Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Kafam inanılmaz karışık, ne alacağımı bilmiyorum desem yalan olmaz, sahibinden e girerek farklı marka ve model olmak üzere motosikletlere bakabiliyorum. En sonunda yine kendi kendime düşünüyorum cbf 150 gibi motor mu var diye. Al bitane falan, şu an bir belirsizlik varmış gibi görünse de tekrar bir cbf 150 alabilirim. Bakalım zaman göstericek, işte bu yüzden 2011 cbf lerin bilgisi peşinde koşuyorum :)

cbfni satanların hali böyle oluyormuş demek:)bende aynı durumdaym ve bu 2011 model lafını duyunca bi heycan geldi:)eğer böyle bişey varsa şu sıralar sıfır cbf alıcam 2011 modelini bekleriz ne olcak:)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
2008 yılında Eylülün ilk haftası, hatta belki ayın 2 si 3 ü falan 2009 model cbf almıştım. Aynı bağlamda önümüzdeki ortalama 1-1,5 ay içerisinde, artık her nasıl cbf gelecekse 2011 modeller piyasaya girmiş olurlar diye düşünüyorum.
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
25
selamlar arkadaşlar:
bu hafta sonu cbf'imle biraz uzun yol katettim, lakin bir sorunla karşı karşıya kaldım, onu bir sorayim sizlere:
herşey yolunda gidiyorsunuz sonra ufak ufak teklemeler başgösteriyor. elektrik kesintileri olduğunu düşünüyorum. sonra bir çeşme başında mola veriyorsunuz, derken tam yola çıkacaksınız ki cbf çalışmıyor hatta marş basmıyor! kontak açık ama lamba falan yanmıyor, korna ötmüyor vs. kısaca ceryan yok motorda. sonra sigorta kontrollerini yapınca akünün hemen yanıbaşında yer alan sigortanın patladığını (yandığını) görüyorum. daha önce de koltuğun altındaki sgortaları 2 kez yakmıştı. sigortayı yeniliyorum sorun yok! hayret edersiniz!!! elektrikçiye götürdüm baktı şöyle bir 'şimdi ben bunun neresine bakayım ' dedi. çalışıyor motor dedi iyice arıza versin de öyle getir oldu son sözleri :) güler misin ağlar mısın? var mı bilgisi olan, başına gelen???
şimdiden teşekkürler
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
selamlar arkadaşlar:
bu hafta sonu cbf'imle biraz uzun yol katettim, lakin bir sorunla karşı karşıya kaldım, onu bir sorayim sizlere:
herşey yolunda gidiyorsunuz sonra ufak ufak teklemeler başgösteriyor. elektrik kesintileri olduğunu düşünüyorum. sonra bir çeşme başında mola veriyorsunuz, derken tam yola çıkacaksınız ki cbf çalışmıyor hatta marş basmıyor! kontak açık ama lamba falan yanmıyor, korna ötmüyor vs. kısaca ceryan yok motorda. sonra sigorta kontrollerini yapınca akünün hemen yanıbaşında yer alan sigortanın patladığını (yandığını) görüyorum. daha önce de koltuğun altındaki sgortaları 2 kez yakmıştı. sigortayı yeniliyorum sorun yok! hayret edersiniz!!! elektrikçiye götürdüm baktı şöyle bir 'şimdi ben bunun neresine bakayım ' dedi. çalışıyor motor dedi iyice arıza versin de öyle getir oldu son sözleri :) güler misin ağlar mısın? var mı bilgisi olan, başına gelen???
şimdiden teşekkürler

Hocam öncelikle geçmiş olsun.Bence motoru servisteki ustalara bi göster derim.Ayrıca motoru yıkarken elektirik aksamlarına su tutmamaya özen göstermeliyiz.Ondan da yapabilir..
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
Arkadaşlar dünden önceki gün motorumu 8000 bakımına götürdüm, rutin kontroller ve 8000
bakımı yapıldı, buji, hava filtresi değişti, yağ değişti. Motor canavar.

Lakin aynı günün akşamında motorumla yurduma dönerken, kuruyemişçimin önünde
durdum, kola aldım (çok mu ayrıntıya girdim ne :D ) çıktım, kontağımı çevirdim, farlarım
xenon olduğu için hemen yandı, vites göstergem 3'ü gösteriyor, bastım debriyaja verdim
marşı...ana!! motor marş basmıyor, hiçbir değişiklik yok.kontağı kapatıp açtım, yine
yok.vitesi boşa aldım. trank çalıştı. motor stop ettim, 3'e aldım vitesi yine, debriyaj marş,
trank. yine aldı. 2'de, 1'de,4'te, 5'te hepsinde çalıştı. dedim bişi yoktur herhalde. bu sabah
yine vites 2'de debriyaj marş...yine tık yok. ara sıra böyle yapıyor, boşta çalıştırdığımda
hiçbir problem yok, ama viteste ise motor debriyaja basıp marş verince bazen alıyor,
bazen almıyor. Neden acep?
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
Arkadaşlar dünden önceki gün motorumu 8000 bakımına götürdüm, rutin kontroller ve 8000
bakımı yapıldı, buji, hava filtresi değişti, yağ değişti. Motor canavar.

Lakin aynı günün akşamında motorumla yurduma dönerken, kuruyemişçimin önünde
durdum, kola aldım (çok mu ayrıntıya girdim ne :D ) çıktım, kontağımı çevirdim, farlarım
xenon olduğu için hemen yandı, vites göstergem 3'ü gösteriyor, bastım debriyaja verdim
marşı...ana!! motor marş basmıyor, hiçbir değişiklik yok.kontağı kapatıp açtım, yine
yok.vitesi boşa aldım. trank çalıştı. motor stop ettim, 3'e aldım vitesi yine, debriyaj marş,
trank. yine aldı. 2'de, 1'de,4'te, 5'te hepsinde çalıştı. dedim bişi yoktur herhalde. bu sabah
yine vites 2'de debriyaj marş...yine tık yok. ara sıra böyle yapıyor, boşta çalıştırdığımda
hiçbir problem yok, ama viteste ise motor debriyaja basıp marş verince bazen alıyor,
bazen almıyor. Neden acep?

yakın zamanda yaşadığım problemin aynısı :D sorun debriyaj kolundaki müşürde, o kısmı söküp wd40 la güzelce temizleyince aydoganx in tavsiyesi ile sorundan eser kalmıyor :D
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Selamlar cbf milleti,yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun...bende aynaları değiştirdim ybr ninkiyle hakikaten bizim aynalara göre çok daha iyi görüş açısına sahipler.Aynasının görüşünden memnun olmayanlara tavsiye ederim...
bu arada ben aynaları motorcu hayri'de değiştirirken, Özcan 35 ile karşılaştık tesadüfen,aynaları istedi ona verdim...ilginç bir an olduydu...herkese kazasız sürüşler...
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
Selamlar cbf milleti,yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun...bende aynaları değiştirdim ybr ninkiyle hakikaten bizim aynalara göre çok daha iyi görüş açısına sahipler.Aynasının görüşünden memnun olmayanlara tavsiye ederim...
bu arada ben aynaları motorcu hayri'de değiştirirken, Özcan 35 ile karşılaştık tesadüfen,aynaları istedi ona verdim...ilginç bir an olduydu...herkese kazasız sürüşler...

ybr'nin aynaları ne kadar tuttu acaba?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
ben 15 gün önce 15 tl ye aldım:)

15 TL!? orjinal mi acaba, bana fiyat bana çok düşük geldi?

Bir de size bir sorum var. Benim km'de 175'i buldu. Daha henüz 5. vitese bile geçmedim. Rodaj döneminde 65'i geçmeyin diyorlar. Neyse, saatte 60 km.'yi geçince sanırım zincirden şıranak şıranak şıranak diye bir ses geliyor. Bu normal mi acaba. Eskiden Titan'da da bu sesi duyuyordum, ama zincirler ve dişliler artık iflas ettiği için. Şimdi de bu durum motor çok yeni olduğu için olabilir mi?
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
90
15 TL!? orjinal mi acaba, bana fiyat bana çok düşük geldi?

Bir de size bir sorum var. Benim km'de 175'i buldu. Daha henüz 5. vitese bile geçmedim. Rodaj döneminde 65'i geçmeyin diyorlar. Neyse, saatte 60 km.'yi geçince sanırım zincirden şıranak şıranak şıranak diye bir ses geliyor. Bu normal mi acaba. Eskiden Titan'da da bu sesi duyuyordum, ama zincirler ve dişliler artık iflas ettiği için. Şimdi de bu durum motor çok yeni olduğu için olabilir mi?

Aynı durum benım cbf dede var.dediğin gibi 60 i geçince zincir sesi geliyor şuan 1500 km de bi kaç yere sordum zinciri yağla dediler yağladıktan sonra ise normal o zaman dediler :) pekte kurcalamadım ama hep aklımda bi soru işareti kaldi özellikle dahada hızlandıkca 80-90 gibi bu ses iyice artıyor.:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
36
yaglamayla ilgisi yok bende de yapıyor kafaya takmayın arkadaşlar sanırım zincir uzun oldugu icin yapıyor( cbf lerde )
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
79
honda pazarbaşının yaptığı uyanıklık :

cbf 150'yi 4000 bakımına honda pazarbaşına götürdüm.
usta motoru alır almaz sübap ayarı yapılması lazım dedi.
tamam yapalım dedim.ektra olduğunu söyledi ve 4000bakım ücreti+60 lira istedi.
onu sonra yaptırım o zaman dedim.
4000 bakımı için 45 lira verdim.

45 liraya 4000 bakımında zaten içinde mecbur yapılması gereken kitapçığında da yazan sübap ayarını ektra ücret alabilmek için yapmadılar.(daha sonra diğer servislere sordum 45 liraya 4000 bakımının 1 saatlik süresi içinde subap ayarını hiç söylemeden zaten yapıyorlarmış)

ve pazarbaşına geri döndüm durumu anlattım.zaten bakımda yapılması gerekiyormuş yapmadınız dedim.
evet yapılması gerekirdi yaptırmamışsınız dediler.
ektra ücret istediniz dedim.işçilik ücreti istedik dediler.
motor bakımda yarım saat durdu 1 saatlik işçilik ücreti aldılar.
15 dakikalık (diğer servislere sordum) sübap ayarını o 1 saatlik sürede yapamazlarmış gibi (diğer servisler nasıl yapıyorsa) 2 saat sürer bu da 60 lira tutar dediler.
ve şimdi yaparlarsa 2 saatlik işçilik ücretini alacaklarını söylediler.

sonuçta 45 lira bakım ücreti vermişim ve şimdi sübap ayarı için motoru 4 saat orda bırakmamı ve 60 lira ödememi talep ettiler.

hondaya şikayet edeceğemi söyledim edin dediler şikayetimi yapacağım ve gidip sübap ayarını paraylada yaptıracaksam başka serviste yaptıracağım.ve birdaha da pazarbaşıyla işim olmaz.

!!! dikkat edin kendini uyanık sanan bu servise karşı !!!
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
saatte 60 km.'yi geçince sanırım zincirden şıranak şıranak şıranak diye bir ses geliyor. Bu normal mi acaba. Eskiden Titan'da da bu sesi duyuyordum, ama zincirler ve dişliler artık iflas ettiği için. Şimdi de bu durum motor çok yeni olduğu için olabilir mi?

Aynı durum benım cbf dede var.dediğin gibi 60 i geçince zincir sesi geliyor şuan 1500 km de bi kaç yere sordum zinciri yağla dediler yağladıktan sonra ise normal o zaman dediler :) pekte kurcalamadım ama hep aklımda bi soru işareti kaldi özellikle dahada hızlandıkca 80-90 gibi bu ses iyice artıyor.:silent:

yaglamayla ilgisi yok bende de yapıyor kafaya takmayın arkadaşlar sanırım zincir uzun oldugu icin yapıyor( cbf lerde )

Arkadaşlar CBF150'nin orijinal fabrikasyon zinciri oringli değil yani baklalar arasında oring denilen contalardan yok.
Zincir döndükçe, baklalar arasında sürekli bir metal sürtünmesi sözkonusu. Bu da doğal olarak ses çıkartır.

Sürekli yağlı tutsanız bile oringsiz zincirlerin sesli çalışması normaldir.

Bir ihtimal ise zincirin aşırı bol veya aşırı sıkı şekilde ayarlanması olabilir.

İdeal olması gereken ayar; motorun üzerine bir sürücü oturmuş, ağırlığını vermiş vaziyetteyken zincirin alt kısmında 1,5 ila 2cm arası boşluk bulunmasıdır.

Zincir ayarı normal olmasına rağmen bahsettiğim gibi bir miktar ses duyulabilir.

Çözümü ise oringli zincir kullanmaktır.
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
90
Arkadaşlar CBF150'nin orijinal fabrikasyon zinciri oringli değil yani baklalar arasında oring denilen contalardan yok.
Zincir döndükçe, baklalar arasında sürekli bir metal sürtünmesi sözkonusu. Bu da doğal olarak ses çıkartır.

Sürekli yağlı tutsanız bile oringsiz zincirlerin sesli çalışması normaldir.

Bir ihtimal ise zincirin aşırı bol veya aşırı sıkı şekilde ayarlanması olabilir.

İdeal olması gereken ayar; motorun üzerine bir sürücü oturmuş, ağırlığını vermiş vaziyetteyken zincirin alt kısmında 1,5 ila 2cm arası boşluk bulunmasıdır.

Zincir ayarı normal olmasına rağmen bahsettiğim gibi bir miktar ses duyulabilir.

Çözümü ise oringli zincir kullanmaktır.

kaliteli bir oringli zincirde nerden baksan 100-150 arasi galiba bir süre daha bu şekilde idare edeceğim verdiğin bilgi için saol.:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
333
arkadaslar cbf 150 ne zaman degisiklige gidecek acaba bilgisi olan var mi? ilk ciktigindan beri ayni kasa ayni motor diye biliyorum. burada yani avusturya'da cbf 150 yok cbf 125 var ve orginal japon. tipi de yeni ybr'nin neredeyse aynisi gibi.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar zincır yağı ne kullanıyorsunuz ve en güzel hangi ürünle zincir temizlenir?

Zincir en iyi gazyağı ile temizlenir. Eğer zincirin oringli değilse yani orijinal halindeki gibi duruyorsa benzin veya mazotta kullanabilirsin.

Fakat oringli zincirlerde benzin ve mazot oringlere zarar veriyor ama gazyağı oringlere zarar vermiyor.

Zincir yağı olarak ise türlü türlü deneyimlerim oldu. İlk başta bir zincir yağına 20 lira vermek çok geliyordu. Artan motor yağından yağlıyordum. Çalışmada sıkıntı yok fakat baktımki jant,lastik, orta ayak, yan ayak motorun alt kısmında ne var ne yok her taraf siyah yağ içinde kalınca baktım bu iş böyle olmayacak, gittim mobil1 zincir yağı aldım. Sanırım fiyatı 17,5 liraydı.

Zinciri yağladıktan sonra yarım saat- 1 saat civarı beklenirse sıçratma vs. yapmıyordu.

Mobil bitince yakın bir abimin motorunu satınca elinde kalan ve bana hediye ettiği motul zincir yağını kullanmaya başladım.

İlk izlenimim kesinlikle muhteşem, en ufak bir sıçratma, kirletme vs. yapmıyor ve kapağındaki uzun uç sayesinde çok kolay uygulanabiliyor. Tavsiye ederim.


Selamlar arkadaslar,

Gecen ay 2009 model CBF150 satin aldim. Motorumu teslim aldigim gun tatsiz bir olay yasadim. Asfalt ile ilk bulusma ve motorcu dayanismasi basligi altinda Moto Sohbet forumunda yazdigim kaza sonrasi lastikleri degistirmek icin Izmir Kahramanlar ve Basmanede yarim gun taze lastik aradim ancak kaucuk olmasina ragmen oldukca sert Kore mali lastikler disinda bir sey bulamadim.

Yakin zamanda lastik degistirmis arkadaslarin tavsiyelerine ihtiyacim var, simdiden tesekkur ederim.

Merhabalar öncelikle yeni motorunu hayırlı olsun.
Her motorcu bir şekilde yerle buluşur sizinki biraz erken olmuş ama ne zaman ne olacağını kestiremiyoruz. Geçmiş olsun.

Lastik olarak sürekli asfalt kullanımı oalcaksa en iyi hamur michelinde diye biliyorum.

Arkadaşlar, 02 Ağustos ta yani bugün, Beşiktaşta ki Anes Motora Hakan Beyden 2011 model cbf 150 lerin geleceğini öğrendim. Başka bi forum sitesinde bu link altında Hakan Beyle yazışılmış ve Hakan beyde cevaplamış.

http://www.motoyol.com/forum/kakara-kikiri/5406-2011-model-cbf-150-hakknda.html

İstanbul' dan Anes Motor a yakın olan arkadaşlardan 2011 modeller geldiğinde fotolarını çekebilecek, bilgi alabilecek, mesela Hindistandaki Enj.. lu devir saatli vb modelin geleceği söyleniyordu. Acaba gelen motor gerçekten bu mu olacak ? Fiyatı nasıl ? Gibi foruma bilgi ulaştırabilecek arkadaş varmı aramızda ? Bu bilgi siteye bir an önce yansıtılabilrse çok iyi olur, en azından şu sıralar sıfır cbf düşünen arkadaşlara da yardımcı olmuş oluruz.

Merhabalar Ethem hocam, hoşgeldin gerçekten özlettin kendini :) Hayırlısıyla motorsuzluktan kurtulursun umarım.

2011 modellerde bir yenilik olması konusunda ne yazıkki ben hiç iyimser değilim.
Bırakın enjeksiyonu çindeki makyaj geçirmiş hali bile gelmeyecektir.

CBR125'in enejksiyonlu hali 3 yıl sonra Türkiye'ye yeniymiş gibi giriş yaptı, ortalama aynı süreyi hesab edersek makyajlı kasa bile en az 2 yıl sonra gelecektir ülkemize.
Ne yazıkki Honda'nın bir ayıbı bu.:farao:

selamlar arkadaşlar:
bu hafta sonu cbf'imle biraz uzun yol katettim, lakin bir sorunla karşı karşıya kaldım, onu bir sorayim sizlere:
herşey yolunda gidiyorsunuz sonra ufak ufak teklemeler başgösteriyor. elektrik kesintileri olduğunu düşünüyorum. sonra bir çeşme başında mola veriyorsunuz, derken tam yola çıkacaksınız ki cbf çalışmıyor hatta marş basmıyor! kontak açık ama lamba falan yanmıyor, korna ötmüyor vs. kısaca ceryan yok motorda. sonra sigorta kontrollerini yapınca akünün hemen yanıbaşında yer alan sigortanın patladığını (yandığını) görüyorum. daha önce de koltuğun altındaki sgortaları 2 kez yakmıştı. sigortayı yeniliyorum sorun yok! hayret edersiniz!!! elektrikçiye götürdüm baktı şöyle bir 'şimdi ben bunun neresine bakayım ' dedi. çalışıyor motor dedi iyice arıza versin de öyle getir oldu son sözleri :) güler misin ağlar mısın? var mı bilgisi olan, başına gelen???
şimdiden teşekkürler

Motorun elektrik tesisatında ekstra bir değişiklik varmı?
Sık sık sigorta patlatması elektrik devresinde bir olumsuzluk olduğunun işaretçisi.

Nerdeyse 2 yıldır kullandığım motorumda henüz 1 defa bile sigorta patlamadı. (Tü tü tü maşallah :) :p ) (Elektrik tesisatında herhangi bir ekleme çıkartma yok, herşeyi orijinali gibi)

Arkadaşlar dünden önceki gün motorumu 8000 bakımına götürdüm, rutin kontroller ve 8000
bakımı yapıldı, buji, hava filtresi değişti, yağ değişti. Motor canavar.

Lakin aynı günün akşamında motorumla yurduma dönerken, kuruyemişçimin önünde
durdum, kola aldım (çok mu ayrıntıya girdim ne :D ) çıktım, kontağımı çevirdim, farlarım
xenon olduğu için hemen yandı, vites göstergem 3'ü gösteriyor, bastım debriyaja verdim
marşı...ana!! motor marş basmıyor, hiçbir değişiklik yok.kontağı kapatıp açtım, yine
yok.vitesi boşa aldım. trank çalıştı. motor stop ettim, 3'e aldım vitesi yine, debriyaj marş,
trank. yine aldı. 2'de, 1'de,4'te, 5'te hepsinde çalıştı. dedim bişi yoktur herhalde. bu sabah
yine vites 2'de debriyaj marş...yine tık yok. ara sıra böyle yapıyor, boşta çalıştırdığımda
hiçbir problem yok, ama viteste ise motor debriyaja basıp marş verince bazen alıyor,
bazen almıyor. Neden acep?

Erdi metanechonunda söylemiş olduğu gibi debriyaj müşürü'nde sıkıntı var.
Toz, toprak vs gibi herhangi bir sebepten müşür görevini yerine getiremiyor.

Çözüm: Debriyaj manetini tutan vidayı çıkart ve maneti sök. Minik 0,9 kalem ucundan biraz daha kalın bir switch/müşür göreceksin.

Müşürün olduğu kısmı bir bezle güzelce temizleyip WD40 ile yağla. Maneti tekrar yerine taktığın zaman büyük ihtimalle sorunun çözülecektir.


honda pazarbaşının yaptığı uyanıklık :

cbf 150'yi 4000 bakımına honda pazarbaşına götürdüm.
usta motoru alır almaz sübap ayarı yapılması lazım dedi.
tamam yapalım dedim.ektra olduğunu söyledi ve 4000bakım ücreti+60 lira istedi.
onu sonra yaptırım o zaman dedim.
4000 bakımı için 45 lira verdim.

45 liraya 4000 bakımında zaten içinde mecbur yapılması gereken kitapçığında da yazan sübap ayarını ektra ücret alabilmek için yapmadılar.(daha sonra diğer servislere sordum 45 liraya 4000 bakımının 1 saatlik süresi içinde subap ayarını hiç söylemeden zaten yapıyorlarmış)

ve pazarbaşına geri döndüm durumu anlattım.zaten bakımda yapılması gerekiyormuş yapmadınız dedim.
evet yapılması gerekirdi yaptırmamışsınız dediler.
ektra ücret istediniz dedim.işçilik ücreti istedik dediler.
motor bakımda yarım saat durdu 1 saatlik işçilik ücreti aldılar.
15 dakikalık (diğer servislere sordum) sübap ayarını o 1 saatlik sürede yapamazlarmış gibi (diğer servisler nasıl yapıyorsa) 2 saat sürer bu da 60 lira tutar dediler.
ve şimdi yaparlarsa 2 saatlik işçilik ücretini alacaklarını söylediler.

sonuçta 45 lira bakım ücreti vermişim ve şimdi sübap ayarı için motoru 4 saat orda bırakmamı ve 60 lira ödememi talep ettiler.

hondaya şikayet edeceğemi söyledim edin dediler şikayetimi yapacağım ve gidip sübap ayarını paraylada yaptıracaksam başka serviste yaptıracağım.ve birdaha da pazarbaşıyla işim olmaz.

!!! dikkat edin kendini uyanık sanan bu servise karşı !!!

Dostum geçmiş olsun. Ne yazıkki bu tip servisler yüzünden artık kendi motorumun tüm bakımlarını kendim yapıyorum.

İmkanın varsa ve elinden biraz mekanik işler geliyorsa bence sende kendi motorunun bakımlarını yapabilirsin. Çok zor bir iş değil.

Yada İstanbul'da D&B motorun servisini buradaki arkadaşlar çok methediyor.
İmkanın varsa oraya da gidebilirsin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:19 ----------

kaliteli bir oringli zincirde nerden baksan 100-150 arasi galiba bir süre daha bu şekilde idare edeceğim verdiğin bilgi için saol.:cat:

Oringli zincir kullanıyorum henüz motorum 6 bin km.de iken değiştirmiştim şu anda 21 bin km.ye geldim ve hala memnunum bir sıkıntım yok.

Dong Bo markasının oringli zincirlerini isterseniz temin edebilirim. Bu topikteki bir çok arkadaşa gönderdim kargoyla.

Yalnız önceki fiyat 45 lira olması karşın, en son zincir almaya gittiğimde firma yetkilisi arkadaştan zam geldiği haberini öğrendim.
Yeni fiyatı 60 TL olmuş.

Kore'li zincir firması DBC'nin web sitesi şu : http://www.dongbochain.com/eng/02_technology/02_tech.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------

arkadaslar cbf 150 ne zaman degisiklige gidecek acaba bilgisi olan var mi? ilk ciktigindan beri ayni kasa ayni motor diye biliyorum. burada yani avusturya'da cbf 150 yok cbf 125 var ve orginal japon. tipi de yeni ybr'nin neredeyse aynisi gibi.

Doğru biliyorsunuz 2006-2010 modeller arasında bir vida farkı dahi yok. Tamamen aynı kasa ve motor olarak üretimi devam ediyor. Çin'de bu sene biraz makyaj geçirmiş kasa (Bkz : "Honda CBF150 Yenilendi" ) fakat bu değişiklikler bence Türkiye'ye en az 2-3 yıl sonra gelecektir. Honda'nın diğer modellerinde izlediği politikadan bu sonucu çıkarmak zor olmasa gerek.

Avrupada bildiğim kadarıyla motosiklet ehliyetini ilk alan kişiler 125 CC'ye kadar motosiklet kullanabiliyorlar.

Bu yüzden Avrupa'nın hiçbir ülkesinde cbf150 satışı yok. Cbf125 keşke burada da olsa, yeni modelleri bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu. Fakat Honda Türkiye'nin bir ayıbı olarak biz o motora uzun bir süre binemeyiz.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
honda pazarbaşının yaptığı uyanıklık :

cbf 150'yi 4000 bakımına honda pazarbaşına götürdüm.
usta motoru alır almaz sübap ayarı yapılması lazım dedi.
tamam yapalım dedim.ektra olduğunu söyledi ve 4000bakım ücreti+60 lira istedi.
onu sonra yaptırım o zaman dedim.
4000 bakımı için 45 lira verdim.

45 liraya 4000 bakımında zaten içinde mecbur yapılması gereken kitapçığında da yazan sübap ayarını ektra ücret alabilmek için yapmadılar.(daha sonra diğer servislere sordum 45 liraya 4000 bakımının 1 saatlik süresi içinde subap ayarını hiç söylemeden zaten yapıyorlarmış)

ve pazarbaşına geri döndüm durumu anlattım.zaten bakımda yapılması gerekiyormuş yapmadınız dedim.
evet yapılması gerekirdi yaptırmamışsınız dediler.
ektra ücret istediniz dedim.işçilik ücreti istedik dediler.
motor bakımda yarım saat durdu 1 saatlik işçilik ücreti aldılar.
15 dakikalık (diğer servislere sordum) sübap ayarını o 1 saatlik sürede yapamazlarmış gibi (diğer servisler nasıl yapıyorsa) 2 saat sürer bu da 60 lira tutar dediler.
ve şimdi yaparlarsa 2 saatlik işçilik ücretini alacaklarını söylediler.

sonuçta 45 lira bakım ücreti vermişim ve şimdi sübap ayarı için motoru 4 saat orda bırakmamı ve 60 lira ödememi talep ettiler.

hondaya şikayet edeceğemi söyledim edin dediler şikayetimi yapacağım ve gidip sübap ayarını paraylada yaptıracaksam başka serviste yaptıracağım.ve birdaha da pazarbaşıyla işim olmaz.

!!! dikkat edin kendini uyanık sanan bu servise karşı !!!

dostum kesinlikle ümraniyedeki d&b motoru tavsiye ederim.

gerek sahibi gökhan bey(bizzat serviste usta olarak çalışıyor) olsun,gerek servis şefi kasım bey olsun motorun her kısmı ile ilgileniliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst