- Katılım
- 30 Ocak 2009
- Mesajlar
- 345
arkadaşlar herkese merhaba. benim motorumla ilgili bir sıkıntım var, motoru ilk aldığımda vitesler takılıyordu bir üst veye alt vitese geçmiyordu. acaba yağdanmı diye şüphelendim ve motoru aldığım arkadaşa gittim sordum ne marka yağ kullanıyordun diye yarım litre duruyomuş verdi bana, mobil super 2000 x1 10-40 yarı sentetik bir yağ fakat motosikletle ilgili bişe yazmıyo üzerinde gittim yamalube yağ koydurdum 10-40 vites geçişleri rahatladı sıkıntı yok artık. fakat 210 kilometre otobandan 120 yeryer 140 km hızla memlekete iki kere gittim geldim farklı tarihlerde 3. yolculuğa çıkmadan bi kontrol edeyim yağını dedim, yağ çubuğunun ucunda yağ vardı yani çizgilerin arasında değildi, biraz yağ ekledim öyle çıktım yola. evde yine kontrol ettim yine yağ çubuğunun ucunda, hava filtresini temizlemek için söktüğümde kutunun içerisi yağlı idi, ustalar motor yağ yakmıyo diyolar, siyah dumanda atmıyo makine, merak ettiğim şu;
1) 1000 km otoban sürüşünde eğer motor yağ yakmıyorsa 350 ml yağ buharlaşabilirmi?? benim gibi yağ eksiltme problemi yaşayan oldumu, olduysa problem nasıl çözüldü.
2) içerisindeki yağı castrol power 1 racing 10-50 ile değiştirmek istiyorum, bu yağ bu motora olurmu honda servisi bunu önerdi,bu yağı kullanan varsa deneyimlerini paylaşırsa sevinirim. tekeriniz düz bassın.
Sevgili arkadaşım öncelikle motorun yağ eksiltmesinden eminmisin?
Çünkü motor sıcakken,meğilli bir yerdeyken bakıyorsan sonucu yanıltır,üstelik 350 ml yağ az bir oran değil ya motorun yağ yakıyor yada contalardan sızdırıyordur.Bunları dikkate alarak tekrar kontrol etmeni tavsiye ederim.Bu kadar yağın buharlaşmasıda biraz zor gibi,devamlı dip gaz gidersen belki diyeceğim...
Hava filtresindeki yağ veya başka bir sıvı seni yanıltmasın,tahliyeden gelen yağdır. Arada bir bakıp silmende fayda var...
Castrol power iyi yağdır mutemelen,ama neden 10-50..?
Eğer bir motor yağ yakmaya başlamışsa 10-50 kullanabilir,hatta dahada kalınlaştırabiliryada yazın sıcaklarında kullanabilirsin sonuçta yağın incelme oranı kışa göre daha çoktur.Bana kalırsa sorunsuz bir motorda heleki bu zamanda koymanın bir anlamı yok...10-40 tan şaşma derim.
Bu sıkıntını giderdiğin zaman buraya yazmayıda unutma.:wiinkk: