Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
36
Motor Gerçektten Harika ben alalı daha 1 hafta oldu ybr mi sattım da aldm! inanın gayette mutluyum suan çekişi mükemmel konforu dizaynı da süper.herkesn denemesini tawsiye ederim.memnun kalacağınz şüpesiz. mondial da artık kendini ispatlamaya başlıyor
 
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
64
Bu modeli kullanan arkadaşlar fotolarını eklerlerse çok güzel olur. Şimdiden teşekkür.
 
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
mondial 150 mc

Max. Tork : 12.0 Nm / 7500 d/d
Max. Güç : 10.5 kW(14.7 bg) / 9000 d/d

cbf 150

Max. Tork : 12.8 Nm / 5500 d/d
Max. Güç : 13.3 bg) / 8000 d/d

arkadaslar evet mondial fiyati ve ozellikleri itibari ile cbf 150 ye tercih edilebilir.katiliyoum.eger parcasida kaliteli ise mondial almak daha mantikli gibi.
ancak dersenizki mondial daha guclu ve torklu motor yapmis o konuda yanlisa dusersiniz.

bilenler daha bilir ben mekanik uzmani degilim ama ustte verileri verdim.mondial 9000 devirde 14.7 beygir guc uretirken cbf 8000 devirde 13.3 beygir guc uretiyor.devirlere dikkat.
ayrica daha onemlisi mondial 7500 devirde 12 nm tork uretirken honda 5500 devirde yani bi chopper gibi (devir olarak)12.8 nm torka sahip.devirlere dikkat

siz karar verin hondanin motorumu daha guclu ve cekisli yoksa mondialin mi?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arkadaşım bu işte devirler değil sayılar konuşur. Hangisi daha yüksek ise o daha fazladır. Devri düşük olan giderken daha az yırtınır o kadar. Ayrıca Mondial de büyük ihtimalle 8000 dev/dak da iken yaklaşık Honda kadar güç üretiyordur. Ben de tarz olarak düşük devirde yüksek torku severim.

Bunları bilmek için de mekanik uzmanı olmak gerekmiyor, o kadar büyütmeyin gözünüzde :)
 
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
max 10 bin devirlere cikabilecegin bi motorda max gucun 9000 devirde uretmesi demek motoru bagirttira bagirttira kullanmak demek.
iki motordan biri ayni guc ile rahat rahat giderken digeri bagira bagira gidiyor.
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
209
mondial 150 mc

Max. Tork : 12.0 Nm / 7500 d/d
Max. Güç : 10.5 kW(14.7 bg) / 9000 d/d

cbf 150

Max. Tork : 12.8 Nm / 5500 d/d
Max. Güç : 13.3 bg) / 8000 d/d

arkadaslar evet mondial fiyati ve ozellikleri itibari ile cbf 150 ye tercih edilebilir.katiliyoum.eger parcasida kaliteli ise mondial almak daha mantikli gibi.
ancak dersenizki mondial daha guclu ve torklu motor yapmis o konuda yanlisa dusersiniz.

bilenler daha bilir ben mekanik uzmani degilim ama ustte verileri verdim.mondial 9000 devirde 14.7 beygir guc uretirken cbf 8000 devirde 13.3 beygir guc uretiyor.devirlere dikkat.
ayrica daha onemlisi mondial 7500 devirde 12 nm tork uretirken honda 5500 devirde yani bi chopper gibi (devir olarak)12.8 nm torka sahip.devirlere dikkat

siz karar verin hondanin motorumu daha guclu ve cekisli yoksa mondialin mi?

dostum doğru teknik veriler şu şekilde;

Max güç (ps @ dev/dak)…………..11,28 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak)…………12,7 / 5250

yani arada tamı tamına 3.42 beygir fark var ki bence hiç te yabana atlır gibi değil.

kaynak hondanın kendi sitesi buyrun; http://www.honda.com.tr/teknik_detay.aspx?series=commuter-cbf150
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Honda doch motor olduğundan dolayı torku Motor hacmine göre yüksek olabilir ve Gerçek değerlerdir. Honda motor gücünü olduğundan fazla göstererek eline birşey geçmeyeceğini bilir. Ama mondialdaki değerler ne kadar doğrudur onu zamanla kullandıkça karşılaştırdıkça anlayabiliriz. Çünki Made İn China motorların kalibrasyonları, standartları, yazılanlarla- yaşananlar şimdiye kadar bizleri hep yanılttı.. Fabrikadan çıkan bir çinli ile diğer bir çinli hiçbir zaman birbirini tutmadı.. Bu yeni seri mondiler umarım iyi çıkar.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaşlar kullandığım 150 MC nin torkundan son derece memnunum.40 km.leredüşsem bile 5.viteste gazı çevirdiğimde motor tekrar ivmeleniyor.120 kg.olmama rağmen.:cat:
 
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
dostum doğru teknik veriler şu şekilde;

Max güç (ps @ dev/dak)…………..11,28 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak)…………12,7 / 5250

yani arada tamı tamına 3.42 beygir fark var ki bence hiç te yabana atlır gibi değil.

kaynak hondanın kendi sitesi buyrun; http://www.honda.com.tr/teknik_detay.aspx?series=commuter-cbf150

ben verileri forumdan almistim ancak yanlislik yapilmis demekki.
valla egerki mondialin guc degerleri tam olarak gercegi yansitiyorsa ve bu fiyatla honda cbf 150 ve ybr nin pabucu dama atilir.

kullanan arkadaslar yorumlarini bekliyoruz.ozellikle titresim konusunda
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Honda'nın ve yamahanın pabucunu niye dama atmaya çalışıyorsunuz anlayamıyorum.. Sorunsuz ve sağlam motor yapmış adamlar ve sadece mondiden 1.000-1500 tl fazla fiyatı.. Bu mondinin kampanya fiyatları emin olun fiyatlar yükselecek. Gelen motorlar ne kadar kaliteli olursa olsun honda ve yamaha hep satacak.. Bu motorlar (cbf150&ybr125) satmamaya başladığı zaman yeni bir modeli ile kendi kendinin pabucunu dama atarlar zaten..

Esas merak edilmesi gereken nokta şudur ;Mondialin yaptığı bu yeni model atağından sonra, Kanuni, Asya, kuba ve bunun ekürü Çinçonlar nasıl bir strateji geliştirecekler. Eğer hala aynı modelleri satarlarsa bence Mondialin karşısında şansları kalmaz. Piyasada tutunamazlar. Eğer onlarda yeni modellerle karşılık verirlerse 2011 çok eğlenceli geçer bizler için. Hali hazırda burada ismi geçen bütün motorların belli bir alıcı kitlesi var. Ama kalite ne ise karşılığı ne onun altında olur nede onun üzerinde. Hatırlarmısınız bilmem ama bu çinli motorların piyasaya girmeye başladığı 2000'li senelerin başlarında herkezin ağzında şu cümle vardı "oh iyi oldu. Artık japonlar, çinliler karşısında bu fiyatlarla rekabet edemezler.. Mecbur onlarda fiyatları geri çekerler" Ama hiç öyle beklenilen gibi olmadı hatta fiyatlar yükseldi. Üstüne üstük Vergi yüküde arttı.

İnşallah yapacağımız her işte, alacağımız her hizmette paramızın karşılığını da alırız.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ben verileri forumdan almistim ancak yanlislik yapilmis demekki.
valla egerki mondialin guc degerleri tam olarak gercegi yansitiyorsa ve bu fiyatla honda cbf 150 ve ybr nin pabucu dama atilir.

kullanan arkadaslar yorumlarini bekliyoruz.ozellikle titresim konusunda

titreşim konusunda bi sıkıntı yokmuş topiclerdende okuyabilirsiniz.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
MONDIALİ BENDE KONYADA BAYIDE BAKTIM RESIMLERDEN DAHADA GOSLAK BİR YAPISI VAR DEPOSU FILAN guzeldı yanı ama bıraz pahakı bızım gıbılerıne
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkdaslar bir iki güne İnş. resim koyucam.motorumun rodaj zamanı bitti.
ve motor 10 krs tan az yakıyor gibi.(düşük hılzrda pek motor kullanmam üstelik)
bir de bu motoru resimden değil yakından görüm derim.yakından daha güzel çok ilginç.ve boyu 170 ten az olanlar için tavsiye etmiyorum.yüksek bir motor.torkuda ne ala.hızlanmada çok çabuk belli ediyor kendini.80 den 100 e cıkması bi kaç saniye.100 den 120 ye cıkması tam hatırlamıyorum ama 1 dakikadan az.120 kmyi yokus asagı yapmadım.tem yenibosna baglantı yolunda, yani düz yolda yaptım.üstelik devir red line a gelmeden.tam 9bin bile değilken.böyle olmasına ragmen 10 krs ten az yakıyor gibi.hala inanamıyorum mondial böyle bir motor nasıl satar :)
ancak suda varki karamanın koyunu sonra cıkar oyunu.fabrikanın gayrı mesru verdiği km değeri 80 bin km. yanlış duymadınız.ve motor tayvan dan ithal.bunu teyit ettirebilirsiniz.
dikkat edilmesi gereken olaylardan biri su ki; motoru alır almaz bütün vidaları ve baglantı noktaları kontrol edilmeli(türkiye deki montaj kalitesi sanırım sadece arabalar için geçerli)
ve yüksek hızlara(100-120 arası) cıkılınca motor yüksek oldugu için yalpalıyor.yada bana öyle geliyor.gerçi 15 bg ve 140 kg aractan ne beklenir ki.
ama kuryeci arkdaslarıma tavisyem bir kereliğine de olsa bir sene boyunca bu motoru eskiltmeleri.cünkü bu makina hakkaten işe yarayabilir.ve titreşim olayı süper.daha gecen eldivensiz 100 ün üstü hızlarda uzun süre motoru kullanmama ragmen.motordan indikten sonra avuc içlerim az bile olsa kıpraşmadı.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
bahsedilen dama atılma su sekilde olur hiç kimse almaz die bişi yok şu varki aradaki 1000 küsür tl lik fark büyük bir etken ve motorlar ciddi bi şekilde japon dediğimiz fakat çinli olan ama bizim çinli dediğimiz motorlardan daha kaliteli olan markalara ayak uydurabiliyorsa, teknik destek yedek parça gb satış sonrası hizmetleri sorunsuz karşılayabiliyorsa, ve motorlar uzun ömürlü ise neden gidip bi mondial almayasın ?(yeni modeller için bahsediyorum) ayrıca honda yamaha gb markalar fiyatlarını yükselttiler ama ne oldu misal senede 1000 tane satılan modeli şimdilerde 400-500 tane satılıyor.türkiyedeki pastanın %60 çinli %40 honda yamaha suzuki kawasaki gb markalar.
önceki çinli modelleri çok mu kaliteli hayır ama içlerinde kaliteli olan motorlarda var misal 150 zat dedikleri motor bilmiyorum ama herkez kalteli oldugun bahsediyor uag modeli en cok tutulan ve satılan motor özellikle ege bölgesinde.
Biz ne kadar tartışırsak tartışalım konunun varacağı bir nokta yok.
1.kalite tartışması
2.japon,çin tartışması
3.kullanım alanı
4.ve en büyük etken bütçe sorunu.
ben niyemi çinliye biniyorum iş için kullanıyorum.
ben niyemi çinliye biniyorum yeterli bütçem olmadıgı için.
ben niyemi çinliye biniyorum yedek parçası ucuz oldugu için.
ben niyemi japona binmiyorum allah nasip eder askerden sagsalim dönersem o zmn bi japon alırım diye.

Bu konu o kadar tartışıldıki artık birşeyler yazmaya utanıyorum. Çinliyi seven var sevmeyen var. Benim yazımı bir kere daha okursan her markanın bir alıcısı olduğundan bahsettim zaten.

Ben japona fiyatından dolayı, çinliyi de kalitesizliğinden dolayı beğenmezsem motorsuz kalırım:( Mutlak bir orta yolu olmalı tabiki. Mondialin yeni getirdiği modellerde bu ışık var gibi..

Sende Askerden sağsalim dönersen hayalindeki motora kavuşursun İnşallah..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:30 ----------

Fotoraf yüklemeyi becerebilsem neler atacağımda:salut:

http://imageshack.us/ Bu adrese fotoları yükleyin, Yükleme bittikten sonra resimlerin üzerine tıklayarak forum için oluşturulmuş linki mesaj bölümüne yapıştırıp mesajı göndermeyi unutmayın.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:34 ----------

arkdaslar bir iki güne İnş. resim koyucam.motorumun rodaj zamanı bitti.
ve motor 10 krs tan az yakıyor gibi.(düşük hılzrda pek motor kullanmam üstelik)
bir de bu motoru resimden değil yakından görüm derim.yakından daha güzel çok ilginç.ve boyu 170 ten az olanlar için tavsiye etmiyorum.yüksek bir motor.torkuda ne ala.hızlanmada çok çabuk belli ediyor kendini.80 den 100 e cıkması bi kaç saniye.100 den 120 ye cıkması tam hatırlamıyorum ama 1 dakikadan az.120 kmyi yokus asagı yapmadım.tem yenibosna baglantı yolunda, yani düz yolda yaptım.üstelik devir red line a gelmeden.tam 9bin bile değilken.böyle olmasına ragmen 10 krs ten az yakıyor gibi.hala inanamıyorum mondial böyle bir motor nasıl satar :)
ancak suda varki karamanın koyunu sonra cıkar oyunu.fabrikanın gayrı mesru verdiği km değeri 80 bin km. yanlış duymadınız.ve motor tayvan dan ithal.bunu teyit ettirebilirsiniz.
dikkat edilmesi gereken olaylardan biri su ki; motoru alır almaz bütün vidaları ve baglantı noktaları kontrol edilmeli(türkiye deki montaj kalitesi sanırım sadece arabalar için geçerli)
ve yüksek hızlara(100-120 arası) cıkılınca motor yüksek oldugu için yalpalıyor.yada bana öyle geliyor.gerçi 15 bg ve 140 kg aractan ne beklenir ki.
ama kuryeci arkdaslarıma tavisyem bir kereliğine de olsa bir sene boyunca bu motoru eskiltmeleri.cünkü bu makina hakkaten işe yarayabilir.ve titreşim olayı süper.daha gecen eldivensiz 100 ün üstü hızlarda uzun süre motoru kullanmama ragmen.motordan indikten sonra avuc içlerim az bile olsa kıpraşmadı.

iyiymiş:cat:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu arada motoru alan/alacak olan arkadaslara 1 tavsiyem daha var ki;
arkada bulunan plastik selenin koltuk altında bulunan bağlantı noktalarının güçlendirilmesi.çünkü topcase takıldıgında hasar görüyor.(benim ki gördü).serviste bağlantı noktalarına birer ufak delik açtırıp vida ile tekrar perçinletin.

ve artık bırakalım çinli japonlu muhabbetleri de motorlarımızın özelliklerine bakalım.türk toplumu boş beleş konuşmayı çok sever değil mi?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
sivernson, kullanım el kitabında motoru kullanmadığınız zamanlarda benzin musluğunu kapatınız yazıyor. Sen bunu uyguluyor musun?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst