Acemi olduğu halde motor ustalarına gitmeyen kardeşinizden herkeze selam:

Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
9
Arkadaşlar herkeze çok çok selam niye ustalara gitmeyen kardeşim parça kaç para 5 tl kaça olur kardeş 50 tl parça kaç para 17 tl kaça olur kardeş 100 tl parça 14 tl kaça olur kardeş 100 tl ben esnafım ben 1 saatte 2 saatte 70 80 tl kazanmıyorum kımin saat ücreti 60 70 80 tl bana bu söleyin motorumu kendim yapmıyım
ustalara sonsuz saygı hepsine eyvallah allah sizin elinize kimseyi düşürmesin:)
 
Katılım
18 Haz 2010
Mesajlar
473
Değiştirmeyi düşünüyordum birazdaha dursun dedim bu konuya denk geldim :p
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
adamlar bilgisini satıyor aslında , fazlada ustalara kızmamak lazım .
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
usta ?

öyle mi, yoksa lafın gelişi mi?

kimi ustalar var, ustayım diyenleri yanına çırak diye koymaz... Para helalidir alsın.

Usta kimdir?
Usta; motorunuzu tamir ettikten günler sonra yanına çay içmeye gittiğiniz emektardır...
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
ustaların tek amacı para kazanmak üçte biri işi biliyor diğer üçte bir hiçbirşeyden haberi yok kalanda sahtekar bilsede yapmıyor işi bilenlerde sağlam gazlıyor bizi int. üzerinden satış yapan firma 18 tl istediği parçaya ben 55 tl verdim
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
adamlar bilgisini satıyor aslında , fazlada ustalara kızmamak lazım .

Madem bilgi bu kadar değerli hocaların trilyon kazanması lazım, ama malum....!

Bu iş bilgi işi değil, bu iş esnaflık işi. Esnaf adam usta adam yeri gelir 50 liralık işi 5 liraya yapar, yeri gelir 10 liralık işi 100 liraya yapar. Şimdi adına usta diyen çakma tamircilerin 10 tanesinden 9 u bu arkadaşın anlattığı gibiler.

Adam gibi usta bulduğum gün istediğinden fazlasını ben vericem.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
usta dedıgınız adamlara ustalık belgesı sorun
usta zannettıgınız adamın kalfa cıkması muhtemel
bızde agız alıskanlıgı olmus usta usta(hadı usta acılımı yapalım):mrgreen:
bısıklet tamırcıgılıgınden gecıyor motosıklet tamırıne
al basına bela bırde kart bastırıyorlar yamaha servisi ,suzukı servısı dıye
ölürmüsün? öldürürmüsün?
ahlaksızlık almıs basını yurumus adamın yapacagı ıs 10 lıramı sızı konuya vakıf gormezse gunluk kazancını sızden alması muhtemel
maalesef ıstısnalar kaıdeyı bozmaz :rendeer:
tamırcıyı ızleyın neler yapıyor,merak edın arastırın,ogrenın .bır argo soz var ya ..... olmadan ogrenılmez dıye :p
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Kendimin yapabileceği işler:

-Yağ değişimi
-Filitre değişimi
-debriyaj ve fren ayarı
-Fren balatası değişimi
-zincir ayarı
-far söküp takma

Bunların hepsini üst üste koyduğumuzda aslında hep yapıması gereken işler ama biz bunları ustalara yaptırıyoruz. Üstüne güzel paralar veriyoruz:(
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
Kendimin yapabileceği işler:

-Yağ değişimi
-Filitre değişimi
-debriyaj ve fren ayarı
-Fren balatası değişimi
-zincir ayarı
-far söküp takma

Bunların hepsini üst üste koyduğumuzda aslında hep yapıması gereken işler ama biz bunları ustalara yaptırıyoruz. Üstüne güzel paralar veriyoruz:(

buji yokmu:p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Verdiginiz tarife göre delikanli bir usta buldum.
Tanistirayim....:cherry:

11092005122938.jpg
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
117
az önce servisten geldim.Faturada
-yağını degısmıs
-buji degısmıs
-Mekanik işçilik-25 tl
yapılan iş bunlar 85 tl odedım.
işçilik nasıl yapıldı anlatayım.ben bekleme odasında bekledim.usta mı cırak mı ne oldugu bellı olmayan elamanlar elleri .....de bir oraya bir buraya gidip geldi.10 dk işi 1 saate yaydılar.1 vidayı sokuyor 10 dk sonra diger vidayı işin özü paramı helal etmıyorum.
ustalık bu olsa gerek.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258

Mütevazilik olsun diye yazmadım.. Ee artık onu da yazmayalım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:24 ----------

az önce servisten geldim.Faturada
-yağını degısmıs
-buji degısmıs
-Mekanik işçilik-25 tl
yapılan iş bunlar 85 tl odedım.
işçilik nasıl yapıldı anlatayım.ben bekleme odasında bekledim.usta mı cırak mı ne oldugu bellı olmayan elamanlar elleri .....de bir oraya bir buraya gidip geldi.10 dk işi 1 saate yaydılar.1 vidayı sokuyor 10 dk sonra diger vidayı işin özü paramı helal etmıyorum.
ustalık bu olsa gerek.

2lt yağ 20 tl
buji 10 tl

Toplam 30 tl eğer kendin yapsaydın..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Yağ değişimini kendim yaparım, subap ayarını serviste yaptırırım. Yağ değiştirirken hata yapmak zor iş, ama subap ayarını yapamazsam alırım elime krankı :p
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
117
Mütevazilik olsun diye yazmadım.. Ee artık onu da yazmayalım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:24 ----------



2lt yağ 20 tl
buji 10 tl

Toplam 30 tl eğer kendin yapsaydın..

ben işi bilmiyordum ama bundan sonra emin ol öle yapıcam.aradaki farka bak...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Yağ değişimini kendim yaparım, subap ayarını serviste yaptırırım. Yağ değiştirirken hata yapmak zor iş, ama subap ayarını yapamazsam alırım elime krankı :p

Ewet subab ayarı başlı başına bir iş.. Aslında ikinci kötü bir motorda tecrübe yapılabilir..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst