MZ'e kafayı taktım

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu aralar bir 301 MZ almayı düşünüyorum .hangi modelleri elektronik ateşlemeli ? hangisi ne kadar yakıyor . şuan apache kullanıyorum ama uzun yolda tatmin etmiyor . mz i sadece uzun yollarda kullanacağım .bildiğim kadarıyla 251 ler 21 hp 301 ler 26 hp olması lazım buralarda pek fazla kullanan yok . bilgisi olan var mı . nek dar para ödemem mantıklı olur . alırken neresine bakayım

Sportstar 301
big_279192189y9.jpg

big_27919218z98.jpg
big_2791921824i.jpg
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mz 2 zamanlı uzun yolda sorun yaşayabilirsin 4 zamanlı kadar gidemez

bende öyle duymuştum.ama antalyalı bi usta 2 kiişi 251 ile 4300 km yol yaptı ve tek bir vidasını bile değiştirmedim dedi . facebook da seyehatın videosu var adı yakup yıldırım)
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
bizim arkadaşlarda 180 km gidiyorlar karaman silifke ama ne derece dogru bilemem kullanıcılarına sormak lazım
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
sen arkadaşına bir sor o kmde ne kadar benzin yakmış,2 zamanlı benzin düşmanı
 
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
3
ben beykozda gördüm ikitane etz mz böyle çantalı falan alman plakalıydılar valla
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Arkadaş,

MZ kendi sınıfında süper bir motosiklettir. Türkiye de satılan ilk modelleri elektronik ateşleme değildi ve elektrik sistemi kötüydü. değiştirip kullanmıştık.
MZ uzun yolda çok seri bir motordur ve 2 genç olarak o zamanlar 160 Km hıza ulaşabiliyorduk. Istanbul Düzce arası yolu bir günde 2 kez gidip geldiğimiz çok olmuştur. 2 zamanlı olduğu için oldukça seri, gaz açtığında kafa kaldıran bir motordur. Hee gelelim benzin tüketimine, ıstanbul'a son gaz gidip geldiğimiz zamanlarda yaptığım hesaplamalarda Renault 12 den biraz fazla yaktığını görmüştüm:pale: Tek silindir olması sebebiyle de titreşimli bir alettir (şimdiki Çin motorları kadar değil elbette:mrgreen:). 30.000 km boyunca hiç arıza yapmadı ki 1. viteste aldığım günden beri bir vınlama hep vardı (benden sonra alan arkadaşlarda böyle bir sıkıntı da yoktu:pale:). Sağlam motordur ama artık günümüz şartlarında benzin harcamı sebebiyle tercih edilmemekte. Tabii 4 zamanlı 125 lik olan için demiyorum ki, benim kullandığım yılların hemen ardından Türkiye de üretilmeye başlandı ve doğu alman olanların yerini tutturulamadı.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
18 May 2010
Mesajlar
36
Ben minsk motorumdan biliyorum 125cc hiçte benzini katık etmiyor içmem demiyor gitmem de demiyor yaktığı kadarda gidiyo meret mz 301 de hakkını vereceğini düşünüyorum.Maddi durumun iyiyse benzin sorun olmaz diyorsan al.Fakat bu motor uzun yola gitmez.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
KM DE 12 kuruş yakıyor pek de fazla sayılmaz km de 30 kuruş yakan yarış motorları var



hangi modeller elektronik ateşlemeli ?
mz hastalığı yoksa sende boşuna alma. ben kullanıyorum çünkü hastasıyım bu tarz motorları kullanan kişiler genelde hastası olduğu için kullanırlar uğraşmak zevk verir kullanıcılarına. senin kullandığın motosikletin herşeyi güzel az yakar fazla masraf çıkarmaz hızlanması fena deildir 150 cc ye göre sesiizdir ne bilim bir çok özelliği var tek kötü yanı kullanışı inanılmaz kötü. gidon bana göre iğrenç bunu tartışma yaratmak için yazmıyorum bence teleskopik çatal çok kısa ve depo çok düz hani biraz bombeli ve ön tataf biraz yüksek olsa sanki sürüş zevkini verebilcek gibi. mz kullananların hemen hemen hepsi sesine ve birden kısa mesafede yüksek hızlara çıkması cezbeder ve tabi kullanışı çok rahattır sandığın gibide 12 kuruş yakmıyor 20 kuruşla 18 kuruş arası deişir şu anki fiyatlara göre kısaca hastası dilsen boşuna alma:p
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ben minsk motorumdan biliyorum 125cc hiçte benzini katık etmiyor içmem demiyor gitmem de demiyor yaktığı kadarda gidiyo meret mz 301 de hakkını vereceğini düşünüyorum.Maddi durumun iyiyse benzin sorun olmaz diyorsan al.Fakat bu motor uzun yola gitmez.

Uzun yola gitmez mi?........ :silent::silent:


:queen::queen::queen::queen::queen::queen:

Akşam akşam güldürdün beni..... :queen::queen::queen:
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Uzun yola gitmez mi?........ :silent::silent:


:queen::queen::queen::queen::queen::queen:

Akşam akşam güldürdün beni..... :queen::queen::queen:

tek dilsin :queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:
 
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
5
konu baya bi eski ama yazma ihtiyacı duyuyorum. mz uzun yola gitmez diyenlere şaşıyorum. kullanmadan yorum yapanlara da ayrıca şaşıyorum. mesela ankaradan konyaya tek marşla 2 defa gittim geldim banamısın demedi ben 1993 ten beri mz kullanıcısıyım. 9 yıl tamirciliğini yaptım. uzun yolda dağda bayırda şiştiğini görmedim. yakıtına gelince ise, basarda gidersen yakar ama sakin kullanırsan çok değil. mz den aldığın zevki çin motorlarından alman mümkün değil. mz hastasına göre güzeldir.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
229
Ateşleme sistemi olarak 2000 ve sonrası çıkan manyetik ateşlemeli olandan almanı öneririm.Akü olmadan sorunsuz çalışması çok güzeldir.Uzun yol mz için oyuncaktır.130 140 süratle iki kişi kaç kere bursaya bileciğe gittim sorunsuz olarak.Yani desemki uzun yol olarak şimdiki motorumdan rahattır inanın.98 sporstara 21000 km bindim çalındı 2000 seyhana 65000 km bindim sattım.On numara motordur sevmediğim tek şey eksoz gazının dumanlı olması.Al bi seyhan temizinden keyfini sür.
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
2
kesinlikle 91 model olmalı çünkü alman 91 den sonrası türk , ayrıca yakıtı nasıl çözeceksin 160-200 arası bazen geçiyor bile yakıtı ama sürat konuşunda seni tatmin eder temizi 180 yapar ayrıca 1000 3000 tl arasındadır normal fiyatları yani bu fiyatlara göre iyi motor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

mz etz 251 21 hp 301 23 hp dir
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
kesinlikle 91 model olmalı çünkü alman 91 den sonrası türk , ayrıca yakıtı nasıl çözeceksin 160-200 arası bazen geçiyor bile yakıtı ama sürat konuşunda seni tatmin eder temizi 180 yapar ayrıca 1000 3000 tl arasındadır normal fiyatları yani bu fiyatlara göre iyi motor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

mz etz 251 21 hp 301 23 hp dir

301 ler 26 hp dir.... Düzletelim hemen..... :)
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bugün bebek parkında bir tane gördüm. Yanlara deri çantalar koymuş pıtır pırtır gidiyordu. İçim gitti.
İlk motorumdur ve düzgün bilerek kullanıldığında üzmeden yıllarca kahır çeker.
Uzun yol meseleside kısacası altınızdaki motoru tanımanızdan geçer. 2 zamanlı 200 cc vespa ile dünya turu yapanlar var. Bazı durumlarda avantajı bile olur.
Vel hasıl daha yeni arkadaş 100cc 2 zamanlı ile 2700 km yol gitti. Konusu gezi konularında mevcut.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst