Amatör Çaba ile Doğanın Mucizelerine Yakın Bakış

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
İsveçli amatör fotoğrafçı John Hallmén, çocukluğundan beri takıntı haline getirdiği
böceklere olan tutkusunu onların yakın çekim fotoğraflarını çekerek ortaya koydu.


Hallmén’in gösterdiği çabada en çarpıcı olan şey, böceklerin yakın çekimden görüntülerini elde edebilmek için tam üç yıl süren bir çalışma yapması.
İsveç’in Nackareservatet doğal alanında görüntülenen böcekler, fotoğraflarda insan gözünün göremediği doğal renklerini sergiledi.


TURUNCU KIZBÖCEĞİ
01-turuncu_kiz.jpg


Güneşin doğmasına saatler kala yaprakların arasında uyuyan bir böcek. Üzerinde küçük su tanecikleri var.
02-uyuyanbocek.jpg


ZIPLAYAN ÖRÜMCEK - Fotoğrafçının yansıması gözlerinde görülebiliyor.
03-ziplayanorumcek.jpg


Fotoğrafçının stüdyosunda ölü bir eşek arısı.
04-esekarisi.jpg


GÖÇEBE ARI - Piknik yapan fotoğrafçının içeceğine düştükten sonra çekilen bir fotoğraf.
05-gocebeari.jpg


At Sineği
06-atsinegi.jpg


BÜYÜK KARINCA - Camponotus herculaneus
07-buyukkarinca.jpg


Arı Sineği
08-arisinek.jpg


Dev arı - Megachilidae, Anthidium punctatum.
Yaprağın sapına çene kemikleriyle tutunarak uyuyan arının fotoğrafını çekmek bir saat sürmüş.
09a-devari.jpg


KÜÇÜK SARI KARINCA - Lasius flavus
09b-kucuk-sarikarinca.jpg


Buzla kaplı çimlerin üzerinde duran bir sinek.
09-cigsinek.jpg


Damkoruğu bitkisi üzerinde dinlenen mücevher arısı.
09c-mucevherarisi.jpg


5 milimetre uzunluğundaki bir sineğin uzun ağzı.
09d-sinekagiz.jpg


SİYAH KARINCA - Lasius niger
09e-siyahkarinca.jpg


Tırtıl
09f-tirtil.jpg


Çalışmalar bu kadarla sınırlı değil.

Sanatçının web sitesi: http://www.morfa.se
Flickr Sayfası: http://www.flickr.com/people/johnhallmen/
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
50
'' Yılandan korkmam, böcekten korktuğum kadar. '' demiş bir büyüğümüz.. :) Gerçekten çok ilginçler. John Hallmén'i de tebrik etmek lazım. :) Kısaca, çok başarılı...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
karıncalar hiç te tekin canlılar değil...:p
Allahtan ufacıklar... :p
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
karıncalar hiç te tekin canlılar değil...:p
Allahtan ufacıklar... :p

Aynen öyle :) Şu ısırdığında cayır cayır yakan karınca siyah karıncamıydı yoksa? Dişlere baksanıza :cyclopsan

Ama arılara bakın, tüyleri ile falan ne kadar sevimliler :mrgreen:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu adam bana göre amatör değil profesyonel aslında.
Hayatımda hiç görmediğim canlılar bunlar.
İsimlerini muhakkak duydum ama böyle enteresan görünüşleri olduklarını yeni görüyorum.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Muhteşem tasarımlar..
Minicik canlıların bile vücutlarına yerleşmiş o kadar işe ayrayan organ var ki..
Bunları izleyip bir sineği duvara yapıştırmayı veya karıncaların üstüne basmayı nasıl düşünür insan..
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Muhteşem tasarımlar..
Minicik canlıların bile vücutlarına yerleşmiş o kadar işe ayrayan organ var ki..
Bunları izleyip bir sineği duvara yapıştırmayı veya karıncaların üstüne basmayı nasıl düşünür insan..

yuh artik o kadar da degil.:cherry:
Sevgi böcügüm benim.:p
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Muhteşem tasarımlar..
Minicik canlıların bile vücutlarına yerleşmiş o kadar işe ayrayan organ var ki..
Bunları izleyip bir sineği duvara yapıştırmayı veya karıncaların üstüne basmayı nasıl düşünür insan..

Karınca olayına katılıyorum abi :)
Ama sinek öldürmekten çekinmem ..
Gece uykunun en güzel yerinde kulağının dibinden vızzzzzz...
Birde uykunu bölüp onu ara ....
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Aramızdaki ateist arkadaşlar kızacakalr belki ama, bunları görüpte hala tesadüf demek. :silent:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Aramızdaki ateist arkadaşlar kızacakalr belki ama, bunları görüpte hala tesadüf demek. :silent:

kızacak birşey yok
bakmayı bilene ufacık bir böcek bile muhteşem tasarımıyla çok şey anlatıyor
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Gözleri şahane bu hayvanların.
Birde John amca bu hayvanların uyuduğunu nasıl anlamış çok merak ediyorum :)
Birde @Eyong +1
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
çok ilginç resimler ya, renkleri de müthiş,
nasıl amatör pek anlamadım ama sanıım biraz mütevazı konuşmuş John :)
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
584
amatörmü nayor nolamaz profesyonelce,tabi birazda makina iyiymiş
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aramızdaki ateist arkadaşlar kızacakalr belki ama, bunları görüpte hala tesadüf demek. :silent:

+1 milyon.

kendisinin de bir tesadüf sonucu olduğunu düşünmek de işin ayrı bir yanı...
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
para karşılığı yapmıyorsa profesyonel sayılmıyor. adama 1 Tl göndereyim de profesyonel yapayım şunu:cherry:

piyasadaki en profesyonel kişiler bu durumda tahmin ettiğiniz kişiler oluyor:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------

Eşek arısında'da tam bi motosikletçi tipi varhani ...

ah ölüyorum:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst