Xenon Far Hakkında Acil Yardım

Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
akü falan bitirmez normal ampül 55 w bu 35 w bitirmez xenon setini h4 olarak alırsan uzn kısa yapabilirsin :cat:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
evet yapıyor....
79 lirayamı öyle birşeye almıştım...
1 sene olacak nerdeyse...
baya zahmetli bir iş...
kesinlikle siz yapmassanız bile bilen profesyonel birine yaptırın..
hem zamanınız hem paranız heba olmasın...
bu arada ben ampülü değiştirdim haberin olsun...
eğer ki bu gitti gidiyordakini alırsan xenonun ampülü motorun orjinal ampülülün girdiği yere giriyor...
o konuda fazla sıkıntı çekmezsin...
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Ben yarın 80 tl ye alacağım. Ampül tipini bilmiyorum. Ama h4-3 olması lazım kutusunda yazıyordu.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Arkadaşlar Xenon Farı aldım(8000k H4-3) Cumartesi günü montajı yapılacak :)

162639_154526771266524_139734646079070_320245_7796086_n.jpg


167023_154527267933141_139734646079070_320249_3474481_n.jpg


166654_154528264599708_139734646079070_320259_3097253_n.jpg


Şuan kullandığın halojen far(beyaz)

167121_154525337933334_139734646079070_320230_7748290_n.jpg


Aydunlatmasıda şöyle:

163236_154526394599895_139734646079070_320242_697294_n.jpg


Motosikletimin şuanki hali :)
162776_154524061266795_139734646079070_320226_7902322_n.jpg
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Trafikte Yalnız olduğunu düşünen arkadaşlar....
Xenon tip ampulden doğru ve iyi (doğru ve iyi diyorum dikkat edin) verimi sade ve sade MERCEKLİ tip farlarda alınır.
Ampulün çalışma prensipine bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlasrsınız.
Klasik akkor flaman tip ampulden çok farklı bir işik ısısı vermekte ve en uygun ısı 6500K dır yani gün ışığına en yakın değer....bunun üstündeki tüm ısılar ultravioleye (mavimsi) olan ısıya kaçar ve (mercek) olmadığından dolayı bozuk/kontrolsüz bir ışık hüzmesi yaydığı için de karşıdan gelen sürücüleri kör eder ki bu da bir çok kez kazalara neden olmuştur!! merceksiz Xenon kullanaların farlarını görerek...oooooo ne kadar parlak deyip aldanmayın ayrıca merceksiz Xenon karanlık ve yağışlı havalarda aydınlatma KÖTÜNÜN EN KÖTÜSÜ olacaktır.....

Uzun yazdım kusura bakmayın ama böyle yanlış olduğu kadar tehlike yaratabilen unsurlara sadece güzel olsun diye para harcamanıza pek anlam veremiyorum veremiyorum:silent::farao:

Trafik kanunu açısından bakıldığında, ummadığınız bir anda Polis bey ceza yazacaktır çünkü aydınlatma tüzüğe aykırıdır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:57 ----------

Arkadaşlar Xenon Farı aldım(8000k H4-3) Cumartesi günü montajı yapılacak :)

Motosikletimin şuanki hali :)
162776_154524061266795_139734646079070_320226_7902322_n.jpg

Bu haliyle İzmirde ceza yersin:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Motosikletim Kanuni Cup 100. Yarın xenonları aldıktan sonra bakarım içine kolay gelirse başlarım :) Aramanıza gerek yok. Ben yarın alacağım. Uygun fiyata denk geldi :)

Bana birde çelik jant lazım. Satacak arkadaşların haberi olsun. 2. elde alabilirim :)


Siz kaça aldınız? Bu H6 uzun kısa oluyor mu bunda?
XENON-HID-MOTORSIKLET-FAR-KIT-H6-8000K__29521999_0.jpg



bende var jant linki burda http://www.motosiklet.net/forum/satilik-motosiklet-aksesuarlari/84171-17-cub-canti-iki-takim.html

detay ilanda yazıyor özel mesaj at konuşuruz
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Trafikte Yalnız olduğunu düşünen arkadaşlar....
Xenon tip ampulden doğru ve iyi (doğru ve iyi diyorum dikkat edin) verimi sade ve sade MERCEKLİ tip farlarda alınır.
Ampulün çalışma prensipine bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlasrsınız.
Klasik akkor flaman tip ampulden çok farklı bir işik ısısı vermekte ve en uygun ısı 6500K dır yani gün ışığına en yakın değer....bunun üstündeki tüm ısılar ultravioleye (mavimsi) olan ısıya kaçar ve (mercek) olmadığından dolayı bozuk/kontrolsüz bir ışık hüzmesi yaydığı için de karşıdan gelen sürücüleri kör eder ki bu da bir çok kez kazalara neden olmuştur!! merceksiz Xenon kullanaların farlarını görerek...oooooo ne kadar parlak deyip aldanmayın ayrıca merceksiz Xenon karanlık ve yağışlı havalarda aydınlatma KÖTÜNÜN EN KÖTÜSÜ olacaktır.....

Uzun yazdım kusura bakmayın ama böyle yanlış olduğu kadar tehlike yaratabilen unsurlara sadece güzel olsun diye para harcamanıza pek anlam veremiyorum veremiyorum:silent::farao:

Trafik kanunu açısından bakıldığında, ummadığınız bir anda Polis bey ceza yazacaktır çünkü aydınlatma tüzüğe aykırıdır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:57 ----------



Bu haliyle İzmirde ceza yersin:wiinkk:

Arkadaşım ben zaten mavileri sökeceğim :) Kendimde rahatsız oluyorum. Biryerden geçerken herkez bana bakıyor sinir oluyorum :)


Mercek hakkında herşeyi biliyorum. Şimdi okulda sınavlar çok olduğundan mercek ile uğraşamam. Okullar tatil olunca farıma mercek montajı yapacağım. :) Şimdilik böyle idare edecek :) Zaten hafta içi kullanmıyorum. Sadece hafta sonu kullanıyorum :) Zaten plakamı bile takmaya zaman bulamadım :) İlk resimde masanın Xenon far kutusunun yanında görünüyor :mrgreen:






Arkadaşım bana bu alttaki resimdekinden lazım :)

2263875237x.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
orijinal janta bant yapıştırdıktan sonra sprey boyayla boyayıp bantları çıkararak istediğin gibi şekil veremez misin?
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
450 tl.ye aldığım xenon farlarımı sonunda orijinal ampulleriyle değiştirip rahatladım. Xenon setini ise attım.

Yukarıda merceksiz xenon takmanın hata olduğunu yazan arkadaşlar çok haklı. Xenon merceksiz kullanılmaz. O da pahalı. İki yıl önce benden 2.000 tl. istemişlerdi mercekler için.

En büyük handikap trafikteki diğer sürücülerin aşırı rahatsız olması. Hatta yaptığım bir uzun gezide, gece sürüşünde iki kez kamyonlar ışıktan aşırı rahatsız oldukları için üzerime direksiyon kırdı. Gündüz şehiriçinde önümde giden araç bile rahatsız olup tepki veriyordu.

Şimdi orijinal ampullerimle rahatım. Gece görüş daha da düzeldi.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
orijinal janta bant yapıştırdıktan sonra sprey boyayla boyayıp bantları çıkararak istediğin gibi şekil veremez misin?

Arkadaşım ben sıfırdan alacağım. :)

450 tl.ye aldığım xenon farlarımı sonunda orijinal ampulleriyle değiştirip rahatladım. Xenon setini ise attım.

Yukarıda merceksiz xenon takmanın hata olduğunu yazan arkadaşlar çok haklı. Xenon merceksiz kullanılmaz. O da pahalı. İki yıl önce benden 2.000 tl. istemişlerdi mercekler için.

En büyük handikap trafikteki diğer sürücülerin aşırı rahatsız olması. Hatta yaptığım bir uzun gezide, gece sürüşünde iki kez kamyonlar ışıktan aşırı rahatsız oldukları için üzerime direksiyon kırdı. Gündüz şehiriçinde önümde giden araç bile rahatsız olup tepki veriyordu.

Şimdi orijinal ampullerimle rahatım. Gece görüş daha da düzeldi.

Xenon farı aldım. Yarın montaj yapıp denerim. Çok rahatsız ederse geri sökerim. Yaz olunca mercek montajı yapacağım. O zaman takarım :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Xenon 8000k (Montaj Yapıldı)

Arkadaşlar Xenon farımı taktım. Telefondan çektim resimleri net çıkmadı.

xenon8000k.jpg


xenon8000k.jpg


Not: 2. Resimdeki gibi parlak yanmıyor. Telefon dandik çekti. Rahatsız etmiyor far. Ayarı iyi oldu :) Yakında fotoğraf makinesiyle çekip koyacağım fotoğrafları. Gece fotoğraflarınıda çekerim. :)
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Arkadaşlar Xenon farımı taktım. Telefondan çektim resimleri net çıkmadı.

xenon8000k.jpg


xenon8000k.jpg


Not: 2. Resimdeki gibi parlak yanmıyor. Telefon dandik çekti. Rahatsız etmiyor far. Ayarı iyi oldu :) Yakında fotoğraf makinesiyle çekip koyacağım fotoğrafları. Gece fotoğraflarınıda çekerim. :)

Hayırlı olsun.:wiinkk:
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Hayırlı olsun.:wiinkk:

Teşekkür ederim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:42 ----------

Arkadaşlar farım açıkken içerde buhu oluşuyor su tanecikleri oluyor nasıl çözülür bu nasıl yok edebilirim? :)
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
55
Bence daha güzel dursun amacı gütmektense trafikte tek başımıza olmadığımızı anlasak daha iyi olur. Yine de kendi kararın ama xenonu çıkartıp kendi farını taksan daha iyi olabilir . Belki sen pek anlamıyosundur ama geceleri xenon gerçekten de çok rahatsız edici:pr:.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Bence daha güzel dursun amacı gütmektense trafikte tek başımıza olmadığımızı anlasak daha iyi olur. Yine de kendi kararın ama xenonu çıkartıp kendi farını taksan daha iyi olabilir . Belki sen pek anlamıyosundur ama geceleri xenon gerçekten de çok rahatsız edici:pr:.

Arkadaşım benim motosikletim trafiğe çıkmıyor. Motosiklet ehliyetim yok. Sanayide yatıyor. Hafta sonu işteyken biraz geziyorum sadece. :) Zaten yaz olunca mercekli olacak farım. :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Arkadaşlar Xenon farlarımı sökmeye karar verdim. Işık dağılımı çok kötü. Sanki uzunlarla geziyormuş gibiyim. Cumartesi günü sökeceğim. Okullar tatil olunca mercekli far yapıp sonra xenon takacağım. Çok büyük hata yaptım. Gündüz sürüşte normal görünüyordu. Dün gece biraz gezdim ve kararımı verdim. Boşuna takmışım. Far sadece yeri değil heryeri aydınlatıyor. Uzunları açınca direk karşıya gidiyor ışık. Birdaha merceksiz xenona asla bulaşmayacağım. :pr: :)

Fotoğraflar:
164520_156386604413874_139734646079070_331764_5184184_n.jpg


168856_156387021080499_139734646079070_331767_1646770_n.jpg


166820_156386077747260_139734646079070_331757_7399615_n.jpg


Xenon takacaklar bu fotoğraflara bakın ve iyice düşünün. Sonra ben gibi mağdur olmayın :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
Benim piaggio x9 um a takmıştım sadece kısaya, otomobiller için olan MTEC marka beyin ve ampul. 3 ay sorunsuz kullandım ve sonunda aküm cofladı :)
sağlam bir akü mutlaka şart
8000k
Xenon far inanılmaz iyi oluyor gece.
 
Katılım
28 Haz 2010
Mesajlar
147
8000k aslında çok yanlış bir renk seçimi, 6000k daha doğru bir seçim olur, hatta bulabiliyorsanız 4300k bu işin en doğrusudur. renk sıcaklığı yükseldikçe gece ve yağmurda görüş seviyeniz berbat bi hale gelir arkadaşlar bunu aklınızdan çıkarmayın.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Arkadaşlar Xenon farlarımı sökmeye karar verdim. Işık dağılımı çok kötü. Sanki uzunlarla geziyormuş gibiyim. Cumartesi günü sökeceğim. Okullar tatil olunca mercekli far yapıp sonra xenon takacağım. Çok büyük hata yaptım. Gündüz sürüşte normal görünüyordu. Dün gece biraz gezdim ve kararımı verdim. Boşuna takmışım. Far sadece yeri değil heryeri aydınlatıyor. Uzunları açınca direk karşıya gidiyor ışık. Birdaha merceksiz xenona asla bulaşmayacağım. :pr: :)

Aynı nedenden ötürü bende en fazla 1 ay kadar kullanıp xenonu söktüm yerine Osram Night Breaker halojen ampüllerden taktım.Ama merceği sığdırabileceğim far bulduktan sonra xenona mercekli bir şekilde geri dönüş yapacağım:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst