Scooterle başladım. İstanbul trafiğinde hangi tarz motor önerirsiniz Üstadlar

Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
52
Selam,
2010 Ekim ayı itibaiyle B ehliyetimi B+A2 ye yükseltmiş bulunuyorum. Şimdi sırada motor almak var. Üstadlara danışmadan bir iş yapmayayım dedim. Ayrıca tarzlar konusunda çok kararsızım.

Daha önce biraz acemiliğimi atmak amacıyla 50cc bir scooter aldım. 3-4 ay gibi bir süre kullandım ve sattım. ( Gülmeyin max hız 60 idi :cherry:) çok bisiklet solladı beni yokuş aşağı.

Şimdi ehliyetimide aldım. Artık şöyle büyük birşey alabilirim diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi daha önce sadece 50cc kullandım. Çevremdeki kişiler direk CBF150 tavsiye ettiler.

Ayırabileceğim bütçe yaklaşık 6.000TL gibi.

Kullanım amacım işe gidip gelmek değil. İşim evime çok yakın yürüyerek gidiyorum. Şehir içinde ( İstanbul ) hafta sonları dolaşmak, bir yere giderken minibüs veya otobüs işkencesinden kurtulmak. En önemliside sizlerle beraber gezilere katılmak.

Bana tarzlar ve modeller hakkında tavsiyeler, öneriler sunarsanız minnettar olurum..:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
İşin rahatlığına bakıyor vitesle uğraşmak istemiyorum diyorsan.
Maxi scooter öneririm. :)
Vitesliyle başlamak istiyorsan CBF 150 güzel tercih olur.
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
21
İşin rahatlığına bakıyor vitesle uğraşmak istemiyorum diyorsan.
Maxi scooter öneririm. :)
Vitesliyle başlamak istiyorsan CBF 150 güzel tercih olur.

katılıyorum :cat: bir cbf veya ybr ile başlayabilirsin,maxi scooter istersen 0 veya temiz 2. el sym joyride da alabilirsin motoru kullanmadım ama kullanan arkadaşlar memnun
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Arkadaşların dediklerine katılıyorum. Vitesli motor merakımdan dolayı cbf150 aldım ama şu an için büyütme hevesim kalmadı. Buna en büyük etkenin kısaca 'trafik' olduğunu söyleyebilirm. Ama motosikletin ayrı bir zevki var o başka.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
CBF 150 iyidir sorun çıkartmaz. Yağ yakar ama periyodik bakımlarda değiştirirsen hiçbirşey olmaz. Ağırdır ama klasmanına göre seridirde. Oturaklı motordur, yormaz. Birazda şekil istiyorsan ybr ve apacheden daha cüsseli durur. Ancak onlara göre biraz daha fazla yakıtı vardır. Ampülü hiçbirşey göstermez, mum alevidir, benim gibi xenon takarsan heryeri görürsün tabi. Onun dışında bir eksiği yoktur. 15000kmdir beni sadece 2 kere yolda bıraktı. Oda benzin bitti o kadar. Hayırlısı kardeş seçim senin.
 
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
52
Önerilerileriniz için çok teşekkürler üstadlar. Sağolun varolun. CBF150 sanıyorum şu anki öneriniz. Benden sonra bi arkadaşta chopper modellerini sormuş. biraz inceleyince onlarda hoşuma gitti. Tekrar teşekkürler..:cat:
 
Katılım
24 Ağu 2008
Mesajlar
339
main_16-Sym%20GTS%20250%20Sta1.jpg


MOTOR TİPİ

SOHC 4 zamanlı 4 valfli, elektroplakalı seramik tek silindir

SİLİNDİR HACMİ

249,4 cc

ATEŞLEME

Elektronik ateşleme / Elektrik Marşlı

SOĞUTMA

Su soğutmalı

MAX. GÜÇ (hp/rpm)

21 hp / 7750 dd

MAX. HIZ

123 km/h

VİTES

Otomatik

BOYUTLAR(bxexy)mm

2165x870x1380

AĞIRLIK

173 kg

YAKIT TANKI KAPASİTESİ

12 lt.

FRENLER

Ön arka disk fren, CBS fren sistemi (sol kol sıkıldığında ön ve arkayı otomatik ayarlayan fren sistemi)

LASTİK ÖLÇÜLERİ

130 / 70 -13 M/C (57P) Tubeless / 130 / 70 -13 M/C (57P) Tubeless

AKÜ

12V-10 AH


Scooter düşünürseniz bence fiyatına göre en iyi bu motor. :cat:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
250 cc.'lik bir maxi scooter bence İstanbul için ideal.
scooterin hafif yağmurda ve rüzgarlı havalarda koruyucu kaportası ve devasa bagajı çok yararlı oluyor. yokuşta dur-kalk yapmak eziyet değil, çocuk oyuncağı.
tipini sorun etmezsen (zira bilumum çinli markalar bire bir kopyaladığı için çinli gibi duruyor) honda foresight çok uygun bir seçenek ve ikinci elleri uygun fiyatlara gidiyor. ön-arka disk ve kombine frenli, kıvrak, seri, güvenli ve sağlam bir motor.
vitesli dersen cbf150 öneririm.
 
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
52
Selam arkadaşlar

Sahibinden com da SYM JOYRIDE ye baktım, görünüşü fena durmuyor fiyatlarıda uygun ama SYM markası nasıldır bilmiyorum. Yolda bırakırmı ?

Görünüşünü en çok beğendiğim maxi Glera nexus 250. Bu markayı hiç duymamıştım biraz inceledim. İtalyan malı baya kaliteli bir motormuş. Bununda yedek parça ve servis problemi olabilir bilmiyorum.

Y.infernal fotoğraftaki scooter süper duruyor teşekkürler. Fakat markası modeli nedir ?

Foresight evet tipi biraz Çinli gibi duruyor ama ondada sonuçta Honda kalitesi var.

En çok tavsiye gene CBF den yana geldi, hepinize teşekkürler arkadaşlar..

Kazasız sürüşler.. ::friends:
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Ben de maxi scooter öneririm. Trafik sorun değil ben keyifle gezmek istiyorum dersen cruiser tarzı motorlar daha keyiflidir ama bütçenize ve tecrübenize uygun kaliteli bir model var mı bilemem.

Ben yine de maxi scooter derim, sizin 50 cc ile karşılaştırmayın, insanı korkutmaya yetecek kadar güçlü ve seridirler. Minimum 250 cc olmalı.
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
CBF 250 veya Hyo GT 250 güzel makinalar ve bahsettiğiniz fiyata 2. el ortalama temizlikte bir tane bulabilirsiniz.
 
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
52
Ben de maxi scooter öneririm. Trafik sorun değil ben keyifle gezmek istiyorum dersen cruiser tarzı motorlar daha keyiflidir ama bütçenize ve tecrübenize uygun kaliteli bir model var mı bilemem.

Ben yine de maxi scooter derim, sizin 50 cc ile karşılaştırmayın, insanı korkutmaya yetecek kadar güçlü ve seridirler. Minimum 250 cc olmalı.

selam, bir korkumda o aslında. Yani 250 cc yi küçümsemek değil aksine kotrol edebilirmiyim o kafamı karıştırıyor. Aralarına bir 150 cc sıkıştırsam birazda onunla tecrübe kazansam nasıl olur? Yoksa direk 250 cc alıp ondamı tecrübe kazansam ? :)

Bir gün benim 50 cc ile viraja girdim. Hızımı ayarlayamadım ve biraz hızlı girdim. Havada hafif yağışlı idi. Dönerken motor kıçını sağa sola savurdu. Maksimum hızı bile çok yavaş olduğu için düşmedim toparladım. Bu da bana bir tecrübe kazandırdı. Aynı tecrübeyi büyük ve daha hızlı bir motorla yaşasaydım belki de düşecektim. Çekincem bu yani.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
selam, bir korkumda o aslında. Yani 250 cc yi küçümsemek değil aksine kotrol edebilirmiyim o kafamı karıştırıyor. Aralarına bir 150 cc sıkıştırsam birazda onunla tecrübe kazansam nasıl olur? Yoksa direk 250 cc alıp ondamı tecrübe kazansam ? :)

Bir gün benim 50 cc ile viraja girdim. Hızımı ayarlayamadım ve biraz hızlı girdim. Havada hafif yağışlı idi. Dönerken motor kıçını sağa sola savurdu. Maksimum hızı bile çok yavaş olduğu için düşmedim toparladım. Bu da bana bir tecrübe kazandırdı. Aynı tecrübeyi büyük ve daha hızlı bir motorla yaşasaydım belki de düşecektim. Çekincem bu yani.

Scooter da eğer siz abartmazsanız, bileğinize hakim olursanız kontrolden çıkarmanız biraz zordur, gaz kolu varyatörün toleransı ile daha az hassas ve yanlışlıkla hızlıca bırakabileceğiniz bir debriyaj yok.

Fakat siz abartırsanız 50 cc ile bile ölürsünüz.
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
44
Selam dostum bende de böyle bir durum söz konusu uzun zamandır 50 cc scooter kullanıyorum yaşadığım yerde bakkala markete fırına gitmek için ve gayette işimi görüyor en azından görüyordu.Şimdi daha büyük bir motor bakıyorum benim aklımda kawasaki ninja 250r var.Motoru kontrol edebilceğimi düşünüyorum.

İnternette bir sürü video izledim ve motorun incelemelerinde bu motorun ilk kez vitesli kullananlar veya kullanıcaklar için son derece uygun olduğundan bahsediliyor.O yüzden bende bu motorda karar kıldım.Zaten sport motorlara merakım vardı.Güzel bir başlangıç olucağını düşünüyorum.
 
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
52
Ben de maxi scooter öneririm. Trafik sorun değil ben keyifle gezmek istiyorum dersen cruiser tarzı motorlar daha keyiflidir ama bütçenize ve tecrübenize uygun kaliteli bir model var mı bilemem.

Ben yine de maxi scooter derim, sizin 50 cc ile karşılaştırmayın, insanı korkutmaya yetecek kadar güçlü ve seridirler. Minimum 250 cc olmalı.

Selam dostum bende de böyle bir durum söz konusu uzun zamandır 50 cc scooter kullanıyorum yaşadığım yerde bakkala markete fırına gitmek için ve gayette işimi görüyor en azından görüyordu.Şimdi daha büyük bir motor bakıyorum benim aklımda kawasaki ninja 250r var.Motoru kontrol edebilceğimi düşünüyorum.

İnternette bir sürü video izledim ve motorun incelemelerinde bu motorun ilk kez vitesli kullananlar veya kullanıcaklar için son derece uygun olduğundan bahsediliyor.O yüzden bende bu motorda karar kıldım.Zaten sport motorlara merakım vardı.Güzel bir başlangıç olucağını düşünüyorum.

Bende bir ara racing tarzı motorlara merak salmıştım. Bir arkadaşımda CBR125 var. Yakında askere gidecek. Motou sana vereyim sen bana ufak ufak ödersin dedi, çok esnek ödeme yolları sundu. Ben de baya bi süre CBR ı taktım kafaya. Lakin yollarda gördüğüm kadarı ile ve bu işi bilen abilerin önerileri doğrultusunda çok konforlu olmadıklarını anladım. Oturuş pozisyonu ilk başlarda bel ağrıyormuş. uzun yolda çok yoruyormuş vs. Ama içimde hâla bir uktedir kaldı. :)

Ben ilk başta racing düşünmüyorum, daha sonra olabilir. Öncelikle arkadaşlarla gezilere katılabileceğim, keyifle kullanabileceğim bir scooter ( 150 cc yada 250 cc ) veyahut CBF 150 almayı planlıyorum..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:41 ----------

Scooter da eğer siz abartmazsanız, bileğinize hakim olursanız kontrolden çıkarmanız biraz zordur, gaz kolu varyatörün toleransı ile daha az hassas ve yanlışlıkla hızlıca bırakabileceğiniz bir debriyaj yok.

Fakat siz abartırsanız 50 cc ile bile ölürsünüz.

Anlıyorum teşekkürler. Bu arada sizin motorunda ( X9 ) tasarımı çok güzel.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
bende de 2010model sym gts 250 var tavsıye ederım ılgılenırsen fıyat konusunda anlasırsak sana satabılırım ozelden yazarsan sevınırım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst