Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Arkadaşlar ybr bile bakıyorum ha, cbf bulamazsam bu ay sonuna kadar yıbır bakacağım. OOOofff ooooffff, bir el atın şu işe. Uygun fiyatlı bir motor arıyorum. ::utangac:

---

@AydoganX
abi sen niye xenon takmıyorsun motoruna :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@AydoganX
abi sen niye xenon takmıyorsun motoruna :)

Şimdi bunun sebebi biraz karışık :) :
Motorumu iş bilmez ustalara emanet etmek istemiyorum, kendim de elektronik bilgisi olarak iyi değilim.

Birde merceksiz xenon ne yapılırsa yapılsın karşıdan gelen sürücülerin ve önümüzdeki aracın aynasından öndeki aracın sürücüsünün gözünü alıyor.
Bu da doğal olarak trafiği tehlikeye atmak oluyor.

Şahsen arkamdan merceksiz xenonlu bir araç geldiği zaman acilen şerit değiştiriyorum, aynadan yansıyan görüntü bile gözleri inanılmaz yoruyor.

Merceksiz xenonlu olup karşı yönden gelenlerin verdiği rahatsızlığı saymıyorum bile.

Bu sebeplerden xenon projesinde beklemedeyim. Takarsam da mercekli xenon takmayı düşünüyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

Arkadaşlar ybr bile bakıyorum ha, cbf bulamazsam bu ay sonuna kadar yıbır bakacağım. OOOofff ooooffff, bir el atın şu işe. Uygun fiyatlı bir motor arıyorum. ::utangac:

Sabret @worldwideweb, elbet düzgün, temiz ve uygun fiyatlı bir 2.el denk gelecektir.
Bende kontrol ediyorum Ankara ilanlarını. :cat:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
İsmail abi yakıt süzgecin hayırlı olsun. Aslında önemli bir mevzu. Bundan sonraki projende ise yağ filtresi takmanı bekliyoruz. :)

Bu conta takımı(aslında gasget diye geçer) hakkaten ucuzmuş ama her defasında contaları değiştirecek bir servis tanımıyorum, adam kendi motoruna bile belki bu şekilde bir muamele yapmaz, trde tabii.

SJ sınıfı yağ bulmak çok zor. Ben bakıyorum benzin istasyonlarında artık motosiklet yağı satılıyor ama çoğu SG sınıfı 10-40, örneğin opet yarı sentetik SG, 10-40 ; PO SG, 10-40

Ethemin (yaşını bilemiyorum, yanlış anlaşılmasın) anlattığı mevzu bana mantıklı geldi. Hani şu yağ yakma olayı hakkında. Bencede herkes bagajında yağ taşısın, eksildikçe ilave etsin. Sonuçta motorun kanı yağ. Birde SJ sınıfına dikkat etsek iyi olur, nede olsa yeni teknoloji bir motorumuz var.

Bu trafik beni iyice bunaltmaya başladı, millet tam psikopata bağlamış. Yanımda biber gazı taşıyorum. İnş. birine çatmam.

Ferhat osramın ışığı bana daha bir tatlı geldi, tavsiye ederim yoksa çinlilerin kullandığı lambada iş görür ama yan tarafında philips yazan armut lamba olmalı.

Bu km göstergeci kimi arkadaşlarda titreyerek(ya da sallanarak) çalışıyor, sebebini galiba bulduk. Km telini döndüren aparat tekerlek tak çıkar arasında tam olarak takılmıyor ya da oturmuyor bu sebeple titreme oluyor. Benim km teli kopmuş zannetttikdi ama sorun oradanmış, orayı ayarlayınca titreme dahi kayboldu.

Uzun kollu wiwi aynası olanlar aralara girmesin, takılıyor. Birde kör noktası olmayan ayna olmaz. Bu sebeple üstatlar arkanıza bakmadan sollamaya çıkmayın derler. Ya da kör nokta aynası taktırın.

Gündüz vakti far açık olsa çok iyi olur diğer araçlarda da. Görünürlüğü kesinlikle artırıyor.

Benim yağın eskimesine doğru vitesten düşme olayları oluyordu, 5 ten 4 de ya da 4 ten 3 çe gibi. Yağı değiştim, sanki motora can geldi. Eski yağım da 10-40 idi, belki 15-50 filan olsaydı böyle yapmazdı. Bu ara yağım würth :), SJ sınıfı. Belki yazın başka yağlara bakarız.

Şimdilik benden bu kadar.
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
6
Kısmet diyelim :) Kış geldiğinden dolayı yazlıklarda kampanya yapacağım. Ayrıca revitin kırmızı yağmurluklarını 125 TL den takım olarak satmaya karar verdim.

hakan abi mağzan cok geniş herşey var kapıda ödeme seceneğin yokmu abi bende kredi kartı felanda yok banka hesap no veriyor bircok yer yatırırken 30 tl havale farkı alıyorlar alış veriş yapamıyorum bu boluda sizin mağzanın m si yok bi yardım ediver abi ptt hesap felan varsa ver abi irtibata gecelim depo kılıfı felan sipariş vercem abi
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
747.jpg


Terleme burdan yapıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Şimdi bunun sebebi biraz karışık :) :
Motorumu iş bilmez ustalara emanet etmek istemiyorum, kendim de elektronik bilgisi olarak iyi değilim.

Birde merceksiz xenon ne yapılırsa yapılsın karşıdan gelen sürücülerin ve önümüzdeki aracın aynasından öndeki aracın sürücüsünün gözünü alıyor.
Bu da doğal olarak trafiği tehlikeye atmak oluyor.

Şahsen arkamdan merceksiz xenonlu bir araç geldiği zaman acilen şerit değiştiriyorum, aynadan yansıyan görüntü bile gözleri inanılmaz yoruyor.

Merceksiz xenonlu olup karşı yönden gelenlerin verdiği rahatsızlığı saymıyorum bile.

Bu sebeplerden xenon projesinde beklemedeyim. Takarsam da mercekli xenon takmayı düşünüyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------



Sabret @worldwideweb, elbet düzgün, temiz ve uygun fiyatlı bir 2.el denk gelecektir.
Bende kontrol ediyorum Ankara ilanlarını. :cat:

Abi, elimi ayağımı çektim artık ilan işlerinden, bulursam alıyorum. Bu motor alma kısmı ne zormuş. Bi ona kayıyor gönül bir buna. Ama yine gerçek aşka dönüyor... forza cbf :queen:
---

xenon konusunda aydınlattığın için teşekkürler, ozaman benim xenon düşüncemde rafa kalkıyor, bu mercek işini kim yapabilir ki ?
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Arkadaşlar benim yağ yakmayan motorum, yada yakıyor denilecek kadar yakmayan diyeyim :) çok sıkıştırmamama rağmen 1400km de 200gr yağ yaktı , 15w40 castrol yağ koymuştum önceki yağ değişiminde dün 500 km lik kısa bi gezinin ardından kontrol edeyim dedim yağın akışkanlığında bir problem yok ama yaklaşık 200gr eksik çıktı, 21000 de motosiklet ve daha önce (rodaj döneminin bilmiyorum 15000 civarıydı aldığımda) umarım bir problem olmaz :pale:

Bu arada bir soru, hava filtresini değiştirmememizin (4000 km oldu sanırım ama çok da kötü durumda değil diye değiştirmemiştim) yağ yakmayla bağlantısı var mı?
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Beyler,arka stoplarım veya parklarım biri patladı.Şöyle söyleyim,firenlere dokunduğum zaman arka stop yanıyor fakat normaldede fren harici yanması gerekirken sönük vaziyette...

İsmail,yetiş gari:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İsmail abi yakıt süzgecin hayırlı olsun. Aslında önemli bir mevzu. Bundan sonraki projende ise yağ filtresi takmanı bekliyoruz. :)

Sağolasın Murat.
İnşallah ama yağ filtresi olayı biraz kasar yahu :)
Mevcut yağ süzgecimizle idare edeceğiz artık.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------

Beyler,arka stoplarım veya parklarım biri patladı.Şöyle söyleyim,firenlere dokunduğum zaman arka stop yanıyor fakat normaldede fren harici yanması gerekirken sönük vaziyette...

İsmail,yetiş gari:)

Mehmet hocam;

Arkadaki park ve stop lambaları tek ampul içinde yanıyor. %90 stop ampulü patlamıştır o yüzden yapıyordur.

Birçok benzinlikte bile bulunabilen türden bir ampul, değişimi ise çok basit seleyi söktükten sonra arka taraftaki duyu çevirip çıkartıyoruz.

0,56 TL fiyatı varmış :)
http://www.rialli.com/urunler/motor...__tw-ampul-1016-12-v-215-w-sasi-tirnak-ms149/

productimage-picture-tw-ampul-1016-12-v-215-w-sasi-tirnak-ms14916540_t_w200_h200.jpg


Kılavuzdaki ampul bilgileri:
ampul.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:53 ----------

xenon konusunda aydınlattığın için teşekkürler, ozaman benim xenon düşüncemde rafa kalkıyor, bu mercek işini kim yapabilir ki ?

Mercekli xenon montajı, uğraştırıcı bir iş olduğu için vakit ayıracak usta olacağını zannetmiyorum.
Dolayısıyla; eğer elimizden iş geliyorsa kendimiz yapmalıyız. :)

Arkadaşlar benim yağ yakmayan motorum, yada yakıyor denilecek kadar yakmayan diyeyim :) çok sıkıştırmamama rağmen 1400km de 200gr yağ yaktı , 15w40 castrol yağ koymuştum önceki yağ değişiminde dün 500 km lik kısa bi gezinin ardından kontrol edeyim dedim yağın akışkanlığında bir problem yok ama yaklaşık 200gr eksik çıktı, 21000 de motosiklet ve daha önce (rodaj döneminin bilmiyorum 15000 civarıydı aldığımda) umarım bir problem olmaz :pale:

Bu arada bir soru, hava filtresini değiştirmememizin (4000 km oldu sanırım ama çok da kötü durumda değil diye değiştirmemiştim) yağ yakmayla bağlantısı var mı?

Hava filtresi ile yağ yakmanın bir bağlantısı olmaz. Ama sen yinede hava filtresi değişimi için 4000'i pek geçirme , altı üstü 6-7 TL zaten filtremiz.

Yağ yakma konusunda ise sıcak yaz aylarında 15-50 kullanılması taraftarıyım.
15-40 ince geldiği için daha çok eksiltmiş olabilir.

Birde Castrol 15-40 SG sınıfı bir yağ, yani kılavuzda belirtilen en alt performans seviyesinden daha düşük.

SJ seviyesi veya daha üst seviye yağlardan kullanmaya çalış :cat:
Bkz: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010411&contentId=7019437
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Teşekkürler İsmail.

Peki bunun bizim motorlara göre daha dayanıklı,yani gaza basınca canlanıp bırakınca azalan ampere veya nedeniyorsa ''elektirikten anlamıyorum:cherry:'' dayana bilecek bir markanın ürettiği uyumlu ampul varmı?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Teşekkürler İsmail.

Peki bunun bizim motorlara göre daha dayanıklı,yani gaza basınca canlanıp bırakınca azalan ampere veya nedeniyorsa ''elektirikten anlamıyorum:cherry:'' dayana bilecek bir markanın ürettiği uyumlu ampul varmı?

Rica ederim abicim.

Yalnız bu bahsettiğin, bildiğin gibi ampulün bir sorunu değil ampule gelen elektriğin sorunu.

Yani en kaliteli ampullerden bile kullansak gelen elektriğin şiddeti düşük olunca sönük yanıyor.

Elektrikten anlayan arkadaşlardan buunu direk aküden alanlar ve bu şekilde canlı yanmasını sağlayanlar olmuş ama bende elektrik konusunda bilgisizim, o yüzden orijinali gibi duruyor bakalım.


Bunlarda benim patlayan stop ampulü ve yenisi yanyana, soldaki siyahlıktanda belli olduğu giib patlak olan :) :
IMG_2923.jpg
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
65
s.a. herkese merhaba arkadaşlar....adım Tayfun yaşım 39... bende Adapazarından bir cbf150 sürücüsü olarak aranızdayım....selamlar...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
dostlar herkese merhabalar ama birazda elvedalar motorumu bugün akşamüstü satmış bulunmaktayım satışımızı yaptık motorumuda teslim ettim hayırlısıyla yeni sahibine kazasız belasız inşallah artık cbfci değilim ama genede burlardayız çünkü markalar modeller farklı bile olsa biz bir aileyiz ve gönullerimiz bir değil mi :):rendeer::cat:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
slm bende aranıza yeni cbf kullanıcısı olarak katıldım

Hayırlı olsun...:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

dostlar herkese merhabalar ama birazda elvedalar motorumu bugün akşamüstü satmış bulunmaktayım satışımızı yaptık motorumuda teslim ettim hayırlısıyla yeni sahibine kazasız belasız inşallah artık cbfci değilim ama genede burlardayız çünkü markalar modeller farklı bile olsa biz bir aileyiz ve gönullerimiz bir değil mi :):rendeer::cat:

Hayırlısı olsun kardeşim... niyetin nedir yeni bir makina varmı ufukta ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------

s.a. herkese merhaba arkadaşlar....adım Tayfun yaşım 39... bende Adapazarından bir cbf150 sürücüsü olarak aranızdayım....selamlar...

Sanada hayırlı olsun kardeş tekeriniz hep düz bassın...:cat:
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
2
ne işe yarıyormuş o cahilliğime say :)

bunu sormamın sebebi dün bir tane yamaha sürdüm 12 bin devire geliyor 125 km hız yapıyordu normal değıldi 2009 model motor.benide yolda geçip duruyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:57 ----------

slm bende aranıza yeni cbf kullanıcısı olarak katıldım

ooo muharrem abii hayırlı olsun motorun...güzel seçim:cat:
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
slm arkadaşlar başımıza kötü bişey geldi arkadaşın motosikletinn yağını değiştirdik arkadaşın elinin ayarı pek yok yağ tıpasını fazla sıktı ve bloğu çatlattı motosiklette 3 günde yağ kalmadı bu çatlağı nasıl yaptırabiliriz bi fikri olan yada bilen varsa bize yazarsa sevinirm durum çok vahim :S
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst