Diğer Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
10
Karbüratör Manifoltu Arızası:
Karbüratör ile silindir arasında ki bağlantıyı sağlayan plastik boru - manifolt- titreşim sonucunda üzerinde mikro çatlamalar oluşuyor ve zamanla açılıyor. 9000km'de bir tanesi iyice açılıp benzin hava karışımını dışarıya sızdırıyor ve silindire yeterli yakıtı aktaramıyor. Sonuç olarak daha sonra silindirin teki çalışmıyor. Motorun sesi değişiyor ve düzensiz çalışıyor. Ertesi sabah motor soğuk, kalıyor olduğu yerde. Marşa ne kadar bassanız nafile. Almıyor! Servis aranıp parça isteniyor. Manifoltun çifti 36 küsür YTL. Yapacak birşey yok. Geçmiş oldu.
Jinluncular yakında motosiklet sanayiisi alanında atılımlar yapacak ve motorlarının teknik aksamlarını böyle problemlerle deşifre ettikten sonra kendi tasarımlarını oluşturacaklar. Orange Country Chooper'a rakip atölyeler kuracağız daha sonra. Çok yakın. Yaşamadığımız problem kalmadı neredeyse. Rider olabilseydik biraz da.. Hisseden kıssa.
Umarım başınıza gelmez ancak muhtemel. Karbüratör manifoltlarına iyi bakın. O küçük çatlaklar titreşim sonucunda sızdırıyor ve yakıt tasarrufunuda etkiliyor. Birer tane edinin derim.
Yolunuz açık olsun.

Merhabalar

Oldukca eski bir konu buldum bu yuzden yenisini acmayım dedim.
Bu manifolt arızasını bende 2-3 defa yasadım. Hatta bir defasında basıma cok buyuk is actı. Canakkale gezisinden donuste motoru Tekirdag da bırakmak zorunda kaldık. Yenisi takılalı 1 sene kadar oldu ama uzerinde catlaklar olusmaya basladı yeniden. isin kotu tarafı bu parcayı bulmakta zorlastı artık.
Teknik cizimlerinden metal olarak urettirilebilir mi acaba..? ya da baska cozum onerisi olan varsa paylassın lutfen. bir de bu arızanın yasanma sıklıgını merak ediyorum.. yasayanlar paylasırsa sevinirim.

saygılar
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
bahsettiğiniz parça tam olarak hangisi anlayamadım,acaba resim ekleme şansınız var mı
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Katılım
27 May 2010
Mesajlar
41
İkinci el bi takasla jl250 alma durumumuz vardı ama bir türlü mesele hallolmadı hala askıda, önümüzdeki hafta alırım belki de artık kısmet.

Neyse jinlun mevzuuna girdik diye motorlara bakayım dedim Jinlunun sitesine girdim ve bayiilerine baktım Kocaeli'ndeki bayiilerden birisini aradım Jinlun 250-5 sıfır var mı dedim almak istiyorum adam telefonda bana isyan etti, dedi ki adamlar fabrikayı kapattılar gittiler bilmem ne bu işin arkası yok.

Kısacası çok güzel bir motor ve ben bunu alabilmek için ne kadar uğraşıyorum ama bu uğraş sürecinde hep olumsuz şeylerle karşılaşıyorum.

İyi bir motorumuz olması için illa çok paramız mı olması gerekiyor yani!
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
10
Arkadaslar merhaba

Ufak bir kaza gecirdim, motosikletin on camurlugu kırıldı. Temin edebilecegim bir yer biliyormusunuz..? Siyah 250

selamlar
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
8
merhabalar

herkese merhabalar. cuma günü bir arkadaşımdan 6 yıllık jinlun jl250 sini aldim ve bugün sitede aranıza katıldım. gerçekten faydalı bir forum , mesela rölanti ayar düğmesini buradan okuyarak keşfettim. yalniz vaktim elverdiğince okuyabildiğim 10-15 sayfalık kısımda kullanıcılarin vitesi boşa almak konusunda ve motor soğukken marşı alması konusunda sıkıntı yaşadıklarını , ancak bunların nasıl aşılabileceği ile ilgili tatmin edici cevaplar olmadığını gördüm. benim okuyamadığım kısımda cevaplar varsa ve tekrar olacaksa şimdiden özür diliyorum. öncelikle sorum, şanzımanın yağlanması için ayrı bir hazne ya da giriş var mı? şimdiye dek sadece sağ taraftaki yağ kapağına rastladım. ayrıca motorun yağını tamamladım ve vites pedalının (başka bir ismi varsa cehaletimi mazur görün lütfen) eklem yerlerini vs yağladım, fakat boşa alma problemi ile ilgili olumlu bir gelişme kaydedemedim. gerçekten 1 e aldıktan sonra boşa geçirmekte çok zorlaniyorum ve vakit kaybediyorum. bununla ilgili pratik bir fikri olan varsa ve benimle paylaşırsa çok sevinirim. bunun dışında yaz gelmiş olmasına rağmen jikle çekiliyken bile motorun çalışmakta zorlanması, 10 dakika beni uğraştırması, akümü bu kadar yemesi, motoru mu boğdum diye beni strese sokması sıkıntı verici. bir de egzostun üzerinde kaynağa ihtiyacı olan bir kısım var bir de zinciri değiştirmek istiyorum ses yapiyor, bunlar bana tahmini ne kadara mal olur ve kartal soğanlıkta oturuyorum bu civarda bunlari halledebilecek ve beni (tabiri mazur görünüz) kazıklamayacak bir usta biliyorsanız bana özel mesaj atarsanız çok sevinirim. cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, hepinize kazasiz ve keyifli sürüşler diliyorum. ayrıca motoru cuma günü aldım cumartesiden beri durmadan yağmur yağıyor bu nasıl bir haziran ayıdır ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:54 ----------

Ufak bir kaza gecirdim

çok geçmiş olsun. sağlığında birşey yok umarım ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------

aklıma gelen bir konu daha, yan sehpa açık da olsa kapalı da olsa birinci viteste motor çalışmıyor. sanırım müşürü ile ilgili bir problem var . bu bağlantının tam yerini bana fotoğrafla gösterebilecek ya da detaylı tarif edebilecek kimse var mı acaba ? önceki mesajımda bahsettiğim üzere motoru boşa almakta çok zorlanıyorum. bu sehpa konusu da problem olunca, motoru durdurduktan sonra tekrar çalıştırmak büyük sıkıntı oluyor bana.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
10
herkese merhabalar. cuma günü bir arkadaşımdan 6 yıllık jinlun jl250 sini aldim ve bugün sitede aranıza katıldım. gerçekten faydalı bir forum , mesela rölanti ayar düğmesini buradan okuyarak keşfettim. yalniz vaktim elverdiğince okuyabildiğim 10-15 sayfalık kısımda kullanıcılarin vitesi boşa almak konusunda ve motor soğukken marşı alması konusunda sıkıntı yaşadıklarını , ancak bunların nasıl aşılabileceği ile ilgili tatmin edici cevaplar olmadığını gördüm. benim okuyamadığım kısımda cevaplar varsa ve tekrar olacaksa şimdiden özür diliyorum. öncelikle sorum, şanzımanın yağlanması için ayrı bir hazne ya da giriş var mı? şimdiye dek sadece sağ taraftaki yağ kapağına rastladım. ayrıca motorun yağını tamamladım ve vites pedalının (başka bir ismi varsa cehaletimi mazur görün lütfen) eklem yerlerini vs yağladım, fakat boşa alma problemi ile ilgili olumlu bir gelişme kaydedemedim. gerçekten 1 e aldıktan sonra boşa geçirmekte çok zorlaniyorum ve vakit kaybediyorum. bununla ilgili pratik bir fikri olan varsa ve benimle paylaşırsa çok sevinirim. bunun dışında yaz gelmiş olmasına rağmen jikle çekiliyken bile motorun çalışmakta zorlanması, 10 dakika beni uğraştırması, akümü bu kadar yemesi, motoru mu boğdum diye beni strese sokması sıkıntı verici. bir de egzostun üzerinde kaynağa ihtiyacı olan bir kısım var bir de zinciri değiştirmek istiyorum ses yapiyor, bunlar bana tahmini ne kadara mal olur ve kartal soğanlıkta oturuyorum bu civarda bunlari halledebilecek ve beni (tabiri mazur görünüz) kazıklamayacak bir usta biliyorsanız bana özel mesaj atarsanız çok sevinirim. cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, hepinize kazasiz ve keyifli sürüşler diliyorum. ayrıca motoru cuma günü aldım cumartesiden beri durmadan yağmur yağıyor bu nasıl bir haziran ayıdır ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:54 ----------



çok geçmiş olsun. sağlığında birşey yok umarım ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------

aklıma gelen bir konu daha, yan sehpa açık da olsa kapalı da olsa birinci viteste motor çalışmıyor. sanırım müşürü ile ilgili bir problem var . bu bağlantının tam yerini bana fotoğrafla gösterebilecek ya da detaylı tarif edebilecek kimse var mı acaba ? önceki mesajımda bahsettiğim üzere motoru boşa almakta çok zorlanıyorum. bu sehpa konusu da problem olunca, motoru durdurduktan sonra tekrar çalıştırmak büyük sıkıntı oluyor bana.


Merhaba,

Sag tarafımda hafif morarmalar var, acıyor biraz fakat onemli birsey yok.
Bu arada Motor sehpa acıkken, viteste oldugunda calısmaz.
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
8
ciddi birseyin olmamasına sevindim. sehpa kapalıyken de viteste çalışmıyor motor. sehpaya gelen kabloyu buldum ama o kabloyu oraya monte eden vida ya da kapak ya da her neyse onun nereden acildigini bulamadim. garaj karanlıktı ve o kısım çamurluydu çok. motoru da yatırmak istemedim yan yatmis durumda beklemesinin zararı olup olmadığını bilmedigimden. boşa almak konusunda bulabildiğim en faydalı çözümü burada paylaşmak isterim, umarım benim motorumla sınırlı degildir de bu dertten muzdarip arkadaşlara da bir faydam dokunabilir. motoru birinci vitese aliyorum sonra debriyajı bırakıyorum. motoru ileri-geri hareket ettirdiginizde(çok kuvvet uygulamadan, motor direnmeye başladığında durun), dişlilerin kilitlenip motoru durdurdugu noktaların arasında bir boşluk olduğunu, motorun 15 cm kadar bir mesafeyi o boşlukta gidip gelebildigini goreceksiniz. o boşluğa denk geldiği yerde, yani ortada bir yerde motoru debriyaj ve frenle sabitledigimde boşa rahatça geçtiğini farkettim.
 
Katılım
25 Tem 2009
Mesajlar
23
çin işi derlerya işde o iş geldi bu gün başıma birkaç gündür kontak kısmının oynadığını farkettim ama tabiği ciddiye bile almadım :)
ama bu gün amladımki her hafta tepeden tırnağa vidalarını kontrol etmek gerekiyor :pale:
netice olarak kontak kısmının civataları düşmüş . enteresan olansa elimde envari çeşit civata var ama hiçbiri uymuyor gidip standar dışı civata kullanılmış metrik 9 :)
bu çinlileri varyaa....
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
505
slm arkadaşlar, jinlun veya zealsun cruiser farı arıyorum.. yardımcı olabilcek arkadaş var mı? fiyatları hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
 
Katılım
27 May 2010
Mesajlar
41
Daha önce bir takas meselemiz vardı fakat kısmet olmadı, scooterımı sattım ve bugün bir Jinlun 250-5 ile anlaştım kısmet olursa yarın alım-satım işlerini hallediyoruz ve Jinluncular kervanına dahil oluyorum.

Yalnız daha evvel Kanuni Tiger kullanmış birisi olarak ayak ucu ve ayak topuklu artan-azalan vites sisteminden bir şey anlayamadım dolayısıyla kullanamadım. Aslında böylesi daha rahat gibi sanırım zamanla alışacağım.

Yarın motoru getirmek kısmet olursa ilk heyecanımı ve ilk izlenimimi sizlerle paylaşacağım. Üç ay kadar binmiş olduğum scooterımı ise avatarımdan kaldırmayacağım böyle davranarak hakkını teslim ettiğime ve anısını yaşattığıma inanıyorum. (Birilerine belki komik gelebilir)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
selam arkadşlar,benim 150-5 in sanırım marş rublesi arızalandı.marşa bastıgımda marş motoru dönüyor ama motora hareket vermiyor, bu parçayı nerden nekadara bulabilirim?alternatif bir tamir yöntemi varmıdır acaba?aramızda yaşayıp çözen var mı?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
arkaraşlar nerde bu jinluncular=) cevap gelmedi =) bir soru daha belki sesimi duyan olur =) ben zincir alıcam bide ön arka dişli.hangi zinciri alıcam? internetten alıcam ne söylemeliyim?
 
Katılım
27 May 2010
Mesajlar
41
Jinlun almış olsam kesin yardımcı olurdum ama YUKI 250-4 aldım. Bugün motorcuya gideceğim büyük ihtimal onlara sorar akşam buraya yazarım ben.
 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
1
Arkadasım Jinlun aldı daha 4binde ama deposu filan hep gevşedi ne komik alet tam bir çinli :D Çinlilerin sıfırını alıcağınıza Japonların hurdasını alın valla daha iyi. hiç olmadı onlar garanti 20000km yapar 20000kmde jinlun görmedim daha
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1
beyler :) bursadan sezgin beyin namını duyarak istanbula gidip motorumu toplattım.Öyle bir ilgilendi ki bu ustama vefa borcumu nasıl öderim dedim ..ve ona sitesini hediye etmem gerek dedim.Şu an www.mototekmotor.com sitesinden iletişim kurabileceksiniz.( kurulum aşamasında).Kendisine teşekkürü bir borç biliyorum :)
 
Katılım
27 Ocak 2010
Mesajlar
3
arka çatal

bu titreşimin başa bela olacağı belliydi. arkadaşlar geçen gün jinlun 250ile 80km hızla giderken arka tekerleği tutan çatal yerinden çıktı. şükürler olsunki düşmeden kurtardım. bu somunun sıkılı oldugu yerde kapak olduğundan sorunu farketmemiştim. bu somunu kontrol etmenizde fayda var. hatta bütün somunları:)
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
414
Arkadasım Jinlun aldı daha 4binde ama deposu filan hep gevşedi ne komik alet tam bir çinli :D Çinlilerin sıfırını alıcağınıza Japonların hurdasını alın valla daha iyi. hiç olmadı onlar garanti 20000km yapar 20000kmde jinlun görmedim daha

suan 26.xxx km deyeim ve motorumda hiçbir sorun yok çok kaliteli motor iddam yok ama sen çin malını zorlar sonuclar kötü olur ama sakince kullanırsan seni götürür
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst