Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
129
Rodaj döneminde , Motor yağını ben ilk 2000 de 3 kere değiştirdim. Neden ? Rodajda Motorsiklet blok ve parçalarında sürtünmeden oluşacak artıklar ileride problem oluşturacak çizikler oluşturabilir. Daha uzun motor ömrü için gerek şart nedenimdir. Bakımlar 2000 km de bir olur . Ben yağını her 1000 km de değiştiririm. Motor yağlama ve soğutmada yağı kullanıyor. Yağ özelliği kullanıma bağlı olarak çabuk bozulabilir. Kullanım kılavuzuda aslen 1000 Km de bir değiştirilmesini tavsiye eder.
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
129
150 HS performans eksoz

150 hs performas eksozu 61 tl ye düşmüş Mondialin sitesinde http://www.ugurmondialyp.com/

İki cinsi var , denenebilir. Fakat teknik özellik ve katkıları yazılmamış.:silent:

120.jpg


121.jpg
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
İki cinsi var , denenebilir. Fakat teknik özellik ve katkıları yazılmamış.:silent:

120.jpg


121.jpg

Selam bu egsoz lar güzel görünebilir,motorunuzada yakışır gerçekten ama performans eksoz ları fazla yaktırır biraz :) Ancak rahatlar motor daha iyi kaçar,,(Ya bu arada yokmu benim motorla takas yapıcak bir talip yaa :) 150HS ye binmek istiyorum artık cup motor tarzım değil:pr:
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
43
Rodaj döneminde , Motor yağını ben ilk 2000 de 3 kere değiştirdim. Neden ? Rodajda Motorsiklet blok ve parçalarında sürtünmeden oluşacak artıklar ileride problem oluşturacak çizikler oluşturabilir. Daha uzun motor ömrü için gerek şart nedenimdir. Bakımlar 2000 km de bir olur . Ben yağını her 1000 km de değiştiririm. Motor yağlama ve soğutmada yağı kullanıyor. Yağ özelliği kullanıma bağlı olarak çabuk bozulabilir. Kullanım kılavuzuda aslen 1000 Km de bir değiştirilmesini tavsiye eder.

kesinlikle katılıyorum üstad benimde niyetim 500 de değiştirmek. 1000 de bir daha değiştirmek.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
zaman geldi çattı ve dün motorun kayısı - debriyay balatasını - arka ve ön varyatörünü birde arka fren balatalarını yaptırdım MAŞALLAH ALLAHA şükür çok şahane oldu motor ve bunların hepsi 165 liraya oldu
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
evet gerçekten çok dikkat ediyorum. sabırla özveriyle :) rodaj nasıl bitecek bilmiyorum 30km hızı geçmeden:pr: ilk 150-> 30Km 150-300-> 40Km 300-500->50Km hız sınırı. bitmiyor yollar böyle
dostum 30 ile gitme, ilk 500 km 50km, sonra 500-800km arası 60, 800-1000km arası 70 i geçmeden kullan. ilk 250km uzun süre dik yokuş çıkma.
arada bi uygun olduğunda 20-30 saniye gaz kes motor dinlensin.
ben bu şekilde motorunu açmıştım 150hs'min benzerlerine göre çok az benzin yakıyordu.
30km çok yavaş, yarım gazla 70 yapıyor bu motor, sen 5000 deviri geçirme yeter.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
motoru kademe kademe hızlandırt yani alışsın ağır ağır çok yavaşta gitme yavaş gitmeninde motora zararı vardır bunu unutma devirli kullanmak bunun için çok önemlidir
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
motoru kademe kademe hızlandırt yani alışsın ağır ağır çok yavaşta gitme yavaş gitmeninde motora zararı vardır bunu unutma devirli kullanmak bunun için çok önemlidir

Aynen katılıyorum,hava ve yağın soğutmayı daha iyi yapabilmesi için devirli kullanım şart banarlının dediği gibi,,Birde zaten tek silindir makine fazla yüklenmek sekman ve pistona malolabilir
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
43
yazdıklarınızı dikkate alacağım arkadaşlar. kitabi bilgilerle hareket ediyordum ama tecrübe benim için daha önemli. canımı sıkan tek şey var şuanda o da sanki gazı pompalarcasına ani gaz yiyip kaçıyor. ama bunu sadece düşük hızlarda yapıyor yani 30 dan sonra böyle birşey yok. canavar gibi gidiyor o vakit. hadi hayırlısı :)
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
yoo motorunun çeki aksamları iyiyse bakımlarıda yapılıysa bişi olmaz zorlarmı tabi ki zorlar hangi motorla son hızınla gitsen zorlanır ister istemez
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
7000 devirse sürekli gidilmez bu devirde aşırı zorlar.

gidilir, hiç bişey olmaz. sürekli 8000 devir gitsen biraz zorlar ama düz yolda
o kadar yüksek devire çıkamayacağın için çok sorun olmaz 8000 devir bile.
Ayrıca pahalı markaların bu motor hacminde scooterları da aynı hızlarda o kadar devir yapıyor.
8000 devirde de benim sattığım 150hs 120km hız gösteriyordu.
Normalde düz yollarda sürekli tam gaz giderseniz motora zarar verebilirsiniz,
arada bi yarım gaz yapın 30-40 saniye yada yüzde 80 gaz verin sürekli.
İnişli çıkışlı yollarda istediğiniz kadar gazlayabilirsiniz nasıl olsa gazı kısmak zorunda
kaldığınız yerler olacak. motorunu seven bozacak kadar zorlamaz bence ya.
bide honda activalar gibi güçsüz olmadığı için sürekli tam gaz gitme isteği de yaratmıyor,
yarım gazla 70km hız yapan bi motor mondial 150hs.
 
Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
16
benim bu haftaya çıkacakta ehliyet günlük 20 km gitcem akşam 20 km gelcem haftanın 4 günü sadece onun için. bu motor işimi görür demi? yoksa başka tavsiyeniz var mı gideceğim yola göre?
 
Katılım
9 Mar 2010
Mesajlar
3
150hs arka fren sorunu

Arkadaşlar merhaba
150HS nın orjinal arka fren balatası sorunluydu.
Bunu için servisten balata değişimi istedim.
Fakat yeni balata da işe yaramadı.
İlgili mondial servisinden şikayetlerime cevap bulamadığım için tavsiye üzerine Kanuni servisi sahibi bir ustamıza gittim.
Orjinal balatanın zayıf olduğu şikayetini bildiklerini ve Hondanın orjinal balatası uyguladıkları takdirde sorunun ortadan kalkacağını belirtti.
Hemen 150HS yi ustaya teslim ettim. 150HS teslim alıp deneme yaptıktan sonra ustaya ''Senden ALLAH razı olsun dedim'' .
Arakdaşlar aynı sorunu yaşayanlara özellikle bu uygulamayı tavsiye ederim.

Ve üzülerek şunu söylemek isterim ki Mondialin servisi kendi ürününü şikayetlerini onaramazken ilgisi olmayan Kanuni servisin de bütün şikayetlerimiz giderildi.

Ve her Mondial kullanıcısının yaşanan sıkıntılardan dolayı mondiale yazacağı şikayetler biz tüketiciler için inanın çok yapıcı olacaktır
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
43
yakıt...

arkadaşlar 90 km yol yaptım yakıt göstergesi yarının altına indi bu normal midir? rodajdayım gerçi hala ama ne bileyim bana çok yaktı gibim geldi. ya da arabalarda olduğu gibi hızlıca düşüp son kademelerde daha yavaş mı düşecek yakıt ibresi :)

balata değişiminde alakuzgunun dediği mantıklı. hondanın ki uyuyorsa onunkiyle değiştirmek lazım. hondanın frenleri süper çünkü
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
arkadaşlar 90 km yol yaptım yakıt göstergesi yarının altına indi bu normal midir? rodajdayım gerçi hala ama ne bileyim bana çok yaktı gibim geldi. ya da arabalarda olduğu gibi hızlıca düşüp son kademelerde daha yavaş mı düşecek yakıt ibresi :)

balata değişiminde alakuzgunun dediği mantıklı. hondanın ki uyuyorsa onunkiyle değiştirmek lazım. hondanın frenleri süper çünkü

rodajda her motor fazla yakar :cat: ama senin motorun yinede fazla yakmamış bana göre rodaj bitince yakışını kontrol et
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst