arkadaşlar bmw F800s mi - kawasaki Z750 mi?

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
61
herkese merhaba arkadaşlar.
ben bazen kısa mesafe bazen uzun mesafe gezi amaçlı kullanım için sportif naket bi makine almayı düşünüyorrum. BMW F800s mi - KAWASAKİ Z750 mi?
kullanım-bakım-yakıt maliyetleri ve sürüş keyfi açısından hangisini almalıyım? teşekkürler.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Maksadın tam anlaşılmamış...
Naked demişsin ama BMW aradığın tarza uygun değil...
Z750 demişsin o tam bir naked ..Ama gezi ve uysal sürüşlere uygun değil... Aralarında dağlar kadar fark var...

Yol demişsin ... Orda işte sana Fazer derim... Tam bir naked ve gezi motoru....
Kullanım, bakım ve maliyet konusunda tartışmasız önceliklidir... :cat:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ikisini de kullandım

gerçekten de çok farklı sınıfta diyeblirim.
farkları

-silindir farkı
-abs
-gidon amortisörü
-dingil uzunluğu
-satış hızı
-parça sorunu
-zincir/kayış farkı

z 750 apayrı bir ekol ama BMW ve frenaj başta olmak üzere, şehir içi/dışı hararet vs gibi farkları göz önüne alınca BMW f800s aldım.

hele ki zincir bakım ücreti+yağlama farkını da düşünürsek, yine BMW f800s.
yakıt olarak bmw düşük görünüyor, uzun yolda da z 750 az yakıyormuş ama şehir içinde kullanımı sanırım yüksek değerlere varıyor.

ama hepsini bir kenara koyunca,
japonlar 2-3 yaşına vardığında alıcı zor buluyor
BMW ise her zaman BMW'dir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

Maksadın tam anlaşılmamış...
Naked demişsin ama BMW aradığın tarza uygun değil...
Z750 demişsin o tam bir naked ..Ama gezi ve uysal sürüşlere uygun değil... Aralarında dağlar kadar fark var...

Yol demişsin ... Orda işte sana Fazer derim... Tam bir naked ve gezi motoru....
Kullanım, bakım ve maliyet konusunda tartışmasız önceliklidir... :cat:

fazer'ın kafa grenajını çıkarırsan gsr600 ün yanına bile yaklaşamaz bence...
f800s hem turing hem de naked sınıfına hitap ediyor...

hep söylerim, 4 silindirli makina gereksiz masraftır. bakın avrupaya, gelmiş geçmiş en fazla satış rakamları hep çift silindirlilerden yana.
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
268
Bence de çok farklı segmentler. Z750 tutkunlarına F800S beğendirmek zordur, F800S isteyene de Z750'yi. Ama bahsettiğin ihtiyaçlara F800S daha çok hitap ediyor gibi.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
f800s teknolojik oyuncakları olan dengeli, frenajı güzel ancak heyecansız bi model.
Yakıtı gerçekten gücüne göre ekonomik ancak titreşim var ve viraj kabiliyeti asla sağlam bi naked kadar yüksek değil. Ayrıca doğal olarak sesinden keyif almak imkansız.

Z serisi tasarım olarak en agresif naked modeli belki de. (ducati ve agusta gibi kupon markaları bi tarafa bırakırsak )

4 Silindirin tüm avantajları var, titreşimsiz pürüzsüz bir çalışma, standart egzosla bile tatminkar ses ( Mivv egzosla harika bi ses :) ) f800 ile kıyaslanmayacak motor gücü.

Uzun yolda çok kullanışlı olmayacaktır ama ben olsam Z750 tercih ederim.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
F800 hic naked bir makinayada benzemiyor ama, BMW nin baska bir modeli ilemi karistirdiniz acaba? Traktormu aliyim , Spor arabami aliyim gibi bir soru olmus bu:)
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
F800 hic naked bir makinayada benzemiyor ama, BMW nin baska bir modeli ilemi karistirdiniz acaba? Traktormu aliyim , Spor arabami aliyim gibi bir soru olmus bu:)

hemen olaya el atmıssın abim :) fazer 600 ile kıyaslaması gerekiyor şaşırmış olabilir :p
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
15.000 km Z750 tecrübeme dayanarak Z 750 nin yeri başka diyebilirim...

Ancak teknolojik özellikleri bakımından F800s birkaç adım daha önde...

Z750'de uzun yolda, orta ve yüksek hızda rüzgar problemi ile karşılaşırken 4 silindirin avantajlarını yaşayabilirsin. Ne gibi avantajlar performans ses titreşim...

F800S'te direksiyon amortisörü, ABS, çok fonksiyonlu yol bilgisayarı ve iki kademeli elcik ısıtma standart...

Artcım olacak uzun yol yapacağım diyorsan F800s , artcısız kullanacağım çok fazla uzun yol yapmam ben dersen Z750...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
61
f800s teknolojik oyuncakları olan dengeli, frenajı güzel ancak heyecansız bi model.
Yakıtı gerçekten gücüne göre ekonomik ancak titreşim var ve viraj kabiliyeti asla sağlam bi naked kadar yüksek değil. Ayrıca doğal olarak sesinden keyif almak imkansız.

Z serisi tasarım olarak en agresif naked modeli belki de. (ducati ve agusta gibi kupon markaları bi tarafa bırakırsak )

4 Silindirin tüm avantajları var, titreşimsiz pürüzsüz bir çalışma, standart egzosla bile tatminkar ses ( Mivv egzosla harika bi ses :) ) f800 ile kıyaslanmayacak motor gücü.

Uzun yolda çok kullanışlı olmayacaktır ama ben olsam Z750 tercih ederim.

ben tarz olarak nakedleri seviyorum. sorumu hatayla amaç ve tarzı karıştırarak sormuşum, özür. tarzları biraz farklı olsada iki modelde hoşuma gidiyor fakat hakikaten motorda ses olmalı (tabi çevreyi rahatsız etmeden). gezi derkende çokda ağır-yavaş değil. z750 eskiden beri hoşuma gidiyor sanırım ibre ona kayacak. sağolun arkadaşlar teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:56 ----------

sağol ertech senin daha öncede yazılarını okumuştum.:)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
slm

ikisini de kullandım

gerçekten de çok farklı sınıfta diyeblirim.
farkları

-silindir farkı
-abs
-gidon amortisörü
-dingil uzunluğu
-satış hızı
-parça sorunu
-zincir/kayış farkı

z 750 apayrı bir ekol ama BMW ve frenaj başta olmak üzere, şehir içi/dışı hararet vs gibi farkları göz önüne alınca BMW f800s aldım.

hele ki zincir bakım ücreti+yağlama farkını da düşünürsek, yine BMW f800s.
yakıt olarak bmw düşük görünüyor, uzun yolda da z 750 az yakıyormuş ama şehir içinde kullanımı sanırım yüksek değerlere varıyor.

ama hepsini bir kenara koyunca,
japonlar 2-3 yaşına vardığında alıcı zor buluyor
BMW ise her zaman BMW'dir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------



fazer'ın kafa grenajını çıkarırsan gsr600 ün yanına bile yaklaşamaz bence...
f800s hem turing hem de naked sınıfına hitap ediyor...

hep söylerim, 4 silindirli makina gereksiz masraftır. bakın avrupaya, gelmiş geçmiş en fazla satış rakamları hep çift silindirlilerden yana.
(Bu adam yurekçe nerde yasıyorkı_?) 2 3 yasındakı japon motorlar:queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:
alıcı zor buluyor:queen::queen::queen:
yurekce sana tesekkur ederım gecenın bı yarsı hıc gulecegım yoktu, allahta
senı guldursun :queen::queen::queen::queen:
Kawasakiyi tavsı ederım, vergısı bıraz daha fazla
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
(Bu adam yurekçe nerde yasıyorkı_?) 2 3 yasındakı japon motorlar:queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:
alıcı zor buluyor:queen::queen::queen:
yurekce sana tesekkur ederım gecenın bı yarsı hıc gulecegım yoktu, allahta
senı guldursun :queen::queen::queen::queen:
Kawasakiyi tavsı ederım, vergısı bıraz daha fazla

http://www.motosiklet.net/forum/etk...-yeniden-ii-303km-7-saat-araliksiz-yol-3.html

burada yaşıyorum..:bounce:
merak ettim şimdi, f800s mi kullandın, yoksa z750 mi?
hayatında hiç ABS li motor kullandın mı?
gidon amortisörü nedir? tank slepper nedir? nasıl önlenir?


" civciv kabuğundan çıkmış, kireçe kafa tutmuş ":bounce:

ayrıca bu fakiri "ADAM" yerine koyduğun için teşekkür ederim...
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
slm

http://www.motosiklet.net/forum/etk...-yeniden-ii-303km-7-saat-araliksiz-yol-3.html

burada yaşıyorum..:bounce:
merak ettim şimdi, f800s mi kullandın, yoksa z750 mi?
hayatında hiç ABS li motor kullandın mı?
gidon amortisörü nedir? tank slepper nedir? nasıl önlenir?


" civciv kabuğundan çıkmış, kireçe kafa tutmuş ":bounce:

ayrıca bu fakiri "ADAM" yerine koyduğun için teşekkür ederim...


banada ogretsene gıdonu dumenı
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
fazer'ın kafa grenajını çıkarırsan gsr600 ün yanına bile yaklaşamaz bence...
f800s hem turing hem de naked sınıfına hitap ediyor...

hep söylerim, 4 silindirli makina gereksiz masraftır. bakın avrupaya, gelmiş geçmiş en fazla satış rakamları hep çift silindirlilerden yana.

Sencer kardeş... Keşke kafa grenajı senin olsa..Sen bana fz6S farı al..Ben sana komple grenajı vereyim... :p:p
GSR600 bence uzun yolculuklara uygun değil..Oturuş ve dürüş pozisyonu bir süre sonra insanı sıkar... GSR nin ufak cüssesine arka ve yan çantalar abes durur gibime geliyor... Kısacası uzun yol için fazer daha ideal... :cat:

F800 için bişey diyemem... Yakından bile görmedim ama resimlerine baktığım özelliklerine baktığım kadarıyla naked havası vermiyor... Şehir içi ve trafiği yoğun yerlerde kullanımı daha dikkat ister daha çok yorar... :cat:

Avrupalının meselesine gelince... Elin avrupalısı cimriyse neden ceremesini japonlar çeksin ki.... Binicek paşa paşa 4 silindirlisine bakıcak keyfine..
Hiç 2 silindirliyle 4 silindirli bir olu mu?... :p:p

Ayrıcanam 2-3 yaşındaki japonların zor alıcı bulduğuna şöyle örnek vereyim...
Benim er5 2005 modeldi..Satılığa gece koydum sabah sattım.... 5 ay önce... Yani 5 yaşında idi... :p:p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Biber mi daha yesildir, domates mi daha kirmizi?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Sencer kardeş... Keşke kafa grenajı senin olsa..Sen bana fz6S farı al..Ben sana komple grenajı vereyim... :p:p
GSR600 bence uzun yolculuklara uygun değil..Oturuş ve dürüş pozisyonu bir süre sonra insanı sıkar... GSR nin ufak cüssesine arka ve yan çantalar abes durur gibime geliyor... Kısacası uzun yol için fazer daha ideal... :cat:

F800 için bişey diyemem... Yakından bile görmedim ama resimlerine baktığım özelliklerine baktığım kadarıyla naked havası vermiyor... Şehir içi ve trafiği yoğun yerlerde kullanımı daha dikkat ister daha çok yorar... :cat:

Avrupalının meselesine gelince... Elin avrupalısı cimriyse neden ceremesini japonlar çeksin ki.... Binicek paşa paşa 4 silindirlisine bakıcak keyfine..
Hiç 2 silindirliyle 4 silindirli bir olu mu?... :p:p

Ayrıcanam 2-3 yaşındaki japonların zor alıcı bulduğuna şöyle örnek vereyim...
Benim er5 2005 modeldi..Satılığa gece koydum sabah sattım.... 5 ay önce... Yani 5 yaşında idi... :p:p


ben de 5 ayda zor sattım gs500 ü
ancak çok sıkışık trafikte gsr nin farkını anlayabiliyorsun.

yine de sen de gerçekten tecrübelisin, senin de gözlemlerine saygı duymak lazım :cat:



Uploaded with ImageShack.us

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:54 ----------

Biber mi daha yesildir, domates mi daha kirmizi?

portakal daha yuvarlaktır ööretmenim..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
ben de 5 ayda zor sattım gs500 ü
[URL = http://img148.imageshack.us/i/gsr600givifull.png/ ] [ / IMG] [/ URL] http://img148.imageshack.us/img148/5324/gsr600givifull.png

Uploaded with [URL = http://imageshack.us ] ImageShack.us [/ URL]

ancak çok sıkışık trafikte gsr nin farkını anlayabiliyorsun.

yine de sen de gerçekten tecrübelisin, senin de gözlemlerine saygı duymak lazım :cat:[/QUOTE]

Kısa mesafeli geziler ve şehir içi için istediğim model GSR... Tam ideal... :cat: Çok ta hoşuma gider... Severim... :cat:

Resim çok güzel... Bir motor böyle alımlı olur.... :cat:

Ama İzmir - Ankara (600km) yolu yapınca anlaşılır farkı...


Ama konu uzun soluklu geziler... Yol motoru... :cat:


GS500 zor satılan bir motor da değil halbuki.... :silent: Senin şansına demek ki.. :P:P

Bence BMW nin piyasası daha zordur diye düşünüyorum... İllaki motordan anlayan ve birazda cukkası sağlam olanlara satılabilecek bir motor... Kısacası hitapettiği kesim daha dar...:cat: Ama alıcısı daha ciddidir orası ayrı.. :cat:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
banada ogretsene gıdonu dumenı

saygı duyarım...

oysa biraz daha farklı yaklaşmış olsaydınız da benim antalyadaki bir motosiklet firmasına işim düşmüşken birbirimize yardım etseydik daha mantıklı olmaz mıydı?

neden direk bana saldırmayı seçtiniz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:01 ----------

Kısa mesafeli geziler ve şehir içi için istediğim model GSR... Tam ideal... :cat: Çok ta hoşuma gider... Severim... :cat:


Ama konu uzun soluklu geziler... Yol motoru... :cat:


GS500 zor satılan bir motor da değil halbuki.... :silent: Senin şansına demek ki.. :p:p

Bence BMW nin piyasası daha zordur diye düşünüyorum... İllaki motordan anlayan ve birazda cukkası sağlam olanlara satılabilecek bir motor... Kısacası hitapettiği kesim daha dar...:cat: Ama alıcısı daha ciddidir orası ayrı.. :cat:

mersinden bakınca da öyle görünüyordu ama burası maraş. burada far taktın mı en parlağı olacak, korna dedin mi bisiklet bile 4 tane havalı korna takıyor, motor dersen yok öyle 2 silindir falan, ya kubacı olan ya da r1, gs1200 olacak. janjanlı duracan yani...
ama kask takınca polis durdurup soryo " niye kask takyosun, yarışmı yapacan" diyor. kask takmak burada abes be abicim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:05 ----------

yorma konusuna gelince, ben 39 derece ateşle istanbul merterden mersin'e götürdüm motoru aynı günde 980km idi ve çok rahattım. tek sorun yine bugünki gibi bademciklerimdi ve tam 1 sene önceydi...

MT Tükkanla da tanışmıştık bu sayede, hepsini buradan tekrar selamlıyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst