Motosiklet ve korku..

Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kaç yıl oldu bilmiyorum..
Motosiklet dünyasında öğrendigim ve değişmez tek gerçek olarak kabul ettiğim bir his var.
Korku hissi.

Öğrendim ki modeli eskiyen bir motosiklet ile birlikte tecrübe kazanırmış insan.
Öğrendim ki aslında kazanılan her tecrübenin mimarı içimizde ki korku hissiymiş.
Düşünebilme yeteneğimizin kalbimizle paralel bağlantı kurmamız sonucu olan bu his bizleri en çok koruyan güvenlik ekipmanıymış.

Anladım ki bu his beni en güvenli koruma ekipmanlarından bile daha iyi koruyormuş.
Üzerimdeki bütün güvenlik ekipmanlarımı seçmeme yardımcı olan.
Böylesine radikal bi kararda bana yol gösterici klavuzluk eden ve beni hayatta tutan tek gerçekmiş korku.

Hangi marka kask kullandığın önemsizmiş aslında.
Veya ne derisi mont giydiğinin bi önemi yokmuş. Anladım ki bunlar beni bir yere korurmuş.

Hayatın her alanında karşıma çıkan her radikal kararda daha sağlıklı düşünmemi sağlayan.
Atacağım her adımdan sonra bir adım ilerisini görebilme yeteneğimi içimdeki korku hissi sayesinde kazandım.

Bir çoğumuzun kabul etmediği, düşünce sistemine ve cesaret olgusuna göre değişen bünyelerin aksine, cesaret olgusunu denilen hissi tuvalet kagıdı niyetine kullanıp, bilinç altıma yerleşen ve bu korku hissinin üstüne çıkartamadığım toplumda zaman zaman ön yargıyla yaklaşılan düşünce sistemini çöpe atıyorum motosiklet üzerindeyken...

Evet.. Ben motosiklet'ten korkuyorum.

*Yanlış kask seçiminin kaza anında beni korumayacağını biliyorum.

*Böbreklerimin 30 derece sıcakta bile rüzgara karşı savunmasız olduğunu biliyorum. Belliğimi takıyorum.

*Rüzgardan dolayı uyuşan ellerimin zamanla hassasiyetini kaybetmesinden korkuyorum. Bu yüzden eldivenlerimi takıyorum.

*Deri montun tekstil montlara göre sürtünmeye daha dayanıklı olduğunu biliyorum. En sıcak havalarda bile deri montumu giyiyorum. Sende giy. Bırak dalga geçsinden. Kırmızı karanfil kabul etmekten iyidir.

*En müsait şeritlerde beş dakika önce geçen aracın içinden yere atılmış yumuşak bir ciklet'in bile hayatıma mal olmasından korkuyorum. Beynimin beş saniye gitmediği yere motorumu götürmüyorum.

*En güzel çam kokularının vizörümün havalandırma kanallarından girdiği orman yollarında yere düşen tek bir yaprağın bile jilet gibi kaygan olmasından korkuyorum. Yaprakların üzerinden geçmiyorum.

*Islak zeminden geçtikten sonra lastiklerimin kuru zeminde en az elli tur sonra kuruyacağını biliyorum. Ve geçen bu zaman içerisinde virajlarda yatmaktan korkuyorum. Virajlarda yatmıyorum.

*Yol üzerindeki beyaz şeritlerin normal bir zeminden altı kat daha kaygan olmasından korkuyorum. Çizgi üzerinden gitmiyorum.

*Trafigin gerektirdiği yüksek hızlarda giderken yan çantalarım yüzünden önümdeki otobüsün rüzgarından dolayı türbülansa girebileceğimi biliyorum. Otobüslerden köşe bucak kaçıyorum.

*Güneşli bir havadan çıkıp aniden köprü altı girişlerimde gözlerime oluşan karartıdan korkuyorum. Vizörümü kaldırıyorum.

*Bakımsız zincirin kopması halinde gideceğim yere motorumun benden önce gitmesinden korkuyorum. Bakımlarımı aksatmıyorum.

*Gece seyir halinde rekleftörlü yelegim olmadan görünebilirliğimin azaldığını biliyorum. Yelegimi mutlaka giyiyorum.

*Motoruma binmeden önce mutlaka aynaya bakıyorum. Eğer gülümsüyorsam yola çıkıyorum. Keyfim yokken motora binmekten korkuyorum.

*Üç saatten fazla motosiklet üzerinde kalmıyorum. Çünkü bu süreden sonra kafamın kaskın içine sığmayacak kadar şişeceğini biliyorum.

*Viraja girmeden mutlaka viraj içini tarıyorum. Yirmi metre sonra önüme ne çıkacağını bilmiyorum.

*Gece seyahatlerinde far ampülümün vibrasyondan dolayı patlama riski olmasından korkuyorum. Her zaman yanımda yedek far ampülü bulunduruyorum.



Zihnimize rehabilite edilen ve olmazsa olmaz dediğimiz eylemleri aslında hepimiz içimizdeki korku hissi sayesinde yapıyoruz.
Bu eylemleri yapmamıza neden olan tek gerçek içimizdeki korku hissidir.
Korkularınıza meydan okumayın. Kesinlikle cesur olmayın..
Motosiklet'ten korkun.. Hayatta kalırsınız..

Sinan AKSU
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
vay be sino, süper yazı,
yeni yeni şeyler öğrendim,
teşekkürler :wiinkk:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
cesaret motor gücü, korku ise fren sistemidir.
bir işi başarmanızı cesaret sağlar
başarmak istiyorsanız cesur olun lakin ayaklarınız hep yere bassın
 
Katılım
17 Tem 2010
Mesajlar
17
"kızım sana söylüyorum gelinim sen anla"
motor almadan önce böyle bilgileri okumak çok faydalı oluyor gibi geliyor bana. tabi motor üzerinde de uygulayabilirsem. teşekkürler.
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Son dönemdeki ruh halimiz için çok güzel bir yazı, eline sağlık.

İsmini vermek kaydıyla başka yerde kullanabilir miyim?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ilave bir endişem daha var
gece motosiklet kullanmaktan oldum olası rahatsız oluyorumm
çünkü farlarım ne kadar güçlü olsa da bir derin bir çukuru farkettiğimizde artık geç olabilir
yıllardır otomobil kullanırım
gece önüme çıkanlar ;
1-köpek (en az 3 kez hasarlı çarpma)
2-Kamyon stepnesi
3-gümlemiş lastik parçaları
4-sebze meyve kasaları
5-tomar halinde deri
6-şehir dışında ana yolda karşıdan karşıya gecen insanlar
7-koyun sürüleri
8-stop lambası bile olmayan motosikletler,traktörler
9-çöp toplayıcılar
10-bijon,tampon parçaları,cam kırıkları
11-Trafik levhaları
12-ağaç dalları,
13-Saman balyaları,ayçiçek sapları
14-kum ,taş parçaları
15-başıboş at ve eşekler.sığırlar
ilk aklıma gelenler bunlar,otomobil kullanırken bunlarla karşılaşsak çoğunda burnumuz bile kanamaz ama ceviz büyüklüğünde bir taş,bir tek bijon bile motoru devirmeye yeter
Bu yüzden gece motor kullanırken endişe duyuyorum.Mutlaka kullanmak zorundaysam o yolda gündüz yaptığım süratin bazen üçte ikisi bazen yarısı kadar bir süratle gidiyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Siz korkularınızı yazmışssınız, bende teşekkürlerimi ileteyim bari. :)

-Balıkesir-ayvalık yolunda, üstelik 0 aydınlatmalı bir yolda stopu patlamış mobiletle giden arkadaşa...
-Mecidiyeköy istikametinde köprü trafiği var diye en soldan en sağa geçip birde ters yöne giren arkadaşa ( o yol ters yoldur aşağıda petrol ofisi var feyizoğlunun orası bilen bilir)
-Kask takmadan stoppie ve teker yapmaya çalışan saygıdeğer motorcu arkadaşlarıma...
-Otoyolda sırf orta şeritte 110 km/s gibi düşük(!) bir süratle gidiyorum diye plakama 5cm kadar yaklaşan renault sahibi arkadaşa...
-Sinyal vermeden şerit değiştiren, üstelik bunu birde pistte yarışırmışçasına 0.5 sn içerisinde yapan şöfor arkadaşlarıma.
-Boğaziçi köprüsünden çıktıktan sonra beşiktaş sapağına gelmeden gördüğüm, hala sağ aynası kapalı olan sevgili honda jazz sahibi bayan arkadaşıma ( markayı tam hatırlamıyorum)
-Ara sokakta 80km hızla giden arkadaşlarıma...
-Ve yılın son bombası beylerbeyi-bridge restaurant istikametinde ters yönden üzerime tam gaz gelen, ve daha sonra "Arkadaş alt tarafı solladık yahu sağa niye kaymadın" diyen VW Golf sahibi arkadaşa..

Sonsuz teşekkür ederim. İyiki varsınız... :pr:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ilave bir endişem daha var
gece motosiklet kullanmaktan oldum olası rahatsız oluyorumm
çünkü farlarım ne kadar güçlü olsa da bir derin bir çukuru farkettiğimizde artık geç olabilir
yıllardır otomobil kullanırım
gece önüme çıkanlar ;
1-köpek (en az 3 kez hasarlı çarpma)
2-Kamyon stepnesi
3-gümlemiş lastik parçaları
4-sebze meyve kasaları
5-tomar halinde deri
6-şehir dışında ana yolda karşıdan karşıya gecen insanlar
7-koyun sürüleri
8-stop lambası bile olmayan motosikletler,traktörler
9-çöp toplayıcılar
10-bijon,tampon parçaları,cam kırıkları
11-Trafik levhaları
12-ağaç dalları,
13-Saman balyaları,ayçiçek sapları
14-kum ,taş parçaları
15-başıboş at ve eşekler.sığırlar
ilk aklıma gelenler bunlar,otomobil kullanırken bunlarla karşılaşsak çoğunda burnumuz bile kanamaz ama ceviz büyüklüğünde bir taş,bir tek bijon bile motoru devirmeye yeter
Bu yüzden gece motor kullanırken endişe duyuyorum.Mutlaka kullanmak zorundaysam o yolda gündüz yaptığım süratin bazen üçte ikisi bazen yarısı kadar bir süratle gidiyorum.

Savaş abi benim bildiklerim, senin bildiklerinin yanında önsöz'den ileri gidemez.
Hani bir söz vardır ya ; Ser sesi ser sesi, uzaktan gelir keser sesi.. Sizin gibi ustalar meclisinde, benim çıraklar keser sesi..

Ben de çok beğendim. Ban da çiçek var mı çiçek? :p

Şaka bir yana, çok doğru tespitler.

İstediğin çiçek olsun :rendeer::rendeer::rendeer:

Siz korkularınızı yazmışssınız, bende teşekkürlerimi ileteyim bari. :)

-Balıkesir-ayvalık yolunda, üstelik 0 aydınlatmalı bir yolda stopu patlamış mobiletle giden arkadaşa...
-Mecidiyeköy istikametinde köprü trafiği var diye en soldan en sağa geçip birde ters yöne giren arkadaşa ( o yol ters yoldur aşağıda petrol ofisi var feyizoğlunun orası bilen bilir)
-Kask takmadan stoppie ve teker yapmaya çalışan saygıdeğer motorcu arkadaşlarıma...
-Otoyolda sırf orta şeritte 110 km/s gibi düşük(!) bir süratle gidiyorum diye plakama 5cm kadar yaklaşan renault sahibi arkadaşa...
-Sinyal vermeden şerit değiştiren, üstelik bunu birde pistte yarışırmışçasına 0.5 sn içerisinde yapan şöfor arkadaşlarıma.
-Boğaziçi köprüsünden çıktıktan sonra beşiktaş sapağına gelmeden gördüğüm, hala sağ aynası kapalı olan sevgili honda jazz sahibi bayan arkadaşıma ( markayı tam hatırlamıyorum)
-Ara sokakta 80km hızla giden arkadaşlarıma...
-Ve yılın son bombası beylerbeyi-bridge restaurant istikametinde ters yönden üzerime tam gaz gelen, ve daha sonra "Arkadaş alt tarafı solladık yahu sağa niye kaymadın" diyen VW Golf sahibi arkadaşa..

Sonsuz teşekkür ederim. İyiki varsınız... :pr:

130,000 Km otomobil tecrübem var.
Birde yazabilirmiyim? :pr:

eline emeğine sağlık abi

Teşekkür ederim canım.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
11
Sinan abi sen benim '' korkuyorum !! '' başlıklı konuya da çok güzel bi cvp vermiştin. Burda beni bir kez daha etkiledin. Ben de korkunun iyi birsey olduğunu dusunuyorum motorsiklet ustundeyken .

( tabi tozajında korkudan bahsediyoruz ikimizde )

Bence motosiklete binen herkesin senin bu yazdıklarını uygulasa ölümlern % 80 önüne geçilir diye dusunuyorum tabi dıs etkenler hariç . .

( hayvan otomobil sürücüleri , katil bariyerler , denetimsiz sulamalar , vs .. )
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Ellerine saglik Sinan cim...
cok seyi aciklamissin...

benim viraja girmemi sana anlatayimmi??? :p
Viraja girmem söyle benim...
Fren
Fren
Fren
Viraja bakip yine
Fren :cherry:
Tüh allah belami versin iyimi. :queen:
Bukadar diyorum
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim çocuklugum at ustunde geçti.
Dedem at bakardi ve benim en zevk aldigim sey o atlara hukmetmekti.
Attan korkmazdim ama ilk defa bindigim atta her zaman temkinli olurdum.
Dedem oyle ogretmisti.
Karakterini bildigi ati bana anlatir nasil hareket etmem gerektigini bana soylerdi.
Bazen dedemin soyledigi seylerin tersini de yasardim.
Yani deneyimledim ki dedemin dogrulari dogru ama yuzde yuz geçerli degil.
Benim de bir etkim olmasi gerek.
Bir gün dagdan bir at getirdiler.
yabani.
Yanina yaklastirmiyor.
ahila gittigimde onun yanina bile yaklasmazdim.
Acaip korkuyordum o attan.
Dedem de o ati arabaci ati yapacak.
Yani benim uzerine binmem gibi bir derdi yok.
Kosuma getirdimi isi bitiyor ama ben içten içe kendimi onun uzerinde goruyorum.
Goruyorumda yalnizca hayallerde.
Yanina bir seker vermek için bile yaklasamiyorum.
Ben o attan korktum.
Ve asla binemedim.

Hala ata binerim.
Ama bindigim hiç bir at, o korktugum atin içimde yarattigi deli firtinayi dindirmiyor.
Bu gun olsa yine o ata binmekten korkarim.
Yani degisen birsey yok.
Peki o zaman bu kadar laf salatasini niye yaptim?

Korkmayin diye.
Motosiklete binmekten korkmayin.
Kendinizden korkun.....
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Korkmayin diye.
Motosiklete binmekten korkmayin.
Kendinizden korkun.....

Yine döktürdün yahu...
Eger ben korkmuyorsam bu yastan sonra genclere yazik olsun derim...
Tek korktugum o virajlar... :pr:
Ama onlarada alismaya basladim anasini satayim...

Yahu birda su olay var..
Alaman forumundada okumustum bunu..
Bu olay sadece bende degil yani..

Bazi günler cikiyorum yola..
Hersey harika...
Hersey..

Ama bazen cikiyorum...
Hicbirsey istedigim gibi olmuyor... :pr:

Sorun bendemi?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
Bazi günler cikiyorum yola..
Hersey harika...
Hersey..

Ama bazen cikiyorum...
Hicbirsey istedigim gibi olmuyor... :pr:

Sorun bendemi?

üstadım aynı sıkıntı bende de var... bazen çok dengeli, akıcı ve akılcı sürebiliyorum. Bazen de bindiğimde daha ilk virajda bazı şeylerin ters gittiğini, istediğim gibi manevra yapamadığımı farkediyorum. acaba neden oluyor cevabını bulup ta bana söyleyen olursa minnet duyarım :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst