Yapay Petrol...

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
İngiltere bunun üretim ve satış izinlerini bize biraz zor verir, verirsede yüksek fiyattan verir. Üstüne sevgili devletimiz bununla daha uzun yol gidilebileceğini söyleyerek çok yüksek vergileri dayar.Bu tip çevreci ve maliyeti düşük olan yeniliklere ülkemizde nasıl tepkiler verilebileceğini öngörmek için uzman olmak gerekmiyor. Biz kendi bilim insanlarımızı desteklemeyelim, her üniversite kendi sınırlı bütçesiyle devletten tek kuruş destek almadan ar-ge faaliyetlerini yürütmeye çalışsın, biz daha çok seyrederiz böyle buluşları... Sonra yalvarırız bize de verin bize de satın diye. Kendim bizzat bunlara tanık oldum geçen sene, yaptığımız model uydu ( insansız uçak heronların benzeri bir araç ) ile katıldığımız yarışma için sadece üniversitemiz İTÜ'den destek görüp Türkiye'yi avrupada teslim ettik. Maddi destek olmasın, sonra biz neden yapamıyoruz...
 

kh1

Katılım
31 Eki 2010
Mesajlar
165
Abi iyide bunu piyasaya yayarlar mı ? Yayarlarsa türkiye buna benzin kadar vergi ekliyeceği kesin değişen neolur benim için. Çevrenin daha az kirlenicek olması mı? Yoksa amerikanın petrol uğruna girdiği topraklardan çıkacak olması mı?
 
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
64
ciftciler bio dizel üretecek atıklara sahip ... hatta tesis bile kurabiliyorlar :) fakat üretim yasak :) yani işletme alamıyorsun ... kendin için bile üretemiyorsun.. böyle bi sistemde yapay benzinn hayaldende öte :D
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Isterse bu yakit 10 Kurus olsun litre fiyatinda gel . Turkiyede iki tip matematik vardir

1-Okulda ogretilen
2-Hukumetin kullandigi (kimse daha cozemedi)

2. Hesaba gore soyle olacaktir

Yapay petrolun giris fiyati 40 Kurus x OTV (BKz: Harac, Haksiz vergi, Vatandasa yapilan haksizlik) Esittir: 6TL

Hukumet oyle sana yedirmez malesef. Vatandasi fakirlesir iken hukumetin zenginlestigi tek Avrupa ulkesiyiz. OTV adi altinda toplanan haraclar sagolsun.
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
İngiltere bunun üretim ve satış izinlerini bize biraz zor verir, verirsede yüksek fiyattan verir. Üstüne sevgili devletimiz bununla daha uzun yol gidilebileceğini söyleyerek çok yüksek vergileri dayar.Bu tip çevreci ve maliyeti düşük olan yeniliklere ülkemizde nasıl tepkiler verilebileceğini öngörmek için uzman olmak gerekmiyor. Biz kendi bilim insanlarımızı desteklemeyelim, her üniversite kendi sınırlı bütçesiyle devletten tek kuruş destek almadan ar-ge faaliyetlerini yürütmeye çalışsın, biz daha çok seyrederiz böyle buluşları... Sonra yalvarırız bize de verin bize de satın diye. Kendim bizzat bunlara tanık oldum geçen sene, yaptığımız model uydu ( insansız uçak heronların benzeri bir araç ) ile katıldığımız yarışma için sadece üniversitemiz İTÜ'den destek görüp Türkiye'yi avrupada teslim ettik. Maddi destek olmasın, sonra biz neden yapamıyoruz...

Tübitak 1001, 1002, 1007, BAP kapsamında gibi bir sürü destek alabileceğin yer var. Sizinki bilimsel araştırma kapsamına girmiyordu herhalde. Yoksa hocalar bir şekilde destek bulurdu. Bilimsel araştırma olması için projenin "özgün değeri" olması gerekir. Yani bir yenilik, yapılmamış ve var olan bir probleme çözüm getirecek bir şey olmalı.
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Tübitak 1001, 1002, 1007, BAP kapsamında gibi bir sürü destek alabileceğin yer var. Sizinki bilimsel araştırma kapsamına girmiyordu herhalde. Yoksa hocalar bir şekilde destek bulurdu. Bilimsel araştırma olması için projenin "özgün değeri" olması gerekir. Yani bir yenilik, yapılmamış ve var olan bir probleme çözüm getirecek bir şey olmalı.

İşte dediğin gibi Tübitak veriyor sadece desteği, o da mezun olmuş mühendisler için. Lisans öğrencilerine en ufak bir destek yok oradan. Devlet tüm desteğini Tübitak'a veriyor. Halbuki araştırma yapan sadece Tübitak değil bu ülkede. ODTÜ ve İTÜ başta olmak üzere birçok üniversitemiz AR-GE için temel atmış durumda fakat gelen destek sadece kendi vakıflarından ve bağışçılarından. Devletten yine tek kuruş yok.
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Isterse bu yakit 10 Kurus olsun litre fiyatinda gel . Turkiyede iki tip matematik vardir

1-Okulda ogretilen
2-Hukumetin kullandigi (kimse daha cozemedi)

2. Hesaba gore soyle olacaktir

Yapay petrolun giris fiyati 40 Kurus x OTV (BKz: Harac, Haksiz vergi, Vatandasa yapilan haksizlik) Esittir: 6TL

Hukumet oyle sana yedirmez malesef. Vatandasi fakirlesir iken hukumetin zenginlestigi tek Avrupa ulkesiyiz. OTV adi altinda toplanan haraclar sagolsun.

Aynen öyle. Ayrıca benzinin kendisi zaten pahalıya mal olan bir şey değil. Benzinin Tüpraş rafineri çıkış fiyatı 45-50 kuruş. Üretilen yapay benzin şimdikiyle aynı fiyat :) Olayın özeti şu: kimse heyecanlanmasın yapay mapay pompa fiyatları aynen devam ediyor. Ucuz benzinide anca rüyamızda görürüz.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
sanırım anlayamadınız arkadaşlar.

tekrar örnekleyerek açıklıyorum.

The dude efendi benzin almaya gider, benzinin litresi nerede 4 tl imiş ulan ?

neyse the dude aldığı benzinin aslında 1 tl olduğunu bilir, ama devlet (ki bakan itiraf etmiştir) gelir vergisi toplamayı zahmetli bulduğundan habire dolaylı vergileri iteler iteler iteler ...

the dude bilir ki benzin bedava olsa bu devlet yine 4-5 tl den giydirir,
bu minvalde kıçınız başınız ucuz birşeyler alabileceğiz edası ile sağa sola yalpalamasın,
mantık aynıdır,
sadece iteleyenler değişir.

Şükrü Kızılot emmi konuya bugün yine değinmiş merak eden buyursun


dolaylı vergiler ile ilgilide böyle buyurdu.

bu yazıyı da okuyun.


boşuna "ucuz" hayali kurmayın zira ballı kaymaklı olanlar herkesi de kendileri gibi sanıyor.
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
İşte dediğin gibi Tübitak veriyor sadece desteği, o da mezun olmuş mühendisler için. Lisans öğrencilerine en ufak bir destek yok oradan. Devlet tüm desteğini Tübitak'a veriyor. Halbuki araştırma yapan sadece Tübitak değil bu ülkede. ODTÜ ve İTÜ başta olmak üzere birçok üniversitemiz AR-GE için temel atmış durumda fakat gelen destek sadece kendi vakıflarından ve bağışçılarından. Devletten yine tek kuruş yok.

Tübitak gel burada ankarada çalış demiyor ki dostum. Araştırman için gerekli ne varsa hepsini okuluna temin ediyor. Araştırmacılara maaş bile bağlıyor. Lisans süresince bilimsel araştırma zaten yapılmaz. Yüksek lisansta da kısıtlı olarak yapılır. Bilimsel araştırma dönemi "doktora" dır.

Sunduğun proje çok adil bir şekilde değerlendiriliyor. Kabul edilebilecek nitelikte bir proje sunarsan destek gelmemesi diye bir şey yok. Eksiklerini de söylüyorlar, düzeltebilirsen tekrar başvurabiliyorsun. 5 sene önce 3 milyon TL bütçeli bir projeye başvurduk ve desteklendi, gerisini sen düşün.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
sanırım anlayamadınız arkadaşlar.

tekrar örnekleyerek açıklıyorum.

The dude efendi benzin almaya gider, benzinin litresi nerede 4 tl imiş ulan ?

neyse the dude aldığı benzinin aslında 1 tl olduğunu bilir, ama devlet (ki bakan itiraf etmiştir) gelir vergisi toplamayı zahmetli bulduğundan habire dolaylı vergileri iteler iteler iteler ...

the dude bilir ki benzin bedava olsa bu devlet yine 4-5 tl den giydirir,
bu minvalde kıçınız başınız ucuz birşeyler alabileceğiz edası ile sağa sola yalpalamasın,
mantık aynıdır,
sadece iteleyenler değişir.

Şükrü Kızılot emmi konuya bugün yine değinmiş merak eden buyursun


dolaylı vergiler ile ilgilide böyle buyurdu.

bu yazıyı da okuyun.


boşuna "ucuz" hayali kurmayın zira ballı kaymaklı olanlar herkesi de kendileri gibi sanıyor.

ilk linkteki tabloda hata var ama. 2008de benzin için 3,55 diyor, halbuki ben üniversitenin son günlerinde motoru yeni almış iken (mayıs-haziran 2009) benzin 2,95-2,97 idi.
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
sanırım anlayamadınız arkadaşlar.

tekrar örnekleyerek açıklıyorum.

The dude efendi benzin almaya gider, benzinin litresi nerede 4 tl imiş ulan ?

neyse the dude aldığı benzinin aslında 1 tl olduğunu bilir, ama devlet (ki bakan itiraf etmiştir) gelir vergisi toplamayı zahmetli bulduğundan habire dolaylı vergileri iteler iteler iteler ...

the dude bilir ki benzin bedava olsa bu devlet yine 4-5 tl den giydirir,
bu minvalde kıçınız başınız ucuz birşeyler alabileceğiz edası ile sağa sola yalpalamasın,
mantık aynıdır,
sadece iteleyenler değişir.

Şükrü Kızılot emmi konuya bugün yine değinmiş merak eden buyursun


dolaylı vergiler ile ilgilide böyle buyurdu.

bu yazıyı da okuyun.


boşuna "ucuz" hayali kurmayın zira ballı kaymaklı olanlar herkesi de kendileri gibi sanıyor.

http://www.vidivodo.com/434450/ankarali-turgut-_-kaymak-lazim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
desenize bu işte türkiye için büyük bir hikaye olur :( :)
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Yapay mapay farketmez, hükümet affetmez. :p

Yapay benzin bile Türkiye'de 5-6 TL civarında olur.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
Kim bu formülü bulmuşsa o kişiye yazık olacak. Görün bakın iki gün sonra ya bindiği uçak düşer, yada arabasında ölü bulunur.
 
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
202
İşin devlet yönünü bıraktım daha teknolojik yaklaşıcam :) Okulda anlatılan bilgilerden aklımda kalan hidrojen içeren alternatif yakıtların depolanmasında porblemlerle karşılaşıldığı ve daha kaliteli malzemelerden depoların değiştirilmesi gerekecek :mrgreen: (Ondan sonra bi benzin deposun 5000 lira :silent::pr::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst