Kesicide yağ yakmak ?

Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
İyi akşamlar arkadaşlar. Sorum şu. Kısa bir süre önce yarım motor yaptırdım ( sekmanlar, sübab keçeleri).

Motor çok güzel çalışıyor sorun yok, fakat sadece ama sadece kesicide beyaz duman atıyor ve yağ eksiltiyor. Onun haricinde hiçbir ama hiçbir devirde yağ eksiltme yok.

Kesicide yağ yakmadığı zamanlar yağ çubuğunda da eksilme yok.

Bu büyük bela açarmı başıma. Cevaplar için teşekkürler.

Not: sadece deneme amaçlı çok kısa süreler kesiciye soktum, normalde öyle gezen birisi değilim.
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Birincisi beyaz duman(su buharı).İkincisi kesicide ne kadar kullanıyorsunuz?her kesiciye soktuğunuzda yağda hemen eksilme oluyorsa çok iyi takip edebiliyorsunuz bu da iyi bişey.. full gaz kapayıp gidiyorsanızda kötü bişey....Bide yeni segman taksanızda segmanın öptügü yüzey zaten aşınmış,bir o kadarda yeni segmana uyum sağlayacak tolerensı kaybetmiş olduğundan %100 performans beklemek hayal olur.Yagı iyi takip ettiginiz sürece sorun çıkmayacaktır.
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Birincisi beyaz duman(su buharı).İkincisi kesicide ne kadar kullanıyorsunuz?her kesiciye soktuğunuzda yağda hemen eksilme oluyorsa çok iyi takip edebiliyorsunuz bu da iyi bişey.. full gaz kapayıp gidiyorsanızda kötü bişey....Bide yeni segman taksanızda segmanın öptügü yüzey zaten aşınmış,bir o kadarda yeni segmana uyum sağlayacak tolerensı kaybetmiş olduğundan %100 performans beklemek hayal olur.Yagı iyi takip ettiginiz sürece sorun çıkmayacaktır.

Motoru elbette kesicide tutmuyorum deneme amaçlı bikaç kere yaptım hepsinde yaptı. Mavi-beyaz duman ortası bişey işte ama yağ yakıyor biliyorum. Yağda hemen eksilme oldu eve geldim çok az eksilme yapmıştı, yağı kontrol ediyorum sürekli yağ oluyor içinde. %100 performans ta beklemıyorum 43.000 deki motordan ama sorun olurmu olmazmı benim kafamı karıştıran o hocam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yağ eksiltmenin derecesini en iyi takip edecek olan sensin.Kesiciye girdiğinde ne kadar eksiltiyo , normalde nasıl eksiltiyo.Her motora binişinde yağını kontrol etmen lazım.Zamanla eksiltmenin şiddeti nedir ortaya çıkar.Fazla eksiltmeden dolayı çok bunalırsan gereğini yaparsın artık.Önemli olan şu anda çok iyi gözlem yapmak.
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Yağ eksiltmenin derecesini en iyi takip edecek olan sensin.Kesiciye girdiğinde ne kadar eksiltiyo , normalde nasıl eksiltiyo.Her motora binişinde yağını kontrol etmen lazım.Zamanla eksiltmenin şiddeti nedir ortaya çıkar.Fazla eksiltmeden dolayı çok bunalırsan gereğini yaparsın artık.Önemli olan şu anda çok iyi gözlem yapmak.

Sert kullanırım oldukça. 8 - 9000 arası vites atarım. Bu nebze sert kullanmama rağmen hiçbir eksiltme yok. Dediğim gibi sadece ve sadece kesici.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Çözüm çok basit ve uyguladığında hiçbir sıkıntı açmayacağı gibi yapmasıda çok kolay.
Şöyle ki motoru kesiciye sokmayacaksınız. Bu kadar basit :)
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Çözüm çok basit ve uyguladığında hiçbir sıkıntı açmayacağı gibi yapmasıda çok kolay.
Şöyle ki motoru kesiciye sokmayacaksınız. Bu kadar basit :)

Anlatımınıza bayıldım. :) Yok zaten bikaç kere deneme amaçlı soktum. Sert kullanırım ama, redline a pek girmem. Tek sorunum bu kesicideki yağ eksiltmenin bana sorun yaratıp yaratmayacağıydı. :)
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Bir kaç kere daha kesiciye sokarsan sorunun hepten bitecek gibi.kusura bakma :).Şaka bir yana kesiciye neden sokarsınız makinaları anlayabilmiş değilim.yazık günah.Alacağınız max.güç kesici öncesinde zaten.
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Bir kaç kere daha kesiciye sokarsan sorunun hepten bitecek gibi.kusura bakma :).Şaka bir yana kesiciye neden sokarsınız makinaları anlayabilmiş değilim.yazık günah.Alacağınız max.güç kesici öncesinde zaten.

Hocam kasten sokmuyorum. Millet bana küfür etsin diye de sokmuyorum. Deneme amaçlı duman atıyormu diye 1-2 kere yaptım sadece. :)
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
motor yağ yakmaya en ilk önce en sıcak durumda en yüksek devrindeyken başlar

düşük devirlerde mavi beyaz duman atmayan motor genelde yüksek devirlerde duman atarak yağ yakar. aşınma ilerledikçe ısı ve devir düşük olduğu zamanlardada yağ yakmaya devam eder

yani motorunuz tam manasıyla sıfırlanmamış mutlaka yanlış bişeyler yapılmış

geçen yine bir konu açılmıştı ck125 ile ilgili sanırım o arkadaş sadece piston ve segman değiştirmişti ve motoru halen yağ yakıyordu silindir çok pahalı olduğu için değiştirmemişti...
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
motor yağ yakmaya en ilk önce en sıcak durumda en yüksek devrindeyken başlar

düşük devirlerde mavi beyaz duman atmayan motor genelde yüksek devirlerde duman atarak yağ yakar. aşınma ilerledikçe ısı ve devir düşük olduğu zamanlardada yağ yakmaya devam eder

yani motorunuz tam manasıyla sıfırlanmamış mutlaka yanlış bişeyler yapılmış

geçen yine bir konu açılmıştı ck125 ile ilgili sanırım o arkadaş sadece piston ve segman değiştirmişti ve motoru halen yağ yakıyordu silindir çok pahalı olduğu için değiştirmemişti...

Ehe o arkadaş sanırım benim :mrgreen: Bikaç farklı sorum olduğu için bikaç farklı konu açtım :mrgreen: Bi süre idare etsin de hocam, sonra elden çıkartacağım zaten. :)
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Birşey daha eklemek istiyorum.Kesicide eksozdan normal dışı atık çıkması doğal.Çünki ateşleme yada karışıma sistem müdahale ediyor.Ve eğer normal kullanımda yağ degişim aralığınızda yağınız %20-30 lardan fazla eksiliyorsa tehlike sınırındasınız bence.Kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst