Debriyaj sistemi hidrolikmi mekanikmi

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
217
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
[sıze="3"]debriyaj sistemi hidrolikmi mekanikmi tercih edersiniz hangisi yormaz ve arızasız çalışır iki sistemide kullanmış arkadaşların tercübelerinden faydanalım
bu ikisinden digerine geçiş yapmış olan yani değiştirmiş olan varmı
cevaplarınızı bekliyorum kazasız sürüşler dilerim
[/sıze]
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Disk frenler hidrolik zaten, mekaniği olmaz . Cbf 150 gibi motorların arka frenleri mekanik ve kampana. Motosiklette hidrolik kampana hiç görmedim zaten, varsa da ben bilmiyorum.
Yani şöyle bir mantık kuralım :

Disk fren hidroliktir, kampana mekaniktir ;
Disk fren kampanadan daha iyidir ;
O halde hidrolik mekanikten daha iyidir ( aristo mantığı :mrgreen: )
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kurubuz;
adam debriyaji soruyor, freni degil.:)

Bak ben de merak ettim simdi.
Hangisi daha iyi????
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
120
kurubuz hocam sen yanlış anladın galiba. arkadaşımız debriyaj sistemini soruyor. faydası olurmu bilmem ama hidrolik debriyaj bir kere sıktım oda duran motorda, bana tuhaf geldi, ya ayarları iyi değildi ya da hepsi öyle. ama kesin olan birşey var benim kanuniden çok çok daha yumşaktı. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
217
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sa

Disk frenler hidrolik zaten, mekaniği olmaz . Cbf 150 gibi motorların arka frenleri mekanik ve kampana. Motosiklette hidrolik kampana hiç görmedim zaten, varsa da ben bilmiyorum.
Yani şöyle bir mantık kuralım :

Disk fren hidroliktir, kampana mekaniktir ;
Disk fren kampanadan daha iyidir ;
O halde hidrolik mekanikten daha iyidir ( aristo mantığı :mrgreen: )

kurbuz kardeşim motorsikletlerde (OTOAMTİK VİTESLİLER HARİÇ)sol elle kullandıgın debriay hakında sorum ARABALARDADA SOL AYAKLA BASARSIN YA
İŞTE ONU SORDUM KOLAY GELSİN
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Pardon üstad yanlış anlamışım. Debriyaj demiş. Olsun ona da bir mantık uydururuz :)
Çok güçlü makinalarla , balatanın kaçırmaması için yayı çok sert yapıyorlar, dolayısı ile debriyaj da sert oluyor. Bu durumlarda debriyajın da hidrolik olması sokmayı kolaylaştırıyor. Düşük cc makinalarda gerekli olduğunu sanmıyorum.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Pardon üstad yanlış anlamışım. Debriyaj demiş. Olsun ona da bir mantık uydururuz :)

Aslinda senin yuruttugun mantik guzel.
Yanlis sistemde olsa, fren sistemlerinde hidrolik iyi olduguna gore debriyajda da iyidir gibi bir sonuç çikarilabilir.

(Nasil iyi kivirdimmi?):cherry:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
Ducati Benim bildiğim bir çok modelinde mekanik debriyaj kullanır hatta ve hatta sırf ses cıksın diyede özel yarım açık debriyaj tası taktırırlar :)
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Mekaniklerde sıkmak için bayağı efor harcarsınız, 96 model bir zxr denemiştim (nerdeyse hurdaydı o ayrı mesele :) ) debriyajı hidrolik değildi ve resmen asılmanız gerekiyordu..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
217
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar şu ana kadar cevab vereenlere teşekkür ederim evet yumuşaktır onda hem fikiriz birde uzun süre kullanmış sürücüler yazsa arızaları nedir tellilerde kopar zor durumda kalırsın yedek tel buluncaya kadar 2-3 cü vitesle gidebildiğin kadar gidersin pekki hidrolik arızalanınca mesala hortumu patlar merkez hidrolik kaçırır ne bileyim hava yaparmı kulananlar bir adım öne lütfen
 
Katılım
30 Ağu 2005
Mesajlar
560
Motosikleti
TGB X-MOTION 250
hidrolık debriyaj adamı yormaz amacı zaten yumuşak olmasıdır vaktım olsa motorumu hıdrolık debrıyaja cevırırım :)

hıdrolık debrıyaj kullandım cok guzel olay
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Hidrolik debriyajın arıza vermesi çok az ihtimaldir.sistem hidrolik frene benzer ama içerisindeki basınç daha az olduğu için arıza verme riski çok azdır.Yaklaşık bir yıl kullandığım magna da vardı.Tercihim hidrolikten yanadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst