Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hey maşallah kim derki 53 binde:)

daha kafasını gördün sadece...:queen: ciğeride sağlamdır deyyusun...:p

nazar değircen nazar yegen...

zeki abi böyle yağmur görmedim ya...nefes aldırmadı torpağa...deli gibi yağdı...önümü göremedim...vizörü açsan bi türlü açmasan bi türlü...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
cbr kullandım begenmedim ben metehan kardeş bundan önceki motorumdu.

cbr 17-22 yaş motoru usta...emin ol uzun yolda çok rahatsız bir makina...makinada huzur yok...birde cbrcilerin ss gibi oturuş pozisyonu almaları beni güldürüyor...tulum giyen cbr 125 ci bile gördüm...:pöyle bi havaya girmiş yani...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
:queen::queen:

İşte o yağmuru bende bujileri almaya ostime giderken yedim :pale:
Eve geldiğimde ayaklarımdan, paçalarımdan yağmur suları akıp yeri ıslatıyordu :)

eee ya benım gıbı naylon motorcu olacan bınmıyecen cunku motorun yok su anda :queen::pale: yada yagmurluk tulumunu gıyıcen bot kılıfını gıyıcen yagmur ıslemıcek yoluna devam edıcen hacı:queen::queen::p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:14 ----------

cbr 17-22 yaş motoru usta...emin ol uzun yolda çok rahatsız bir makina...makinada huzur yok...birde cbrcilerin ss gibi oturuş pozisyonu almaları beni güldürüyor...tulum giyen cbr 125 ci bile gördüm...:pöyle bi havaya girmiş yani...

hoppp ayıp oluyo aynı o sekılde gezen bı arkadas var ıcınızde haaa:queen::queen::bounce: bıde 600 km yol yaptım ankara-manisa arası canavar gıbın hıcbısıy olmadı masallah ahh ıste genclık sen kadayıf ne anlarsın hemen yoruluyon demı :):p:bounce::cherry:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
daha kafasını gördün sadece...:queen: ciğeride sağlamdır deyyusun...:p

nazar değircen nazar yegen...
Maşallah nazar değmesin abi :rendeer:

.

cbr 17-22 yaş motoru usta...emin ol uzun yolda çok rahatsız bir makina...makinada huzur yok...birde cbrcilerin ss gibi oturuş pozisyonu almaları beni güldürüyor...tulum giyen cbr 125 ci bile gördüm...:pöyle bi havaya girmiş yani...

Ben 19 yaşındayım nasıl olcek şimdi :mrgreen:
Ben tükani kapatiyorum..Herkes'e iyi Akşamlar..Yarın görüşmek ümidiyle:p
Dünde bu saatlerde çıktım..Sabah gelip topacı açtığımda 3 sayfa olmuştu:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------

kankam ebene selam iletmek isterim öncelikle...:queen:

la olm bi karar ver gari...ama İNNOVA defterini kapa kanki...innocada hareket moddifiye kullanım durumu belli...oynayamazsın...makina düz tahta gibi...bence al cbf keyfine bak...sonra iyiki dinlemişim dersin...vitesliden şaşma...yağı zartı zurtu düşünme...motoru oyuncak gibi kullanıyorum...enjeksiyonlu innovanın çok hızlanacağını sanmıyorum...enjeksiyonda değildir Allah bilir...yalandan püskürme sistemidir...

gel kankanı dinle ebeni daha fazla andırma bana innovayı unut...:rendeer::p



cat:


a.selam abi:piletirim:queen: valla doğru diyon ama bu alette başka biliyon saç baş yoldurmayan tarzdan, cbf baya aksesuar lazım olacak yanlız..
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Merhabalar.

Yeni bir konu ortaya atmak istiyorum. Bildiğiniz üzere bizim mötörlerde devir kesici var. Duyduğum kadarıyla bu kesicide beyin üzerinden çalışıyormuş. Yani iptal etmesi zor ... Bilen araştıran deneyen varmıdır ?

Devir kesici tabiki motoru korumaya yönelik birşey. İptalide zarar verebilir. Ancak merak ediyorum . Belkide motorumu uzun seneler kullanırım biraz daha devir performansı alsam fena mı olur ?

Ayrıca devir saati diye 1 sene öncede bende tırmalamıştım kendimi. Hatta dijital birşey almıştım @osmaniyeli adlı üyeden... Ancak bulamıyorum bulsam takıcam. Olmadı analog alıp bir şekilde montecarlo etmeyi düşünüyorum.

Bu devir kesici ile bilgilerimizi lütfen esirgemeyelim paylaşalım :p 11 bin devir çeviren makinada 3-4 bin devir kullanamıyoruz yazık günah :p

Şu tarz bir devir saati çok hoş durur bence.. Vites ışığı bilem var :)

big_25270303skv.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hoppp ayıp oluyo aynı o sekılde gezen bı arkadas var ıcınızde haaa:queen::queen::bounce: bıde 600 km yol yaptım ankara-manisa arası canavar gıbın hıcbısıy olmadı masallah ahh ıste genclık sen kadayıf ne anlarsın hemen yoruluyon demı :):p:bounce::cherry:

kanka o makina adamı yorar hatta bitirir...pehler az geride...bize göre dğeil 16 lık gencler için...üretirken Honda utanmıyor ben binerken utanırım ona binmeye...:p

büyük macera yapmışsın metehan kardeş.eşofman felan

Bu İstanbulun havasıda 5 para etmez...yağmuru bi ayrı yağar...5 gündür sağnak yağış diye bekliyoruz sağnak yağışın ağa babası bana denk geldi...:p

Ben 19 yaşındayım nasıl olcek şimdi :mrgreen:
Ben tükani kapatiyorum..Herkes'e iyi Akşamlar..Yarın görüşmek ümidiyle:p
Dünde bu saatlerde çıktım..Sabah gelip topacı açtığımda 3 sayfa olmuştu:mrgreen:

sen doğru yolu seçtin dostum rahat ol...bırak 16 lık heveslensin cıbıra...:wiinkk:

[
a.selam abi:piletirim:queen: valla doğru diyon ama bu alette başka biliyon saç baş yoldurmayan tarzdan, cbf baya aksesuar lazım olacak yanlız..

kanka innovayı artık unut...bak sıcaklar geliyor...bakalım keyfimize cbfle...innova artık sana göre değil...yaşandı bitti saygısızca...

Merhabalar.

Yeni bir konu ortaya atmak istiyorum. Bildiğiniz üzere bizim mötörlerde devir kesici var. Duyduğum kadarıyla bu kesicide beyin üzerinden çalışıyormuş. Yani iptal etmesi zor ... Bilen araştıran deneyen varmıdır ?

Devir kesici tabiki motoru korumaya yönelik birşey. İptalide zarar verebilir. Ancak merak ediyorum . Belkide motorumu uzun seneler kullanırım biraz daha devir performansı alsam fena mı olur ?

Ayrıca devir saati diye 1 sene öncede bende tırmalamıştım kendimi. Hatta dijital birşey almıştım @osmaniyeli adlı üyeden... Ancak bulamıyorum bulsam takıcam. Olmadı analog alıp bir şekilde montecarlo etmeyi düşünüyorum.

Bu devir kesici ile bilgilerimizi lütfen esirgemeyelim paylaşalım :p 11 bin devir çeviren makinada 3-4 bin devir kullanamıyoruz yazık günah :p

Benim devir kesici 130 larda 1 kez devreye girdi ne alakaysa...
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Devir kesici iptal olursa son hız olarak bence artış olur... 4 vites daha geç atılır. 5 te sonuna kadar gider ... Belki bu şekilde kadranı sona dayamak bile mümkün olur.

Benim derdim kesici çok erken devreye giriyor. Vites daha kendini tamamlayamadan bitemeden hemen diğer vitese geçmek zorunda kalıyoruz. Daha ciğeri var gitse gidicek ama kesiyor işte bir yerde...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Benim devir kesici 130 larda 1 kez devreye girdi ne alakaysa...

Devir kesici iptal olursa son hız olarak bence artış olur... 4 vites daha geç atılır. 5 te sonuna kadar gider ... Belki bu şekilde kadranı sona dayamak bile mümkün olur.

Benim derdim kesici çok erken devreye giriyor. Vites daha kendini tamamlayamadan bitemeden hemen diğer vitese geçmek zorunda kalıyoruz. Daha ciğeri var gitse gidicek ama kesiyor işte bir yerde...
Bu bahsettiğin cbf'nin vites oranları ile alakalı bir durum muratcan.
Dişli oranları değişirse vites oranlarımızda değişir ama bununla uğraşacak bir babayiğit yoktur sanırım :)


Ben bizim motorlarda devir kesici olduğuna inanmıyorum.
Motor, 5.viteste maksimum devrini çeviriyor canı çıkıyor, zaten 120-130a ancak gelebiliyor.

Hız göstergemizde 100'den sonrası kırmızı çizgi ile belirtilmiş. Yani 5.vites ve 100 km/h'den sonra redline başlıyor. 130'a kadarda hızlanınca muhtemelen redline'nın sonuna dayanıyor.

Sık sık bu hızları görmek bizim motorlarda sağlıklı değil.

Jr. (Evren) bi ara söylemişti, ona katılıyorum. İnsan sürekli 120-130 gibi hızlara alışınca motor yavaş gelmeye başlıyor. Zevk alamıyorsun.

Tıngır mıngır 80-90'la gideceksin bizim cbf'lerle, paşa paşa zevkinide alırsın, yakıt ekonominide yaparsın.

Ha ama devir kesici varmı, yokmu? -eğer varsa- iptal edilip motorun canı çıkana kadar 11bin devir çevirtilebilirmi? Bilmiyorum, bilen yada fikri olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum. :)
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
devir kesici olayını bende çok araştırmıştım 2007 nin yaz aylarında ve halkalıda bu işi yapan bir usta bulmuştum ve cbf 150'nin beynini söküp başka kendi kurcaladığı yani modifiye gibi bir şeyler yapıyor elektronik modifiye gibi,yaparım dedi 100 olur dedi ama motoru bir tek sen kullanman lazım dedi.çünkü motor redline'na girmiyor ve kesici diye bir şey kalmıyor dedi,eğer ki motor devirini ayarlıyamaz ve fazla sıkıştırırsan makinayı motor pert olur,motoru patlatırsın dedi,bir kaç kurye arkadaş yaptırıyor bu uygulamayı hiç düşünmeden ama,olmaz diye bir şey yok hatta hiç bir zararı bile yok motora ama bu modifiyeden sonra tamamen bütünleşmek lazım motorla.:mrgreen:

ama orjinal olan 42 dişlisi 125'te kesiciye giriyor,38'lik dişli ilede 138'de giriyor kesiciye(ama rampa aşağı)olmaz demeyin ve bu videoyu izleyin,ikitelli havaalanı yolu burası ve ben yıl 2007.:cat:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/53199-cbf-150-ile-4-viteste-120-km.html

38'lik dişli ve 4.viteste 120 oluyormuş.(1.74 boy ve 63 kilo sürücü.:bounce:

Ama kaş yapıyım derken göz çıkmasın murat,bu işlemden sonra kontak anahtarından ve motorun yanından ayrılmanı tavsiye etmem.:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:38 ----------

Arkadaşlar birde unutmadanmotoruna,ön arka ebat fark etmez dişli yaptırmak isteyen olursa bu linke baksın.

Ben cbf250'ye sipariş vermiştim ama ani bir kararla motoru sattığım için dişli siparişini bir sonra ki gün üptal ettirmek zorunda kalmıştım,dişlinin küçüklüğü ve büyüklüğü sizin istediğiniz gibi size özel motosikletinize özel yapılıyor.

marka ve model farketmeksiniz yapılıyor her türlü dişli.

cbf250'nin orjinal arka dişlisi 42 dişti ve ben 33 yada 35 diş arası birşey yaptıracaktım ama nasip değilmiş,olsaydı ama cbf250 km saatinde bi güzellik yapıcaktı bana.

Dişli 100 tl olacaktı özel yapım olacağı için düşünen varsa böyle piyasada bulamadığınız dişlileri adres belli.:bounce:

http://www.dengedisli.com/
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Birol usta;
Sen zaten CBF150 üzerine yapılabilecek neredeyse tüm modifikasyonları yapmıştın. :)
Birde boy ve kilo olarakta ağır olmadığın için 38 dişli ile o hızlara çıkabilmen normal :cat:

Bence "+hız" getirisi olan modifiyeler motorun ömrünü olumsuz yönde etkiler.
(Laf aramızda sen cbf150'ni satacağın zaman ben fellik fellik 2.el motor arıyordum, senin motoru almayı düşünmüştüm ama bu modifiyeler yüzünden teknik olarak uzun ömürlülüğüne güvenemedim.:) )

100bin km.de yeni motor yaptıracaksam belki bu 50bin km.ye düşecek.

Teknik modifikasyonda orijinallikten yanayım.

Eti budu belli makinelerimizin. Zorlamayalım :)

CBF250'yi neden sattın yahu? Hayırlı uğurlu olsun. Allah gönlüne göre versin.
Varmı düşündüğün, almak istediğin bir motosiklet?
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Bu bahsettiğin cbf'nin vites oranları ile alakalı bir durum muratcan.
Dişli oranları değişirse vites oranlarımızda değişir ama bununla uğraşacak bir babayiğit yoktur sanırım :)


Ben bizim motorlarda devir kesici olduğuna inanmıyorum.
Motor, 5.viteste maksimum devrini çeviriyor canı çıkıyor, zaten 120-130a ancak gelebiliyor.

Hız göstergemizde 100'den sonrası kırmızı çizgi ile belirtilmiş. Yani 5.vites ve 100 km/h'den sonra redline başlıyor. 130'a kadarda hızlanınca muhtemelen redline'nın sonuna dayanıyor.

Sık sık bu hızları görmek bizim motorlarda sağlıklı değil.

Jr. (Evren) bi ara söylemişti, ona katılıyorum. İnsan sürekli 120-130 gibi hızlara alışınca motor yavaş gelmeye başlıyor. Zevk alamıyorsun.

Tıngır mıngır 80-90'la gideceksin bizim cbf'lerle, paşa paşa zevkinide alırsın, yakıt ekonominide yaparsın.

Ha ama devir kesici varmı, yokmu? -eğer varsa- iptal edilip motorun canı çıkana kadar 11bin devir çevirtilebilirmi? Bilmiyorum, bilen yada fikri olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum. :)

şimdi dostlar benım bıldıgım kadarı ıle cbf150 beynını degıstırıp 2005 yada 2006 tam emın degılım 2006 dan cg(L) es titan degil sadece cg 125 beyni takıp gaz tepkimesini ve ivmelenmeyi arttırmanın mumkun oldugunu bılıyorum ama bunun barız bır sekılde artıcagınıda soylemıyorum eger olurda motorumu yaza satmassam ben cg125 beyni takmayı dusunuyorum ancak hondaya bu beynın fıyatını sordugumda 80-90 arası bı fıyat soylemıstı yanlıs hatırlamıyorsam yanı bıraz tuzlu gıbı goruluyor ancak degecek bırsey mı yoksa fark etmıyecek bısıy mı orası net olarak bılmıyorum dostlar sadece motorumu satmazsam bu ıslemı uygulayacagımı belırtmek ıstıyorum ısteyen arkadaslar bunuda deneyebılırler benden once hatta bende ogrenırım:)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Ben hiçbir modifikasyon yapmadan önceki cbf150'm ile 130 görmüştüm. Dişli büyültsemde bir faydası olmayacak 8-10 km için... Dediğiniz gibi motorumuzun çapı cc'i gücü belli.

Ancak devir saati olayı yine aklımda :) Kask takınca motorun sesini duymakta zorluk çekiyorum ve vitesleri acaba çok mu erken atıyorum yada çok mu geç diye düşünüyorum.

En azından motorun kaç bin devir ile çalıştığını merak ediyorum.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Merhabalar.

Yeni bir konu ortaya atmak istiyorum. Bildiğiniz üzere bizim mötörlerde devir kesici var. Duyduğum kadarıyla bu kesicide beyin üzerinden çalışıyormuş. Yani iptal etmesi zor ... Bilen araştıran deneyen varmıdır ?

Devir kesici tabiki motoru korumaya yönelik birşey. İptalide zarar verebilir. Ancak merak ediyorum . Belkide motorumu uzun seneler kullanırım biraz daha devir performansı alsam fena mı olur ?

Ayrıca devir saati diye 1 sene öncede bende tırmalamıştım kendimi. Hatta dijital birşey almıştım @osmaniyeli adlı üyeden... Ancak bulamıyorum bulsam takıcam. Olmadı analog alıp bir şekilde montecarlo etmeyi düşünüyorum.

Bu devir kesici ile bilgilerimizi lütfen esirgemeyelim paylaşalım :p 11 bin devir çeviren makinada 3-4 bin devir kullanamıyoruz yazık günah :p

Şu tarz bir devir saati çok hoş durur bence.. Vites ışığı bilem var :)

big_25270303skv.jpg


bu devir saatini çok tuttum valla bence yeni göstergeler yerine bunu takmak hem görüntü açısından hemde verdiği kullanım zevki açısından daha hoş olur gibime geliyor bunu takabılırmıyız bizim motorlara evet motorları zaten tecrübeyle kullanıyoruz ama devir saatiyle daha sağlıklı bi kullanım olur kanaatindeyim çok beğendim bu devir saatini:cat:
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
selam arkadaslar bende bugun itibariyle 150 zc vardı şimdi bugun motorumu sattım kısmet olursa daha dayanıklı bir motor almak istiyorum sizden fikir almak istedim şimdi arkadaslar önümde 3 4 tane model var istedigim ya ybr 125 alcam yaa cbf 150 alcam yada 1 sene beklicemm hyosung gt 250 R alcam bide cbf150 nin tam özelliklerini ve aklınıza gelen genellikle sorunlarını bide sehir içi şehir dışı kaç km yaktıgını ögrenebilirmiyim:rendeer:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
bu devir saatini çok tuttum valla bence yeni göstergeler yerine bunu takmak hem görüntü açısından hemde verdiği kullanım zevki açısından daha hoş olur gibime geliyor bunu takabılırmıyız bizim motorlara evet motorları zaten tecrübeyle kullanıyoruz ama devir saatiyle daha sağlıklı bi kullanım olur kanaatindeyim çok beğendim bu devir saatini:cat:

Mücahid & Muratcan

Gerekli teknik bilgi ve uğraş sonucu elbet bir şekilde takılır. Siz bu konuda öncü olun ve bize resimli bir rehber hazırlayın.
Bizde sizden feyz alıp aynı paneli takalım. Ne dersiniz ?? :cherry::cherry::mrgreen::mrgreen::p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------

selam arkadaslar bende bugun itibariyle 150 zc vardı şimdi bugun motorumu sattım kısmet olursa daha dayanıklı bir motor almak istiyorum sizden fikir almak istedim şimdi arkadaslar önümde 3 4 tane model var istedigim ya ybr 125 alcam yaa cbf 150 alcam yada 1 sene beklicemm hyosung gt 250 R alcam bide cbf150 nin tam özelliklerini ve aklınıza gelen genellikle sorunlarını bide sehir içi şehir dışı kaç km yaktıgını ögrenebilirmiyim:rendeer:

Çok değil, 10-11 sayfa geriden itibaren okusan sorduğun bir çok soruna detaylı şekilde cevaplar zaten verildi.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Mücahid & Muratcan

Gerekli teknik bilgi ve uğraş sonucu elbet bir şekilde takılır. Siz bu konuda öncü olun ve bize resimli bir rehber hazırlayın.
Bizde sizden feyz alıp aynı paneli takalım. Ne dersiniz ?? :cherry::cherry::mrgreen::mrgreen::p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------



Çok değil, 10-11 sayfa geriden itibaren okusan sorduğun bir çok soruna detaylı şekilde cevaplar zaten verildi.

valla kafamda çok şeyler oluyo bunun gibi ama bendeki şanssızlıkmı diyim ne diyim hiç bulamıyorum böle çok istediğim yapmak istediğim şeyleri:mrgreen:ama çok güzel olcağına eminim...mesela bugun fatihte bi kuryenin motorunda navigason koymak için gidonun sol tarafına b gps tutucu monta etmiş ya bu kadarmı orjinal durur motor zaten arka demirler full koruma demirleri çok kalıplı duruyor ufacık gps tutacağı bile motora hava katmış yahu:mrgreen:motora ne yapsan yarıyo valla:)böle ufak şeyler süper olur hele bu devir saatini düşünemiyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst