SS ye geçiş için çömeze ilk motor öneriniz ne olur :)

Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
HONDA şirketine ne kadar sinir oluyorum yamaha yzf r 125 gibi bir kasayı Türkiyeye getirmiyor diye !!

Yamaha'yi Honda neden getirsin?
Ayrica boşuna sinir olma, yzf 125 zaten ülkemizde var.
 
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
209
kask ve mont konusunda öneri sormuştum...pek cevap alamadım bu konuda :silent:

beğenmiş olduğum aşağıdaki kask ve mont ile ilgili olumlu olumsuz görüşlerinizi bildirirseniz değerli tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim?

http://urun.gittigidiyor.com/LS2-BIG-ONE-VIZORLU-KAPALI-KASK-XXL-BEDEN_W0QQidZZ26411214

http://urun.gittigidiyor.com/NJ-1005-MOTOSIKLET-MONTU-3XL-BEDEN-KARGO-BIZDEN_W0QQidZZ31655787

kıymetli paylaşımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
600cc senı uzer dolayısı ıle bızlerıde, sen ıyısımı arkadslarrın tavsıyelerını dıkkate al derım.
Bu arada aramıza hosgeldın...
 
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
209
9.900 tl ye kawasaki 250 ninja 2400 km.....2010 model

çizik kırık çıkık birşey yok...ne dersiniz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:57 ----------

600cc senı uzer dolayısı ıle bızlerıde, sen ıyısımı arkadslarrın tavsıyelerını dıkkate al derım.
Bu arada aramıza hosgeldın...

250 ile başlayacağım :cat:

hoşbulduk ::sefereee

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:03 ----------

(çok uzun olmuş okumak istemeyenlere saygılar)

Sıkı ve ciddi bir eğitim ve sonra 600 cc derim.

Şu eğitim sürecini bi takip et istersen:
http://www.villalevent.com/motor_egitimi.tsp
(ticari bir bağım yok iyi referans olacak arkadaşlarım var sadece)

Zaten arkadaşların belirttiği cbr 125 ve zxr250, gibi motosikletler 600cc bir SS tepkilerini kesinlikle vermiyorlar oturuş pozisyonları da cabası. Bu ufak cc motosiklet alıp satarken kaybedecegin parayı eğitime harca ve 600 cc ile kendine güvenen ve trafikte güvenli şekilde hareket etmeye başla.

Ben şu anda senin yapmak istediğin gibi 125 veya 250 ile başlayıp cc yükseltme düşüncesi ile cbr 125'e yöneldim. Ama koruma ekipmanlarına ve başka ihtiyaçlarıma harcadıgım para yüzünden birikeni erittim :wiinkk:

Kafamı kurcalayan sorular oluyor hala dogrumu yaptım diye, sana istersen düşük cc'nin (cbr 125-zxr250) biraz artıları ve eksilerinden bahsedeyim kendin karar ver.

+'lar:

(eğitimsiz veya az eğitimli birinin yaptığı hataları icin konusursak)
-Hata tolare edebilir.
(Elinden debriyajı hızlı kaçırman, gaza ani yüklenmen gibi 600 cc de ölümcül olabilecek hatalar 125cc nin zayıf tork gücü sayesinde sana hatanı tolare etmen için süre verir. Zira frenleme de aynı şekilde çok yüksek hızlara ulaşamayacağın için takip mesafesini düzenli tutarak büyük bir ustalık gerektirmez.)

-Az yakar. 2010 Cbr 125 icin kilometrede, 10 kuruş 13 kurus arası bir yakıt sözkonusu iken 4 silindirli bir SS de yaktığın benzinin hesabını çok yapmazsın.

-Oturuş pozisyonu rahattır. 600 lük bir SS e göre eğilmeden dik oturabilir uzun süreli yolculuklarda bel ağrısı çekmezsin.

-Bakımları daha ucuzdur, 1 litre yağ ile değişim yaparsın, 4 yerine 1 buji lastikler vs.

-Eğer hız düşkünü ise seni ölümden korur.
(Bunu kendim için söylüyorum eminimki altımda 5-10 saniyede 200 km hıza ulaşabilecek bir motosiklet olsa idi trafikteki tahriklere ve risklere daha çok açık olacaktım, çok sevdiğim gece sürüşlerinde önüme çıktığını son anda gördüğüm tehlikelerden yavaş olmam (motosikleti limitlerinde kullandığım halde 600 e göre yavaş sayılırım) sayesinde kurtulabilme şansı verdi. Kendine bu konuda güveniyor ben basmam diyorsan zaten yüksek cc almana gerek yok;)

-İnce ve kıvrak olduğu için yoğun saatlerde şehir içi trafikte kendini yormadan akarsın.

-Azdan az çoktan çok gider. Kaza ve çalınma durumlarında. Ve kazalar sonrasında alabileceğin darbelerde.

-Moto Gp de duyduğun, hayallerini süsleyen ses senin motosikletinden çıkmaz mahallede kızlara ellerindeki poşetleri düşürtemezsin.

-2 kişi de binsen son sızı farketmiyor ufak tefek bir kız arkadaşın varsa rahatça yol yapabilirsiniz. 125 cc olması bu konuda beni korkutuyor gitmez sanıyordum.

gelelim eksilerine.

İnsanın hangi yaşa ve hangi mevkiye gelirse gelsin elindeki ile yetinemeyip her zaman daha fazlasını daha iyisini isteyen egosuna yetmez oluyor belli bir zamandan sonra. :)

Hemen hemen her hafta farklı motosikletlere bakıyorum bu aralar hatta bir ara daha sıfır aldığım ve 3.800 km de olduğu zamanlarda ilana koyup satmak istedim onumuzdeki sezona 250 cc ye geçmek için.

Ben motosiklet hayalime kendimi geliştirmeye çalışarak başladım ve sürüş esnasında mantıklı hareket etmeye çalışıyorum genelde.
Ama arada birşeyler oluyor bütün mantığımı yitirip deliriyorum agresif sürüşe başlıyorum ve atlattığım tüm tehlikeli olaylar hep böyle zamanlarda oluyor.

Dediğim gibi düşük cc bu hataları tolare etmekte 600 cc ye göre daha insaflı.


ÖZETİ
Çok konuştum düşün taşın kararını ver kendine güveniyorsan ve sıkı bir eğitim alırsan bikaç ay sonra aklını kurcalayıp duracak olan motosikletine direkt olarak kavuşmanda çok büyük bir sakınca olacağını düşünmüyorum.

Ama tekrar söylemeden edemiyeceğim, sıkı bir eğitim ile.:cat:

zamanınızı ayırıp... paylaştığınız bu uzun soluklu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
ben kendi tecrübemden aktarıyım 3,5 sene 125cc scooter kullandım(20binkm) haylada kullanıyorum sonra 250cc scooter aldım 5 aydır kullanıyorum daha tam olarak alışamadım bile ilk başlarda bocalamadım değil bence 250cc ile başlaman kötü olucaktır hatta ilk başlarda scooter ile başlarsan daha iyi olacağını düşünüyorum ama tercih tabiki sen istediğin motorla başlayabilirsin kendinde o potansiyeli görüyorsan sıkıntı yok
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Yeni dogan bır bebege nasıl bakılırsa, gıyımı, anne sutu, bakımı ve ıhtıyacları nasıl karsılanırsa, bebek zamanla buyuyecektır.
Önce apalama, yurumeye baslarken!! dusup kalkması sonra yavas yavas annesınden destek alarak yurumeye calısır, zaman ılerledıkçe kendısı destek almadan KÜÇÜK adımlar atmaya baslar ılerleyen zamanda yurumeye baslar, sonrada kosmaya
Merdivenın payamaklarını birer birer çıkın.
Sıze tavsıyem dusuk cc motosıkletle basla acemılıgını at sonrada gec 600 cc ye, bu ulkede tum motosıkletcılere ıhtıyacımız var.
Kılık kıyafet bu sıtede cok var http://www.feyizoglu.com/alisveris/index.php
 
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
209
Kime sorsam yaw sakin bu ise girme...dikkat et....ölüm
Var isin ucunda vs vs vs....ölmeye niyetliyim diyom bunlara :)

Motor ninja olcak sanirim...

o kadar sordum cevap alamadim :((((

Oncelik guvenlik...kask mont gibi guvenlik onlemi......marka model site reklam
Istemiyorum....

Kask ve mont...nelere dikkat etmeliyim??

Su markalar en iyisi de deseniz kabulum ;)
 
Katılım
2 Kas 2010
Mesajlar
457
Kime sorsam yaw sakin bu ise girme...dikkat et....ölüm
Var isin ucunda vs vs vs....ölmeye niyetliyim diyom bunlara :)

Motor ninja olcak sanirim...

o kadar sordum cevap alamadim :((((

Oncelik guvenlik...kask mont gibi guvenlik onlemi......marka model site reklam
Istemiyorum....

Kask ve mont...nelere dikkat etmeliyim??

Su markalar en iyisi de deseniz kabulum ;)

Şu ninjanın göstergelerine bak bidaa gel :p:p
 
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
209
GÖЯKEM;2230947' Alıntı:
Şu ninjanın göstergelerine bak bidaa gel :p:p

Gostergelerine bak derken?

Senin onerin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------

GÖЯKEM;2230947' Alıntı:
Şu ninjanın göstergelerine bak bidaa gel :p:p

Kafam yeterince karisti zaten :)))

Bir de sen karistir?? Ne var gostergelerinde?
 
Katılım
2 Kas 2010
Mesajlar
457
Gostergelerine bak derken?

Senin onerin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------



Kafam yeterince karisti zaten :)))

Bir de sen karistir?? Ne var gostergelerinde?

hocam şu kawa süper makinedir ama şu ford taunus göstergeleri olmamış bea önerin derken sen kararını vermişsin hocam bütçen yetiyosa tabi kide kawasaki , ama dediğim gibi şu göstergeleri yakından bi incele :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
@prs_bacteria

Her türlü bilgi forumda mevcut. Kask, mont, eldiven, dizlik, bot, bel koruma vb. her türlü ekipman üzerinde sayfalarca yazı var.
 
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
209
@prs_bacteria

Her türlü bilgi forumda mevcut. Kask, mont, eldiven, dizlik, bot, bel koruma vb. her türlü ekipman üzerinde sayfalarca yazı var.

Google da arasam 50.000 sayfada bulabilirim....5000 siteye uye olacak degilim....samimi buldugum bir site ve cevap ariyorum....

Sabirsiz bir insanim... Siteyi bastan assagi gezene kadar 1 yil gecer heral.... Siteye hakim olmaniz guzel birsey....ama...ben biran once motor mont ve kask almak istiyorum.....sanal alem derya deniz....dediginiz tarzda a2 ehliyeti alir otururum :)
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Google da arasam 50.000 sayfada bulabilirim....5000 siteye uye olacak degilim....samimi buldugum bir site ve cevap ariyorum....

Sabirsiz bir insanim... Siteyi bastan assagi gezene kadar 1 yil gecer heral.... Siteye hakim olmaniz guzel birsey....ama...ben biran once motor mont ve kask almak istiyorum.....sanal alem derya deniz....dediginiz tarzda a2 ehliyeti alir otururum :)

LS2 iyi bir markadır kaskta,hem makul fiyatlı hem de fiyatına göre kaliteli.Tabiki nolan,shoei kadar değil ama oldukça iyidir. Ninja göstergelerine bak derken arkadaşımız, ninja eski tip gösterge kullanıyor. Anolog. 80lerden kalma gösterge gibi. Onu kastediyor. :):) Koruma sadece kask ve mont değil yalnız. Bunun yanında dizlik/pantolon , eldiven ve bot sizin sağlığınız için iyi olacaktır. Mont bakarken de sert korumaları olan mont bakarsanız daha kullanışlı olur :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst