Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar az önce işten çıktım benzin aldım motor marş basmadı biraz uğraştım baktım sigorta atmamş sonra vurdurdum çalıştı gaz verdiğm ısıttım sonra stop ettim motoru.tekrar marş bastım basmıyor tamamen bitmiş korna vs falan basmıyor GÖSTERGEDE VİTES BOŞTA ÇOK CANSIZ gösteriyor burada akü de yok elektrikçiye götürdüm akü kurşun kesmiş değişmen lazım diyor yarın o şekilde 40 km falan yapsam akü şarj etmiyor motora bir zararı olurmu.. adam 50 milyon istyor çin aküsüne samsunda 35 tl ama motora zararı olursa diye tırsıyorum usta ampul yanar dedi zararı olr dedi ama sanki aküyü basmaya çalışıyordu birde takacağı akünün amperi de yüksek sizden haber bekliyorum o şekilde 40-45 km yapsam motora zarar verirmiiiii

Bu şekilde çalıştırdıktan sonra yol yaparsan bir sıkıntı olmaz.
Sonuçta en fazla akımı marş dinamosu çekiyor sanırım.

Akü alırkende madem değiştireceksin jelli bakımsız akülerden al, suyla falan uğraşma.

http://www.rialli.com/urunler/2_motorsiklet-akuleri/9173__aku-12n7l-bs-12v-7-amper-cgl-serisi/

http://www.rialli.com/urunler/2_motorsiklet-akuleri/5753__aku-12v-7-ah-jelli-12n7l-bs/

Motora oturunca solda kalan üçgen gri kapağın altında akümüz. Metreyle ölçülerine bakıp bu yukarıdaki akülerden sipariş verebilirsin. Eğer oradaki satıcılardan da alacaksan aklında olsun jelli akü alman daha iyi olur. :cat:
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
ben bu şekilde 100-150 km yol yaptım akum full bitikti değiştirememiştim ama bunu cup motorumda yapmıştım cbfte ne olur bilemem ama olmaz büyük ihtimal...

bu arada 8.000 bakımına gittiğimde benzinim 250 kmdeydi normal ölcümlerime göre daha 100 km yolum vardı servisten çıktım şimdi 340 kmde normalde 350 kmde yedeğe geçiyordu ama şuan daha kırmızı çizginin 1 üstünde bakımdan sonra bu kadar değişirmi maşallah diyimde yedeğe 400 kmde geçiyim:mrgreen:

birde bunun sebebini benim hava filtresinde ufak bi bez unutmuş eski sahibi bakıma soktuğunda şimdi sıfır hava fltresı var ve yenı bujı bu kadar fark ediyormu pest dogrusu...

cdi sistemindeki motosikletler aküsüz de gayet çalışıyorlar diye biliyorum. bir sorun olacağını sanmam. ha ampulun patlasa ne olacak? 3-4 tl birşey değiştirirsin olur biter.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ben bu şekilde 100-150 km yol yaptım akum full bitikti değiştirememiştim ama bunu cup motorumda yapmıştım cbfte ne olur bilemem ama olmaz büyük ihtimal...

bu arada 8.000 bakımına gittiğimde benzinim 250 kmdeydi normal ölcümlerime göre daha 100 km yolum vardı servisten çıktım şimdi 340 kmde normalde 350 kmde yedeğe geçiyordu ama şuan daha kırmızı çizginin 1 üstünde bakımdan sonra bu kadar değişirmi maşallah diyimde yedeğe 400 kmde geçiyim:mrgreen:

birde bunun sebebini benim hava filtresinde ufak bi bez unutmuş eski sahibi bakıma soktuğunda şimdi sıfır hava fltresı var ve yenı bujı bu kadar fark ediyormu pest dogrusu...

Hadi bakalım maşallah diyelim o zaman :)
yahu bi ben 400'lere dayandıramayacağım şu ibreyi sanırım :pale:
Mücahit kaç kilosun birader? Üç hanelere geldinmi sende:p
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
ben bu şekilde 100-150 km yol yaptım akum full bitikti değiştirememiştim ama bunu cup motorumda yapmıştım cbfte ne olur bilemem ama olmaz büyük ihtimal...

bu arada 8.000 bakımına gittiğimde benzinim 250 kmdeydi normal ölcümlerime göre daha 100 km yolum vardı servisten çıktım şimdi 340 kmde normalde 350 kmde yedeğe geçiyordu ama şuan daha kırmızı çizginin 1 üstünde bakımdan sonra bu kadar değişirmi maşallah diyimde yedeğe 400 kmde geçiyim:mrgreen:

birde bunun sebebini benim hava filtresinde ufak bi bez unutmuş eski sahibi bakıma soktuğunda şimdi sıfır hava fltresı var ve yenı bujı bu kadar fark ediyormu pest dogrusu...

işte bu motorum farı otomatikya birde birince giderken evdeki bulgurdan olmayalım gaza bastıkça güçleniyor direk elektiriği kendi üretiyor cok fazla üretirse yanar diye korkuyorum birde daha motorun garantisi dolmadı acaba garanti aküyü karşılarmı
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
siz siz olun bilekleri sıkı kapatın.


Evren tekrar geçmiş olsun. Eldivenlerin bilek kısımları özellikle bu yüzden daha büyük, montun üstünden geçirebilmemiz için.

Umarım tekrarını yaşamazsın :pale:

@mimoza
Garanti, aküyü karşılıyor diye biliyorum.
CBR125 topiğinde bi arkadaş garantiden yeni akü taktırmıştı.
Servise sormanda fayda var.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Hadi bakalım maşallah diyelim o zaman :)
yahu bi ben 400'lere dayandıramayacağım şu ibreyi sanırım :pale:
Mücahit kaç kilosun birader? Üç hanelere geldinmi sende:p

yav bende 400 e gelmeyi çok istiyorum çok uğraştım 350 de yedeğe geçiyordum ama filtreden o bez cıktıktan ve bakımdan sonra motor çok rahatladı bugun 2 kişi e5 de çok rahat 110 a çıktım allah bozmasın böle devam eder inşş:)motor harika oldu sesi gidişi hızlanma son hız çok değişti maşallah maşallah nazar deymesin:mrgreen:

bu arada 95 kiloyum 3 rakamlara gelmedim geriye düşüyorum artık spora başladım tekrar:cherry:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ben beatin aküyü garantiye sokmuştum. onlar karşı çıkabilirler. kararlı davranırsanız olur.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ben beatin aküyü garantiye sokmuştum. onlar karşı çıkabilirler. kararlı davranırsanız olur.

evet akuyu garantiden değiştirin..ve mümkünse jel aku alın benim cupa almıştım 9-10 ay önce hala sorunsuz tık demedi ve 10 gün yatan motor tek marşta aldı jel aku tavsiye ederim...
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
servise götürmedim motoru dün akşam mecbur 50 tl bayıldım jelli sizin dediğiniz gibi 2 yıl garanti verdi satan adam.en ufak bir sey olursa getir dedi benim eski aküyü de aldı bunuda yapabılırım büyük ihtimal dedi bende verdim suan bir sıkıntı yok...
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
IMG_2656.jpg




Sizde varda bizde yok mi :mrgreen:

j5a4ir.jpg
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
kanka makinayı kontrol ettim...sonucta üst silindir kapağım taşlanmadı...yani yeni piston atılınca makinaya üst silindir kapağı (psitonun kafaya vurduğu nokta) taşlanır adetten...bu durumda güç peformansına etkileri olur...öyle bişeyde yok ki...bulucaz hacı o sorunuda çözücez...:cat:





buji filtre 8000 de dğeişir...ama hava filtresine yalandan bir kompresörle hava basarsanda sorun olmaz...fakat senin gözle göremeyeceğin kısımlar kapanmış olabilir o uyduruk sarı filtrede...


Aydoğan o zımbırt egsantirik gergisi...çok derin yazmaktan ziyade bildiklerimi paylaşayım...hani sübap ayarı yaparsınız üst kısımda senteyle...orada küçük bir zincir görürsünüz...dikkat eden var mı...o minik zincir motor içindeki dişlilerin hareketini sağlar...ve bu zımbırtı ise o zincire basar gerer...çok basit...paletler var o zincirin yanlarında...:cat: o gergide sorun olursa motordan şakırtılar gelmeye başlar vs...çok önemli bir parça...


ne ie yarıyo diyor kekoro ne olduğunu erkes bilir...:cherry:SIZE]

Abi pardon anlatacak mecalim kalmamıştı yorgunluktan:p aynen üstte yazdığın gibi işte bildiğin eksantrik zincir gergisi nezaman motordan cazur cuzur ses gelmeye başladı ilk bakılacak parça ucuz 15 kağat garantidende değişiyor ancak sorun çıkarttığına rastlamış değilim, kendim hariç 1 kez değiştirmiştim ancak sorun incelen yağdanmış kestiremedik innovadaki gibi sessiz değil bu meretin zinciri.. biliyosunuz zaten..yağ ısınıp inceldimi 10 dk lık sürüşten sonra dikiş makinası gibi çalışır ..
 
Katılım
19 Ocak 2006
Mesajlar
42
Selamlar arkadaslar. Abimin honda beat'ini ise gidip gelmek icin kullandiktan sonra kendime ait bir motor almak istedim ve arastirmalara basladim. Piyasadaki motorlar icerisinde Hondanin CBF 150 si hosuma gitti ve sanirim cbf 150 yi alicam. Ama aklimda bi soru var cevaplarsaniz sevinirim.
1. Honda bu kasaya ne zaman yeni bir gorunum kazandirir dersiniz?
2. Honda nin modelleri kac yilda bir gorunum acisindan yenileniyor?

Tahmin ve bilgileriniz icin simdiden tesekkurler.
Amacim bu motoru aldiktan 3 ay sonra kasanin degisip yeni modeli kacirmamis olmak. Yeni model gelicekse onu beklerim.

Cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Selamlar arkadaslar. Abimin honda beat'ini ise gidip gelmek icin kullandiktan sonra kendime ait bir motor almak istedim ve arastirmalara basladim. Piyasadaki motorlar icerisinde Hondanin CBF 150 si hosuma gitti ve sanirim cbf 150 yi alicam. Ama aklimda bi soru var cevaplarsaniz sevinirim.
1. Honda bu kasaya ne zaman yeni bir gorunum kazandirir dersiniz?
2. Honda nin modelleri kac yilda bir gorunum acisindan yenileniyor?

Tahmin ve bilgileriniz icin simdiden tesekkurler.
Amacim bu motoru aldiktan 3 ay sonra kasanin degisip yeni modeli kacirmamis olmak. Yeni model gelicekse onu beklerim.

Cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.

2007 de alıp 2008 nisanda satmıştım cbf i eğer makyajlı versiyon gelseydi düşünmeden alırdım tekrar,honda bu konuda çok berbat bi anlayışa sahip yurt dışındaki modeller yenilendi tamamen olmasa bile makyaj operasyonu gördü euro-4 emisyon değerlerine uyum için, karbüratör vs değişti ancak bizim tr de satılanlar 2007 model ile aynı hiçbir fark yok aynı motor beat bile neredeyse 6 yıldır boya haricinde bir değişim görmeden satıldığına göre (avrupada çoktan yerini lead modeline bıraktı) benim bir umudum yok inat ettim kesinlikle yeni model gelmeden almam geleceğide yok bence bekleme...bitarafı kırık bir devir sayacı bile çok bize....ya ne olur bi makyaj sticker değiştir boya değiştirin nebileyim bişiy yapın onada kabul ama yokkk.....:farao:

yeni gelmesi gereken model bu:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2006
Mesajlar
42
Hmmm, cevap icin cok tesekkurler arkadasim. gercekten cbf 125 in gelmemesi uzucu. cbf 150 de fena degil ama eger bi yenilenme yakinsa onu beklemek istedim. Neyse artik durumu degerlendiricem.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Ben geçen hafta servise gittiğimde sormuştum.Cbf nin yeni modeli çıkacak mı ? diye. Şimdilik öyle bişey yok.Kuryeler çok beğeniyorlar.2-3 sene daha bu model devam eder dediler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst