- Katılım
- 3 Tem 2009
- Mesajlar
- 2,496
- Konu Yazar
- #1
Yok mu bu motoru alıp ta kullanan
bende 2006 modeli var memnunnum motorumdan çekim ve son hızda ybr den çok çok iyi ama kalite bakımından geride yakıtı çok az masraf çıkarmayan bir motor yedek parça sorunu yaşamazsın ama biraz pahalı
ben 2009 kasımda aldım. şu an 4000 kmde. maksimum hız düz yolda 100-110 km. Yol hafif meyilli olsa 120ye kadar rahatlıkla çıkıyor. yakıt tüketimi km başına yaklaşık 10 kuruş.performans olarak bir sıkıntısını yaşamadım.hiç yolda kalmadım.
ama kullanılan malzame kaliteli değil.bir kaç örnek vereyim:
1-kontak anahtarını tutan parça 2 vidayla tutturulmuş.sıkıştırması neredeyse imkansız.yeterli düzeyde sıkışmıyo.o yüzden hep gevşedi vidalar kayboldu. yani şu an direksiyonu kitleyemiyorum(bu sorun motoru çoğu kez engebeli arazide kullandığımdan olabilir)
2-zincir çok çabuk gevşiyo.
3-hava filtresinden gelen havayı karbüratöre veren plastik borunun karbüratöre girişi paramparça olmuş.
4-iki kişi binince daha doğrusu 150 kilodan vazla yükte arka dişli biraz boşluk yapıyor.içindeki plastik parçanın değişmesi gerekiyor.
Elhasıl: sürekli bakım isteyen bir motor.
5-
zaten taş çatlasa 150 kilo tasıyr tabiki normal yazmıs adamlar azami ağırlık diye ayrıca o direksiyon kilidi konusunda haklısın nerdeyse butarz motorların hepsinde düsüyor zincirin kalitelileri var pahalı değil alabilirsin ayrıca zincirin özel bakım yağları var ve yağlaman önemli eger zorlarsan uzaması normal adamın 2005 mondial ft aldı ve hç bir parcasını değiştirmdi yan komsumuz üzerine örter güneste bırakmaz gereken hızda gider motoru zorlamaz zincirine suyuna yani anlıyacağın adam bakıyor sonuc çizik yok sende bakarsan sende de olmaz diye düşünüyorum
Arkadaşlar ben bu motoru 4 ay önce aldım ve şuan 5000 kmde.Sürekli uzun yol yaptım Bolu,Ankara,Eskişehir günlük en azından 50 km binerim (EN AZ) ben tüm işlerimi bununla yaparım oldukca rahat konforlu bi motor verilen paranın hakkını veriyor.ÖZELLİKLE TİTREŞİM 0.Ve benim yaşadığım yer kasaba yolları dandik hep bozuk o halde tık yok.Burda bizim arkadaşlarda 3 tane daha var bu motordan.2si 2000 küsür kmde krank milini kırdı ama yobaz gibi kullandılar motoru vurdurdu,yığdırdı vs. basit bi dilde motoru yapamıcakları iş yaptırdılar yük sardılar felan benimki 5000 de Allah'a şükür daha tık demiyor 125 cc motosikletin verebileceği konforun,hızın,yol tutuşunu fazlasıyla veriyor.amortisörler özellikle ön ybr gibi yola kendini ayarlar çok hassas amortisörleri var.Ben temiz bakarım motoruma zincir yağı,motor yağı vs çok dikkat ederim benim bu 2.motorum daha önce motoran etna vardı deli gibi titriyordu.Bunda öyle bişey yok.Arkadaşımda ybr var bazen onunla geziyorum benim motordan hiç bi farkı yok konfor bakımı olsun sesi olsun çok benzer ikisi.Uzun lafın kısası herkese öneriyorum bunu Ramzey %100 türk malıdır inanmayan sitesine girip baksın.Ben bu motoru çok araştırdım alırken bi daha kazık yememek için.Diğer markalar gibi yurt dışından getirip toplamıyor bu şirket şasesine kadar kendi üretiyor sitesine girip bakın.Bu motor hakkında daha çok bilgi isteyen [email protected] ulaşabilir.
ben 2009 kasımda aldım. şu an 4000 kmde. maksimum hız düz yolda 100-110 km. Yol hafif meyilli olsa 120ye kadar rahatlıkla çıkıyor. yakıt tüketimi km başına yaklaşık 10 kuruş.performans olarak bir sıkıntısını yaşamadım.hiç yolda kalmadım.
ama kullanılan malzame kaliteli değil.bir kaç örnek vereyim:
1-kontak anahtarını tutan parça 2 vidayla tutturulmuş.sıkıştırması neredeyse imkansız.yeterli düzeyde sıkışmıyo.o yüzden hep gevşedi vidalar kayboldu. yani şu an direksiyonu kitleyemiyorum(bu sorun motoru çoğu kez engebeli arazide kullandığımdan olabilir)
2-zincir çok çabuk gevşiyo.
3-hava filtresinden gelen havayı karbüratöre veren plastik borunun karbüratöre girişi paramparça olmuş.
4-iki kişi binince daha doğrusu 150 kilodan vazla yükte arka dişli biraz boşluk yapıyor.içindeki plastik parçanın değişmesi gerekiyor.
Elhasıl: sürekli bakım isteyen bir motor.
5-
-----------------------------
sen bu motoru kullanmayı bilmiyorsun o zaman ben bu motorla düz yolda 130 km gördüm tek sorunu motor seri değil kalkışı hantal ama son hız gayet tatmin edici önceden yedek parca sıkıntısı vardı artık onuda aştılar va fiyatlarıda düşürmüşler bence hem tip olarak hem performans olarak hemde fiyat olarak alınacak bi motor ...
katılıyorum. ben de daha bu gün 110 km yaylaya gidiş geliş yaptım. 30 km si çakıl, kum,taş,çukur,tümsek ne ararsan var öyle geçti. ama motor tık bile demedi.hiç şişmedi.biraz boğulur gibi oldu ama o da yükseklikten. şu an 4600 km de. bunun bir çoğu arazide,toprak yollarda geçti. çok hor kullanmama rağmen ufak tefek sorunlar dışında pek bir sorunu olmadı.ama bakımını yaptırıyorum. rodajı istenilen standartlara yakın olarak tamamlamıştım.performansı da çok iyi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:44 ----------
bunlar da motorumla yapmış olduğum geziler.
http://www.motosiklet.net/forum/etk...rabzon-salpazari-yaylalari-gezi-fotolari.html
http://www.motosiklet.net/forum/etk...1-yukari-kavrun-yaylasi-gezimden-fotolar.html
http://www.motosiklet.net/forum/etk...senden-sarp-sinir-kapisina-gezi-fotolari.html
merhaba arkadaşlar bendede var bundan birtane 2006 da aldım şuan 12500km deyim 11 000 km kadar bir sorn çıkarmadı bu yaazın başında çanakkaleye gitmek için bakım yaptırmak üzere tamirciye bıraktım, bırakmaz olaydım sübap ayarı yapıp topladıktan sonra motoru toplarken saplamayı kırdı adam sonrada bana malzemesi çok zayıfmış dedi tabi tekrar saplama yaptırdık falan oldu tamirden alıp direk yola vurdum, bir günde 345 km yaptım sorun yok. ama sorunsuz bir motor diyebilirim
siz bayağı bi km yapmışsınız.bu zamana kadar bir sorun çıkmaması çok iyi. bizim önyargılarımız bu motora bakış açımızı çok değiştiriyo.çok şeyler söyleniyor bunlarla ilgili. ama yaşananlar da ortada. :cat:
Arkdaşlar yazdıklarınızı okudumda çok güzel süper bir motor zanneder insanlar...
Titreşim yok diyen olmuş nasıl yok !! 90 ı geçince aynalar dönmeye başlıyor.
Uzun yoldan sonra motor düşük devirde boğuluyor demişsin, haklısın .. Ama uzun yol dediğin 10 km bile değil ki trafik ışığı falan denk gelipte durduğunda hemen hissediyorsun kalkışta...
Evet zinciri çabuk bollaşıyor ve zincir dişli takozunu bozuyor...,
Artçı alındığında kesinlikle denge kaybı oluyor motorun kapasitesi zayıf... Hatta ara ara sürtünmeler oluyor iyi dinleyin motoru...
Ayrıca bu motosikletin yağ tapası çıktı E-5 te seyir halindeyken.. yaklaşık 80 km gibi bir hızla gidiyordum.
İlk önce boğulmalar oldu bir iki kısa kısa ama ben bu klasik boğulmalar oluyor zannederek üstünde durmadım söylenirken yağın boşalması ve motorun yağsız kalması ile motor kilitlendi ve kaza yaptım. Motorda pert oldu bende halen izlerini taşıyorum 24.05 te oldu kaza.
Bu boğulma olayı için çok uğraştık serviste karbüratörümü söküp takmadık hava filtresi ilemi uğraşmadık neler neler ama neden olduğu anlaşılamadı. Sonunda da beni yanılttı ve kaza yaptım ...
Böyle bir boğulma sorunu olmasa kesin kenara çekerdim ve kontrol ederek kazadan kurtulabilirdim.
Çok dikkat edin bu motosiklete arkadaşlar... Benden söylemesi..
Motosikletsiz kaldığım yetmiyormuş gibi ailemden motosiklete binmemem konusunda yediğim baskıda cabası , korkuyorlar tabi...