- Katılım
- 21 Kas 2008
- Mesajlar
- 3,845
- Konu Yazar
- #1
Ufak tefek ihtiyaçlarım için motosikletime çakmak soketi koymaya niyetlendim. Ama bilenlere birkaç soru sormak istiyorum.
1) Bu çakmak soketlerinin içinde herhangi bir elektrik düzeneği varmıdır. Yani sonuçta aküden gelen 12v var, bu sokette hiçbir değişikliğe uğramadan yine 12v olarak çıkıyorsa hiç kullanmicam, direk aküden alırım elektriği.
2) Direk aküden elektrik alırsam sürüş sırasında devir arttığı için voltaj yükseliyor bildiğim kadarıyla, 13.8v a çıkıyordu galiba. Bu 12v luk alete bir zarar vermezmi?
3) Bu soketi takacak olur isem kontak açık vaziyette iken elektriğin gelmesini nasıl sağlarım, kontaktaki bir kablodan muhakkak ama hangisi nasıl hiç bilmiyorum. (Ki kornam ve elcik ısıtmalarımda kontaktan bağımsız sürekli açık vaziyette, buna bi çare)
4) Bi sorum daha vardı ama unuttum
Hatırlayınca yazarım
1) Bu çakmak soketlerinin içinde herhangi bir elektrik düzeneği varmıdır. Yani sonuçta aküden gelen 12v var, bu sokette hiçbir değişikliğe uğramadan yine 12v olarak çıkıyorsa hiç kullanmicam, direk aküden alırım elektriği.
2) Direk aküden elektrik alırsam sürüş sırasında devir arttığı için voltaj yükseliyor bildiğim kadarıyla, 13.8v a çıkıyordu galiba. Bu 12v luk alete bir zarar vermezmi?
3) Bu soketi takacak olur isem kontak açık vaziyette iken elektriğin gelmesini nasıl sağlarım, kontaktaki bir kablodan muhakkak ama hangisi nasıl hiç bilmiyorum. (Ki kornam ve elcik ısıtmalarımda kontaktan bağımsız sürekli açık vaziyette, buna bi çare)
4) Bi sorum daha vardı ama unuttum