Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Eğerki kontra uygulamadan,limitte viraja girersen,motor seni virajın dışına doğru çekmeye başlıcaktır,seninde tecrüben yoksa işte ozaman ''len lenleeeeeeeeeeennn diye bağırmaya başlarsınki artık iş işten geçmiş olur,çarpıcağınyere baka kalırsın.

Muhakkak ve kesinlikle viraj öncesi hızı düşür viraj içinde sabitle,çıkışı gördüğün dakka gazını yavaşca aç.

viraj içinde sola dönüyorsan gidonun ''sol kolunu,sağa doğru sakin bir şekilde it,sağa dönüyorsan tam tersini uygula...

Düşük hızlarda bol pratik ile bunu başara bilirsin,sonra alışınca viraj aramaya başlarsın:)


Kontraya mantığın yatmıyorsa....Şunu dene

Şimdi hızını 30km/s de iken dümdüz gittiğin bir yolda,sol elini gidondan çek ve sağ kolu ''baş parmağın altaişaret parmağın üstte ve ortaparmağında işaret parmağının yanında olacak şekilde,parmak uçlarınla gidonu yumuşakca tut.

Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sola doğru yatıcak''

Bunu dene bilincine daha sıkı yerleşmesini sağla,kendine yolda giderken alt limitlerde tabiki,ileride mesela ufakbir yol yaması ufakbir çakıl vs.vs gördüğün anda kontra uygulayıp çevresinden geçmeye çalış,bu çok güzel bir çalışma sistemidir...

hadi kolaygelsin

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:55 ----------

Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sola doğru yatıcak''

pardon bu kısımdaki sola itince,sola dönecek yazmışım,yanlışlık olmuş...özürdilerim; düzeltiyorum...

Ardından sağ elinle gidonu ''sola doğru it'' görüceksinki motor aniden ''sağa doğru yatıcak''
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ne oluyor? nerede ismail aynalar?

arkadaşlar bir konuyu anlayamadım. şimdi uzun ybr aynalarından hepimiz için alabilecek bir arkadaş var mı?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Yok aga yahu ne coşkusu. :)
Uzun YBR aynalarının, bu kosolardan daha iyi arkayı göstereceğini düşünüyorum.
Bunların sap kısmı çok uzun değil çünkü.
?

Usta kol kısa biraz bakalım işlevsel olacak mı...şık duracak o ayrı mevzu ama arkayı gösterirmi mevzu bu...diğeriyle aynı görüş açısını sağlarsa sorun yok ama eskisini aratırsa 50 lira bayıldım diyede takmak anlamsız... :p

Abi mesaj da attım, bu uzun-kısa sap olayı hakkında.

Arkadaşlar ben motorcuhayrideki aynaları uzun saplı sanmıştım, değilse boşverin motorcu hayriyi. ya da illa kısa saplı isteyen varsa beraber yada ferdi olarak alırız. Ama benim tercihim uzun saplı ybr aynası.

Motorcuhayrideki aynaların uzun kısa olduğuyla alakalı bişe yazmadım hacı...sadece WIWI markalı aynayı ordan alın dedim...:cat:

Mmucit biraderim anlatılmaz yaşanır derler ya...bu kontra mevzusuda böyle bişey...tarifi zor...yapıp anlatamıyorsun...


Beyler bugün yine açıldık Anadolu Feneri tarafında Poyrazköye...Erdi sağolsun bana eşlik etti...güzel sakin ormanlık bir yoldu...bir kaç foto ekleyimde İstanbulun güzelliklerinide görün...:cat:

SANY0141-2.jpg



SANY0137-2.jpg


SANY0124-2.jpg


SANY0129-2.jpg


SANY0134-2.jpg


SANY0145-2.jpg



SANY0151-1.jpg


SANY0152-1.jpg


SANY0154-1.jpg


SANY0155-1.jpg


SANY0156-1.jpg


SANY0157-2.jpg


SANY0158-2.jpg



SANY0159-2.jpg



SANY0160-2.jpg


SANY0161-2.jpg


SANY0147-1.jpg
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
kardeş ne oluyo burda farla oynadınız, lastikleri değiştirdiniz, zinciri ellediniz, bujiyi beğenmediniz, şimdi sıra aynayamı geldi ne ayaksınız yahu :p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
arkadaşlar ismail toplantıdaymış yarım saate eve geçerim diyor. inşallah hali olur da aynalara bakarız.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İyi akşamlar arkadaşlar. Eve gelince aynaların resimlerini vs. çektim fakat aniden bir toplantıya katılmam gerekti.
Kusura bakmayın geciktim :)

İşyerinden çıktığımda aynaları motora taktım. Eve gelene kadar denedim. İlk başlarda insana çok küçük geliyor, önceki aynanın büyük gösterdiği alan ile bunun gösterdiği alan farklı. Eski aynalar doğal olarak daha büyük bir alanı gösteriyor.

Fakat bu durumda şu etken var. Bu koso aynalar (dış bükeymi deniliyor), bir nesneyi olduğundan uzak gösteriyor, yani aynadan kendime bakınca küçük olarak gösteriyor beni. Eski nikelajlı aynalarda da bu var ama koso'lar daha küçük gösteriyor. Doğal olarak alandan kayıp gibi görünen kısım, bu yüzden aslında eşit gösteriyor denilebilir.

Birde montajdan sonra 100-200 metre gittim aynalar zangır zangır titredi.
Aha dedim paralar boşa gitti :cyclopsan fakat meğer arkasında bir ayar daha varmış orayı sıkmamışım. Orayıda sıkınca titreşim kayboldu. :)

İlk başlarda alışmak gerekiyor. Fakat 1-2 km. sonra aynaların görüş alanlarını net olarak ayarladım. Bir sıkıntı yok, arkamı net olarak görebiliyorum.

Eski aynalardan daha iyi bir görüntü varmı? Bu konuda tam emin olamadım. Motoru kullandıkça bunu daha iyi anlayabilirim, fakat daha kötü değil bundan eminim:)

Motorun kirinden pasağından dolayı kusura bakmayın :)


IMG_2795.jpg


IMG_2793.jpg


IMG_2801.jpg


IMG_2800.jpg


IMG_2797.jpg


IMG_2813.jpg


IMG_2812.jpg


IMG_2811.jpg


IMG_2810.jpg


IMG_2809.jpg


IMG_2808.jpg


IMG_2807.jpg


IMG_2803.jpg


IMG_2802.jpg


IMG_2798.jpg
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ismail sağol ellerine sağlık yorgun yorgun bir de bizim için uğraşmışsın.

yine kollar arka görüşe engel oluyor mu acaba?

yarın kaçta çıkıyordun? ofisin otoparkta 2 dakika inceleyeyim şunları.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail sağol ellerine sağlık yorgun yorgun bir de bizim için uğraşmışsın.

yine kollar arka görüşe engel oluyor mu acaba?

yarın kaçta çıkıyordun? ofisin otoparkta 2 dakika inceleyeyim şunları.

Rica ederim Evren,
bu arada yarın AÖF sınavlarım var işyerinden izin aldım.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hepimiz seni bekliyoruz İsmail aga...:p nihayet geldin...

Hacı normal şartlarda ilk verdiğin fotolardaki kosolar daha uzundu diye hatırlıyorum...tam ihtiyac olan görmeyi sağlayacak kısımda ayna bitiyor gibi...

taksan bir türlü takmasan bir türlü hacı be...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
yarın sınavım var sırf bu aynaları bekledim eline sağlıkismail hocam bu aynalar siyah cbfte mükemmel durur büyük ihtimal alıcam bunlardan ama sen performans açısından bizi bilgilendirirsen daha iyi olur söliceğini sölemişsin zaten ama gündüz gözüyle bi incelersin artık:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hepimiz seni bekliyoruz İsmail aga...:p nihayet geldin...

Hacı normal şartlarda ilk verdiğin fotolardaki kosolar daha uzundu diye hatırlıyorum...tam ihtiyac olan görmeyi sağlayacak kısımda ayna bitiyor gibi...

taksan bir türlü takmasan bir türlü hacı be...

İşlevsellik ve arkayı net görme olarak, sendeki uzun saplı YBR aynalarının kosolardan daha iyi olduğunu tahmin ediyorum. Tabi resimlerden.

Fakat bu aynaları takıncada, motorun şekli şemali çok değişik geldi yahu.
Görüntü süper oldu bence :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------

yarın sınavım var sırf bu aynaları bekledim eline sağlıkismail hocam bu aynalar siyah cbfte mükemmel durur büyük ihtimal alıcam bunlardan ama sen performans açısından bizi bilgilendirirsen daha iyi olur söliceğini sölemişsin zaten ama gündüz gözüyle bi incelersin artık:)

Rica ederim Mücahid.
Kullandıkça detaylı izlenimlerimi aktarırım.

Ha bu arada eve dönüş yolunda sıkışık trafikte, makaslarda ve aralardan geçerken falan hiçbir zorluk yaşamadım. Bi taraflara değmiyor. Zaten resimlerde görüğünüz gibi neredeyse orijinal aynalarla aynı uzunluktalar.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ismail senin kollar engel oluyor mu görüşe?

kolay takıldı mı uydu mu yardımcı aparatlar?

çok yakışmış hakikaten ama ben güvenlikten yanayım.

bize ybr aynası alacak birisi var mı ben hala anlamadım :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
İşlevsellik ve arkayı net görme olarak, sendeki uzun saplı YBR aynalarının kosolardan daha iyi olduğunu tahmin ediyorum. Tabi resimlerden.

Fakat bu aynaları takıncada, motorun şekli şemali çok değişik geldi yahu.
Görüntü süper oldu bence :)

.


Görüntüye laf yok hacım...Ama bu aynaların üretim amacı racing makinalar...aerodinamikleri ve yapıları gereği bu böyle galiba...

inşallah işe yarar...şöyle bir açı denemesi yaptım...aslında öncekine nazaran arkayı görmekte daha zorlanacaksın gibi geliyor bana...


ddd-1.jpg
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
benim cbfin orjinal aynalarında sıkıntım kör noktası var buda bence aynaların uc kısmından kaynaklanıyor bunlar uzunca geliyor ve aynadaki o dediğin olay yüzünden kör nokta olmaz sanırım evet şekli çok güzel motorun tipini değiştiriyor....
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail senin kollar engel oluyor mu görüşe?

kolay takıldı mı uydu mu yardımcı aparatlar?

çok yakışmış hakikaten ama ben güvenlikten yanayım.

bize ybr aynası alacak birisi var mı ben hala anlamadım :)

Kollarımı eski aynaya nazaran daha az görüyorum, ama hala var, yani görüntünün önceden % 40-50 sinde omzum gözüküyorsa şimdi bu oran %20 lere inmiştir.
Bu durum belki ince ayarlardan falan olabilir çok detaylı ayar çekemedim.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Görüntüye laf yok hacım...Ama bu aynaların üretim amacı racing makinalar...aerodinamikleri ve yapıları gereği bu böyle galiba...

inşallah işe yarar...şöyle bir açı denemesi yaptım...aslında öncekine nazaran arkayı görmekte daha zorlanacaksın gibi geliyor bana...

Aynanın üretim amacı cadde tipi naked makineler.
Racing yada SS için olanlar grenaja önden farın hemen üstüne monte ediliyor.
Bağlantı kısımları tamamen farklı, bu tip aynalar olmaz racinglere.

Hem belki sürtünme azalacağı için topspeed'im artacak :queen::queen::queen::cherry::mrgreen::p:p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
bana ayna gönderir misin metehan abi seninkilerden? şu işi bir an önce çözelim.

ayna sırtına cila ister ismailim :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan abi bu ne ya :mrgreen:

Aslında bu bir açısal bakış.. trigonometride açı ölçüsü birimi radyandır. p radyan, 180ºye; 1 radyan 180º/p ya da 57,29578… º’ye ve 1º yaklaşık 0,011745 radyana eşittir. 360º’lik (2p radyan) Açıya tam Açı, 180º’lik (p radyan) açıya doğru açı, 90º’lik (p/2 radyan) açıya dik açı denir. 90º’den küçük Açılar dar, 90º’den büyük açılar da geniş açıdır...:queen:yani bu ayna görsel anlamda iş görür ama tasarım açısından sınıfta kalır...gidonun farklı açıdan fotoğrafıda bu durumu bence değiştirmez...

farkındaysanız aynanın ortasından dikey kesit açısı aldım...adil olmaya çalıştım İsmailcim ...:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst