Honda Honda ANF 125 İnnova Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Eski versiyonda bu sele muabbeti benim çok canımı sıkan bi ayrıntıydı 2 kişi bindiğinizde artçının kıçı topcase demirinin üzerinde yol alıyordu:p ama şunuda söylemeden geçmeyim eski selenin deri kalitesi çok iyiydi, yeni selenin genişliği iyi ancak kaplaması rezalet bi maddeden yapılmış.. henüz 1 yılını doldurmamış motorun selesi önden yırtılmaya başladı...Bu ara ara kullandığım bir innovanın sorunudur, başkada bir şeyini görmedim, tr turu yapılırmı? şahsen ben o şambiriyelli lastiklerle şehir içinden başka bir yerde yol almam bu motorla en korktuğum olay lastik patlamasıdır işin yoksa tamirci ara lastiği sök vs vs işi zor... gerçi 9000 km ye kadar hiç lastiğim patlamamıştı... innovayı tekrar düşünüyorum ama cbf ide düşünüyorum:p bi karar vericez..

evet murat haklısın lastik muhabbeti can sıkıcı ama yola çıkarken onu göze alıp çıkmak lazım en basit çare sıvı lastik dolgulu tamir tüpü 20psi kadar lastiği basıyor delik olan yeri kapatıyormuş (tabi yarık değilse) yada sıfır şambrel yanına almak lazım.

başıma gelmedi değil! artçımla yalova moto fest dönüşü lastiğim 2 kaz patladı aslında ilk patladığında kendim söküp yaptım ama lastikçinin sıcak yaması çok kötüydü, 5 km sonra tekrar patladı :mrgreen: bu sefer sıfır şambrel buldum taktım. böyle bir maceram var. eskidem mobiletlerden alışık olduğumdan durumu kurtarıyorum. biraz :p

eski innovanın selesi konusunda haklısın, aslında hata selnin sert olması değil artçının oturduğum bölümün giderek incelip daralmasından kaynaklanıyor yeni innovada artçı inanki sürücüden daha rahat
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
evet murat haklısın lastik muhabbeti can sıkıcı ama yola çıkarken onu göze alıp çıkmak lazım en basit çare sıvı lastik dolgulu tamir tüpü 20psi kadar lastiği basıyor delik olan yeri kapatıyormuş (tabi yarık değilse) yada sıfır şambrel yanına almak lazım.

başıma gelmedi değil! artçımla yalova moto fest dönüşü lastiğim 2 kaz patladı aslında ilk patladığında kendim söküp yaptım ama lastikçinin sıcak yaması çok kötüydü, 5 km sonra tekrar patladı :mrgreen: bu sefer sıfır şambrel buldum taktım. böyle bir maceram var. eskidem mobiletlerden alışık olduğumdan durumu kurtarıyorum. biraz :p

eski innovanın selesi konusunda haklısın, aslında hata selnin sert olması değil artçının oturduğum bölümün giderek incelip daralmasından kaynaklanıyor yeni innovada artçı inanki sürücüden daha rahat

Aslında lastik olayı mesele değil benim için, ben çok sık uzun yol yapan biri diğilim, en uzun gittiğim mesafe 240 km, bide şöyle düşünyorum innova alaşımlı jant olsaydı kesinlikle tercih sebebim olmazdı motoru inanılmaz kötü gösteriyor...alaşımlı jantın sağlam olmamasıda cabası ne çukurlara girdim akordu bile bozulmadı....
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Aslında lastik olayı mesele değil benim için, ben çok sık uzun yol yapan biri diğilim, en uzun gittiğim mesafe 240 km, bide şöyle düşünyorum innova alaşımlı jant olsaydı kesinlikle tercih sebebim olmazdı motoru inanılmaz kötü gösteriyor...alaşımlı jantın sağlam olmamasıda cabası ne çukurlara girdim akordu bile bozulmadı....

evet herkes alaşımlı jantı daha sağlam sanıyor ama aslında esneklik ve görüntü olarak klasik mil jant daha iyidir zaten adamlar bu seride bu jantı değiştirmiyorlar birbildikleri var
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
20
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tubeless

evet herkes alaşımlı jantı daha sağlam sanıyor ama aslında esneklik ve görüntü olarak klasik mil jant daha iyidir zaten adamlar bu seride bu jantı değiştirmiyorlar birbildikleri var

dostum dediklerin çok doğru ama bildiğim kadarıyla bu jantlarda da tubeless lastik olmuyor. Bizim motorlar göre kısa mesafe sayılmayacak 150-200 km menzilli günübirlik gezilerde lastik patlaması sıkıntı veriyor. Tam donanımlı lastik tamiratı yapacak düzenekleri de yanımızda taşıyamayınca , zaten techizat için yeterli bagajımızda yok. Nasıl bir çözüm olabilir bu sıkıntımıza ? öneriler ?
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
dostum dediklerin çok doğru ama bildiğim kadarıyla bu jantlarda da tubeless lastik olmuyor. Bizim motorlar göre kısa mesafe sayılmayacak 150-200 km menzilli günübirlik gezilerde lastik patlaması sıkıntı veriyor. Tam donanımlı lastik tamiratı yapacak düzenekleri de yanımızda taşıyamayınca , zaten techizat için yeterli bagajımızda yok. Nasıl bir çözüm olabilir bu sıkıntımıza ? öneriler ?

lastik patlama olayı gerçekten can sıkıcı başımada bir kaç kere geldi ve neyseki halletim birde oto lastikçisine denk gelirseniz "ben bunu sökemem sen sökersen yaparım" diyor eliniz anahtar levye tutmazsa işiniz var

anca yapılacak basit yöntem lastik tamir köpüğü ve minik el pompası almak zaten innovada arka çanta yoksa işimiz daha da zor


Cümleten merhabalarrrrrrrr :)))))))))

oooo erkeğim sen nerelerdesin yaa :queen:

hoş geldin ama topiğin tadı yok be cengizim :pale:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
135
80,000km yi de gecmiş bulunmaktayım.yagı benzini haricinde bir sıkıntı yok tek sorun haziranda vizesi var ve vergi borcları...innovalarımızla nice ...kmlere insallah
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
80,000km yi de gecmiş bulunmaktayım.yagı benzini haricinde bir sıkıntı yok tek sorun haziranda vizesi var ve vergi borcları...innovalarımızla nice ...kmlere insallah

emre ilk hangi km lerde yağ eksilttiğini anlamaya başladın ?
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
ooo kayıp arkadaşlar tekrar listeye dahil olmuşlar İnnova 80.000 gördükten sonra sorun yok sürmeye devam ......:cat:
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
20
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
80.000 KM çok iyi rakam. bizimkisi daha 11.000 de 4 yılda. Biz bu innovayı bu gidişle eskitemeyiz. Bu makina bizi öldürür. Yaş 42 oldu. Başka motor deneme fırsatımız olmayacak galiba bu gidişle....
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
80.000 KM çok iyi rakam. bizimkisi daha 11.000 de 4 yılda. Biz bu innovayı bu gidişle eskitemeyiz. Bu makina bizi öldürür. Yaş 42 oldu. Başka motor deneme fırsatımız olmayacak galiba bu gidişle....

hocam innova zor eskir biraz bu doğru

başka motosikletleriniz olur ama innovayı hiç unutmazsınız :)
 
Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
135
emre ilk hangi km lerde yağ eksilttiğini anlamaya başladın ?

yag eksiltme olayı motoru zorladıgım zamanlarda sözkonusu(110-120 de uzun seyirler,vites gecişlerinde sonuna kadar zorlama ...) bu durumlar haricieksiltme yapmamakta 45.000 den sora usturuplu kullandıgım için galiba :))
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
yag eksiltme olayı motoru zorladıgım zamanlarda sözkonusu(110-120 de uzun seyirler,vites gecişlerinde sonuna kadar zorlama ...) bu durumlar haricieksiltme yapmamakta 45.000 den sora usturuplu kullandıgım için galiba :))

genelde kaç bin km aralıklarda hangi marka ve numara yağ ile değişim yaptın?

kendine göre bir istatistik yaparsan !?

yağ en fazla kaç km değişmeden devam ettin?

içerisinden çok az yağ çıktığı değişm oldumu?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kendi kişisel bir araştırmam oldu belkide benim kıllığımdan (eski kasa innovaları içerir)

genelde 20bin km den sonra motorları yağ eksilten ve motor yaptıran çok olmuş

bu duruma düşenler genelde şu hatalar yapılmış, motorlar asla ciddi arızalar vermemiş ama ömrü çabuk bitmiş

1.uzun aralıkta yağ değişimi (4000-6000 arası)

2. yanlış ve kalın yağ kullanımı (bu vites geçişlerine iyi geliyor ve bizi aldatıyor ama silindir ve egzantirği bitiriyor)

3. aşırı sıkıştırma ve hor kullanma

4. düzensiz bakım

5. en önemlisi benim keşfettiğim ve tecrübe edindiğim hata yanlış ava ve kalbülatör ayarı (bu konuyu sonra açacağım)

bu hatalara düşenler genelde 20bin km varmadan egzantirik ile ilgili sorunlar yaşamış motor hiç yolda kalmamış ama aşırı yağ eksiltmişler..

4.
 
Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
135
genelde kaç bin km aralıklarda hangi marka ve numara yağ ile değişim yaptın?

kendine göre bir istatistik yaparsan !?

yağ en fazla kaç km değişmeden devam ettin?

içerisinden çok az yağ çıktığı değişm oldumu?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kendi kişisel bir araştırmam oldu belkide benim kıllığımdan (eski kasa innovaları içerir)

genelde 20bin km den sonra motorları yağ eksilten ve motor yaptıran çok olmuş

bu duruma düşenler genelde şu hatalar yapılmış, motorlar asla ciddi arızalar vermemiş ama ömrü çabuk bitmiş

1.uzun aralıkta yağ değişimi (4000-6000 arası)

2. yanlış ve kalın yağ kullanımı (bu vites geçişlerine iyi geliyor ve bizi aldatıyor ama silindir ve egzantirği bitiriyor)

3. aşırı sıkıştırma ve hor kullanma

4. düzensiz bakım

5. en önemlisi benim keşfettiğim ve tecrübe edindiğim hata yanlış ava ve kalbülatör ayarı (bu konuyu sonra açacağım)

bu hatalara düşenler genelde 20bin km varmadan egzantirik ile ilgili sorunlar yaşamış motor hiç yolda kalmamış ama aşırı yağ eksiltmişler..

4.
,


castrol 10_40 shell 15_50 tam sentetik kullandım,shelle devam ediyorum,1500 km. yi gecirmeden degiştiririm benim için sınırdır.eksiltme konrolünü 100 üzeri seyredersem yaparım ve ufakda olsa bi eksiltme olur.servis degerlerini baz alırda 4000 de yag degiştirseniz muhtemelen motoru elinize alırsınız.cok az yag cıkma durumuysa 45.000 öncesinde olmusdu zaten ömrünüde o olayın kısalttıgı kanısındayım ki 45.000 de sıfırladım ama ders aldık tabiki :) temiz bakar yagına özen gösterirseniz 100.000 rahat görürsünüz.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
genelde kaç bin km aralıklarda hangi marka ve numara yağ ile değişim yaptın?

kendine göre bir istatistik yaparsan !?

yağ en fazla kaç km değişmeden devam ettin?

içerisinden çok az yağ çıktığı değişm oldumu?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kendi kişisel bir araştırmam oldu belkide benim kıllığımdan (eski kasa innovaları içerir)

genelde 20bin km den sonra motorları yağ eksilten ve motor yaptıran çok olmuş

bu duruma düşenler genelde şu hatalar yapılmış, motorlar asla ciddi arızalar vermemiş ama ömrü çabuk bitmiş

1.uzun aralıkta yağ değişimi (4000-6000 arası)

2. yanlış ve kalın yağ kullanımı (bu vites geçişlerine iyi geliyor ve bizi aldatıyor ama silindir ve egzantirği bitiriyor)

3. aşırı sıkıştırma ve hor kullanma

4. düzensiz bakım

5. en önemlisi benim keşfettiğim ve tecrübe edindiğim hata yanlış ava ve kalbülatör ayarı (bu konuyu sonra açacağım)

bu hatalara düşenler genelde 20bin km varmadan egzantirik ile ilgili sorunlar yaşamış motor hiç yolda kalmamış ama aşırı yağ eksiltmişler..

4.

Dediklerine aynen katılıyorum mustafa, innova yatık bir makina olduğu için yağla çok haşirneşir bir yapısı var, yapısı gereği normaldede yağ eksiltebilen bir makina, ancak en geç 2000 km de bir yapılan yağ değişimi bu durumu tolere edebiliyor (madeni yağ kullanılıyorsa bu 1000 km ye düşer)ben kalın yağın çöl sıcakları hariç zaten hiçbir makinaya yarayacağını sanmıyorum ancak üstüne basa basa tavsiye ettiğim ve gerçek olan olay jaso onayında üretilmiş yağların hiçbirinin birbirinden üstün olmadığı tamamen bir ticari oyun olduğudur... sg değilde sj sınıfı vs ler...koyun der üretici çünkü sponsor firmaları önerir tekrar söylüyorum yağa servet ödemeyin po maximoto 10/40 sentetik yağ 13 tl bunun eş değeri aynı sınıftaki castrol 19 tam sentetik dedikleri 25 yuh... nedir oda sj sınıfı kalitemi hayır kesinlikle sattıran isimdir ben maximoto 15/50 de koydum waveye innovaya shellde mobilde hiç ama hiçbir fark yaşamadım bugüne dek sizde deneyin aynen dediklerimin doğru olduğunu göreceksiniz yağda kalite ararken soyulmayın sonuçta hepsi petrolden yapılıyor....komple motor yaptırmaya kalksan bu kalite dedikleri yağın 5 şişesi silindir piston alır....
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
422
Geldim.Artık,kalkındıracağız buraları neyse yahu 80bin kmde bi innova görmek beni accaip mutlu edecektir...
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
45
arkadaşlar benim innovada 45 binde krang gitti sebebi ne olabilir yağsızda bırakmadım ama
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar benim innovada 45 binde krang gitti sebebi ne olabilir yağsızda bırakmadım ama

kardeşim daha detaylı yazarsan yardımcı oluruz :wiinkk:

ilk defa innova ve krank kelimesini bu topic de yan yana okuyorum :silent:
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
251
bisikletle kıta turları yapan insanları görünce bana hep garip bir utanç gelmiştir nedense..

ingilterede bazı honda cub cafe clupleri var bu adamlar honda cub ile avrupa ve dünyanın belli bölgelerinde geziler düzenliyor bırakın innovayı c90la bile adamlar nerelere gidiyorlar.. benim facebook sayfamda o fotoğrafları görebilirisiniz..

çöller yol geçmez araziler soğuk kış şartları, karlı yollar bu fotoları görmenizi isterim..

türkiyede ne döküntü motorlarla ne km ler yapan 50-60 yaşında adamlar var bunlara örnek vermeme gerek yok sanırım.

innova ile uzun yol eğer aceleniz yok cesaretiniz ve ekipmanınınz tamamsa bence en eğlenceli yol olacaktır.

ki avrupada bütçesi honda goldwing e yetecek kadar zengin olan adamlar, honda cub ile uzun yollar yapıp bu işin zevkini ve honda cub sağlamlığna güvenip yola çıkıyorlar

tabi olmazsa olmaz bazı ekipmanlar kesinlike yanımızda olmalı bence tek büyük sıkıntı menzilin kısa olması her şeye rağmen mutlaka yeden benzin almalsınız.

lastik tamir seti kesinlikle olmalı yada hazır tamir tüpü
gerekli ölüçüde anahtarlar
yedek benzin için antistatik bidon (yedek)
buji, kıl yün v.s.

bu yaz kısmetse ya yeni yada şu an kullandığım innova ile niğdeye gitmeyi planlıyorum

ben motorcu insanda şunu keşfettim
uzun yola supertouring motorla bile çıksanız içinizde bir endişe, çabuk yetişme acelesi, sarf edilen benzinin hesabı ve korku varsa o yol sizi 10 kat fazla yoruyor..


hele yeni innova bu gezi için fazla bile.. :cat:

innova ile uzun yol yapmak isteyen arkadaşım:

eğer uzun yol tecrüben yoksa veya honda cub tecrüben yok sa önce kendini biraz bu motor ve bu sürüş ile ilgili eğitmeni tavsiye ederim
elin anahtar tutmalı bir cub un lastiğini söküp takabilmelisin her hangi bir sorunda müdehale edebilmelisin bunu unutma

mustafa kibaroğlu


**********************************************************************************************************************


---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:48 ----------

motorcu ve beden eğitimi öğretmeni murat canbek innova ile ilgili yazısı ve gezileri blog sayfasını incelemenizi tavsiye ederim

innova ile ilgili yazısı

YAKIT EKONOMİSİ ÇOK İYİ 2 LT. BENZİNLE 100 KM Sİ KESİN FAZLASIDA OLABİLİYOR KULLANDIĞIN DEVİR DEĞERLERİNE GÖRE...YAKIT EKONOMİSİ MÜKEMMEL.ÇOK SAĞLAM PROBLEMSİZ BİR MOTOR. PRATİK, PARÇA FİYATLARI UYGUN, ZANNETTİĞİMDEN DE ÇOK RAHAT ÇIKTI. SÜRÜŞÜ, OTURUŞ POZİSYONU ŞİMDİYE KADAR KULLANDIĞIM BMW 1100 GS, HONDA XRV 750 AFRİKA TWİN GİBİ MOTORSİKLETLERDEN SONRA YAKIT EKONOMİSYLE VE PRATİK KULLANIMIYLA BENİ MEMNUN ETTİ. ZATEN YURDUMUZDAKİ BENZİN FİYATLARINDAN SONRA BU VASITAYI KULLANMAK AMAÇ OLDU. BİZDE AMACI YAŞATIYORUZ....
Gönderen MURAT CANBEK -O535 627 69 56 HAKAN KÜLAH-0532 253 14 97 zaman: 01:27


Honda İnnova Bu Motor benim sınavımdan geçer not aldı.
Alüminyum Hepco becher Yan kutular ve givi arka çanta artı dağcı sırt çantama benimle beraber 150 kg ağırlığa banamısın demedi.
Rotamız-istanbul-bilecik-kütahya-afyon-burdur-antalya(geyikbayırı)-kaş-muğla-aydın-izmir-manisa-balıkesir-bursa-izmit körfezi -istanbul 2500 km ...
motoru bence mükemmel sadece selesi yordu onun içinde bir formül bulmak lazımdaha başarılı seleye ihtiyacı var.
ortalama 70-90 km hızlarda seyir ettim zaman zaman 110 lara çıktım...çok ekonomik bir motor yol durumuna ve süratime göre 2 litre ile 2.5 litre arasında 100 km deki yakıt sarfiyatım değişti yani 7 ytl ile 9 ytl arası gitti geldi km de.....
Gönderen MURAT CANBEK -O535 627 69 56 HAKAN KÜLAH-0532 253 14 97 zaman: 12:56


http://muratcanbek.blogspot.com/2008/10/honda-innova-ile-2500-km-antalya-ege.html

A3.JPG



A4.JPG


A.JPG


a6.JPG


a9.JPG

arkadaslar forumu (aslinda daha cok bu topigi) uzun suredir takip ediyorum. ogrencilik zamanimda pizza dagitirken kullanmis oldugum honda c90 sonrasi olusan honda hastaligim devam etmekte ve sirf keyif icin bunca yil sonra bir innova 125i aldik :) yine keyif turlarina (cok uzun olmayan hafta sonu yakin cevre gezi turlari gibi) kullanilmak uzere ustteki konudaki resimlerdeki gibi ya da satoyama arkadasin avatarindaki gibi yan cantalar ve aparatlarindan yaptiran, satin alan ve taktiran var mi? var ise bilgi, resim ve tecrubelerini paylasirlarsa sevinirim. tesekkur ederim. iyi forumlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst