Radyatör çatlağı nasıl tamir edilir.

Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
3
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
449
bizim arabanın radyatörü patlamıştı içine birşey sıkıp kendi kendini yamaması sağlanmıştı fakat 2 ay kadar dayandı sonra komple radyatör değiştirdik yani delinmelerde değiştirmek en hayırlısı bence.
 
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
259
merhaba,
bw f650 gs'imin radyatörünün su konulan kapağının yaklaşık 10 cm aşağısında (1.dirsek değil, 2.dirseğin iç kısmı) bir çatlak oluştu. bu çatlağı nasıl giderebilirim? radiatörün fotoğrafı aşağıdaki linkte mevcut. çatlak kısın: radyatörün su konulan boru ile kalın borunun birleştiği nokta.

http://cgi.ebay.de/BMW-F650CS-F650-CS-KUHLER-WASSERKUHLER-RADIATOR-/160477213717?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item255d2ff415

teşekkürler

Bunun birkaç farklı yöntemi var,

Birincisi "umtglsr" dediği gibi bir ürün döküyorsun o kendisi tamir ediyor. Bizim bir arabada aynı sorun vardı. öyle bir uygulama yaptık ve halen 2 yıldır sorunsuz çalışıyor... (ürünün kaliteli olması şart)

İkincisi ise orayı sıvayarak kapatacak çelik macun türünde ısıya dayanıklı ürünler var. ısıya dayanıklı ve performansı son derece kuvvetli ürünler. eğer çatlak dıştan sıvanabilecek durumda ise (404 markayı yada sunfix denilen ürünü) öneririm.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Bazzı eksozcular radyatör tamiri/kaynağı da yapıyor. Bir araştırın isterseniz.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Köylüler traktörlerinin ufak çatlaklarını tıkamak için radyatörden içeri kırmızı pul biber atarlardı.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
ben radayatörü bunun ile yapıştırdım hiç sorun olmadı :cat:

 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
merhaba,
bw f650 gs'imin radyatörünün su konulan kapağının yaklaşık 10 cm aşağısında (1.dirsek değil, 2.dirseğin iç kısmı) bir çatlak oluştu. bu çatlağı nasıl giderebilirim? radiatörün fotoğrafı aşağıdaki linkte mevcut. çatlak kısın: radyatörün su konulan boru ile kalın borunun birleştiği nokta.

http://cgi.ebay.de/BMW-F650CS-F650-CS-KUHLER-WASSERKUHLER-RADIATOR-/160477213717?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item255d2ff415

teşekkürler

Kardeşim bu ve benzer sorular neden sorulur ne gibi tarif ya da yardım umarsınız pek anlam veremiyorum doğrusu:bounce:

Radyatör çatlak ya da patlak her neyse, alınır ve en yakın oto sanayideki RADYATÖR ustasına götürülerek OLMASI gereken kaynak yaptırılır.

Elinde bir pürmüz lambası ile kalay ve havya varsa kendinde süper kaynak yapabilirsin:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:34 ----------

ben radayatörü bunun ile yapıştırdım hiç sorun olmadı :cat:


Geçici çözümler hep risk getirir:wiinkk:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Ne saçma bir tarif:silent: Bu aynen hocanın okuyup üflemesine benzemiş....O da hiçbir şeye fayda sağlamaz:farao:

Tarif saçma değil arkadaşım. İdare eder seviyede işe yarıyor. Forum ortamında benim önerimi eleştireceğine birşeyler yazsaydın da fikir sahibi olsaydık en azından..
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Geçici çözümler hep risk getirir:wiinkk:

:cherry: motoru satana kadar geçici çözüm ürettik ::blusssh:

evet aslında geçici bir çözüm yada ekonomik çözüm de diyebiliriz ,

motoru alan kişi bunu bilerek aldı ve halen aynı şekilde biniyor sun-fix beklenenden fazlasını veriyor aslında belirtmeden geçemedim :rendeer:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Metal kısımlardaki çatlaklar yada kırıklar kolay olyorda.
Pakalit kısım la çok uğraştik. Motor bloklarının tamirinde kullanılan yapıştırıcı dahi kar etmedi. Antifreez kullandığımız bütün yapıştırıcıları çözdü. Bizdeki biraz kırıktı. Kırığı matkapla değile çevirip metrik bir civatayı bol sıvı contaya bulayıp oraya vidaladık. Şuanda sorunsuz oldu.
Dediğim gibi yapıştırıcılar antifreez e dayanamıyor...
 
Katılım
2 Kas 2010
Mesajlar
145
Ne saçma bir tarif:silent: Bu aynen hocanın okuyup üflemesine benzemiş....O da hiçbir şeye fayda sağlamaz:farao:

Hala varmı bilmiyorum ama benim ehliyetimi aldığım dönemde sızıntı yapan radyatöre biber atılır diye motor dersinde bilgi vardı ; tabi geçici bir çözüm olmakla beraber işe yaradığı doğrudur.
Sızdıran radyatöre gelince arkadaşların tavsiye ettiği ürünü bulamazsanız henkel in komponentli "metal" adında yapıştırıcısı var ikisini eşit miktarda karıştırıp uygularsanız işi görür. 5 dakikada donar tam mukavemeti ise 12 saatte sağlıyor, ısıya dayanıklı, çatlaklar arada biryerlerde ise üstten akıtabilirsiniz de .
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eyl 2010
Mesajlar
261
en mantıklısı çatlak bölgeyi lehim yaptırmak.
bırakın ustalarda ekmek yesin::pala::
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
ben radayatörü bunun ile yapıştırdım hiç sorun olmadı :cat:


Sunfix gerçekten sağlam bir çözüm.
Körfez pistinde motosiklet radyatörleri çoğu zaman zarar görebildiğinden en kolay çözüm olarak Sunfix ile kapatılır. Uzun zaman da dayanır.
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ne saçma bir tarif:silent: Bu aynen hocanın okuyup üflemesine benzemiş....O da hiçbir şeye fayda sağlamaz:farao:

inanki sağlıyor kendim şahit oldum. Çalıştığım şantiyede 36 metre uzunluığunda 80 ton ağırlığında kirişi taşıyan tırımızın radyatörü çatlaktı. Şöför 3 avuç toz kırmızı biber attı ( pul değil toz arkadaşlar). o şekilde 120 tane kirişin daha naklini bitirttim. :)))))) :queen:
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Ne saçma bir tarif:silent: Bu aynen hocanın okuyup üflemesine benzemiş....O da hiçbir şeye fayda sağlamaz:farao:

Denemediğin ve bilmediğin bir şey hakkında yorum yapma ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

yumurta akı da işe yaroyor unutmayın . . .
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sun fix çok etkilidiir 450 dereceye kadar dayanır, Corsa karterindeki tırnak büyüklüğündeki hasarı bile onardı eskisinden de sağlam olduğunu söyleyebilirim,yapıştırılan malzeme daha geniş.
Egsozda ve hareketli bölgelerde yüzey iyice temizlenmezse,paslıysa sarsıntıya dayanamaz kopar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst