Suzuki Suzuki DRZ 400 SM Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Arka fren pedalını alçalttım

Fren pedalını alçalttım. Şöyleyken:


Şöyle oldu:




Nasıl oldu? Testereyle şu cıvatanın ucundan azıcık kesmek suretiyle (ben 7 mm kesmişim) ayar somunlarını iyice yukarıya alarak.
RearBrakePedal11.jpg




Kestiğim parça lastik sibop kapağının yanında:


Alçalttım da ne oldu? Başım göğe mi erdi? Hayır, ayağım pedala erdi. Normalde ayağımı pedalın üstünde tutamıyordum, artık çok rahat tutuyorum. Pedal aşağıdayken yayı biraz daha gergin olduğundan, ayağımın ağırlığını artık rahatça taşıyabiliyor üstelik.

Getirisi ne olacak? Fren tekniğim biraz düzelecek. Eskiden ayağımı geriden getirmek zorunda kaldığım için acil frenlemelerde arkayı ya hiç kullanmıyordum, ya da epey gecikmeli devreye sokuyordum. O sakınca ortadan kalktı.

Ayrıca, tekere kalkma çalışmalarında arka ayağın pedalın üstünde olması gerekiyor ya? Motor ters perende atmaya kalkarsa anında müdahalede bulunup burnunu yere indirmek için? Pedal artık o iş için de gayet müsait. Yarın teker çalışmaya başlayacam Allah izin verirse ; )

Yalınız, bir de dezavantajı var: Artık arka frene çok daha sert basmam gerekecek, yoksa fren bana mısın demeyecek. Neyse, o da gülün dikeni.

Not: Üçüncü fotoğraf bana değil Thumpertalk.com'dan Headster lakaplı arkadaşa ait. Kendisi bu modifikasyonun da mucidi olur ayrıca.

Not2: Kendimden alıntıdır :p

arkadaşlar selam benim klr 650 im var ve bir süre önce motorumu modifiye etmeye karar verdim:) ama ne kadar araştırırsam araştırayım on tekerlek için cant ölçüsü konusunda bilgilenemedim...motorumu sm ye dönüştürmek için hangi ölçülerde jant takmam gerekir hiç bir fikrim yok... ve esas olay da bu ön jant sanırım... hangi ölçülerde jant seçmem gerekir sizlerin düşüncelerini almak istiyorum...Şimdiden teşekkürler:)

Kusura bakma, çok geç fark ettim. Süpermotolarda ön-arka 17 inç jant kullanılıyor. 16,5 gördüğüm de oldu. Ön lastik genişliği de 110 - 130 arası değişiyor galiba. Benimki 120 ama 110 ve 130'dan emin değilim.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
ben de o pedalı yükselttim aksine.:mrgreen: gittim kaynakçıya pedalı kıpkırmızı yaptı sonra büktü. ısıtmadan bükerse kırılırmış.

bilmiyorum ama bana yüksek pedal frene basma açısından daha hızlı ve tepkili geliyor. ama bileğimi de yoruyor sürekli yukarı çektiğimden.

pedal aşağıda olunca ise tam güç freni sıkamıyor ayağım aşağı uzanarak
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
ben de o pedalı yükselttim aksine.:mrgreen: gittim kaynakçıya pedalı kıpkırmızı yaptı sonra büktü. ısıtmadan bükerse kırılırmış.

bilmiyorum ama bana yüksek pedal frene basma açısından daha hızlı ve tepkili geliyor. ama bileğimi de yoruyor sürekli yukarı çektiğimden.

pedal aşağıda olunca ise tam güç freni sıkamıyor ayağım aşağı uzanarak

Haklısın, iki ucu hidrolikli değnek. Bana güney ucu daha cazip göründü.

Gerçi biraz abarttığıma kanaat getirdim. Fren tutsun diye ayağımın ucunu Oğlak Dönencesine kadar daldırmak zorunda kalıyordum. Ama az önce ayar somunundan azıcık yükselttim tekrar. Daha seyir halinde test etmedim ama içimden bir ses "bu sefer fıstık gibi olacak" diyor.

 

MFY

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
1
son birkaç aydır 400sm yi takip ediyorum kafam çok karışık daldan dala uçuyorum..super moto da kararlıyım ama aklımda crf var plakalı da var ancak gündelik kullanıcam yarışlarda fln gözüm yok gündelik sorun çıkartırmı derken yine drz ye kaymış durumdayım görüntüsü güzel ''Jagadam '' sağolsun baya detaylı kendi yaşadıklarını paylaşmış ama ben ne yapacağımı şaşırdım güçlü olsun sağlam olsun ve gündelik olsun super moto olsun oldu başka :p :) neyse konuyu takip etmek zevkti devamını bekliyoruz...
 
Katılım
20 Ağu 2011
Mesajlar
7
''jagadam'' hocam imrenerek ve zevkle okudum yazını vallahi böyle birşey görmemiştim şimdiye kadar.. motorunu bu kadar iyi tanıyan ve tanımakla kalmayıp herşeyini kendi yapan biri.. hocam kısa zaman içinde drz 400 sm alcam gibi duruyor zaten piyasanın %95i istanbulda özelden bi telefon falan verebilirsen acaip sevinirim almak istedigim motora usta gözünden bakabilen ve üç kağıt çevirmeye ihtiyaç duymayan birine çok ihtiyacımız var bu ara.. hele ki sm gibi ülkemizde resmen hata boyutunda dışlanan bir tarzda.. unutmadan ankaradayım ben, cok teşekkürler bilgiler için.. bir de şunun için yorum alırsam harika olacak http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-sm-supermoto-tertemiz-14-000-46618397/detay/ :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

bi 9 ay kadar hortlattım konuyu kusuruma bakmayın arkadaslar
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
''jagadam'' hocam imrenerek ve zevkle okudum yazını vallahi böyle birşey görmemiştim şimdiye kadar.. motorunu bu kadar iyi tanıyan ve tanımakla kalmayıp herşeyini kendi yapan biri.. hocam kısa zaman içinde drz 400 sm alcam gibi duruyor zaten piyasanın %95i istanbulda özelden bi telefon falan verebilirsen acaip sevinirim almak istedigim motora usta gözünden bakabilen ve üç kağıt çevirmeye ihtiyaç duymayan birine çok ihtiyacımız var bu ara.. hele ki sm gibi ülkemizde resmen hata boyutunda dışlanan bir tarzda.. unutmadan ankaradayım ben, cok teşekkürler bilgiler için.. bir de şunun için yorum alırsam harika olacak http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-sm-supermoto-tertemiz-14-000-46618397/detay/ :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

bi 9 ay kadar hortlattım konuyu kusuruma bakmayın arkadaslar

Valla kasıma kadar İstanbul'dan uzağım çünkü Sakarya - Karasu'da askerliğimi yapıyorum. Ustalık - beceri konusuna gelince, tevazu olsun falan diye söylemiyorum, yok öyle bir şey. Şimdiye kadar kaç acemilik, şaşkınlık, sakarlık yapıp kaç moral-sinir bozukluğu yaşadım bir bilseniz. Ama yenile yenile yenmeyi öğrenecez inşallah ;)

Karasu demişken, bu civarda dolaştığım yerlerden birkaç fotoğraf yükleyim bari... Karasu, Kocaali, Akçakoca, Düzce, Hendek, Akyazı, civarları...

Keremali-Golyayla.jpg


































 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
118
merhaba

Drz konusunda oldukça tecrübelisiniz.bende 2007 model drz s aldım fakat sm den çevirilmiş.16000 de ve debriyaj balatası gitmiş diyor usta.Arazide fena değil,biraz ağır ama üdare ediyorum.Motorun piston silindir değişmiş,big bore amarikadan gelmiş ayrıca ktm dişlisi takılmış arazide traktör gibi maşallah.ayrıca bende xt 350 de var yamaha bisiklet gibi kalıyor drz nin yanında.benzin göstergesinin olmaması eksiklik bence.kısa zamanda debriyjı ,göstergeyi vede eksozu değiştireceğim.Makina piston değiştikten sonra 46 hp olmuş vede gücü hissettiriyor,yakıt bence biraz fazla ama ziyanı yok.hafta sonu amanoslara bir gezimiz var inşallah foto ve film çekeceğim.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
118
Bu arada debriyaj balatası değiştirme konusunda her türlü yardıma ihtiyacım var elim anahtar tutar
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Drz konusunda oldukça tecrübelisiniz.bende 2007 model drz s aldım fakat sm den çevirilmiş.16000 de ve debriyaj balatası gitmiş diyor usta.Arazide fena değil,biraz ağır ama üdare ediyorum.Motorun piston silindir değişmiş,big bore amarikadan gelmiş ayrıca ktm dişlisi takılmış arazide traktör gibi maşallah.ayrıca bende xt 350 de var yamaha bisiklet gibi kalıyor drz nin yanında.benzin göstergesinin olmaması eksiklik bence.kısa zamanda debriyjı ,göstergeyi vede eksozu değiştireceğim.Makina piston değiştikten sonra 46 hp olmuş vede gücü hissettiriyor,yakıt bence biraz fazla ama ziyanı yok.hafta sonu amanoslara bir gezimiz var inşallah foto ve film çekeceğim.

Piston - silindirden başka karbüratör de değişmiş mi? 46 beygir pek tatlı olmuştur :)
Silindirin vadesi dolunca büyüğüyle değiştirmek niyetindeyim ben de.

Debriyajdan hiç çakmıyorum. DRZ'nin servis kitabı var şu adreste: http://www.mediafire.com/file/w3g2lj3jq3bvk3n/derezedortyuz.pdf
Faydası olur belki.

Karter koruma demiri, ecnebilerin "skid plate" dedikleri levha mı?
http://www.hyderacing.com/store/dirtbike/suzuki/4t.htm
http://shop.thumpertalk.com/ThumperTalk_Skid_Plates_p/bp_tt_skid446.htm
http://www.tonnsfabrication.com/pp2.html
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzu...8982304QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
http://www.ruggedrider.com/products.html

Hangisi Türkiye'ye yollar hangisi yollamaz bilmem ama.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
118
merhaba,askerlik ne zaman bitiyor,şimdiden hayırlı tekereler.debriyaj sorununu hallettik.Ebay dan geliyor.Ama koruma demirini galiba kendim yapacağım elimden gelir.Makina harika,benimki s yapılmış vede arka dişli büyük arazide traktör gibi.Karbüratör değişmemiş,zaten ihtiyaçta yok.bu haliyle bile bana fazla.Arazide birkaç gezi yaptık,diğer motoruma göre biraz ağır(xt 350),bir kaç defa düştüm ama sıkıntı yok.Asıl sıkıntı çalışmada sabahları bazan zor çalışıyor.Aküyü değiştirdim farketmedi çin malı akü taktım acaba ondanmı. bir defa çalışınca sıkıntı yok ilk basmada alıyor.belkide orjinal almam gerekli.Linklere baktım teşekürler.Becerebilirsem foto ekleyeceğim.
mahmutkaya
<a href="http://s1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/?action=view&current=kdf400014.jpg" target="_blank"><img src="http://i1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/kdf400014.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a><a href="http://s1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/?action=view&current=kdf400012.jpg" target="_blank"><img src="http://i1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/kdf400012.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a><a href="http://s1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/?action=view&current=kdf400011.jpg" target="_blank"><img src="http://i1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/kdf400011.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a><a href="http://s1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/?action=view&current=DSCN0459.jpg" target="_blank"><img src="http://i1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/DSCN0459.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a><a href="http://s1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/?action=view&current=kdf400020.jpg" target="_blank"><img src="http://i1090.photobucket.com/albums/i366/mahmutkaya/kdf400020.jpg" border="0" alt="Photobucket"></a>

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:30 ----------

beceremedim galiba usura bakmayın

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:33 ----------

kdf400017.jpg
om/albums/i366/mahmutkaya/kdf400017.jpg[/IMG]
kdf400012.jpg
kdf400024.jpg
kdf400042.jpg
kdf400029.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------

kdf400014.jpg
ums/i366/mahmutkaya/kdf400017.jpg[/IMG]
kdf400020.jpg
DSCN0459.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 03:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:08 ----------

buda benim 2 motor xt 350, modeline göre çok iyi
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
118
Tekrara merhaba ,drz nin tüm sorunlarını halettim makina fişek gibi oldu.Ayrıca kendi icadımız olan bir eksoz taktık.Sonuç mükemmel,aslındaben pek istemiyordum amaa usta ısrarla yapalım dedi.Malzeme ybr eksozu uçtan açtım,içeride 3 bölüm var biz ikisini aldık.Tekrar kapattık.Orjinali bozmamak içineksozdan ekyerine kadar boru büktürdük.sonuç iyi emeğimizi değdi.Netten dinledimperformans ekzoslarından pekte farklı değil.Zaten benim ekstra güce ihtiyacım yok.46 hp çok bile.İşin maliyeti 60 l dır. hayırlı yollar
 
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
74
beyler bende uzun zamandır istediğim drz 400 sm ye kavuştum! bugün ilk kez turladık istanbul da yavruyla. ilk başlarda akü nün bitikliğinden dolayı beni biraz üzdüyse de sonradan kalbimi
kazandı :)
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
selamlar
bende 2006 model drz 400 sm ile aranıza katıldım
konuyu biraz canlandıralım, kimler var bu motoru kullanan?
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
Bu gun drz nin uzerine oturdm ayaklrim yere deymdi kendimi ata binmis gibi hissettim:) bu sekilde kullna bilirmiyim acaba motoru:( boy 1.68
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
38
Bende ikinci ellerine bakıyorum devamlı içime sinen olursa alıcam.Birde bu motoru neden üretmiyolar artık hiç anlamıyorum special tipinde özel bakım gerektirmeyen bir bu birde yamaha wr 250 x vardı onunda bu sene üretmeyi kesmişler supermoto olanını.Piyasada sıfır supermoto kalmadı alıcak, olanlarda ağır süslü granajlı supermotonun ruhuna ters makinalar.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
38
Arkadaşlar konuyu gene hortlatıcam ama drz400 sm aldım bakımını kendim yapıcam fakat her şey tamamda bujiyi sökemiyorum depoyu çıkarttıktan sonra altındaki şase demirinden dolayı buji anahtarını sokamıyorum çok dar.Orjinal motorla gelen tool kitde yok siz nasıl yapıyorsunuz bu işi normal buji anahtarı kesinlikle girmiyor çok kısa olması lazım ebaydede bulamadım napıcam bilmiyorum bi buji için motoru sökücez galiba:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst