Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
31
Bende yeni CBF150 mi DNB' den sipariş vermiştim. Motor geldi ve ilave istediğim aksesuar ve değişiklikler üzerinde yapılmış durumda. Plaka ve ruhsat işlemleri içinde vekalet verdim ama yeni değişikliklere göre ruhsat motor sahibinin bağlı olduğu ilçenin emniyet müdürlüğünden çıkacağından haftaya kadar beklemem gerekiyormuş.

Bugün motorun son haliyle çektiğim fotosunu aşağıya ekledim. İstediklerimden eksik olarak sadece michelin in arka lastiği kaldı. O da yeni parti lastikler gelince takılacak.


24032011873.jpg

24032011870.jpg


http://img690.imageshack.us/i/24032011873.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/24032011870.jpg/
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
motorlarına kavuşan arkadaşlara hayırlı olsun. bende kullanmadan vermek istedim lastikleri ankara efe honda ya almadılar. yoksa bende değiştirecektim. bugün ilk gece sürüşümüde yaptım ama dizler çok üşüyor pantolon aldıracak anlaşılan.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail abimize bir oy'da benden.. hadi bakalım.sonuçları bekliyoruz:rendeer:

Teşekkürler Doğukan:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 ----------

motorlarına kavuşan arkadaşlara hayırlı olsun. bende kullanmadan vermek istedim lastikleri ankara efe honda ya almadılar. yoksa bende değiştirecektim. bugün ilk gece sürüşümüde yaptım ama dizler çok üşüyor pantolon aldıracak anlaşılan.

Abi Ankara'da gündüzleri bile motosiklet pantolonu olmadan sürüş yapmak insanı çok üşütüyor. Hele akşam pantolonsuz motor kullanmak çok üşütür.
Daha sonra Allah korusun hastalıklara vesile olabilir.
Uygun bir pantolon edinmende fayda var.

Ama yazında bu pantolonlarla sürüş yapmak tam bir işkence.
Sanki zayıflama eşofmanı gibi terletiyor. :)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
yeni motosikletine kavuşan arkadaşlarıma kazasız belasız iyi günlerde kullanmalarını dilerim :rendeer:

bizim kullandığımız yaklaşık 7 adet 2011 motosiklet var ama bazılarında gördüğüm ve tabiri caiz ise kronik diye değerlendirdiğim ilk sorun zincir sorunu 2 tanesinde neredeyse zincir sona geldi :pr: sürekli gevşeyip uzuyor ...

bir kaç tanesinde de depo üzerinde boyada hava kabarcıkları olup nokta nokta boya kalkmaları var ....

ve en önemli sorun arka lastiklerde hafif bir yamukluk var aldığım duyum türkiyeye getirilirken motorlar kasalar içerisinde devrilip zarar görmesin diye arka lastiklerden çok sıkılmış ve sanırım tellerinde yamulma olmuş biraz yalpalama yapıyor ...

hız konusuna hiç girmiyorum :salut:

Zincir olayı zaten kronik bir sorundu cbf de ne yaparsanız yapın uzuyor hepsi sürekli gerdirmek gerek... ancak kafama takılan boya olayı oldu en çok, acaba gözlemlediğiniz hangi renklerde olmakta bu atmalar garanti olayını biyere danıştınızmı halledilebilecek bişiymi acaba....
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Teşekkürler Doğukan:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 ----------



Abi Ankara'da gündüzleri bile motosiklet pantolonu olmadan sürüş yapmak insanı çok üşütüyor. Hele akşam pantolonsuz motor kullanmak çok üşütür.
Daha sonra Allah korusun hastalıklara vesile olabilir.
Uygun bir pantolon edinmende fayda var.

Ama yazında bu pantolonlarla sürüş yapmak tam bir işkence.
Sanki zayıflama eşofmanı gibi terletiyor. :)

ismail şu durotex kumaşlılardan alacağım sanırım. montla bi takım yapalım. terlemek üşümekten iyidir (terledikten sonra üşütmeyeceksen). çok terletirsede yaza düşünürüz . anlaşılan 15 haziran-15 ağustos dışında kalan zamanlarda bu pantolon kullanılacak. dizlikleri özellikle içleri rüzgar geçirmeyecek gibi olandan aldım ama yeterli olmadı üşüdüm yine 7km yolda. bide bu akşam baya soğuk var.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar hepiniz gri renkmi aldınız?
Artık gri renk cbf görmekten sıkılacagız anlaşılan.
Bilsem ben kırmızı alırdım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail şu durotex kumaşlılardan alacağım sanırım. montla bi takım yapalım. terlemek üşümekten iyidir (terledikten sonra üşütmeyeceksen). çok terletirsede yaza düşünürüz . anlaşılan 15 haziran-15 ağustos dışında kalan zamanlarda bu pantolon kullanılacak. dizlikleri özellikle içleri rüzgar geçirmeyecek gibi olandan aldım ama yeterli olmadı üşüdüm yine 7km yolda. bide bu akşam baya soğuk var.

Evet Ankara'da bu pantolonlara ihtiyaç oluyor. Goretex olanlar iş görür.
Dediğin gibi bu hafta önceki haftaya nazaran çok daha soğuk, baya üşütüyor adamı.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Arkadaşlar hepiniz gri renkmi aldınız?
Artık gri renk cbf görmekten sıkılacagız anlaşılan.
Bilsem ben kırmızı alırdım.

Kırmızılar artık maviler gibi üretilmeyecekmiş ben ona şaşırdım açıkçası ileride talepler artarsa tekrar üretilebilir sanırım. Ama en çok gelmesini isteyeceğim renk beyazdır beyaz gelirse kesin değiştiririm cbf i :mrgreen:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kırmızılar artık maviler gibi üretilmeyecekmiş ben ona şaşırdım açıkçası ileride talepler artarsa tekrar üretilebilir sanırım.

Onu bende duymuştum, hatta duydugumdan beri honda'nın sitesini sık sık takip ederim sırf onun için, ama kırmızı renk hala duruyor sitede. Ne iştir bende anlamadım :silent:
Benimde istedigim beyaz renkti aslinda.
Ama bizde şans olsa kiz dogardik..
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Onu bende duymuştum, hatta duydugumdan beri honda'nın sitesini sık sık takip ederim sırf onun için, ama kırmızı renk hala duruyor sitede. Ne iştir bende anlamadım :silent:
Benimde istedigim beyaz renkti aslinda.
Ama bizde şans olsa kiz dogardik..

Bizde şans olsa Avrupa'daki cbf125 leri Türkiye'ye getirirler :mrgreen:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
ark lar bugün akşamüstü bende motorumu teslim aldım . alır almaz serviste duro lastikleri söktürüp iade ederek pirelli mt 65 ler ile değiştirdim ayrıca serviste koruma demiri ve yan ayaklık montajıda yapıldı işyerime gelir gelmezde cant şeridi ile bikaç stiker da ben yaptım bakalım beğenecekmisiniz
http://img39.imageshack.us/i/24032011119.jpg/
http://img855.imageshack.us/i/24032011121.jpg/
http://img148.imageshack.us/i/24032011118.jpg/
http://img217.imageshack.us/i/24032...ttp://img690.imageshack.us/i/24032011873.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/24032011870.jpg/

michelinler çok güzel duruyo duralara nazaran hayırlı uğurlu olsun tekerine taş değmesin :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bugün sipariş verdiğim akü elime ulaştı. Hazırlanış evrelerini aktarayım.
Lazım olan arkadaşlar olabilir.

Akü olarak VLM'nin 12 Volt 7 Amper ve YTX7DL-BS modeli bizim motora uygun. Bu akü TAM BAKIMSIZ. Yani ilk montajdan sonra hiç bir şekilde aküye ne saf su, ne de asit vb. hiçbirşey eklemiyoruz.
Ayrıca tahliye hortumu vs.de olmadığı için "Motor yan yattı. Aküden asit akacak motoru mahvedecek" derdi de yok.

Fiyatı Ankara'ya kargo dahil 49 TL.

Aslında en kaliteli akü markası olarak YUASA vardır ama biraz pahalı bir ürün.
Fiyat/performans olarak ve forumda okuduğum olumlu yorumlar neticesinde bu aküyü almayı uygun gördüm.

Öncelikle Akünün ön ve arka kapağını fotoğraflayalım:
IMG_0406.jpg


IMG_0407.jpg


Şu soldaki beyaz su gibi görünen haznedekiler "ASİT". Aman dikkatli olalım.
IMG_0413.jpg


Aküden kırmızı şeridi söküp asitli olan hazneyi akünün üzerine getiriyoruz ve gri alüminyum folyolar delinecek şekilde bastırıyoruz.
IMG_0418.jpg


Bu vaziyette minimum 20 dakika bekliyoruz. Tüm asit aküye boşalmalı. Ben 1 saat civarı beklettim.
IMG_0421.jpg


IMG_0423.jpg


Daha sonra bu asit haznesini çıkartıp en az 20 dakikada öyle dinlendiriyoruz. Ben yine 1 saat beklettim.

Siyah kapağı akünün üzerine sıkıca bastırarak kapatıyoruz.

Daha sonra ise akümüzü iyi ve uzun ömürlü olması için şarja takıyoruz
IMG_0430.jpg


Haftasonuna da montajını yapacağım.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
AydoganX kanki akü şarj aletini nerden ne kadara aldın nasıl iyi şarj ediyor mu şarj süresi falan nasıl bilgilendirirsen sevinirim.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Bizde şans olsa Avrupa'daki cbf125 leri Türkiye'ye getirirler :mrgreen:

onu bende duydum ama gerçekle bi alakası yok sitesinde bile baktığınızda resimlerin genelinin kırmızı olduğunu görürsünüz makyajlı resimlerin birde bence bu makyajlı haline eskiye nazaran kırmızı dahada çok yakışıyor siyah kalkar kırmızı kalkmaz:D ben kırmızı aldım kuryeler ecza şirketleri çoğu insan gri alıyor yakında gri patlaması olcak benimde kırmızı olarak bi farkım olsun :D
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
bende arada bi çıkıp balkondan bakıyorum . site içinde güvenlikli olmasına rağmen. bide örttüm ben üşümesin diye.

çanta demirleri motoru daha bi geniş gösterdi sanki. örtüyü XL verdi Tansu , abi çanta demirleri falan var aynalar var top case te takarsan bu iyi olur dedi örtü abes durmadı .

serviste rodaj için ilk 500km de 7000 devri geçmemeye çalışın, değişik viteslerde ve devirlerde kullanmaya gayret edin sonrasında basarsınız dediler.

motorun devirlenmesi oldukça güzeldi bugün. yarın bi temelli yada hızımı alamayıp polatlı yapabilirim. daha iyi kontrol etmiş olurum.

patlak köpükleri hakkında ( bisikletten kalma bilgi ) lastiğe sıkılan köpük - sıvı delikten basınç yoluyla dışarı çıkmaya çalışıyor. hava ile temas edincede katılaşıyor bir tür silikon gibi. dolaysıyla delik kapanmış oluyor. uzun süre işe yararmı? kimse garanti veremez ama en yakın tamirciye kadar gidebilirsiniz. yolda kalmazsınız.

burada bir kez daha yazmak isterim. bizim motorlarda arkada taşınabilecek maksimum yük 3kg diyor honda. top case içinde daha ağır yük taşımak motorun dengesiyle oynamak demek. yük taşıyacaksanız yan çantalarda taşıyın. top case yağmurluk- çıkardığınız kask- eldiven-dizlik- mont u koymak içindir. hareket halinde iken 3kg dan ağır olan eşya ( buna çanta ağırlığıda dahil) yanınızdan geçen kamyon vs ile denge bozulmasına , rampada kalkışlarda öntekerin yukarı kalkma eğilimine, rampa çıkışlarında düşük viteste ani gaz açışlarda tekere kalkma eğilimine sebep olur. demedi demeyin sonra.

top case büyüklüğü yan rüzgarlardan daha fazla etkilenmeye, hareket esnasında rüzgar sürtünmesini artırarak gereksiz yakıt artışına, güç kaybına neden olur. özellikle karşıdan esen rüzgarlarda motor bi tarafınıda yırtsa hızlanamaz. bu bizim motora özel bi durum değil aynı olayı arabalardada yaşarsınız. özellikle torku ve gücü düşük araçlarda.

ahmet abi sana benim yan çantalardan alalım baya genişliyor motor.

abartı gelebilir ama yan çanta ve topcase takılı cıbıfa ahmet abinin de dediği gibi xl branda ancak oturuyor.

3 kg'ı biraz geçtiğim oluyor pek sorun yok. buradaki 3 kg sınırı ön teker havaya kalkar diye değil, üzerindeki orijinal demir o kadarını taşıyabildiği için.

senin taktırdığın ilave arka çanta demiri 3 kgdan çok daha fazla yük taşıyor.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Bugün sipariş verdiğim akü elime ulaştı. Hazırlanış evrelerini aktarayım.
Lazım olan arkadaşlar olabilir.

Akü olarak VLM'nin 12 Volt 7 Amper ve YTX7DL-BS modeli bizim motora uygun. Bu akü TAM BAKIMSIZ. Yani ilk montajdan sonra hiç bir şekilde aküye ne saf su, ne de asit vb. hiçbirşey eklemiyoruz.
Ayrıca tahliye hortumu vs.de olmadığı için "Motor yan yattı. Aküden asit akacak motoru mahvedecek" derdi de yok.

Fiyatı Ankara'ya kargo dahil 49 TL.

Aslında en kaliteli akü markası olarak YUASA vardır ama biraz pahalı bir ürün.
Fiyat/performans olarak ve forumda okuduğum olumlu yorumlar neticesinde bu aküyü almayı uygun gördüm.

Öncelikle Akünün ön ve arka kapağını fotoğraflayalım:




Şu soldaki beyaz su gibi görünen haznedekiler "ASİT". Aman dikkatli olalım.


Aküden kırmızı şeridi söküp asitli olan hazneyi akünün üzerine getiriyoruz ve gri alüminyum folyolar delinecek şekilde bastırıyoruz.

Bu vaziyette minimum 20 dakika bekliyoruz. Tüm asit aküye boşalmalı. Ben 1 saat civarı beklettim.


Daha sonra bu asit haznesini çıkartıp en az 20 dakikada öyle dinlendiriyoruz. Ben yine 1 saat beklettim.

Siyah kapağı akünün üzerine sıkıca bastırarak kapatıyoruz.

Daha sonra ise akümüzü iyi ve uzun ömürlü olması için şarja takıyoruz

Haftasonuna da montajını yapacağım.


daha önce kendi motorum için servisimin akü hazırlamasına şahit olmuştum. asiti aküye boşaltırken uzun süre beklemek yerine asit kutusunun tabanına hava alması için delikler açmıştı ve dolma işlemi hızlı bir şekilde tamamlandı. ayrıca akünün ilk kullanımda şarz edilmesi gerekliliğini sorduğumda gerek yok deyip aküyü hemen motora bağlamıştı. yeni hazırlanmış bir aküyü şarza bağlamanın önemli bir konu olduğunu birçok yerden okudum. demek ki bizim usta çok biliyormuş :pr:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Bizde şans olsa Avrupa'daki cbf125 leri Türkiye'ye getirirler :mrgreen:

bence en baş safada daki resimde gördüğümüz unikorn modeli bu cbf ten daha yakışıklı o gelse ilk alan ben olurum çünkü cbf le gezen bütün arkadaşlara kurye gözü ile bakılıyor kuryelik kötü bir iş değil fakat insan ların bana olmadığım birşey gibi görmesi hiç hoşuma gitmiyor da
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
AydoganX kanki akü şarj aletini nerden ne kadara aldın nasıl iyi şarj ediyor mu şarj süresi falan nasıl bilgilendirirsen sevinirim.

Akü şarj aletini Motomax'tan almıştım.
Biraz yavaş şarj ediyor ama gayet güzel iş görüyor.
Forumda ilgili konu vardı : H-TRONIC AL300pro Akü Şarj Cihazı

daha önce kendi motorum için servisimin akü hazırlamasına şahit olmuştum. asiti aküye boşaltırken uzun süre beklemek yerine asit kutusunun tabanına hava alması için delikler açmıştı ve dolma işlemi hızlı bir şekilde tamamlandı. ayrıca akünün ilk kullanımda şarz edilmesi gerekliliğini sorduğumda gerek yok deyip aküyü hemen motora bağlamıştı. yeni hazırlanmış bir aküyü şarza bağlamanın önemli bir konu olduğunu birçok yerden okudum. demek ki bizim usta çok biliyormuş :pr:

O yöntemde yapılabilir fakat Velomoto yani bu akünün ithalatçısı olan firmanın hazırladığı montaj rehberine göre beklemek şart, çünkü akünün içindeki maddeler bu asiti emiyormuş, beklenilmediği zaman akünün ömrü azalır diyor.

Bahsettiğin gibi birçok servis te bu şarj olayına dikkat etmiyor.

Velomoto'nun akü ile ilgili verdiği bilgiler de şunlar:
a(6).jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

  • Yeni mesajlar

    Çok Beğenilen Mesajlar

    Üst