Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
81
s.a arkadaslar benim motor kaza geçirdiğinden bu yana foruma girmemiştim yaza doğru tekrar 150 hs veya rs düşünüyorum ama bakıyorum herkes yine şikayetçi bunlardan
 
Katılım
7 Kas 2010
Mesajlar
5
nerde bu milllet kimse yok forumda yaa
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
239
motor büyük şehirler için ideal ancak köy vb. yerleşim yerlerinde çok çabuk dağılır.Alacak arkadaşlara tavsiyemdir alın :mrgreen:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
motor büyük şehirler için ideal ancak köy vb. yerleşim yerlerinde çok çabuk dağılır.Alacak arkadaşlara tavsiyemdir alın :mrgreen:

Köyde bile bu motorlardan randiman alirsin, sadece surmesini bileceksin:bounce:, bizim köyde 22,000 ve 36,000 gitmis Mondial 150 HS ve 151 RS'ler var. O 22,000 km'deki size ömur simdi ama:queen: onun sahibi resmen motora essek niyetine bindi ve motoru kitletti en sonunda. Benim motorda 1306km ye gelmisti yazin motoru yikayip kaldirdigimda.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

babacım çok saol çok teşekkür ederim.yanlız buji nerde ve nasıl sökecem bunu bilmiyorum..bunu ustaya götürdüğümdede adam kesinlikle çok para alıyor.bunu tarif edermisin die sana sölesem bana sövermisin:))

Sana benim tavsiyem; motoru ayak marsinin yardimiyla calistir, 2 dk rölantide dolansin motor. Ustune bin ve durmamak sartiyla 10-15dk motorla gez ki generatör biraz elektrik uretsin. Bizim bu motorlarin generatöru rölantide SAATDE 50 WATT uretemiyen birer naletler. Yani rölantide motor kendini zar zor ceviriyor senin anlayacagin. Buji nerde demissin; koltugun altinda bir göz var, orayi actin mi karsinda kablo görursun ve motora giriyor ordan. O kablonun icinde bujimiz var. Kabloyu fazla gernettirme, cabuk bozuluyorlar fazla asilirsan dikkat! Motoru ilk aldiginda anaktar takimi vermislerdir, onun icinde buji anahtari var, onu al ve bujinin kafasina gecir, yavas yavas cikart, YAVAS YAVAS, yaglama yaparsa kalirsin ortada. Bujiyi temizlemek icin biraz benzin birde cakmak yeterli:)

Haa abi, biraz el becerisi ile bu motoru hiiiic ustaya göturmeye gerek yok. Yagini, bujisini, filtresini, benzin filtresini, karburatörunu vs vs. Hepisini kendin denistirebilirsin, sök-tak sistemi yapmislar bizim cinolar kolay olsun diye. Motoru sardirdigim gun giderim ancak usta kapisina :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
239
Köyde bile bu motorlardan randiman alirsin, sadece surmesini bileceksin:bounce:, bizim köyde 22,000 ve 36,000 gitmis Mondial 150 HS ve 151 RS'ler var. O 22,000 km'deki size ömur simdi ama:queen: onun sahibi resmen motora essek niyetine bindi ve motoru kitletti en sonunda. Benim motorda 1306km ye gelmisti yazin motoru yikayip kaldirdigimda.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------



Sana benim tavsiyem; motoru ayak marsinin yardimiyla calistir, 2 dk rölantide dolansin motor. Ustune bin ve durmamak sartiyla 10-15dk motorla gez ki generatör biraz elektrik uretsin. Bizim bu motorlarin generatöru rölantide SAATDE 50 WATT uretemiyen birer naletler. Yani rölantide motor kendini zar zor ceviriyor senin anlayacagin. Buji nerde demissin; koltugun altinda bir göz var, orayi actin mi karsinda kablo görursun ve motora giriyor ordan. O kablonun icinde bujimiz var. Kabloyu fazla gernettirme, cabuk bozuluyorlar fazla asilirsan dikkat! Motoru ilk aldiginda anaktar takimi vermislerdir, onun icinde buji anahtari var, onu al ve bujinin kafasina gecir, yavas yavas cikart, YAVAS YAVAS, yaglama yaparsa kalirsin ortada. Bujiyi temizlemek icin biraz benzin birde cakmak yeterli:)

Haa abi, biraz el becerisi ile bu motoru hiiiic ustaya göturmeye gerek yok. Yagini, bujisini, filtresini, benzin filtresini, karburatörunu vs vs. Hepisini kendin denistirebilirsin, sök-tak sistemi yapmislar bizim cinolar kolay olsun diye. Motoru sardirdigim gun giderim ancak usta kapisina :)

sürmesini bilmeyle alakası yok ama scooter lar şehir içi için tasarlanmış motorlardır,tabiki köyde de kullanılır ancak ben şahsen köyde tabanı yüksek vitesli bir motosiklete binmenin daha verimli olacağını düşünüyorum ki zaten köylerde çoğunlukla ya jawa vardır ya cgl 125 vardır ya da 125 uag:)Ama tabiki köyün şartlarına da bağlıdır benim örnek verdiğim köyde scooter ın altı paramparça olur.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
merhaba arkadaşlar bayadan beri giremedim foruma nasılsınız bakalım görüşmeyeli varmı motorlarınızda sorun
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Merhaba arkadaslar!

Sizden bir istegim olacak. Yolunuzun ustunde, yada telefonunu bildiginiz bir mondial servisi, yada tandidiginiz bir usta varsa ona Mondial 151 rs ve ona benzer scooterlerin subab/valve ayarlarini kaca yaptiklarini sorabilirmisiniz? Suan isvecte oldugumdan elim kolum bagli
 
Katılım
12 Şub 2011
Mesajlar
56
selam arkadaslar yarın kısmetse mondıal hs me kavusuyorum yalnız ruzgar camı yok bu motorda ve takılması ıcın bı aksamda yok bu motora ruzgar camı takılabılırmıtakılırsada nasıl:wiinkk:
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
takılır ama çok problem hem kullanış için hemde sağlamlık açısından hemen kopar kırılır olur illa bişey
 
Katılım
12 Şub 2011
Mesajlar
56
2 gün önce aldıgım motorumu paylaşmak istedim daha 2000 km de yeni abileri :queen::queen::queen:..!!

5190.jpg


5197.jpg
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
hayırlı olsun kardeşim yan demirleer hondda cbf 150 ye takılan korumna demirleri gibi sağlammmı acaba
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar foruma yeni kayıt oldum

Adım Fatih forumu çok uzun zamandır takip ediyorum...
çok zevkli muhabbetiniz var canım sıkılmadan bütün sayfaları okudum:):)

Sizlere bir kaç sorum var;

bende Mondial 150 hs 2006 model scooter var.Performansı , çekişi çok güzel bu motora hayranım...

1)Ama bu motorun buji,hava filtresi vs.. gibi gerekli parçaların nerede oldugunu ve nasıl söküldüğünü bilmiyorum.
Ayrıntılı bir şekilde anlatmanızı rica ediyorum(imkanı varsa bu yerlerin fotoğrafını da koyabilirmisiniz.)
ve bunları sökmek için nasıl bir anahtar lazım?

2)Benim sağ park ve far'ın hiç biri çalışmıyor. bu ampulleri nereden , ne kadara temin edebilirim ve değiştirmek için nereyi sökmem gerekir?

3) Motorun tam oturdugumuz yeri kilitlenmiyor artçının oturdugu yer kilitleniyor ama önden elinle kaldırdıgında kalkıyor ne yapmam lazım, yaklaşık ne kadara mal olur?

4)Motor modifiye ederken farın oraya kaş,neon,renkli kısa far nerede yapılır ve yaklaşık ne kadar tutar?

5)motorıun gösterge panelinin km, benzin göstergesi,hız göstergesinin hiçbiri çalışmıyor. ne yapmam lazım?


Banarlı kardeşim bilgilerini ve tecrübelerini bekliyorum...:):cat:
Şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
oooo kardeş burdan anlatmakla olmaz çok uzun iş sorduğun sorular çok fazla o yüzden yüz yüze olsak herşeyini göstereyim sanada burdan zor anlasırız
 
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
15
S.a ustalar ben yeni a2 ehliyetimi aldım 150 hs alacagım ama limitim az 9700 km de 2012 ye kadar muayneli 600 liraya buldum bi tane sizce nasıl ?
 
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
242
Selaaam Arkadaşlar...

1989 / 4 Tertip askere gittiiim geldim...

akraba ziyaretleri vs derkeeen anca gelebildim ewe...

derdim motor..havalr da acıldı ki oof içim kıpır kıpır oluo...

kısacası..askere gitmeden 2 gün önce kayıs koptu..bizim ilçede servis olmadıı için yaptıramadan attım kömürlüğe gittim.16 ay sonra toooz içinde buldum motorumu..çok sevindim acıkcası..az hayalını kurmadım..neyse, kayıs yok ya, dedim marsa basım çalışcakmı..çalışmadı.marsa basıo sürekli ama almıo motor..neden ki :( yagını deiştirip gitmiştim ben onun.ama hayret ettim ki akü boşalmamış..hayretler içinde kaldım...kayıs taktırcam..kapagı falan açık kalmıştı o zmn ayak marsı falan ii takamamıştım ölece kalmıştı..sizin görüşleriniz nedir ? ne yapmalıyım,yapmamalıyım..usta beni kazıklamadan nasıl ucuz yola kaçmalıyım..ki ben hiç tamır vs anlamam..sizlere danısayım dedim...


---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:28 ----------

haa bu arada unutmadan...arka fren taas gibi olmus..on fren bi o kadar yumusacık olmus hiç tutmuo..neden acaba?
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
benzini bosalt diyecem ama gerçi uçmuştur daha doğrusu karbüratörü falan temizle tortu oluşmuştur içinde kayışı git taktır ustaya 40 - 50 arası olur işin tahminim motorda uzun süre çalışmadığı için çalışmaz ve yağını da değiştir sonra da ayak pedalı ile dişlilerin dönmesini sağla yavaş yavaş yap 1 - 2 dk tabi en son iş bu dediklerimi yaptıktan sonra birde bujinde de sorun olabilir aama genelde bu sorunlar olusuyor tek tek denemeden anlayamazsın şimdiden kolay gelsin




bende bugün motorumun yağını değiştirdim ve ALLAHA ŞÜKÜR 34000 KM YE ulaştık
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst