Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
eyüpten alibeyköye giderken bi yerdeydi zaten hayatta girmezsiniz oralara abi:)

ben orda benzin aldım tam çıkıyodum bitane 2009 model transporter arabaya benzin yerine dizel koymuşlar adam ortalığı yıkıyodu tamam abi bütün masraf bizim temizlicez demişlerdi allahdan banada dizel koymadılar:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
eyüpten alibeyköye giderken bi yerdeydi zaten hayatta girmezsiniz oralara abi:)

ben orda benzin aldım tam çıkıyodum bitane 2009 model transporter arabaya benzin yerine dizel koymuşlar adam ortalığı yıkıyodu tamam abi bütün masraf bizim temizlicez demişlerdi allahdan banada dizel koymadılar:)

sanada dizel koysalar sende yıkarsın ortalığı hacı...:cherry:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
eyüpten alibeyköye giderken bi yerdeydi zaten hayatta girmezsiniz oralara abi:)

ben orda benzin aldım tam çıkıyodum bitane 2009 model transporter arabaya benzin yerine dizel koymuşlar adam ortalığı yıkıyodu tamam abi bütün masraf bizim temizlicez demişlerdi allahdan banada dizel koymadılar:)

Yakıt öyle bişeyki shell olsun bp olsun ne olursa olsun istasyon depoları pis ise butür şeyler oluyor, ben yakıtımı bodrum-konacık shellden alırım yıllardır hiçbir sorunla karşılaşmadım mecbur kalıp başka biryerden alsam pisikolojikmidir bilmiyorum gücün kesildiğini hemen hissederim.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
apaçilerde ikiye ayrılır...Erdi ve diğerleri...:cherry:

bişey olmadı ama olacak gibi...:pale:

Yakıt öyle bişeyki shell olsun bp olsun ne olursa olsun istasyon depoları pis ise butür şeyler oluyor, ben yakıtımı bodrum-konacık shellden alırım yıllardır hiçbir sorunla karşılaşmadım mecbur kalıp başka biryerden alsam pisikolojikmidir bilmiyorum gücün kesildiğini hemen hissederim.

Ben eski motora PO'dan alıyodum hiç bişey olmuyodu..Opetten ne zaman benzin alsam aynı Mücahitin dediği şekil oluyodu motor..

Cbf'e ilk benzini Bodrum girişindeki Shellden aldım..
İlkini ordan aldım diye ayağımın dibindeki PO'dan değilde benzin almaya 3 km beriye Shell'e gidiyorum:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bizim motorlardan karbüratörü söken oldumu hiç...

Ben henüz hiç sökmedim.
Yanlız araştırmacı ruhum yine boş durmadı gittim ta öte kıtadan,
cbf150'nin karbüratörü temizlemiş yada memesinimi yenilemiş tam olarak anlayamadım ama bunları buldum, işine yarayan olabilir:

Adam her resme "ibike" sitesinin logosunu sokuşturmuş yahu :cherry:
Belirtelim de adam Türkiyeye gelip bizden davacı olmasın
ALINTIDIR :)

Resimlerin sırası karışık olabilir.

karb17.jpg


karb20.jpg


karb19.jpg


karb18.jpg




karb15.jpg


karb14.jpg


karb13.jpg


karb12.jpg


karb11.jpg


karb9.jpg


karb7.jpg


karb6.jpg


karb5.jpg

karb4.jpg


karb3.jpg


karb2.jpg


karb1.jpg
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
İsmail bunu sökmesi takması çok basit bir işlem.Yanlız ayar varya o ayar,işte filim orda kopuyor...

Benim öğrenmek istediğim,sökerkende takarkende nelere dikkat edilmesi gerektiği...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Ben sökerimde..:p
Takabilirmiyim orası meçhul ne zaman bişey söksem fazladan vida vs şeyler kalıyo:mrgreen:
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
443
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Slm arkadaslar. Uzun zamandır siteye giremiyordum. Onceden sirket bil baglanıyordum simdi kapattılar. Giremiyorum. Bu mesajını da cepten yazıyorum. Bakıyorumda cbf topigi yine gumbur gumbur gidiyor. İnsallah his birinizde yaramaz bir durum yoktur. Bu arada ben 7-8-9mayısta Nevsehir gezisi yaptım ama fotoları yukleyemedim. İsteyen arkadaslar mer-mok.com dan bakabilirler. Hepinize Kazasız keyifli surusler dilerim.

Teşekkürler.
Topik bize yetmez oldu, acep 2 topik mi açsak? Yok o zamanda gruplaşma olur filan böyle idare etcez.:p

Aydoğan hemen bakıcam şimdi lastiğe abi...muhtemelen eski üretimdir...

Bu arada Mototal Honda da 15/50 motul yağ kalmamış 10/40 kalmış ve onunda sınıfı SG imiş...yok hacı biz uygun sınıfta yağ bulamıcaz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:33 ----------

göremedim valla üretim yılını detaylı 2 tarafıda inceledim...

Benim gittiğim ustada varil yağ vardı. Uğraşmadan alayım dedimdi. Bugün yine uğradım ustaya baktım sj sınıfı, sevindim.:)

eyüpten alibeyköye giderken bi yerdeydi zaten hayatta girmezsiniz oralara abi:)

ben orda benzin aldım tam çıkıyodum bitane 2009 model transporter arabaya benzin yerine dizel koymuşlar adam ortalığı yıkıyodu tamam abi bütün masraf bizim temizlicez demişlerdi allahdan banada dizel koymadılar:)

Aaa transporter benzinli miymiş:p Adam ne yapsın :)

Yakıt öyle bişeyki shell olsun bp olsun ne olursa olsun istasyon depoları pis ise butür şeyler oluyor, ben yakıtımı bodrum-konacık shellden alırım yıllardır hiçbir sorunla karşılaşmadım mecbur kalıp başka biryerden alsam pisikolojikmidir bilmiyorum gücün kesildiğini hemen hissederim.

Psikolojiktir o. Ama içinizin rahat etmesini istiyorsanız benzin filtresi takabilirsiniz. O yoksa yedeğe düştü mü benzinciye.

Oktan fazlalığı bizim motorlara zarara verirmi...?

Ben 95 oktan opetten alıyorum...siz?

95 yeter. Zaten benzin pahalı. 97 zararlı bile olabilir.

İsmail bunu sökmesi takması çok basit bir işlem.Yanlız ayar varya o ayar,işte filim orda kopuyor...

Benim öğrenmek istediğim,sökerkende takarkende nelere dikkat edilmesi gerektiği...

Ayar işi sakat. Neden derseniz makina olmadan, herkes kafasına göre ayarlar, buna ustalar dahil. Sonra zengin karışım olsa dert, fakir karışım olsa başka dert. Bu sebeple cihaz yoksa karbüratörün hava ayarı ile kesinlikle oynamayın.

Çoğu kimse zengin karışımın tehlikeli olduğunu zanneder, doğru tehlikelidir ama FAKİR KARIŞIMIN YANINDA hiç birşey değildir.
Zengin karışım mussolini ise fakir karışım hitlerdir. :p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
motorunu kendi sökenler kervanına ben de katıldım. zincir ve dişli temizliğim biraz önce bitti.

işte ön dişlimin 6500 kmdeki hali

IMG0282A.jpg


bu da ön dişlinin kapağının içeriden görünümü ve benim ameliyat eldivenlerim :p

IMG0283A.jpg


wd 40ın 10da birini anca kullanmışımdır butun zinciri diş fırçasıyla çok rahat temizledim ama fırçadan etrada sıçrayan yağ zerrelerini motor ve janttan temizlemek epey uğraştırdı. jantları da wd 40 sıkarak kolaylıkla temizledim. wd 40 oringsiz zincirler için zararlı değilmiş.

o kadar çok peçete kullandım ki bana yeterince peçete verirseniz dünyayı temizleyebilirmişim. işte çöpler :p

IMG0284A.jpg


IMG0285A.jpg


yere gazeteleri serdim kendim de oturdum 1 saat kadar uğraştım sonunda başardım

IMG0286A.jpg


ve işte yeni givi çantalarımla süslenmiş oyuncağım

IMG0287A.jpg


IMG0288A.jpg


IMG0290A.jpg


IMG0291A.jpg


çantaların sanki bunun için yapıldığını söylemiştim. ayrıca körüklerini açarak tam 2 katı genişlik elde edebiliyorsunuz.

benden bilgilerini sabırla esirgemeyen ismail kardeşime teşekkür ediyorum. anlattıkları sayesinde 10. açışımmış gibi söküp taktım motoru.

resimdeki yamukluk neden olmuş anlamadım ama böyle temiz oldu işte.

IMG0289A.jpg
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
sen elleme motorunu moruk:))fazladan karbüratör çıkartırsın sen:))

Daha öncede bu motor olmasada diğer motorlarımda karbüratör söktüm ve taktım.Lakin ayarlarıyla oynamadan söküp takıyorum...

Keza bunuda öyle söker takarım sorunyok,dediğimgibi ayar için ne gerekli,bildiğin birşey varsa onu söyle,karbüratör artıracağımı bildiğine göre,ayarı hakkındada birşeyler biliyorsundur:rendeer::wiinkk:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ayar işi sakat. Neden derseniz makina olmadan, herkes kafasına göre ayarlar, buna ustalar dahil. Sonra zengin karışım olsa dert, fakir karışım olsa başka dert. Bu sebeple cihaz yoksa karbüratörün hava ayarı ile kesinlikle oynamayın.

Çoğu kimse zengin karışımın tehlikeli olduğunu zanneder, doğru tehlikelidir ama FAKİR KARIŞIMIN YANINDA hiç birşey değildir.
Zengin karışım mussolini ise fakir karışım hitlerdir. :p

Haklısın karbüratör ayarında bi düzen tutmazsa kötü olur.
Bi problem çıkmadıkça hassas bölgelere el atmamak lazım :)

çantaların sanki bunun için yapıldığını söylemiştim. ayrıca körüklerini açarak tam 2 katı genişlik elde edebiliyorsunuz.

benden bilgilerini sabırla esirgemeyen ismail kardeşime teşekkür ediyorum. anlattıkları sayesinde 10. açışımmış gibi söküp taktım motoru.

Est. Evren.
Çantalar gerçekten çok güzel bi hava katmış motora. Önceki soft çantalardan çok daha güzel bunlar. Bahsettiğin gibi "CBF150 özel üretimi" gibi olmuş :)
Güle güle kullan.

Zincir temizliği içinde eline sağlık.
Diğer arkadaşlarında ön dişli kapağını çıkan söküp pisliği temizlemelerini tavsiye ederim :cat:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
jr. ankaranında burdan farkı yokmuş sıcak bir hava var:)az önce yoldan geldim trafikte büyük motorlar ne hararet yapıyo nasıl bağırıyo görseniz:)

valla temizlik süper olmuş eline sağlık, bende açıçam motorun o tarafını ama ne zaman allah bilir iyice pislenmiştir orası:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Unutmadan ekleyelim eğer zinciriniz Oringli ise WD40 oringlere zarar vereceği için bu spreyle temizlik YAPILMAMALI.

Evren son resimde foto makinesini tam çekim anında hareket ettirmişsin.
O yüzden dişlin yamuk gibi çıkmış :)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
Unutmadan ekleyelim eğer zinciriniz Oringli ise WD40 oringlere zarar vereceği için bu spreyle temizlik YAPILMAMALI.

Evren son resimde foto makinesini tam çekim anında hareket ettirmişsin.
O yüzden dişlin yamuk gibi çıkmış :)

ismail bende bu hafta sonu zincir ve dişlileri temizlemeyi düşünüyorum gazyağ mı kullanayım temizledikten sonra koruyucu olarak hangi yağı süreyim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst