Akü şarj etme ünitesi.

Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Merhaba beyler. Özellikle çok zayıflayan akümü şarj etmem gerekliydi. Acaba bilgisayar powersupply ı mu kullansam dedım ama amper yetersiz gelecekti. Bende bilgisayarımın kesintisiz güç kaynağını söktüm. İçinde 12 volt 7 amper akü vardı. Onu çıkarttım. ve + ve - kutuplarından uzuuuunca birer kablo çıkarttım motosikletime kadar götürdüm ve aküye bağladım. Şuanda akü şarj oluyor. Belki birilerinin işine yarar diye yazmak istedim :mrgreen:
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
Merhaba beyler. Özellikle çok zayıflayan akümü şarj etmem gerekliydi. Acaba bilgisayar powersupply ı mu kullansam dedım ama amper yetersiz gelecekti. Bende bilgisayarımın kesintisiz güç kaynağını söktüm. İçinde 12 volt 7 amper akü vardı. Onu çıkarttım. ve + ve - kutuplarından uzuuuunca birer kablo çıkarttım motosikletime kadar götürdüm ve aküye bağladım. Şuanda akü şarj oluyor. Belki birilerinin işine yarar diye yazmak istedim :mrgreen:



İşini fazlasıyla görür ama başından ayrılma derim bende notebook sarj aletiyle yapıyordum bi kaç saatliğine başından ayrıldım akü şişmiş sekil değiştirmişti ama hala kullanıyorum :queen:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
aku şarj esnasında eğer tapa ları varsa onları cıkartın,
şarj olurken dolum sırasnda kaynama yapar veşişirebilir,
o nedenle tapaların (kapakların) açık olması gerekir...
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
aku şarj esnasında eğer tapa ları varsa onları cıkartın,
şarj olurken dolum sırasnda kaynama yapar veşişirebilir,
o nedenle tapaların (kapakların) açık olması gerekir...

kuru akü olduğu için öyle bi durum yok. faşıl faşıl ses geliyodu valla bi kaç saat daha kalsaydı gesin motorla bir ucardı herhalde :queen:
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Şişmesinin ve patlamasının sebebi o tür bilgisayarların (notebook-netbook) voltlarının 16 17 18 gibi rakamlardan başlıyor olmasıdır. fakat benim taktığım 12 volt ünite 3 gün kalsada sorun olmaz ama bence siz bunu kullanmaya devam etmeyin hocam :queen::queen:
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Sabit 12 V DC akım vererek aküyü öldürmekten başka birşey yapmazsınız.

Akünüzü evde şarj etmek istiyorsanız basit ve en güvenli yolu Hyp33Rx'in yolu olmakla birlikte bunun yerine yapabiliyorsanız mAh lara kadar ayarlayıp kendisi istenilen akımı ve voltu veren şarj aleti kullanmanızdır. Benim aküyü sağolsun abim bu 2. yolla kurtardı. Akü ilk başlarda 14V civarlarında 500-600 mAh çekerken şarjın sonlarına doğru 10 mAh çekmiş. Bunun yerine sabit akım ve 12 v verirseniz akünüz belli bir noktaya kadar dolar 1-2 marş basarsınız. Akünüzü ve konjektörünüz iyi ise bir ihtimal motosiklet düzeltebilir. Ancak çok düşük ihtimal...
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
Şişmesinin ve patlamasının sebebi o tür bilgisayarların (notebook-netbook) voltlarının 16 17 18 gibi rakamlardan başlıyor olmasıdır. fakat benim taktığım 12 volt ünite 3 gün kalsada sorun olmaz ama bence siz bunu kullanmaya devam etmeyin hocam :queen::queen:

motrun merul merul bakmasına kıyamadım bi bineyim dedim bastım gıhıy etti akü bitti. ule yapılacak seymı bu bana napam napam aklıma notebookun sarj aleti geldi doldurdur doldurmasınada şişti :queen: ha bu arada 11,9 volt yazıyo üzerinde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst