Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 May 2010
Mesajlar
52
Arkadaşlar selamlar.. Benim boy 173 cm.. Bir türlü fırsat olup detaylı inceleyemedim, bu mondial 150 mc biraz yüksek gibi?? Benim boy kısa kalır mı?? Ayaklar yere rahat değer mi bu boyda yoksa gidip 125 mh drifte mi yöneleyim??
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaşlar selamlar.. Benim boy 173 cm.. Bir türlü fırsat olup detaylı inceleyemedim, bu mondial 150 mc biraz yüksek gibi?? Benim boy kısa kalır mı?? Ayaklar yere rahat değer mi bu boyda yoksa gidip 125 mh drifte mi yöneleyim??

Begendigini al. Boyun yeterince uzun. Begendigine binebilirsin.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Grubumuzdan bi arkadasimiz ikinci el bi CBF150 aldigi icin onun motorunu islatmak icin ufak bi gezi yaptik yine. Yedik ictik. Resimleri slideshow olarak asagidaki linkte bulabilirsiniz.
Bu arada merak edenlere söyleyeyim. 150MC CBF150 rahatlikla geciyor. Grubumuzda 4tane CBF150 var. Netice hic bir zaman degismiyor. Merak edenlere duyrulur.

http://www.slide.com/r/-QOVAttG6T8bCOX8JuP_7i2sXXWk0CxW
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Yağlar Hk. Kısa bir bilgi

10W/40 Ne demek?
W= İngilizce Winter(Kış) kelimesini ifade eder.
10W olması; kış aylarında yağınızın 10 numara inceliğine düşebildiğini ifade eder. Kışın Neden 10 numara yağa ihtiyacımız var? Çünkü; Soğuyan hava nedeniyle yağımızın viskozitesi azalır(Kalınlığı artar veya akıcılığı azalır) ve koruma/görev yapabilme özelliği azalır, ince viskositeli yağlar, kış aylarında kullanılır ki, gerekli yağlamayı sağlıyabilsin.
Kalın yağları yaz aylarında kullanırız. Sebebi ise; ortam ve motor sıcaklığı nedeniyle yağ viskositesi artar(Yani incelme/akıcılığın çok artması)gerekli yağlama fonksiyonu azalır. Kalın yağlar, ısınma nedeniyle oluşan menfi durumun önünü almak içindir.
İşte 10W/40 ifadesi süper bir yağı anlatır.
10W=Kış özelliği/ 40 rakamı ise;Yaz özelliğini ifade eder yağınızın.
Bu duruma göre 5W/40 veya 15W/50 ne demek anlamışsınızdır herhalde.

Unutmadan; Eskiden araçlarımızda tek numaralı yağlar kullanırdık.
Yaz geldimi 40,50 numara, kış geldiğinde de duruma/ortama göre 20,30 numara yağ koyardık motorlara.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
10W/40 Ne demek?
W= İngilizce Winter(Kış) kelimesini ifade eder.
10W olması; kış aylarında yağınızın 10 numara inceliğine düşebildiğini ifade eder. Kışın Neden 10 numara yağa ihtiyacımız var? Çünkü; Soğuyan hava nedeniyle yağımızın viskozitesi azalır(Kalınlığı artar veya akıcılığı azalır) ve koruma/görev yapabilme özelliği azalır, ince viskositeli yağlar, kış aylarında kullanılır ki, gerekli yağlamayı sağlıyabilsin.
Kalın yağları yaz aylarında kullanırız. Sebebi ise; ortam ve motor sıcaklığı nedeniyle yağ viskositesi artar(Yani incelme/akıcılığın çok artması)gerekli yağlama fonksiyonu azalır. Kalın yağlar, ısınma nedeniyle oluşan menfi durumun önünü almak içindir.
İşte 10W/40 ifadesi süper bir yağı anlatır.
10W=Kış özelliği/ 40 rakamı ise;Yaz özelliğini ifade eder yağınızın.
Bu duruma göre 5W/40 veya 15W/50 ne demek anlamışsınızdır herhalde.


Biz anladik da bide servislere bunu anlatsalar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:24 ----------

@ Bogachan, sen neden bizim gezilere katilmiyorsun yaa? Sende Akcaydamissin bak.
Face de grubumuz var. Edremit Körfez Motosiklet Tutkunlari diye. Haftada en az 1 kisa gezi yapiyoruz. Benide face den ekleyebilirsin. Atilla Turhan
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Yağ

benim motorun yag değişiminde 20-50 yağ kullanıldı bide hiç duymadığım bir marka mondialin servisi olduğundan bişi demedim bir sorun olurmu....

İzmir'in hava koşulları dikkate alındığında; normal denilebir. (Kışın çok soğuk olmaması-Yazın çok sıcak olması)
Lakin motosikletinizin motorunda kullanılan aksamın yeni nesil olması ve rodaj döneminde olmanız nedeniyle, bir üst grup yağın kullanılmasının daha uygun olacağını değerlendiriyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:47 ----------

Biz anladik da bide servislere bunu anlatsalar
Atilla kardeşim, Hasbel kader motor teknisyenliği ve öğretmenliği eğitimi aldığım yıllarda, işin detayını iyi belletmişlerdi bize. Neden, nasıl ve niçin sorularının cevabını bilmeden, adamı Birbilen yapmazlardı.
Sizin de daha önce yazdığınız gibi, çoluk çocuğa bırakmışlar servis elemanlığını, ne yaptığını bilmeyenlerin elinde heder olup gidiyor millet.
Garanti kapsamında mecburiyetden gidiyorsunuz, gittiğinize, gideceğinize pişman ediyorlar.
Diğer konuya Okey derim.:)
Lakin benim Motocyle 100'lük CUB. :silent:Size bira zor ayak uydururum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar Destro 250 topiğinde titreşimle ilgili sorunları olduğunu yazıyor arkadaşlar. Acaba sadece bende mi problem yok, yoksa 150MC'lerde titreşim sorunu gerçekten çözülmüş mü?

Bu arada galeri gülhan'dan arka çanta demirini istettim, geçen hafta içinde kargoyla yollamışlar sağolsunlar. Haftasonu taktıracağım inşallah..

Bir de gaff marka 46 veya 42 litre çanta almayı düşünüyorum, bu çantalar hakkında bilgisi olan var mı?
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@thai kardes, ayni konulari tekrar ediyoruz gibi geliyor bana. Ben 1250kmlerdeyim gecenlerde titresim konusuna aciklik getirmek icin video cekip koydum. Önceki sayfada linki olmasi lazim. Benim titresimden yana bi sikayetim yok. Aksine bugün MC150 ile gurur duydum. Cok sevdim motorumu. Tek sikayetim servisin motorun karbratör ayarini kurcalamasi. Gidiste bi problem yok da motoru isitana kadar cok zorlaniyorum. Bi bilen bulsam da su hava ayarini halledebilsem. Ama servisi mondial merkeze sikayet ettim. Müsteri hizmetleri geri döndü. Sikayetimi tam olarak dile getirdim. Coluga cocuga kurcalatiyorlar motoru dedim. Falan filan. istenmeyen adam olacagim yakinda servis tarafindan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:11 ----------

@bogac Han bey, biz insanlari motoruyla degerlendirmiyoruz. Genelde kimseyi arkada birakmiyoruz. Ender durumlarda millet bi gaza gelip bastiriyor ama cogunlukla toplu halde ilerliyoruz. Yeterki muhabbet iyi olsun. Uyum olsun. Genellikle Zeytinli Altinkumdaki eski Turban tatil köyüne yakin taraftaki ilk caybahcesinde bulusuyoruz. Hali sahanin sol yanindaki sokaga girerseniz direkt o caybahcesine cikiyor. Hic yoksa 2-3motor muhakkak oluyor.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
]@bogac Han bey, biz insanlari motoruyla degerlendirmiyoruz.
Motosikletçiliğin ruhunda böyle bir konu olmaz zaten. Ben hız babından ayak uyduramamaktan dem vurmuştum.:wiinkk:

Genellikle Zeytinli Altinkumdaki eski Turban tatil köyüne yakin taraftaki ilk caybahcesinde bulusuyoruz. Hali sahanin sol yanindaki sokaga girerseniz direkt o caybahcesine cikiyor. Hic yoksa 2-3motor muhakkak oluyor.
O taraflardan geçtiğimde hep görüyordum bir iki motosiklet, demek ki sizlermişsiniz. Tamam be ya:)
 
Katılım
1 Eki 2005
Mesajlar
60
slm herkese 150mc nin teknik özelliklerinde max.güç 10.5 kW / 9000 d/d yazıyor.fakat bana göre motor max. güce 8000 d/d ulaşıyor.bilmiyorum belkide yanılıyorum.yada rodaj bitmediği için olabilir.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
slm herkese 150mc nin teknik özelliklerinde max.güç 10.5 kW / 9000 d/d yazıyor.fakat bana göre motor max. güce 8000 d/d ulaşıyor.bilmiyorum belkide yanılıyorum.yada rodaj bitmediği için olabilir.

Halil arkadasimiza katiliyorum. 8000dev/dak. kadar kesintisiz ve cok cabuk yükseliyor devir saati. 8500dev/dak.da sorunsuz görüyor ama ondan sonrasi yavasliyor. Ben sahsen 9bin devlere kadar basmaya gerek görmedim. Zaten motor her vitesde kafa kaldiriyor. Ve enekligi cok iyi yani hiziniz düsük olsa bile gazi actiginizda kisa sürede toparlayip hizini yükseltiyor. Ben sahsen 6.vites ihtiyaci duyuyorum. Vücut agirli cok olmayan kullanicilar cok rahatlikla dislilerle oynayip motorun son hizini yükseltebilir. Bana simdilik bu haliyle yetiyor. isin en keyifli yani ise bunun altini cizerek söylemek istiyorum. CBF150'lere avans verip arkadan gelip yetisip yanlarindan gecip ve arayi acmak cok zevkli. YBR125leri hiiic söylemiyorum bile.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
slm herkese 150mc nin teknik özelliklerinde max.güç 10.5 kW / 9000 d/d yazıyor.fakat bana göre motor max. güce 8000 d/d ulaşıyor.bilmiyorum belkide yanılıyorum.yada rodaj bitmediği için olabilir.

Maksimum gücü 8000 d/d de verdiğini nasıl anladın:silent:
5.viteste en son 8000d/devire kadar çıkıyorsa makinan ve buna göre konuşuyorsan yanılıyorsun.Motorda 5.viteste maksimum güç almak mümkün değildir.Küçük viteslerde elde edebilirsin bu gücü:cat:5.viteste üzerindeki ağırlık,karşıdan gelen rüzgar,yolun meğili vs. gibi durumlar neticesinde 9000 veya üzeri devirlere çıkamayabilirsin.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Maksimum gücü 8000 d/d de verdiğini nasıl anladın:silent:
5.viteste en son 8000d/devire kadar çıkıyorsa makinan ve buna göre konuşuyorsan yanılıyorsun.Motorda 5.viteste maksimum güç almak mümkün değildir.Küçük viteslerde elde edebilirsin bu gücü:cat:5.viteste üzerindeki ağırlık,karşıdan gelen rüzgar,yolun meğili vs. gibi durumlar neticesinde 9000 veya üzeri devirlere çıkamayabilirsin.

Necatik35 abi allahtan topigi takip ediyorsun da bizi bilgilendiriyorsun. Sahsim adina bende Halil arkadasimiz gibi hissettim. Atiyorum 5e neden devri sonuna kadar dayamiyor bu diyorum bende :queen::pr:
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Necatik35 abi allahtan topigi takip ediyorsun da bizi bilgilendiriyorsun. Sahsim adina bende Halil arkadasimiz gibi hissettim. Atiyorum 5e neden devri sonuna kadar dayamiyor bu diyorum bende :queen::pr:

Sorun aklınıza takılanları cevaplayım:bounce::p
Tabii bildiğim kadarıyla:wiinkk:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
soru

Sorun aklınıza takılanları cevaplayım:bounce::p
Tabii bildiğim kadarıyla:wiinkk:

Ben bu firsati kacirmayayim :queen:
Senin arka tekeri 90 90 18 olan ölcüsünü 100 90 18 olan baska bir lastikle degistirdigini biliyoruz. 110 90 18 cok mu gelir? 100 90 18 idelimidir? Son hizin düsmesine neden olur mu? Tavsiye edecegin bi marka model var mi? En önemlisi ön tekeride kalinlastirmak gerekir mi? Yoksa ayni kalsa olur mu?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
:p
Ben bu firsati kacirmayayim :queen:
Senin arka tekeri 90 90 18 olan ölcüsünü 100 90 18 olan baska bir lastikle degistirdigini biliyoruz. 110 90 18 cok mu gelir? 100 90 18 idelimidir? Son hizin düsmesine neden olur mu? Tavsiye edecegin bi marka model var mi? En önemlisi ön tekeride kalinlastirmak gerekir mi? Yoksa ayni kalsa olur mu?

Çok aramam rağmen 110/90/18 ebadında lastik bulamadım.Bulsaydım takardım.Ha dersenki 110/90/18 daha güvenlimidir?Hayır sadece estetik açıdan daha güzel görünür.Sürtünme daha fazla olacağından sürat birazcık düşer.En iyisi orjinal lastik ebadıdır.Ama görüntüyü bozuyor:pÖn tekeri hiç elleme derim.
110/90/18 abadıda lastiğide yerli üretici olan IRC de buldum.Bir gün boş bir vaktim olursa arkadan sökmüş olduğum lastiği öne takıp deneyeceğim.İyi bir netice verirse bildiririm.
Ben kaçar Rakı saati gelmiş:pKaçırmamak lazım:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst