktansa icinde yagi bosaltip 1lt yeni yag koyduk. Bugünkü durum buydu.
*************
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
95
Plakayı aldıgımda emniyetten motora kendim takayım diyorum ama plakayı delmek falan gerekecek gibi geldi bana su plakası servisten takılı gelen arkadaslar nasıl takılmıs plakaları bi anlatabilirler mi acaba ne yapacağımıza bakalım ehkese kolay gele. ii forumlar.

mrb arkadaşım öncelikle motorun hayırlı olsun.
plaka yerine alemiyon veya ince krom saç kestir plaka ebatlarından 1 cm küçük ve saçı delin avşa başlı civata ile plaka yerine tak plaka takar gibi ama kesinlikle avşa başlı vidayla tak çünki plakayıda ona çift taraflı bandajlar var tabelacılarda falan var ondan al ve o bandajı plakana yukarıdan aşağı plakanın arka kısmına ve düz yerlerine yapıştır sonrada düzgünce ayarlayıp o taktığın saç a yapıştır plakan deliksiz ce çok hoş duracaktır.ben daha önceki motorlarıma aynısını yaptım yeni almış olduğum cbf150 me de yapacağım ama motoru oğluma aldım ve onun üzerine olacağından oğlumda asker şu an ama 18 gün sonra geldiğinde nasip olursa plakmızı alıp takacağız.
saygılarımla
slmlr
Ercan.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
mrb arkadaşım öncelikle motorun hayırlı olsun.
plaka yerine alemiyon veya ince krom saç kestir plaka ebatlarından 1 cm küçük ve saçı delin avşa başlı civata ile plaka yerine tak plaka takar gibi ama kesinlikle avşa başlı vidayla tak çünki plakayıda ona çift taraflı bandajlar var tabelacılarda falan var ondan al ve o bandajı plakana yukarıdan aşağı plakanın arka kısmına ve düz yerlerine yapıştır sonrada düzgünce ayarlayıp o taktığın saç a yapıştır plakan deliksiz ce çok hoş duracaktır.ben daha önceki motorlarıma aynısını yaptım yeni almış olduğum cbf150 me de yapacağım ama motoru oğluma aldım ve onun üzerine olacağından oğlumda asker şu an ama 18 gün sonra geldiğinde nasip olursa plakmızı alıp takacağız.
saygılarımla
slmlr
Ercan.

Bende plakamı serviste taktırmadım direk tanıdığım bir tenekeci var bütün motorlarımı bugüne kadar öyle yaptırdım plakada delik yok arkaya civata kaynatıp galvaniz tabın içine koyuyor çok hoş oldu üzerinden delik ve plakalık iyi olmuyor gerçekten....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------

CBF'imi sattım gönül rahatlığı ile söyleyebilirim :queen: Yağ yakıyor ! Ama sıkıştırarak kullanır ve yağ eklemezseniz. 2 cbf'im oldu ikiside yakıyordu. Ayrıca bazı servisler getirdiğiniz yağı kullanmamakta diretiyorlar. 4000 yağ değişiminde yağı boşalttığımda topu topu(iyimser tahminle) 300 ml yağ çıktı. Keşke fotoğrafını çekseydim. Ustalarda şaşırdı :queen: Ama ne vitese geçmeme, ne ses değişikliği olmadı. Makinam yatmıştı biraz kullanmamıştım. Sadece sabahları çalıştırıyordum akü bitmesin diye. Ama önceki makinamdanda biliyorum. CBF yağ yakıyor. Yakmıyor diyen ya çok sakin kullanıyordur yada ondan habersiz biri yağ ekliyordur :mrgreen: Yağ yakması sorunu olanlar biraz daha kalın yağ tercih edebilir. Ama haftada bir kontrol edin yağını.

2009-2010 modelleri yakıyor kullandığımdan biliyorum. 2011 de motor değişmediğinden buda yakıyordur. Ama sorun olacak birşey değil. Kimse endişelenmesin. 2 binde bir , yada kalın yağ 15-50 kullanıyorsanız 3 binde bir değişebilir.

Valla ne diyim... benim yağ yakma sorunum hiç olmadı sıkıştırdığım halde sürekli red line... ama hep en geç 2000 de bir (tam sentetik) yağ kullandım belki madeni mineral yağlara alerjisi vardır cbf in:p



Uploaded with ImageShack.us

benim ilk değişimde koyacağım yağ..
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Atilla Abi den alıntı. Motor daha 7 bin km deymiş. Yani yeni motor. Bende de soru işareti oluştu ??????
*******
Yemek yedik cay .vs icerken bu arkadas yagini kontrol etti. Kendi yorumuna göre en az 200ml eksik dedi. Bende abi CBF lerde kronik eksiltme var arada kontrol etmen gerekir dedim. YOk ya öyle sey mi olur motor daha 7binde dedi. Dedim abi motorun karakteri bu eksiltiyor dedim. Hatta inanmazsan diger CBF e de bak o da eksiktir dedim. Diger cbf 1500km önce yag degistirmis. Bakti onunkinde de 100ml kadar eksik oldugun söyledi. Ben tekrardan acikladim. Forumlardan okudum cbflerde bu oluyormus dedim. Ikna oldu. Neyse yolda durduk 1lt yag aldik. eksik yagi tamamlaktansa icinde yagi bosaltip 1lt yeni yag koyduk. Bugünkü durum buydu.
*************
abicim yani bu yenilerini bilmiyorum ama eskileri eksiltiyor diyorlar benim bi arkadaşımın abisinde 2009 model var 10600küsür civarlarında henüz eksltme olmamış yada o öle diyor ama banada o km relerde eksltme mantıksız geldi o bahsi geçen atilla beyin 150mc fanatiği olduğunu herkez öğrendi zaten kendi malını överken başka malları yerin dibine sokmaya başladı abartılmış diycem ama şimdi görür kanıtlıyım fialn diye tartışma başlatır diye bişey demiyorum o ne dediyse öledir :D en iyi motor 150 mc dağılın :D:D:D:queen:
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
hayır yine ceza ödersin.tüvtürk sitesine girip hesaplatabilirsin.galiba en fazla 250 lira alıyolar bu tür durumlarda yanlış bilmiyorsam

bu bir ceza uygulaması değil faiz hesaplamasıdır

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:46 ----------

Arkadaşlar 2010 model:16.000 km'de bütün bakımları yetkili serviste yapılmış motorumu satıyorum ilgilenenler arayabilirler. Fiyat:3.200 TL

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-nisan-2010-cikisli-cbf-150-1-29936054/detay/
hayırdır bu ilanyayında değildir diyor büyük resim moduna geçtiğimizde
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Aykancım o brandayı her Allahın günü öyle yapamazsın yahu....o branda zamanla yağ olacak...ellerin yağ olur aga uğraşma öyle...

İsa gardaş hayırlı uğurlu olsun mürüvetini gör makinanın kazasız belasız...

Acemi usta birşeyler sormuştum ama okumadın herhal...

Ancak okuyabildim.
Orijinal lastikleri aldım. Lastiklerde kesilme yırtılma olursa kullanırım.
Depodaki boya hasarı da aşağıda görüldüğü gibi. Garantiden değiştirecekler.
79908347195814536093.jpg
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Arkadaşlar; Uzun yol bujisi kullanan var mı? sadece soruyorum. Ben uzun yola çıkarken taktım (kullanma kılavuzundaki seriden) 840 km. bir fark göremedim. Fakat bir depo benzin, ortalama 80 km, 6000-6500 devir, 325 km yedeğe geçtim. Dün depoyu fulledim,265 km ibre kırmızıyı gördü. Bugün bayaa canım sıkıldı, hava filtresini söktüm normal, frenleri kontrol ettim, normal. acaba sübop ayarı mı? motor henüz 5000 km'de. karbüratör hava ayarı olabilir mi? şimdilik bahaneyi buji ye buluyorum. Bujiler hakkında bilgisi olan var mı?
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
Ancak okuyabildim.
Orijinal lastikleri aldım. Lastiklerde kesilme yırtılma olursa kullanırım.
Depodaki boya hasarı da aşağıda görüldüğü gibi. Garantiden değiştirecekler.
79908347195814536093.jpg

kymco ck 125 den sonra cbf 150 mi aldın? hayırlı uğurlu olsun,güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.:rendeer:

yanlış hatırlamıyorsam ck 1225 tede depo kapağında sorun vardı ilk aldığında. seninde bu depolardan çektiğin nedir yav:)
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
kymco ck 125 den sonra cbf 150 mi aldın? hayırlı uğurlu olsun,güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.:rendeer:

yanlış hatırlamıyorsam ck 1225 tede depo kapağında sorun vardı ilk aldığında. seninde bu depolardan çektiğin nedir yav:)

slm geçmiş olsun . bugün bende bri baktım depo üstünde kılcal çiziklermi var diye? elimle sildiğimde geçti derin bir oh çektim bu çizikler için tankpedler satılmakta ama çok pahalı. aynı şekilde vinnex kaplıyorlar oda motorun görüntüsünü bozuyor. kendi arabamda marşbiyellere folyo kaplamıştım çizilmelere karşı hemde 1-2 milyon gibi komik bir rakama . reklamcı elinde kalan folyoları bana verdi parada istemedi ama ben ayıp olmasın diye bir çay parası attım. bunada aynı şekilde folyoyla kaplayacağım . inşallah renginde vardır. yapınca buradan paylaşırım .
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
kymco ck 125 den sonra cbf 150 mi aldın? hayırlı uğurlu olsun,güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.:rendeer:

yanlış hatırlamıyorsam ck 1225 tede depo kapağında sorun vardı ilk aldığında. seninde bu depolardan çektiğin nedir yav:)

Sağol arkadaşım. Seni tebrik ederim. Hafızan çok iyi. Bende bir talihsizlik durumu olduğu kesin. Motoru sıfır aldığımda sorunlarla beraber alıyorum. İlk aldığımda CK125'i yerden yere vurmuştum. Zamanla motoru tanıdıkça çok memnun kalmıştım. İnşallah buda öyle olur. 250cc ye terfi etmek istiyordum. Kısmet 150 oldu. 300 km ye yakın kullandım. İlk izlenimlerim iyi. İyi sürüşler.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Arkadaşlar; Uzun yol bujisi kullanan var mı? sadece soruyorum. Ben uzun yola çıkarken taktım (kullanma kılavuzundaki seriden) 840 km. bir fark göremedim. Fakat bir depo benzin, ortalama 80 km, 6000-6500 devir, 325 km yedeğe geçtim. Dün depoyu fulledim,265 km ibre kırmızıyı gördü. Bugün bayaa canım sıkıldı, hava filtresini söktüm normal, frenleri kontrol ettim, normal. acaba sübop ayarı mı? motor henüz 5000 km'de. karbüratör hava ayarı olabilir mi? şimdilik bahaneyi buji ye buluyorum. Bujiler hakkında bilgisi olan var mı?

arkadaşım 375km de yedeğe düşmeden, ilk dolumdada içindeki tümseği örtecek kadar ( deponun ağzında pompayı tutacak demir değil) benzin almıştım. rodajdayım. ısıtmadan çıkmıyorum. 85km max. hız yaptım. genelde 70-80 arası kullanıyorum. hesaplamama göre 100km de 2litre civarı yakıyor.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Arkadaşlar; Uzun yol bujisi kullanan var mı? sadece soruyorum. Ben uzun yola çıkarken taktım (kullanma kılavuzundaki seriden) 840 km. bir fark göremedim. Fakat bir depo benzin, ortalama 80 km, 6000-6500 devir, 325 km yedeğe geçtim. Dün depoyu fulledim,265 km ibre kırmızıyı gördü. Bugün bayaa canım sıkıldı, hava filtresini söktüm normal, frenleri kontrol ettim, normal. acaba sübop ayarı mı? motor henüz 5000 km'de. karbüratör hava ayarı olabilir mi? şimdilik bahaneyi buji ye buluyorum. Bujiler hakkında bilgisi olan var mı?

benim 23000 civarı, 2007 model şehir içi, yani tam anlamıyla istanbul şehri içi :) trafik, kısa 5kmlik yolculuklar gibi. 365 de dün gece yedeğe geçtim. Uzun yolda geçen sene 460km de geçmiştim. Bir de benim rolanti devri biraz yüksek, 1600 civarı ilk çalıştırıp biraz ısıttığımda, kullandıktan sonra da 2000lerden aşağıya inmiyor tansiyonu :) Bu arada son 500de 6500 devrin üstüne çıkmadım. Yağ da tamamen bir kaba boşaltmadım ama kontrol çubuğu bire bir aynı.
Bu arada hep duyarım uzun yol bujisi nedir, pratikte ne farkı var.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
arkadaşlar bir sorunum var. pazar günü motorumu deneme amaçlı şehirdışında son hızını test ettim. gidiş ve dönüşte aynı verileri elde etme suretiyle 8200 deviri ve 105 km hızı geçemedim.daha önce devir saatli motor kullanmadım ama tam gaz da redline ı görmesi gerekmez mi. devir kesicisi erkenden devreye mi giriyor acaba:silent:sizde durumlar nedir?
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
arkadaşlar bir sorunum var. pazar günü motorumu deneme amaçlı şehirdışında son hızını test ettim. gidiş ve dönüşte aynı verileri elde etme suretiyle 8200 deviri ve 105 km hızı geçemedim.daha önce devir saatli motor kullanmadım ama tam gaz da redline ı görmesi gerekmez mi. devir kesicisi erkenden devreye mi giriyor acaba:silent:sizde durumlar nedir?

Benim düşüncem motorun daha açılmadığı için böyle. 5000 km den sonra çok daha açılmış olacağını düşünüyorum. Bu ara kaç km yaptın?


benim 23000 civarı, 2007 model şehir içi, yani tam anlamıyla istanbul şehri içi :) trafik, kısa 5kmlik yolculuklar gibi. 365 de dün gece yedeğe geçtim. Uzun yolda geçen sene 460km de geçmiştim. Bir de benim rolanti devri biraz yüksek, 1600 civarı ilk çalıştırıp biraz ısıttığımda, kullandıktan sonra da 2000lerden aşağıya inmiyor tansiyonu :) Bu arada son 500de 6500 devrin üstüne çıkmadım. Yağ da tamamen bir kaba boşaltmadım ama kontrol çubuğu bire bir aynı.
Bu arada hep duyarım uzun yol bujisi nedir, pratikte ne farkı var.

O daha pahalı, ayrıca bulması zor. :p

Kitapçıkta yazan 2 farklı tip NGK buji kullanmamız öneriliyor. Uzun yol bujisi sıcaklığa daha dayanıklı, sıcakken daha verimli ateşleme yapıyor vs. olsa gerek.
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
Sonunda cuma günü gri kızımla kavuştuk. İzlenimlerime gelince, motorun malzeme kalitesi eskiye göre düşük.. Vites geçişlerinde ufak bir vurunlutu ses geliyor, yeni olmasından ve yağdan kaynaklanıyor. büyük vitesten küçüğe geçerken ara gaz ile sorun ortadan kalkıyor. Bunun dışında egzoz un içinden 4 bin 5 bin devir arasında bir ses geliyor. Sanırım fabrikaskon hata.... En kısa zamanda gidip servise göstermem gerekecek. Fotoğraf çekemedim hala...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
5
cbf 150 2011

arkadaslar bu motorla ılgılı cok merak ettıgım bı konu var bana net cevap verecek bırı varmı? ybr 125 te 5.viteste iken
5000 devir=60 km
6000 devir=70 km
7000 devir=80 km..........

bu durum cbf150 de nasıl ?
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Ben az önce tekrar çubuğunu kontrol ettim şuan çizginin az üstünde yağ görünüyor sanırım zorlamamdan dolayı ve de rodajda olduğundan dolayı yağ eksiltmiş. Yarın izmir-kuşadası, kuşadası-izmir yolu yapıcam. 950 km ye falan gelmiş olacak bin km bakımı için servise geçicem sonra.
Kampanamı halletmişlerdi ama kampanadan yeniden ses geliyor değişmesini istiycem.
Arka lastiği fazla öne çekmişler zincir gerginliği kötü çatal ayağa kaldırdığımda 5. viteste neredeyse diş atlayacak gibi zıplıyor zincir ama son hızda problem yok biraz çekiş gücünden düştüğünü hissediyorum.
@fatih_005 kardeşim valla benim son hızda 120 km yi görüyor zorlanmadan 110 km ye çıkıyor. Sanırım motorun şuan sağır durumda arada zorlamaya devam et derim 9 bin devirin de aşağısına inmişti bende ibre(hızlanması için üstüne yattığım da oldu çok rüzgarlı bir hava vardı çünkü)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst