- Katılım
- 20 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,261
- Konu Yazar
- #1
Konu biraz uzun olacak ama meseleme net cevap vermek isteyenlere ayrıntı vermek zorundayım.
Motosikletim Mondial 125 KT. Yaklaşık 29.000. km'de motorumun silindir, piston ve segmanları değişti. İlk 2.000 km rodaja muazzam dikkat ettim ve genelde akşam serinliğinde dolaştım. Yağı şu periyodlarda değiştirdim: (Shell 15/50 mineral) 500 - 1000 - 2000 - 3250. Rektefiye sonrası ilk uzun yolculuğumu 400 küsür km'lik bir turla yaptım (3.000 km'den sonra) ve motoru asla zorlamadım. Tam tersi, yolun yarısından fazlasının durumu zaten beni değişken devir ve hızlarda kullanmaya zorladı.
Şu an rektefiye sonrası 4.300 km dolmak üzere ve geçtiğimiz Salı gecesi uzunca bir rampada (yokuş değil, tatlı bir rampa aşağı) gazı kökledim ve ibre 128 civarı bir hızı gösterdi (gerçek hız 115 olmalı, 13 km kadar fazla gösteriyor), bunu yaparken aşırı bir titreşim falan olmadı. Neden yaptın demeyin, çünkü bilmiyorum.
Mesafe olarak veremeyeceğim ama bu hızda yaklaşık 1 dk kadar kaldım. Sonra gaz keserek benzinliğe girdim ve tekrar yola çıkarak gene bu şekilde gazlamak istedim (nedenini bilmiyorum, bilmiyorum, bilmiyorum ) Ama, ibre daha 105'i gösterirken anormal bir titreşim oldu ve gazı hemen kestim. Bir müddet sonra herşeyi göze alarak tekrar gazı kökledim ve artan titreşimi umursamayarak denememe rağmen 105'i geçemedim. Yol koşulları aynı, hala kilometrelerce devam eden rampa aşağı güzergahtayım. "Ahha, rodajı mahfettim, motorun canına okudum" diye düşünerek 80-95 hızla sorunsuz şekilde yolculuğumu tamamladım.
Bu tür şeyleri kafaya çok takmam. Rektefiye bana 240 TL'ye maloldu. Çuvalla para kazanmıyorum ama bu tür şeyleri de dert ederek hayatı kendime sıkıntılı hale getirmem. Şimdi usta "naaptın abi ya, motorun içine etmişsin" derse, indir aşağı motoru, gene rektefiye ediyoruz da diyebilirim, bu şekilde kullanmaya da devam edebilirim. O anki ruh halime bağlı.
Bundan sonraki gün motoru sadece işe gidip gelmekte birkaç km kullandım, ama dün biraz mesafe yaptım ve şu ilginç durumu farkettim: Ne rampa aşağı ne de düzde 105'i mümkün değil geçemiyorum. Ama gerçekten ilginçtir ki, her gün 3. vitesle tırmandığım rampayı şimdi 4. vitesle sorunsuz çıkıyorum. Defalarca denedim.
Merak ettiğim durum şu ki, o hızı yapmakla motoru açtım da ondan çekiş arttı desem, hız neden düştü?
Rodajdaki motorun içine ettim de ondan hız yapamıyorum desem, çekiş neden arttı?
Motor özellikle ideal ısısındayken kalkışta yerinden ok gibi fırlıyor ve 4. vitese kadar her vites değişiminde hafiften kafa kaldırıyor. Ama hız yapmıyor.
Şimdi buna ne oldu? Motora zarar verdiysem çekiş neden arttı? Motoru açtıysam neden hız düştü? Ne oldu buna yahu? Bu motor için aşırı denebilecek o hızda sübap ayarları falan bozulmuş olabilir mi? Mesele bu kadar basit olabilir mi, yoksa başka açıklamaları var mıdır?
Motosikletim Mondial 125 KT. Yaklaşık 29.000. km'de motorumun silindir, piston ve segmanları değişti. İlk 2.000 km rodaja muazzam dikkat ettim ve genelde akşam serinliğinde dolaştım. Yağı şu periyodlarda değiştirdim: (Shell 15/50 mineral) 500 - 1000 - 2000 - 3250. Rektefiye sonrası ilk uzun yolculuğumu 400 küsür km'lik bir turla yaptım (3.000 km'den sonra) ve motoru asla zorlamadım. Tam tersi, yolun yarısından fazlasının durumu zaten beni değişken devir ve hızlarda kullanmaya zorladı.
Şu an rektefiye sonrası 4.300 km dolmak üzere ve geçtiğimiz Salı gecesi uzunca bir rampada (yokuş değil, tatlı bir rampa aşağı) gazı kökledim ve ibre 128 civarı bir hızı gösterdi (gerçek hız 115 olmalı, 13 km kadar fazla gösteriyor), bunu yaparken aşırı bir titreşim falan olmadı. Neden yaptın demeyin, çünkü bilmiyorum.
Mesafe olarak veremeyeceğim ama bu hızda yaklaşık 1 dk kadar kaldım. Sonra gaz keserek benzinliğe girdim ve tekrar yola çıkarak gene bu şekilde gazlamak istedim (nedenini bilmiyorum, bilmiyorum, bilmiyorum ) Ama, ibre daha 105'i gösterirken anormal bir titreşim oldu ve gazı hemen kestim. Bir müddet sonra herşeyi göze alarak tekrar gazı kökledim ve artan titreşimi umursamayarak denememe rağmen 105'i geçemedim. Yol koşulları aynı, hala kilometrelerce devam eden rampa aşağı güzergahtayım. "Ahha, rodajı mahfettim, motorun canına okudum" diye düşünerek 80-95 hızla sorunsuz şekilde yolculuğumu tamamladım.
Bu tür şeyleri kafaya çok takmam. Rektefiye bana 240 TL'ye maloldu. Çuvalla para kazanmıyorum ama bu tür şeyleri de dert ederek hayatı kendime sıkıntılı hale getirmem. Şimdi usta "naaptın abi ya, motorun içine etmişsin" derse, indir aşağı motoru, gene rektefiye ediyoruz da diyebilirim, bu şekilde kullanmaya da devam edebilirim. O anki ruh halime bağlı.
Bundan sonraki gün motoru sadece işe gidip gelmekte birkaç km kullandım, ama dün biraz mesafe yaptım ve şu ilginç durumu farkettim: Ne rampa aşağı ne de düzde 105'i mümkün değil geçemiyorum. Ama gerçekten ilginçtir ki, her gün 3. vitesle tırmandığım rampayı şimdi 4. vitesle sorunsuz çıkıyorum. Defalarca denedim.
Merak ettiğim durum şu ki, o hızı yapmakla motoru açtım da ondan çekiş arttı desem, hız neden düştü?
Rodajdaki motorun içine ettim de ondan hız yapamıyorum desem, çekiş neden arttı?
Motor özellikle ideal ısısındayken kalkışta yerinden ok gibi fırlıyor ve 4. vitese kadar her vites değişiminde hafiften kafa kaldırıyor. Ama hız yapmıyor.
Şimdi buna ne oldu? Motora zarar verdiysem çekiş neden arttı? Motoru açtıysam neden hız düştü? Ne oldu buna yahu? Bu motor için aşırı denebilecek o hızda sübap ayarları falan bozulmuş olabilir mi? Mesele bu kadar basit olabilir mi, yoksa başka açıklamaları var mıdır?
Son düzenleme: