KGS Kullananlar için, Eziyet Bitti Resimli Anlatım

Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Köprü ve otoban gişelerinden geçerken çoğumuzun kullandığı KGS’ nin okutulması, sanıyorum bazı arkadaşlar için bir sıkıntı...! Bu kanıya nereden vardığımı sormak geçiyorsa içinizide, FSM köprüsünden geçmek üzere önümdeki Maxi Scooter’ lı abiyi yaklaşık 4 dakika boyunca bekleyip sabrımın sınırlarına gidip geldikten sonra artık böyle düşünmeye başladım. Çünkü KGS’ sini nereye koyduğunu bilmediğinden, bütün ceplerini, cüzdanını ve en sonunda motorun sağını solunu aramaya başlayıp Şükür bulunca geçtide bizde arkasından geçtik. OGS kullananlar varsa, zaten bu sorunu yaşamıyorlardır. Maalesef ki bazı arkadaşlar plakalarını kapatarak geçmekteler, (bu arada köprü ve otoyollara para vermemeliyiz sonuna kadar bu fikirdeyim) bende bu nedenle kendim için yaptığım KGSMatik’ i sizlerle paylaşmak istedim. Bir kişinin bile işine yarayacaksa ne mutlu benim için.

Öncelikle tabiki bir KGS almamız gerekiyor, ancak bu KGS’ ler gişelerden alındığında en az 20-30 liralık tutarlar ile dolduruluyor. Her zaman bu kadar yükleme yapmak istemeyenler (yani ben) için bir tavsiye (reklam amacı yoktur) Shell Smart Card artık KGS olarak kullanılabiliyor ve alt limit 5 tl.



Gerekli malzemeler,

1. KGS
2. Yoyolu yaka kartlığı





Bundan sonra kolay, KGS’ mizi yaka kartlığına geçiriyoruz...




Daha sonra, bu kartlık’ ı dilediğinizde hızlı bir şekilde ulaşabileceğiniz herhangi bir yere takmak kalıyor geriye.

Bir kaç alternatif....





Ben intercomu kullanmadığım zamanlar montuma takıyordum, ama şimdi seyehate çıktığımda sırt çantam depo üstü çantaya dönüştüğü ve üzerinde bu kartlığı takılabileceğim çok uygun yerler olduğu için artık deponun üzerindeki çantama takıyorum. Tabi bu alternatifler motorunuzun marka modeline göre değişiklik göstereceğinden artık o kadarınıda buluverin.

Umarım, işinize yarar.


“KAZASIZ SÜRÜŞLER”
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
montunuzun bilek kısmına yakın bir yere kartın içine girebileceği bir cep diktirseniz ya da bir kese içine koyup keseyi de cırtlı bantla montun koluna tuttursanız, gişede sadece kolunuzu okuyucuya tutup okutsanız daha pratik olmaz mı?
 
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
101
montunuzun bilek kısmına yakın bir yere kartın içine girebileceği bir cep diktirseniz ya da bir kese içine koyup keseyi de cırtlı bantla montun koluna tuttursanız, gişede sadece kolunuzu okuyucuya tutup okutsanız daha pratik olmaz mı?

Malesef olmuyor,KGS kart yuvası çok küçük olduğundan eliniz bileğinize kadar içeri girmiyor.Yandan tutsanızda kart okunmuyor.Tek çözüm eldivenin üstüne (tarak kemiğinin üstüne) gelecek bir cep yaptırmak olabilir.Arkadaşın bulduğu çözüm fena değil
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
sol eldivenimin üst kısmına sokuyorum,elimin tersiyle bi çakıyorum okuyor:p
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Arkadaşlar bir sorum var;ben kgs yi gösterdikten sonra en az 15 saniye oyalanıyorum;hakkımın yanması için gereken süre nedir?
Her geçtiğimde zaten hertürlü alarm çaldığı için anlamıyorum kaçak mı geçtik diye...
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
güzel fikir. ama bu motorcuların orada beklemesi hakkındada iki çift lafım var. illa kartın okutulucağı yerdemi beklemek gerekiyor, ben iki gişeyi ayıran orta yerde eldivenimi, kartımı vs çıkarıyorum, geçip okuttuktan sonra yine ileriki orta yerde kartımı ve eldivenimi takıp yola devam ediyorum. orada değil 3-4 dakika 1 saniye bile olsa niye bekletiyimki insanları. milletin önünü kesip hazırlanıcağıma kenara çeker öyle hallederim işimi.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Eldiven meselesini bende gördüm ama ne biliyim eldiven konusu biraz güvensiz geliyor bana düşme ihtimali dolayısı ile. Bu şekilde ben çok rahat ettim. Farklı çözümlere de her zaman açığız...! :)
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
70
Guzel bir uygulama olmus, denemek lazim.

Ben montun on tarafindaki fermuarli bir cepte tasiyorum KGS'yi. Motoru bosa alip durmam, sag eldiveni cikarmam, cebin fermuarini acip karti almam, basmam, geri cebe koyup fermuari kapatmam ve eldiveni geri giymem yaklasik 10, bilemedin 15 saniye almiyor. O kadar sure beklemeye tahammulu olmayan kullanmasin bence kopru veya otobanlari.
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
115
güzel fikir. ama bu motorcuların orada beklemesi hakkındada iki çift lafım var. illa kartın okutulucağı yerdemi beklemek gerekiyor, ben iki gişeyi ayıran orta yerde eldivenimi, kartımı vs çıkarıyorum, geçip okuttuktan sonra yine ileriki orta yerde kartımı ve eldivenimi takıp yola devam ediyorum. orada değil 3-4 dakika 1 saniye bile olsa niye bekletiyimki insanları. milletin önünü kesip hazırlanıcağıma kenara çeker öyle hallederim işimi.

kesinlikle katılıyorum, bu işlemleri gişe de yapmanın bir alemi yok bencede.
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
526
motosiklet icin 6.sınıf kgsmi gerekiyo ben shelden aldım zamsalak adam bana otomobil icin olanlardan vermiş, motosiklet köprü gecişi nekadr normalde?
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Ben yıllardır kartı sol elimin üst kısmına gelecek şekilde önceden eldivenimin içine yerleştiriyor ve kgs yuvasına yumruğumu sıkıp okutuyorum. Gayet rahat, kullanışlı bir yöntem ve oldukça da çabuk bir şekilde işimi bitiriyorum. Tavsiye ederim. Selamlar.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Montumun sol cebinde KGS, sağ cebinde biber gazı bulunur . Biri köprüden/otobandan para alan namussuzlar için , diğeri de 2 ve 4 ayaklı itler için gerekli.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst