merhaba arkadaşlar. cbf150'den cbf250'ye geçiş yapan arkadaşlar varmıdır ? bu aralar 250 ye geçiş yapmayı düşünüyorum da,pişman olurmuyum diye düşünüyorum.uzun yol çok yapıyorum ,bu motor uzun yolda en kötü cbf150 kadar rahatmıdır mesela,,aralarında ne gibi bariz farklar var , düz yolda son hızı nedir(cbf150 son hız 120km dipgaz) full depo ile ortalama kaç km yapar v.s. bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
Merhaba, Bende bu motosikleti kullanan biri olarak artı ve eksi yönlerini size belirtmek istiyorum sırayla önce eksilerini yazayım
Yakıt tüketimi şehir içi 4 litre ortalama kullanım ile 100 km de
amortisorleri sert özellikle kasislerde çukurlarda rahatsız edebiliyor
bazı parçaları gereksiz pahalı mesela grenaj ayna mekanik parçalar gibi...
egzantrik zinciri sesinden bahsediyorlar öyle sanıldığı gibi bir ses olmuyor yani şakır şakır yapmıyor servisinde gördüm
aynalardan arka pek iyi görünmüyor
far kapatma açma düğmesi yok
biraz önü hafif gibi ani debriyaj bırakınca yada arkaya birini alınca ön teker çok çabuk kalkıyor
zinciri orjinal did sık yağlama istiyor
aklıma gelen bütün eksileri bunlar
artılarını sayacak olursak
kullanımı çok kolay çabuk alışıyorsunuz çok çevik virajları almak gerçekten zevkli
frenleri güzel daha hiç dengesizlik yapmadı yüksek süratte tatminkar
iki kişi otobanda 140 km çıkabiliyor yalnız bu süratte devir 9500rpm oluyor
uzun süre bu süratte gitmek motor için pek iyi olmaz düşüncesindeyim tek kişide aynı sürat fazla denemedim geçen aylarda ceza yiyince bir daha test etmiyor ama hafif eğimde 150 km görebilir tekrar söyleyim bu süratlerde kullanılcak bir motor değil çok rüzgar aldığı için başınızı öne eğik tutmaya calısmak çok yorucu oluyor sevidiği süratler 90 100 110 max120 dir 120 de yarım veya bir fazla gazla ilerleyebilir 50-60 km den sonrasında pek motor sesi duymassınız oldukça titreşimsizdir sanırım 5000 6000 rpm de hafif karıncalanıyor ama ilerleyen zamanlarda bir video koymayı düşünüyorum bunun için kalkış hızlanmaları sanırım burgman 400 den biraz daha atak arkadaşımda var onunla denemiştik 2-3 sefer ilk başlangıçta sürekli motorumun önü kalktığı için ben biraz geriden başlamak zorunda kalıyordum ama 120 km sürate kadar yan yana gidebiliyorsunuz yani o aradaki farkı kapatıyorsunuz yalnız burgman 120 den sonrasını daha iyi hızlanıyor
son olarak bana motorları dayanıklı geldi hem anlatanlardan hemde servisinde denk gelenlerden 110000 km de olup hala acılmamış motorlar var hala yürüyor dediklerine göre 150000 km dayanıyormus sonrasında piston segman rektifiye sadece ust kapak ve silindir sökülerek bir kere daha 150000 km gidebiliyormus krangı ve ekzantrikleri oldukca saglam 300000 400000 bin yapabiliyor servisindeki usta başının dediğine göre sizde servisine danışın ne olduğunu anlamak için
birde ekstra link teknik detayları için
http://www.honda.co.za/showspecs.aspx?t=2&ModelList=27