İstanbul-İzmir arası 3,5 saate iniyor.

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
O köprünün tam altından Dünyanın doğrultu atımlı en aktif ikinci fayı olan Kuzey Anadolu Fay hattı geçiyor..(meraklılar için birincisi San Andreas-CALI)

Şöyle açıklamaya çalışayım;
İki kitabı masada yanyana koyduğunuzu düşünün ve ortalarına bu planlanan köprü gibi onları bir arada tutmaya çalışan bir parça bant yapıştırın..
Kitapları elerinizle aksi istikametlere doğru birbirlerine sürttürecek şekilde itekleyin..
Azcık bir ittirmeyle bant anında yırtılıp kopacak, deforme olacaktır..
İşte bu köprü de tam olarak o bant konumunda olacak..

Tamam adamların benden çok daha zeki bilim insanları vardır fizibilite yapan ancak altından direk olarak canlı fay hattı geçen ve her sene ölçülebilir oranlara kayma gösteren iki kara parçasının üzerine sabit bir köprü yapmayı nasıl planlıyorlar acaba?
Teknik açıdan cidden çok merak ettiğim bir konudur bu..

Proje aşamalarında agranti Discovery Channel'da açıklarlar muhtemelen, ancak oradan öğrenirim sanırım :)

sen de baykuş gibisin ha :cherry:
uçlarına uçan balon takacaklarmış. böylece yere basmıcakmış.v:cherry:
daha da önemlisi bu balonların içinde organik gaz olacakmış :bounce:
köprünün ismi de "organikten uçan balon, selam söyle galon galon" olacakmış ama henüz resmi bir gazetede yayımlanmamış :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:04 ----------


hayırdır? ülkemizin bayrağını feshedip yerine amerikanya bayrağına 1 yıldız daha ekletip mi kullandıracak :bounce:
bunu yapmayı düşünmesine şaşırmam doğrusu ama buna izin verecek insan varsa bu ülkede işte ona şaşırırım :cat:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
sen de baykuş gibisin ha :cherry:
uçlarına uçan balon takacaklarmış. böylece yere basmıcakmış.v:cherry:
daha da önemlisi bu balonların içinde organik gaz olacakmış :bounce:
köprünün ismi de "organikten uçan balon, selam söyle galon galon" olacakmış ama henüz resmi bir gazetede yayımlanmamış :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:04 ----------



hayırdır? ülkemizin bayrağını feshedip yerine amerikanya bayrağına 1 yıldız daha ekletip mi kullandıracak :bounce:
bunu yapmayı düşünmesine şaşırmam doğrusu ama buna izin verecek insan varsa bu ülkede işte ona şaşırırım :cat:

Cennetten arazi aldik insaata basliyoruz der kiyamet kopar yine bitmez bizde acikta kaliriz proje bu olsa gerek cok cilgin dimi.
 
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
1,471
tren yolu yapin adam gibi de insanlar rahat rahat seyahet etsin. herşeyi otoyola bağlamak ne kadar saçma. insanları araçlarına bağlamak için herşeyi yapıyorlar bravo.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Türkiye'nin ikinci büyük şehri izmir değil Ankara'dır. Lütfen doğru bilgi...

En gri şehir Ankara' dır. Her gidişimde afaganlar basıyor, gri şehir üstüme üstüme geliyor. Yahya Kemal'in dediği gibi Ankara'nın en çok istanbul'a dönüşünü seviyorum.

Şimdi diyeceksin bu adam neden durup dururken taş attı diye :) İkinci büyük şehir denince alerji yaptı , ondan herhalde :) :)
 
Katılım
28 Nis 2010
Mesajlar
260
Ulaştırma bakanımız ya İzmir'in nerede olduğunu bilmiyor ya da hız sınırları 150 km/s falan oldu. İstanbul - İzmir karadan kuş uçuşu yaklaşık 375 km. Yapılacak yol tahminen 500 km falan olsa 120 km/s hızla 4 saat 10 dk. sürer -ki yol arada 60-70 gibi hız sınırları da olacaktır.

ss çileri düşünmüşledir... biliyorsunuz ki motosiklet kültürü hat safhada olan bir milletiz. Dolayısı ile vekillerimiz bakanlarımız da bunun farkındalar...:queen:


Osbourne Nickli Üyeden Alıntı
O köprünün tam altından Dünyanın doğrultu atımlı en aktif ikinci fayı olan Kuzey Anadolu Fay hattı geçiyor..(meraklılar için birincisi San Andreas-CALI)

Şöyle açıklamaya çalışayım;
İki kitabı masada yanyana koyduğunuzu düşünün ve ortalarına bu planlanan köprü gibi onları bir arada tutmaya çalışan bir parça bant yapıştırın..
Kitapları elerinizle aksi istikametlere doğru birbirlerine sürttürecek şekilde itekleyin..
Azcık bir ittirmeyle bant anında yırtılıp kopacak, deforme olacaktır..
İşte bu köprü de tam olarak o bant konumunda olacak..

Tamam adamların benden çok daha zeki bilim insanları vardır fizibilite yapan ancak altından direk olarak canlı fay hattı geçen ve her sene ölçülebilir oranlara kayma gösteren iki kara parçasının üzerine sabit bir köprü yapmayı nasıl planlıyorlar acaba?
Teknik açıdan cidden çok merak ettiğim bir konudur bu..

Proje aşamalarında agranti Discovery Channel'da açıklarlar muhtemelen, ancak oradan öğrenirim sanırım

binalar yapılırken ; örnek veriyorum 100 m2 lik bir zemin parça parça dökülen betonlardan yapıldığı gibi (tabiki biliyorsunuz) köprününde parça parça yapılarak esnek bağlantı elemanlarından yapılcağını biliyoruz. dünyada örneği olan bir yapıt için bu şüpheler yersiz herhalde.

Hele ki bizim yapmayacağımız ve YAP-İŞLET-DEVRET olduğundan adamların sağlam yapacağı kesin . yada en azından işletme süresinin sonuna kadar dayanacağı kesin :queen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
beyler martta secım var :) bır arkadasımız yazmıs bu proje 15sene oncesıne aıt dıye eee anlamısınızdır oy toplama polıtıkası:cyclopsan
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
bildiğim kadarıyla bu köprü projesi çooook uzun süredir var.

fay hattı nedeniyle köprü yapılamayacak olsa bile otobanın gerekli olduğunu düşünüyorum ama tabiki tek başına yeterli değil.

güzel ülkemde aynı tür yatırımları raylı sistemlerde de yapılmasını çok isterdim doğrusu.
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
15 sene önce hangi devlet büyüğünün aklı böyle bir projeyi algılıya bilirki :silent:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ulem her iki sene de bir bu projeyi tartisiyoruz.
Belki hatirlarsiniz, yerel seçimler öncesi de Istanbul-Izmir arasini 3 saate indirecegiz gibisinden bir seyler soylemisti sayin basbakan.
Sayfalarca boyle tartistiydik.:)

Halbuki 15-20 yil kadar önce kamulastirmalari bile yapilmis, hatta yolun bir hayli kismi bitirilmis bir projedir.
O zaman da yazmistim.

Ha iktidar bu guzel olmadi biz baska yapacaz diyorsa, o baska.:)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
En son ölçülen yılda 2.5 cm batıya doğru hareket var..
10 yılda 25 cm, 40 yılda 1 metre ediyor basit hesapla..
Yani düşün ki Bursa İstanbul'a doğru her yıl 2.5 cm yaklaşıyor..

Betonun bükülmeye karşı mukavemeti düşünülünce bence çok büyük bir rakam..
Kaldı ki deprem anınd bir anda metrelerce kayma söz konusu olacağı aşikar..
Enteresan bir teknoloji düşündükleri kesin, ben de onu merak ediyorum zaten..

99 depreminde 3 metre yunanistana doğru kaydık diye biliyorum. ama o kadar esnemeye dayanabilirmi hakkaten merak ediyorum.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
tren yolu yapin adam gibi de insanlar rahat rahat seyahet etsin. herşeyi otoyola bağlamak ne kadar saçma. insanları araçlarına bağlamak için herşeyi yapıyorlar bravo.

bildiğim kadarıyla bu köprü projesi çooook uzun süredir var.

fay hattı nedeniyle köprü yapılamayacak olsa bile otobanın gerekli olduğunu düşünüyorum ama tabiki tek başına yeterli değil.

güzel ülkemde aynı tür yatırımları raylı sistemlerde de yapılmasını çok isterdim doğrusu.

Şu arkadaşların mesajlarından alıntılayarak Türkiye'de demiryolu yerine otoyol yapılmasının yanlışlığına parmak basan oldukça(!) iğneleyici bir mesaj yazmıştım. Sansürlenmiş. Yazık...

Sanırım demiryolu yerine otoyol yapılmasına destek çıkıp Türkiye'nin petrole esir edilmesini sağlayıp bağımsızlığına kast edenleri öven bir mesaj yazsaydım asla müdahale edilmeyecekti. Geldiğimiz nokta gerçekten çok acıklıdır...
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Şu arkadaşların mesajlarından alıntılayarak Türkiye'de demiryolu yerine otoyol yapılmasının yanlışlığına parmak basan oldukça(!) iğneleyici bir mesaj yazmıştım. Sansürlenmiş. Yazık...

Sanırım demiryolu yerine otoyol yapılmasına destek çıkıp Türkiye'nin petrole esir edilmesini sağlayıp bağımsızlığına kast edenleri öven bir mesaj yazsaydım asla müdahale edilmeyecekti. Geldiğimiz nokta gerçekten çok acıklıdır...

Shrieker demir yoluna karşı degiliz forum kurallarında belirtildigi gibi siyasete karşıyız. Anlatmak istedigini siyasete girmeden anlatabilseydin mesajın hala duruyor olurdu.Forumda birçok farklı siyasi görüşten hatta farklı dinden üyelerimiz var.Hal böyleyken bu konularda taraf mesajlar yazmak polemik çıkartmaktan başka birşeye yaramaz ki bu nedenle forumda siyasi ve dini içerikli mesaj yazmak yasak.Forum kurallarını tekrar okumanı tavsiye ederim!
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Köprüler yaptırdım gelip geçmeye
Çeşmeler yaptırdım suyun içmeye karam


diye yazılmış vakti ile, pek de oynak bir türküdür.

arkadaşların değindiği üzere, toplu ulaşım sisteminde sadece lastikleri olan araçları destekleyecek projeler memlekete katkıdan ziyade zarar verir. raylı ulaşım bu memleketin en büyük eksiklerinden birisidir.

fay hattı konusu ise tamamen muallakta, birilerinin kafasındaki çılgın projelerden ziyade işin ehlinin aklı selim projelerini görmek istiyoruz. merak ediyorum bu köprünün rotasını da helikopterden bakıp "aha la buraya yapın " diyerek mi tayin ettiler ?

Aydoğan devleti yönetmiş olmak devlet adamı sıfatını kazandırmaya yetmez. mesele devleti halkın ve içinde yaşadığımız dünyanın faydası çerçevesinde yönetmiş olmak.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
En gri şehir Ankara' dır. Her gidişimde afaganlar basıyor, gri şehir üstüme üstüme geliyor. Yahya Kemal'in dediği gibi Ankara'nın en çok istanbul'a dönüşünü seviyorum.

Şimdi diyeceksin bu adam neden durup dururken taş attı diye :) İkinci büyük şehir denince alerji yaptı , ondan herhalde :) :)

Ankara benim hayatımda hiç iyi anıları olmayan biryer.. Nefret ediyorum bu şehirden. Ama mecburum gitmeye zaman zaman.. Dönüş yolu resmen bayram gibi oluyor..Ankarayı seven arkadaşlara karışamam tabi herkezin kendi görüşü..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst