Motosikletimle Kaza Yaptım

Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkürler
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Ön teker kayabilir, ön tekerin kayması illaki kayıp düşeceksin kaza olacak demek değildir
50 km altı hızlarda motorda çok ağır değilse -130kg normal- , asfaltı tekmeleyerek motoru dik tutabilirsin,
bi sağ ayak bi sol ayak .. duruma göre. ben scooterla bi viraja hızlı girmiştim hızım 40 falandı ama mahalle içinde çok keskin bi dönüşte motor önden kaymaya başladı,
asfaltı tekmeleye tekmeleye motoru dik tuttum ve az az frenle durabildim. a2 ehliyetim de var o zamanda vardı. önden kayıyorsanız engel yoksa freni bırakın öncelikle, teker dönmedikçe kontrolü sağlayamazsınız.
ha bide motosikletler arkadan itişli olduğu için motor'un ne yaptığı sadece arka tekeri etkiler, virajlarda vites değiştirmemek, gazı mümkün olduğunca sabit tutmak gerek.
yoksa arkadan kayabilirsiniz motor yatık olduğundan arkadan kayma kolay kolay kurtarılamaz, önden kaymadaki yöntemin pek işe yarayacağını sanmıyorum.
ön tekeri fren yaparak kilitlemişsinizdir.
Arka tekerlek kaymaya başladığı anda gazı kademeli olarak kesmeli ve dikleştirmelidir. Arka tekerlek kaymalarının büyük çoğunluğu virajda en yatıkken aşırı gaz verme sonucu oluşur. Virajın ortasında yavaş yavaş gaz verilir. Bu arada motorda yavaş yavaş doğrulur çünkü virajdan çıkıyoruzdur. Çıkışında ise normal gazımıza çıkılır. Tabi yolun durumuna göre. Islak ve elverişsiz yüzey varsa mümkün olduğunca yavaş ve yatırmadan dönülmeye çalışılır.
 
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
gülüyorsun birdeya,geçmiş olsun ..
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
268
Diğer arkadaşların söylediği gibi, debriyaj veya vites nedeniyle ön teker kitlenmez. Teker kitlenmeden de 8 çizmesi tekerin aksamında hata yoksa mümkün değil. Anlattıklarınızdan anlaşılan şu ki, debriyaj manetini çektiğinizde gazı tam kesememişsiniz (kestim zannetmeniz çok doğal, acemiyken kestim sanıp kesmeme durumu çok olur) bu da motoru bağırtıp sizin paniklemenize muhtemelen ön freni farkında olmadan tekeri kitleyecek kadar yüksek kuvvetle sıkmanıza sebep olmuş olabilir. Hele bir de yolda kaygan bir durum da varsa durum açıklığa kavuşur.

Yanlız aklıma şu da geldi, 8 çizenin arka teker olmadığına emin misiniz? Panik halde yanlış yorumlamış da olabilirsiniz. Eğer vites düşürürken yani kompresyon yaparken yüksek devirde birden düşük vitese geçerseniz arka teker sağa sola kayar. Nedeni teker dönme devirinin düşük vites sebebiyle motosikletin süratinden daha yavaş kalmasıdır. Bu da sıkça başa gelen durumdur fakat kontolü nispeten kolaydır. Hatta bazen ışıklarda kimi maceraperest motorcuların kasıtlı yaptığını görüyorum.

Şunu da kabul etmek lazım, kaza olduğu zaman kazanın nedenini en yanlış yorumlayan genelde kazayı yapan kişi olur. Bunun nedeni o anda panik içerisinde olmasıdır. Buna bir de 25 km'lik bir acemi deneyimi eklerseniz sanırım sizin farketmediğiniz başka şeyler olmuş o anda.

Son olarak, mutlaka eğitim alın. Eğitimin değerine paha biçilemez. Zira bu gibi ani fren, panik fren çalışmalarını ve daha çok fazla şeyi eğitimde çok sefer pratik etme imkanınız var. Daha önce eğitim almış olsaydınız bu kaza çok yüksek ihtimal gerçekleşmeyecekti.

Eğer burada anlatılanlardan tatmin olmadıysanız ve ön tekerin nedensiz 8 çizdiğine inanıyorsanız o motoru adamakkıllı bir ustaya götürüp göstermeden bir daha binmeyin.

Eldivensiz de motor kullanmayın lütfen. Eldiven bence monttan bile daha önemli bir ekipman. Kazada yara alan yerler istatistiğinde en çok ayak bileği ve eller gelir. Kazanın boyutu ne olursa olsun ellerin asfaltla tanışmama ihtimali yok gibi birşey.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsun :) daha bana ölüm vuruşunu öğreteceksin , dikkat et kendinee .
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
geçmiş olsun daha önce motor kullanmadığını çıkarıyorum bu yazından zamanla alışırsın motorda arabadaki sistemdir fakat debriyajı sıkmassan kompresör etkisiyle daha rahat bir duruş yaparsın vites küçülterek , bunları zamanla çözersin en kötü kazan bu olsun. .
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Diğer arkadaşların söylediği gibi, debriyaj veya vites nedeniyle ön teker kitlenmez. Teker kitlenmeden de 8 çizmesi tekerin aksamında hata yoksa mümkün değil. Anlattıklarınızdan anlaşılan şu ki, debriyaj manetini çektiğinizde gazı tam kesememişsiniz (kestim zannetmeniz çok doğal, acemiyken kestim sanıp kesmeme durumu çok olur) bu da motoru bağırtıp sizin paniklemenize muhtemelen ön freni farkında olmadan tekeri kitleyecek kadar yüksek kuvvetle sıkmanıza sebep olmuş olabilir. Hele bir de yolda kaygan bir durum da varsa durum açıklığa kavuşur.

Yanlız aklıma şu da geldi, 8 çizenin arka teker olmadığına emin misiniz? Panik halde yanlış yorumlamış da olabilirsiniz. Eğer vites düşürürken yani kompresyon yaparken yüksek devirde birden düşük vitese geçerseniz arka teker sağa sola kayar. Nedeni teker dönme devirinin düşük vites sebebiyle motosikletin süratinden daha yavaş kalmasıdır. Bu da sıkça başa gelen durumdur fakat kontolü nispeten kolaydır. Hatta bazen ışıklarda kimi maceraperest motorcuların kasıtlı yaptığını görüyorum.

Şunu da kabul etmek lazım, kaza olduğu zaman kazanın nedenini en yanlış yorumlayan genelde kazayı yapan kişi olur. Bunun nedeni o anda panik içerisinde olmasıdır. Buna bir de 25 km'lik bir acemi deneyimi eklerseniz sanırım sizin farketmediğiniz başka şeyler olmuş o anda.

Son olarak, mutlaka eğitim alın. Eğitimin değerine paha biçilemez. Zira bu gibi ani fren, panik fren çalışmalarını ve daha çok fazla şeyi eğitimde çok sefer pratik etme imkanınız var. Daha önce eğitim almış olsaydınız bu kaza çok yüksek ihtimal gerçekleşmeyecekti.

Eğer burada anlatılanlardan tatmin olmadıysanız ve ön tekerin nedensiz 8 çizdiğine inanıyorsanız o motoru adamakkıllı bir ustaya götürüp göstermeden bir daha binmeyin.

Eldivensiz de motor kullanmayın lütfen. Eldiven bence monttan bile daha önemli bir ekipman. Kazada yara alan yerler istatistiğinde en çok ayak bileği ve eller gelir. Kazanın boyutu ne olursa olsun ellerin asfaltla tanışmama ihtimali yok gibi birşey.
Burada ki çoğu arkadaş anlamadı galiba ya da ben anlatamadım. Ön teker 8 çizdi racing kazalarında ki gibi sağ sol yapmaya başladı gidon. Ben de gayet soğukkanlı bir şekilde 70'le motoru yatırdım olay bundan ibaret. Heyecanım olsa zaten 15 derece yamulmuş gidonla 1 km mesafede ki evime geri gidemezdim. Mobesede ki arkadaşlara söyleyip benim görüntüleri bulacam tabi bizim orda mobese varsa...:queen::queen: Öyle daha rahat anlayacaksınız...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:18 ----------

Bu arada teşekkürler arkadaşlar... Motora üzüldüm. Ufak tefek çizikler oluştu. Depoda küçücük bir çökük. 5 kuruş kadar. Km sayacı kırıldı...:pr:
 
Katılım
27 Eki 2009
Mesajlar
823
bende gecen 2 den 3 .vites yerine gaza gelip 1 e atmışım :queen: neys kitlemedi motor kendini :)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun.:rendeer:
ilk motora bindiğimde bunun vitesler amma kolay geçiyor diye milisaniyelerde vites değiştirmiştim 5'den 1'e attığımı farkettiğimde 70 le arka tekerler kilitlenmişti ucuz atlattım durdu kendi kendine.:)
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Geçmiş olsun.:rendeer:
ilk motora bindiğimde bunun vitesler amma kolay geçiyor diye milisaniyelerde vites değiştirmiştim 5'den 1'e attığımı farkettiğimde 70 le arka tekerler kilitlenmişti ucuz atlattım durdu kendi kendine.:)

Çaktırmadan debriaja asılmış olmayasın. O durumdan pek sağ çıkılmaz bakışın sağlamdı demekki.
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Tabi üstadlar daha iyi bilir ama Sanırım senin motorda bir sorun var arkadaşım normal frende olsa motor freni de olsa yanlışlıkla,, ön tekerin 8 çizmesi ???????? ustalar birde buna cvp verse.?
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Ön teker yanlışlıkla sekiz çizmez. Aslırısın gaza ön tekerin üzerine binen kuvvet aşırı azalır, sende gidonun hafiflemesiyle az da olsa sağa sola oynatman neticesinde tekerleğin simetrisi bozulur. Dalgalanma şeklinde kuvveti artar ve bu artış arka tekerleği de etkiler. Sonuç olarak tank tokatlaması oluşur. Bozuk zemine denk gelmiş olasılığın fazla. Hız ve heyecanla zemini kavrayamadın ve gidon kontrolsüz hareket etti. Tank tokatlaması olsa seni fırlatıp atardı.
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
307
demek bacağın motor ile asfalt arasında kalarak motorunu korudun öylemi?helal ya..canın önemli deil yani,motoru düşünüyosun..bişiy demiyorum
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Ön teker yanlışlıkla sekiz çizmez. Aslırısın gaza ön tekerin üzerine binen kuvvet aşırı azalır, sende gidonun hafiflemesiyle az da olsa sağa sola oynatman neticesinde tekerleğin simetrisi bozulur. Dalgalanma şeklinde kuvveti artar ve bu artış arka tekerleği de etkiler. Sonuç olarak tank tokatlaması oluşur. Bozuk zemine denk gelmiş olasılığın fazla. Hız ve heyecanla zemini kavrayamadın ve gidon kontrolsüz hareket etti. Tank tokatlaması olsa seni fırlatıp atardı.


Hmmmm ? Üstad benim motorda vites ayakları arası çok az yani ayak da büyük olunca bot giydiğim anda vites değiştirmek baya sıkıntı olabiliyo bunun için bazen hazır oraya girmişken tekrar çıkarmıyorum ayağımı yani biraz öne itip serbest kalınca bacak kırık bi şekilde gidiyorum :)
FBI a Döndük ama olay ilginç Meraktan Bugun trafik de yine ayağım aradayken farketmeden rahatlamakla alakalı benim bot yukarı doğru itti sanırım ve birden o 4000 5000 deviri bende gördüm sanki boş vites de motora gaz vermiş gibi yavaştım ama birinci vites de olma olasılığım yok (yani boşa almak için )
!!!!!!!!hem elim debriyaj da değildi.?!!!!!!!!!!!
İhtimal birinci vites de olmam ve ben yukarı zorlarken çarkların boş gelmesi halinde boşa geçmesi??????????
Sorum: Cahilliğimi bağışlayın ama sanırım deneyimle sabittir bu konular '' zararı ziyanı bi yana debriyaja basmadan vitesi yukarı iterek yanlışlıkla da olsa vites değişebilir mi???? yada motosikletlerin bu durumda kendini boşa alma olasılığı,özelliği var mı?
Yanlış mı düşünüyorum zaten, denemedim ; debriyaja basmadan böyle bişey yapılırsa sağlam sesler (kavrama) duymamamız gerekmez mi?

Yani aynı durum arkadaşımda da olabilir
Ayağı üstündeyse, ve böyle bir durum varsa??? zaten yüksek devirde kullanıyorsa ,, alt vitese geçtiğinde birden yüksek çark yüksek devir ön teker ve Tank tokatlaması :(
Teorim nasıl !!!!! ???
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
11
Benim tahminim arkadaşın motorunun şanzımanı turlu şanzımanlardan galiba,
102345012345 şeklinde oda debriyajı sıktı 4 e verecem derken 1 verip arka tekerin kitlenmesi sonucu kendini yerde bulmuş olabilir.En tehlikeli şanzıman tipi bunlar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:24 ----------

Hmmmm ? Üstad benim motorda vites ayakları arası çok az yani ayak da büyük olunca bot giydiğim anda vites değiştirmek baya sıkıntı olabiliyo bunun için bazen hazır oraya girmişken tekrar çıkarmıyorum ayağımı yani biraz öne itip serbest kalınca bacak kırık bi şekilde gidiyorum :)
FBI a Döndük ama olay ilginç Meraktan Bugun trafik de yine ayağım aradayken farketmeden rahatlamakla alakalı benim bot yukarı doğru itti sanırım ve birden o 4000 5000 deviri bende gördüm sanki boş vites de motora gaz vermiş gibi yavaştım ama birinci vites de olma olasılığım yok (yani boşa almak için )
!!!!!!!!hem elim debriyaj da değildi.?!!!!!!!!!!!
İhtimal birinci vites de olmam ve ben yukarı zorlarken çarkların boş gelmesi halinde boşa geçmesi??????????
Sorum: Cahilliğimi bağışlayın ama sanırım deneyimle sabittir bu konular '' zararı ziyanı bi yana debriyaja basmadan vitesi yukarı iterek yanlışlıkla da olsa vites değişebilir mi???? yada motosikletlerin bu durumda kendini boşa alma olasılığı,özelliği var mı?
Yanlış mı düşünüyorum zaten, denemedim ; debriyaja basmadan böyle bişey yapılırsa sağlam sesler (kavrama) duymamamız gerekmez mi?

Yani aynı durum arkadaşımda da olabilir
Ayağı üstündeyse, ve böyle bir durum varsa??? zaten yüksek devirde kullanıyorsa ,, alt vitese geçtiğinde birden yüksek çark yüksek devir ön teker ve Tank tokatlaması :(
Teorim nasıl !!!!! ???

Uygun deviri yakalarsan debriyaj kullanmadan vites hiç sarsıntısız geçer ama zorlayarak geçirmeye çalışırsan arızaya sebep olabilir.Mesela 2. viteste gidersin yavaşlarsın motorun devri düşer hafif bi dokunursun boşa geçer hiç zorlanmadan diğer viteslerdede olur.
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Debriyajsız da vites değiştirebilirsin. Çok hızlı bir şekilde ve devrinde yaparsan dişlilerden ses duyulmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst