Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Merhaba arkadaşlar.. Yeni aldığım motorumu (600 F, 2005 model) satıp satmamakta kararsızım.Hiç böyle performanslı müthiş bir motorum olmamıştı ama 1 saat sonunda ellerim ağrımaya başlıyor.Aslında kısa kullanımlarda inanılmaz bir makine ama uzun yola (yolculu ve yüklü) uygun bir araç değil gibi geliyor bana. Katır gibi bir Transalp'e alıştıktan sonra bana öyle geliyor olabilir. Aranızda 600F le uzun yol deneyimi olanlar var mı? Arkadaşlarımdan bu motorla Avrupa turu yapmış olanlar var ama yolcusuz gitmişler. Bir de sık mola vermekten bahsediyorlardı. Bu motora arkaya yolcu, ve çanta içine eşya vs. konunca uzun yolda nasıl olur? Bir de amortisörlerin çalışma mesafesi az, bu da beni düşündürüyor. Biraz bozuk yolda sorun olacak gibi..
Diğer danışacağım bir konu da; fiyatlama. Burda eminim çok farklı fikirler ortaya çıkacak.
Motor şu an 3800 km de. Lastikleri (Michelin Road 2CT) takalı daha 300 km oldu. Aldığımda aküyü, yağını, filtresini vs. yeniledim. Makinada en ufak bir sorun yok. Düşme, kaza vs hiç yok. Sağ grenajda çok ufak çizik var; sanırım duvara sürtme sonucu olmuş. Bir de deponun üstünde mercimek kadar boya atmış(Benzincide pompacının eşekliği:) )
Bu km.de bir CBR 600F ben duymadım. Sahibinden.com a falan ilan koymadım. Benim motor ne edebilir?. (motor mevsimi olduğunu düşünerek fiyat saptamak lazım herhalde)
Teşekkürler..


Gürsel abi senin de dediğin gibi, katır gibi Transalp'e alıştıktan sonra bu makina sana asla beklediğin uzun yol konforunu veremez. Olay biraz beklentiyle doğru orantılı. Ama eğer niyet performanslı bir makinayla ortalamanın üzerinde süratlerde otobanda 1-2 saatlik mesafeler almak ise, bunun için de 600F'den daha kullanışlı ve keyifli bir makine düşünemiyorum.
Çok uzun mesafeli ve yolculu yolculuklarda ise, eğer sadece yol kullanımı söz konusuysa, mola sayısını sık tutarak yolculuk etmek mümkün aslında. Malum benim sistem ile bu artçı için de çok daha konforlu hale geliyor. Arka amortisör ayarını da en yüksek (7) seviyeye getirip yumuşaklığı artırdığımız takdirde, ortalama süratlerde bir sport touring rahatlığının yaşanacağına eminim.
Ama engebeli yollar için amortisör çalışma mesafesinin az olduğu konusunda hemfikirim. Bu sanki yere yakın bir arabanın hız tümseğindeki durumunu çağrıştırıyor bana. Bunun dışında dediğim gibi, bence olmazsa olmaz değil; hatta bu sınıfdaki en rahat motosiklet de 600F'dir kuşkusuz.

Senin motorun ederi konusunda piyasayı şu an pek bilmediğim için bir yorum yapmak istemiyorum ama, km. düşük ve tertemiz, orjinal bir makina olduğu için illaki ortalamanın biraz üzerinde etmesi gerekir diye düşünüyorum.

Beyler bu arada bi 600f le görüşme aşamasındayım. anlaşırsak yarın alabilirim kısmet bakalım...bu arada alırsam motorda egzos yok o biraz sıkıntı olacak, ayıracak bütçemde yok artık çakma yoshi ya da çıkma bişeyler arayacağım sanırım...

Emir hadi hayırlısı İnşallah. :)

ii günler 600f tunkunuları geçengün bizim orda bir 600rr gördüm yanına kallaşınca baktımki ene 600f beyaz konika girdirmiş hemen men sordum ne iş diye cinden getirtmiş grenajları 700 dolara filan patlamış siz ne dersiniz deyermi

Genelde patlayanlar ucuza grenaj işini halletmek için kullanıyor bu yöntemi. Bence öyle olmasa bile gereksiz, orjinalini bozmaya değmez.
Ama zevk meselesi tabi.
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
Dreamdark teşekkür ederim.

Arkadaşlar Artık bende 2007 kırmızı-siyah 600 f sahibiyim müsait bir zamanda resimde eklerim gerçi ne gerek bilinen motor ama olsun :)
Fazerdan sonra çok garip geldi bu makina bana özellikle gaz kolu olarak; çünkü Fazerda 7000 den sonra açılan motor 600f te ne kadar basarsan o kadar gidiyor ve bileklerde biraz ağrı yapıyor alışana kadar biraz rahatsız geldi bana ama bakalım alışırım illaki. Son olarak ta motorda şöyle biri problem olduğunu düşünüyorum bana özel, ön freni sıktığımda gidonda bir titreme oluyor, satan arkadaş fren balatalarının sıfır km olduğunu söyledi acaba alışmasıyla mı ilgili yoksa disklerde yada jantta mı bir numara var çözmeye çalışıyorum ama bu biraz canımı sıktı açıkcası.
 
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
166
ben aldığımda motor zaten çizik içindeydi uzak kazadan sanra motoru komple boyattım zaten benim amacım botora kırmızı siyahındışında farklı bir tasaramı yapmak
beyaz konica çok hoşuma gitti ebaya baktım baya güzel desenler var hoş 2. olarak orjinal granajları da heba etmiyorsun. 3. olarak çin malı grenajlar esnek ve plastik gibi kolay kolay parçalanmıyor orjinaller gibi bana daha iyi gibi geldi ne bilem
 
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
2
:
ustat kafanı karıştırmak istemem ama düz bir çizgide yürüyebiliyorsan...sen olmadan ayakta bile duramayan bir makınadan korkulmaz...150 cc..250 cc başlangıç motorudur ama inan alışınca sıkıcı olduğunu soyler çevremdekiler o nedenle ben 10 derslik bir kurs aldım ehliyeti cebime koydum kuru havalarda kullandım..hava atmayı düşünmedim..4325 km yaptım bir kere düştüm oda yanımdan gecen bayan sürücüye bakarken...sen bilin:)

:mrgreen::mrgreen: abi kadın seni görüomuydu peki onca tehlikeye girmişssin :p
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
baktığım motorda anlaşamadık . 250 tl için pazarlık kaldı, kısmet değilmiş diyorum.

inanın sırf şu sezon fiyatları yüzünden 600f ten soğuyacağım. şeytan diyo git temiz 600f yerine boyalı falan 636 al hiç değilse 136 hp olsun...
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Gürsel abi senin de dediğin gibi, katır gibi Transalp'e alıştıktan sonra bu makina sana asla beklediğin uzun yol konforunu veremez. Olay biraz beklentiyle doğru orantılı. Ama eğer niyet performanslı bir makinayla ortalamanın üzerinde süratlerde otobanda 1-2 saatlik mesafeler almak ise, bunun için de 600F'den daha kullanışlı ve keyifli bir makine düşünemiyorum.
Çok uzun mesafeli ve yolculu yolculuklarda ise, eğer sadece yol kullanımı söz konusuysa, mola sayısını sık tutarak yolculuk etmek mümkün aslında. Malum benim sistem ile bu artçı için de çok daha konforlu hale geliyor. Arka amortisör ayarını da en yüksek (7) seviyeye getirip yumuşaklığı artırdığımız takdirde, ortalama süratlerde bir sport touring rahatlığının yaşanacağına eminim.
Ama engebeli yollar için amortisör çalışma mesafesinin az olduğu konusunda hemfikirim. Bu sanki yere yakın bir arabanın hız tümseğindeki durumunu çağrıştırıyor bana. Bunun dışında dediğim gibi, bence olmazsa olmaz değil; hatta bu sınıfdaki en rahat motosiklet de 600F'dir kuşkusuz.

Senin motorun ederi konusunda piyasayı şu an pek bilmediğim için bir yorum yapmak istemiyorum ama, km. düşük ve tertemiz, orjinal bir makina olduğu için illaki ortalamanın biraz üzerinde etmesi gerekir diye düşünüyorum.
Dreamdark, faydalı fikirlerin ve yorumların için çok teşekkür ederim..

Selamlar..
Gürsel
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Dreamdark teşekkür ederim.

Arkadaşlar Artık bende 2007 kırmızı-siyah 600 f sahibiyim müsait bir zamanda resimde eklerim gerçi ne gerek bilinen motor ama olsun :)
Fazerdan sonra çok garip geldi bu makina bana özellikle gaz kolu olarak; çünkü Fazerda 7000 den sonra açılan motor 600f te ne kadar basarsan o kadar gidiyor ve bileklerde biraz ağrı yapıyor alışana kadar biraz rahatsız geldi bana ama bakalım alışırım illaki. Son olarak ta motorda şöyle biri problem olduğunu düşünüyorum bana özel, ön freni sıktığımda gidonda bir titreme oluyor, satan arkadaş fren balatalarının sıfır km olduğunu söyledi acaba alışmasıyla mı ilgili yoksa disklerde yada jantta mı bir numara var çözmeye çalışıyorum ama bu biraz canımı sıktı açıkcası.

Hayırlı olsun, kazasız belasız İnşallah. :)

Fazer'dan alışmış olduğun olay aslında, "Gaz kolu problemi" olarak geçen Fazerlardaki kronik bir problemdir. Olması gereken, yani normali şu anda kullandığın gibi; eşit oranda dengeli ve pürüzsüz gaz tepkisidir.
Gidondaki titreme normal değil, fren balatasından da olmaz. Bir ustaya göster, binip baksın bence.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:40 ----------

ben aldığımda motor zaten çizik içindeydi uzak kazadan sanra motoru komple boyattım zaten benim amacım botora kırmızı siyahındışında farklı bir tasaramı yapmak
beyaz konica çok hoşuma gitti ebaya baktım baya güzel desenler var hoş 2. olarak orjinal granajları da heba etmiyorsun. 3. olarak çin malı grenajlar esnek ve plastik gibi kolay kolay parçalanmıyor orjinaller gibi bana daha iyi gibi geldi ne bilem

Amacın farklı olmaksa, hoşuna da gittiyse neden olmasın? :)

baktığım motorda anlaşamadık . 250 tl için pazarlık kaldı, kısmet değilmiş diyorum.

inanın sırf şu sezon fiyatları yüzünden 600f ten soğuyacağım. şeytan diyo git temiz 600f yerine boyalı falan 636 al hiç değilse 136 hp olsun...

Seçim senin Emir, 636'yı ben de beğeniyorum, eğer bütçene uygun düşük km.li motoru ve yürürü sağlam 636 bulursan onu da değerlendir bence.
 
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
122
baktığım motorda anlaşamadık . 250 tl için pazarlık kaldı, kısmet değilmiş diyorum.

inanın sırf şu sezon fiyatları yüzünden 600f ten soğuyacağım. şeytan diyo git temiz 600f yerine boyalı falan 636 al hiç değilse 136 hp olsun...

aynen abi :cat:, sezon geldi fiyatlar çok uçtu 15 bin bile isteyen var 600 f'e ...aralıkta ocakta ne güzeldi fiyatlar...:pr:
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çin malı grenajlar esnek ve plastik gibi kolay kolay parçalanmıyor orjinaller gibi bana daha iyi gibi geldi ne bilem

Vay be... Demekki Çin'liler grenajı yaparken o kadar kötü malzeme kullanmışki, grenaj kırılıp parçalanmıyor :mrgreen: Farkında olmadan iyi iş çıkarmışlar anlaşılan... :p
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
Emre senin motorun alçatma kiti takılmış resmi varmı....buraya atabilirmisin sana zahmet...
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
2007 modellerin ön amortisör ayarı nasıl yapılabilir eski modeller racing gibi üstte civatları var fakat 2007 lerin amortisörleri benim Fazerınkiyle aynı gibi görünüyor? Fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar, teşekkürler.
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
Yaklaşık 4 yıl ara verdikten sonra 600f ile yeniden iki teker olmak istiyorum.... Bölümün tamamnı değil ancak 30-40 sf. okuyabildim. V-strom-dl650,1300 pan eurapan, BMW f650, kawasaki 636 r gibi makineleri 1-2 günlüğüne kullandım. En uzun tecrübem v-stromda. Aşağıda ilandaki motoru biliyor musunuz?
Sahibi sağ tarafının komple boyalı olduğunu ancak makinenin motor yada hareketli parçalarında hiç bir problem olmadığını söyledi... İzmir de motoru kime götürüp gösterebilirim? Yardımcı olursanız çok sevineceğim...... Saygılar....

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbr-600-f-son-rakam-herseyi-yazdim/detay

ilan no:20542564
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Yaklaşık 4 yıl ara verdikten sonra 600f ile yeniden iki teker olmak istiyorum.... Bölümün tamamnı değil ancak 30-40 sf. okuyabildim. V-strom-dl650,1300 pan eurapan, BMW f650, kawasaki 636 r gibi makineleri 1-2 günlüğüne kullandım. En uzun tecrübem v-stromda. Aşağıda ilandaki motoru biliyor musunuz?
Sahibi sağ tarafının komple boyalı olduğunu ancak makinenin motor yada hareketli parçalarında hiç bir problem olmadığını söyledi... İzmir de motoru kime götürüp gösterebilirim? Yardımcı olursanız çok sevineceğim...... Saygılar....

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbr-600-f-son-rakam-herseyi-yazdim/detay

ilan no:20542564

sürüklenmiş motor alınmaz diye bi kural yok bence. eğer gidonda, jant, disk, kuyruk şasesi ve kadroda hasar yoksa debriyaj kapağı,alternatör kapağı hasar görmediyse ve de iyi toplandıysa güvenli şekilde kullanılır. sonuçta fiyat piyasanın altında olacaktır.
İzmir'de balçovada murat usta vardır ama tam adres veremem çok zaman oldu kahramanlarda herhangi bi serviste bile ekspertiz yaptırılabilir sanırım.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Ekliyorum : :cat:

<script src='http://img88.imageshack.us/shareable/?i=295wcjt.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

Emre şu plakalığı değiştirdikten sonra, ıslak zeminde kullandınmı hiç... merak ettiğim arkaya çamur atıyormu,, artçıya çamur atmıyorsa bende düşünüyorum taktırmayı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 ----------

baktığım motorda anlaşamadık . 250 tl için pazarlık kaldı, kısmet değilmiş diyorum.

inanın sırf şu sezon fiyatları yüzünden 600f ten soğuyacağım. şeytan diyo git temiz 600f yerine boyalı falan 636 al hiç değilse 136 hp olsun...

hangi motora bakmıştın....250 tl çok bir para değil
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Emre şu plakalığı değiştirdikten sonra, ıslak zeminde kullandınmı hiç... merak ettiğim arkaya çamur atıyormu,, artçıya çamur atmıyorsa bende düşünüyorum taktırmayı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 ----------



hangi motora bakmıştın....250 tl çok bir para değil

Emre dostum senin plakalık çok hoş olmuş herkes gibi o plakalıktan bende takmak isterim ama nereden bulurum o plakalığı:silent:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
saolasın emre çok alçalmıyo iyi altı..
ebay dan spariş vericem ozaman sen nerede taktırmıştın bunu ...

Evet, 3 kademeli olarak alçaltma şansın var, ne kadar olacağına kendin karar verebilirsin. Ama ben orta kademeyi tavsiye ederim sana. En düşüğe takılırsa açıdan dolayı arka amortisörün görevini tam olarak yapamaması söz konusu olabilir. Bir de taktıktan sonra zaten arka amortisörün yumuşaklık ayarıyla az çok oynama şansın var yükseklikle.

Ben Küçükyalı'daki Mustafa ustama taktırmıştım (A2 Motor).

Emre şu plakalığı değiştirdikten sonra, ıslak zeminde kullandınmı hiç... merak ettiğim arkaya çamur atıyormu,, artçıya çamur atmıyorsa bende düşünüyorum taktırmayı

Pazar günü Yeşim'le biraz yağmura yakalanınca kullanmak mecburiyetinde kaldık ıslak zeminde. :) Normal plakalıktan kısa olduğu için selenin bitim yerinin hafif üzerine kadar gelen damlalar mevcuttu. Orjinal çamurluk gibi korumuyor tabi ama, hiç yoktan fena sayılmaz. Artçı için birazcık sıkıntı verebilir ama, artçısız kullanımda sizi koruyor.

Emre dostum senin plakalık çok hoş olmuş herkes gibi o plakalıktan bende takmak isterim ama nereden bulurum o plakalığı:silent:

Plakalığı aşağıdaki ilan sahibi arkadaştan, sahibinden.com üzerinden satın aldım :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-motosiklet-katlanabilir-plakalik-seti/detay?

Ama sipariş vermeden önce yapım aşamasına bir göz at istersen, çünkü fazlasıyla zahmetli :)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...00f-plakalik-iptali-ve-kuyruk-modifiyesi.html
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Evet, 3 kademeli olarak alçaltma şansın var, ne kadar olacağına kendin karar verebilirsin. Ama ben orta kademeyi tavsiye ederim sana. En düşüğe takılırsa açıdan dolayı arka amortisörün görevini tam olarak yapamaması söz konusu olabilir. Bir de taktıktan sonra zaten arka amortisörün yumuşaklık ayarıyla az çok oynama şansın var yükseklikle.

Ben Küçükyalı'daki Mustafa ustama taktırmıştım (A2 Motor).



Pazar günü Yeşim'le biraz yağmura yakalanınca kullanmak mecburiyetinde kaldık ıslak zeminde. :) Normal plakalıktan kısa olduğu için selenin bitim yerinin hafif üzerine kadar gelen damlalar mevcuttu. Orjinal çamurluk gibi korumuyor tabi ama, hiç yoktan fena sayılmaz. Artçı için birazcık sıkıntı verebilir ama, artçısız kullanımda sizi koruyor.



Plakalığı aşağıdaki ilan sahibi arkadaştan, sahibinden.com üzerinden satın aldım :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-motosiklet-katlanabilir-plakalik-seti/detay?

Ama sipariş vermeden önce yapım aşamasına bir göz at istersen, çünkü fazlasıyla zahmetli :)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...00f-plakalik-iptali-ve-kuyruk-modifiyesi.html

Emre adres için teşekkür ederim. Yapım aşamasını daha önceden görmüştüm gerçekten mükemmel ellerine sağlık epeyce uğraşmışsın ama çok güzel bir görüntü çıkarmışsın...:cat::rendeer:

Ayrıca birşey sormak istiyorum;

Arkadaşlar arka fren yağının seviyesini gösteren ve eklenmesi için koltuk altına yerleştirilmiş bölmenin hemen yanında motor tarfında bir bölme kutucuk var bende kullanma kılavuzu olmadığından bilemiyorum, o kısma su mu doldurucaz, nekadar dolduracağız ve ne işe yarar o kısım. Bide radyatör suyunu nasıl dolduracağım kapak çok sıkışık bir yerde seviyesini nasıl göreceğim:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emre adres için teşekkür ederim. Yapım aşamasını daha önceden görmüştüm gerçekten mükemmel ellerine sağlık epeyce uğraşmışsın ama çok güzel bir görüntü çıkarmışsın...:cat::rendeer:

Ayrıca birşey sormak istiyorum;

Arkadaşlar arka fren yağının seviyesini gösteren ve eklenmesi için koltuk altına yerleştirilmiş bölmenin hemen yanında motor tarfında bir bölme kutucuk var bende kullanma kılavuzu olmadığından bilemiyorum, o kısma su mu doldurucaz, nekadar dolduracağız ve ne işe yarar o kısım. Bide radyatör suyunu nasıl dolduracağım kapak çok sıkışık bir yerde seviyesini nasıl göreceğim:silent:

Radyatör suyunu veya antifrizi oradan koyuyorsun Bora, radyatörün üzerindeki kapağı kullanmana gerek yok. Zaten o beyaz depodan radyatör suyunun seviyesini de görmüş oluyorsun otomatik olarak. Haznenin kapasitesini hatırlamıyorum ama, seyive ortalama olarak ortanın bikaç cm. üzerinde olmalı, kapak boğumunun alt kısmına kadar çıkmamalı, geniş haznede kalmalı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst