Yamaha Yamaha CRYPTON 110 // 2009 model

yamaha crypton

  • görünüşü kötü

    Oy: 11 37.9%
  • hızı yetersiz

    Oy: 1 3.4%
  • bg gücü düşük

    Oy: 4 13.8%
  • tüm özellikleriyle mükemmel bir motor..

    Oy: 7 24.1%
  • motorun özelliklere göre fiyatı pahalı

    Oy: 6 20.7%
  • yakıt tüketimi çok

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    29
  • Anket kapatılmış .
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bende 100cc truva cub var sıkıştırna basıncını 9\1 den 9.33\1 yaptım dişli oranlarını değiştirdim gercek hızım 95 km modifiyeden önce 80 km idi 110-120 yapığını söyleyen arkadaşlar bana yetişemiyor sadece km saatinde görüyorlar o hızı gerceği okadar çok değil ayrıca çorlu-küçükcekmece 160 km çorlu-marmara adası 185 km çorlu-lüleburgaz-vize 300km gezilerede gittim cub gibisi yok güzel motor tabi kullanan kişinin beklentisine göre değişir
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
52
gerek varmı böyle şeylere dış modifiye neysede motorun orjinalini değiştirmek iyi bişey değilş bence:farao:
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Yamaha Crypton en son yaptığım Kocaeli-İstanbul-Kemerburgaz-Kağıthane-Kocaeli gezimle bana göre kendini kanıtladı ve şu an 1650 km.ye geldim. :cat:

Performans-yakıt olarak beklentilerimden iyi çıktı böyle devam etmesi dileğiyle.
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
52
Yamaha Crypton en son yaptığım Kocaeli-İstanbul-Kemerburgaz-Kağıthane-Kocaeli gezimle bana göre kendini kanıtladı ve şu an 1650 km.ye geldim. :cat:

Performans-yakıt olarak beklentilerimden iyi çıktı böyle devam etmesi dileğiyle.

kardeşim bilgi verirmisin yakıt ? son hız ? v.s
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
kardeşim bilgi verirmisin yakıt ? son hız ? v.s

Abi desen daha iyi olurdu ya neyse!!

İstanbul gezim için otobanı kullandım. Tırlarla cebelleşirken düz yolda bir ara gazı tam çevirmeden saatte 100 km.yi gördüm korktum ve gazı kestim.

Bu tip motosikletler için çok hızlı olmak bence iyi değil.

Kuru ağırlığı 100 kg. civarında olan bir motosikleti temkinli kullanmakta fayda var.:cat:

Yakıttaki son ölçümler; 112 km.de 2.46 lt. yaktı.

Yani 112/2.46= 45.52 (1 lt.yle gidilen yol)

100/45.52= 2.19 lt. (100 km.de harcanan yakıt miktarı)

Yalnız bu değerler duruma göre değişmektedir. İki kişi-tek kişi şehir içi-şehir dışı hızlı-yavaş vs.gibi...

Ama en çok yaktığında bile 100 km.de 2.5 lt.yi geçmedi. Ayrıca motor daha yeni yeni açılıyor..Bu değerler daha da düşebilir. Kısacası fiyatına göre performansı gayet güzel bence..:cat:

Şimdilik izlenimlerim bunlar...:)
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Abi desen daha iyi olurdu ya neyse!!

İstanbul gezim için otobanı kullandım. Tırlarla cebelleşirken düz yolda bir ara gazı tam çevirmeden saatte 100 km.yi gördüm korktum ve gazı kestim.

Bu tip motosikletler için çok hızlı olmak bence iyi değil.

Kuru ağırlığı 100 kg. civarında olan bir motosikleti temkinli kullanmakta fayda var.:cat:

Yakıttaki son ölçümler; 112 km.de 2.46 lt. yaktı.

Yani 112/2.46= 45.52 (1 lt.yle gidilen yol)

100/45.52= 2.19 lt. (100 km.de harcanan yakıt miktarı)

Yalnız bu değerler duruma göre değişmektedir. İki kişi-tek kişi şehir içi-şehir dışı hızlı-yavaş vs.gibi...

Ama en çok yaktığında bile 100 km.de 2.5 lt.yi geçmedi. Ayrıca motor daha yeni yeni açılıyor..Bu değerler daha da düşebilir. Kısacası fiyatına göre performansı gayet güzel bence..:cat:

Şimdilik izlenimlerim bunlar...:)
abi hayırlısı olsun,people dan neden vazgeçtin? bende şimdilik motorsuzum,işe gidip gelmek (hergün 70-80 km)için bir motosiklet araştırıyorum,criptonun bakımı ybr gibi 6000km de birmi yapılıyor?
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
abi hayırlısı olsun,people dan neden vazgeçtin? bende şimdilik motorsuzum,işe gidip gelmek (hergün 70-80 km)için bir motosiklet araştırıyorum,criptonun bakımı ybr gibi 6000km de birmi yapılıyor?

Sağolasın teşekkür ederim.:rendeer:

Kymco People S 200 ü tarz değişikliği için 10000 km.de sattım ve yakıt ekonomisini-pratikliğini düşünerek şimdiki Yamaha Crypton'u satın aldım.

Şu an 1800 km. civarındayım 1000 km.de yağ değişimi yapıldı, ön-arka fren balataları-gidon rulmanları kontrolü, tahrik zinciri boşluğu ayarlandı-yağlandı..

Bayi-servise göre ilk 1000 km.deki bakımdan sonra 2000 km.de bir yağ değişimi önerilirken kullanıcı el kitabında 3000 km.de bir olarak yazılmış.

Kullanıcı el kitabındaki bazı parça bakım aralıkları;

-Buji: 6000 km.de temizleniyor-tırnak aralığı kontrol ediliyor 12000 km.de değiştiriliyor.

-Hava filtresi elemanı: 6000 km.de temizleniyor 12000 km.de değiştiriliyor.

-Motor yağı: İlk olarak 1000 km.de daha sonra her 3000 km.de bir değiştiriliyor.

-Ön-arka fren balataları: 1000-6000-12000-18000-24000 km.lerde kontrol ediliyor ve balata sınıra kadar aşınmışsa değiştiriliyor.

Belli başlı parçaların durumu böyle zaten zırt-pırt parça gerektirecek motosiklet değil.:cat:

Kompresörü o kadar güçlü ki birçok yokuş aşağı inişlerde fren yapmak gerekmiyor 2. ya da 3.vitesle inmen kafi..

Kullanım tarzına göre fren balatalarını epey zaman değiştirmeye gerek kalmayacak anlaşılan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:13 ----------

Tabii ki bu modeli alıp almamak sana kalmış son karar senin ben memnunum.:):cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
kardeşim söylediklerin çin cupları içinde aynı bakım şeması

Kardeşim burada karşılaştırma yapmıyorum sadece PHAETONW12 arkadaşımız bakım aralıkları ile ilgili bilgi istedi bende bakım kitapçığından belli başlı örnekler verdim.

Ben bu modeli beğendim fiyatı Çin malı cublara göre pahalı ama kalitesini-sorunsuzluğunu düşünerek aldım.:cat:

Herkes istediği motosikleti alıp kullanmakta özgürdür.

Sen Çin malı cub kullanmaya devam et kazasız belasız kardeş...
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
502
yok canım ben karşılaştırma yapmadım zaten yapılmazda ben çok beğeniyom bu motoru biraz ucuz olsa bunu alırdım
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Kadri abi verdiğin bilgiler için teşekkürler,merak ettiğim bir konu daha var,ön farın aydınlatması nasıldır,özellikle kymco ile kıyasladığında? benim eski motorumun (kymco xciting) aydınlatması mükemmeldi,people ın da iyi olacağını düşünüyorum çünkü çift H4 ampul kullanmışlar,o yüzden kıyaslamak için eski motorunu örnek veriyorum,gece de şehirlerarası kullandığım için benim için çok önemli bir kriter,örneğin 2008 ekimde sıfır km aldığım cbf150 yi far aydınlatması yetersiz olduğu için 6250 km de satmıştım,benim için hayalkırıklığıydı.aynı tecrübeyi yaşamak istemem doğrusu.:silent:
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
crypton cup model cup modelde hangi özellikler aranır..SAĞLAMLIK+YAKIT cryptonda bunların hepsi %100 var.bana göre kilosu biraz ağır olsaydı hairka olurdu
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Kadri abi verdiğin bilgiler için teşekkürler,merak ettiğim bir konu daha var,ön farın aydınlatması nasıldır,özellikle kymco ile kıyasladığında? benim eski motorumun (kymco xciting) aydınlatması mükemmeldi,people ın da iyi olacağını düşünüyorum çünkü çift H4 ampul kullanmışlar,o yüzden kıyaslamak için eski motorunu örnek veriyorum,gece de şehirlerarası kullandığım için benim için çok önemli bir kriter,örneğin 2008 ekimde sıfır km aldığım cbf150 yi far aydınlatması yetersiz olduğu için 6250 km de satmıştım,benim için hayalkırıklığıydı.aynı tecrübeyi yaşamak istemem doğrusu.:silent:

Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana.:)

Ön farın aydınlatması bana göre gayet başarılı ve Philips marka ampul kullanılmış.:cat:

Gece 23.00 civarı iki defa Kandıra-Seyrek ve geçtiğimiz Ramazan ayında sahura kadar vakit geçirmek için Yuvacık'a gittim;

s6001804.jpg


Yuvacık barajının aydınlatması çok kötüydü her yer zifiri karanlıktı;

s6001805.jpg


Buna rağmen oraları çok rahat gezdim. Ki ben gece yolculuklarını pek sevmem gündüzü tercih ederim.

Birkaç bilgi daha vereyim; aydınlatması güzel fakat far açma-kapama ve selektör düğmesi yok.
Kontağı açtığında parklar ve arka stop lambası yanıyor marşa basıp motoru çalıştırdığında ön far-arka stop-parklar yanıyor ve kapama durumu yok maalesef.:pale:
Selektör düğmeside yok belirttiğim gibi acele bir şekilde uzun-kısa yapabilirsin sadece.

Jantlar alaşımlı fakat lastikler tubeless değil iç lastikli Dunlop marka lastik kullanılmış.

Asıl mesele Kymco'nun en çok tutulan bir scooterini (Xciting 250) kullandıktan sonra 110 cc.lik bu model seni tatmin edermi?

Şahsen Kymco People S 200 den sonra Yamaha Crypton'a alışana kadar oldukça zorluk çektim ama 2500 km.lere geldiğim şu günlerde artık rahatım ve alıştım.:cat:

Yani cc. küçültme biraz zorluk çektirebiliyor eğer böyle bir model tercih edersen aynı durumları sende yaşayabilirsin.
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Kadri abi yaklaşık 15-16 yıldır motosiklet kullanıyorum,kymco xciting ten önce bir tane fz6 fazerim,ve honda wave'm vardı,sorasında cbf150 vs vs vs.yani küçük büyük bütün motosikletleri seviyorum ben,hepsi de belli bir amaca ve ihtiyaca hizmet ediyor,şu anda aradığım işe gidiş gelişte (gece gündüz hergün 80 km) kullanabileceğim,yakıtı ve bakımı ekonomik,90-110 km arası hızlarda giden,farı güzel aydınlatan,zırt pırt bakım istemeyen(xciting de en çok canımı sıkan 2000 km de bir bakıma girmesiydi :) )satmak istediğimde geçerli bir piyasası olan bir motosiklet :cherry: bu kriterlere göre oldukça geniş bir yelpaze var,innova,crypton,ybr125(daha önce 16000km kullandım),x-max,x-city,dylan,ps150,scarabeo200ie,vs yani 2000tl ile 7000tl arası düşünüp duruyorum,cup ların aklımı çelmesinin en büyük sebebi 100 km de 2-2,5 lt yakıt tüketmesi :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst