Karbüratörü Söktüm, Neresine Bakmam Gerek (Fotolu)

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Gaz verdiğimde motor tekliyodu ve bütün belirtiler karbüratörü gösteriyodu, bende söktüm, dağıttım, ortalıkta duruyo şu an parçalar, gördüğüm yerleri temizledim ama asıl neresine bakıcağımı bilmiyorum. Fotolardan bakarak yardımcı olursanız sevinirim. Fotoların büyük halleri için üstündeki linkleri tıklayın

http://img691.imageshack.us/img691/7536/img1875y.jpg
kkkimg1875.jpg



http://img263.imageshack.us/img263/4927/img1878so.jpg
kkkimg1878.jpg



http://img710.imageshack.us/img710/7881/img1879b.jpg
kkkimg1879.jpg



http://img689.imageshack.us/img689/2592/img1881y.jpg
kkkimg1881.jpg



http://img534.imageshack.us/img534/9968/img1883j.jpg
kkkimg1883.jpg



http://img689.imageshack.us/img689/5803/img1886od.jpg
kkkimg1886.jpg
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlk resimdeki ana ve yardımcı memeleri al ve benzinin içine at üfleyip tekrar at,bunu temizleninceye kadar tekrarla... hava ayar ve relanti vidasını da çevirme tutuna bakıp sök ve temizle.Şamandıra iğneni almışsın onu da temizle. Gövde oringini silme elinle, genleşir takamazsın, benzinle üstünden hafif elinle geç. Gaz pistonunu ve yuvasını da temizle.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
benzin yok ama o dediğin yerlere baktım, tıkanıklık yok, üfledim filan da hava geçiyo
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benzin yok ama o dediğin yerlere baktım, tıkanıklık yok, üfledim filan da hava geçiyo

Özellikle ana ve yardımcı memedeki noktasal hava karıştırma kanalları ,komple karbüratör benzinsiz temizlenmez.:)

Sonunda da basınçlı hava tutup iyice temizlenmiş olur.
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
motorhocası arkadaş anlatmış epeyce ek olarak küçük bir boya fırçası al bol benzinle fırçalayarak yıka ve sonra basınçlı hava tutarak kurula sonra söktüğün gibi takacaksın tekrar ama en önemli kısım o memelerin en başındaki hava ayar memesi vardır onu kaç tur sökmüşsen aynı şekilde takman gerek ya da yarım tur eksik taksan da olur biraz daha zengin karışım olur
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eldeki imkanlarla yapıyorum valla:) iğne buldum ince bi tane, her delikten geçiyo:)


:queen: İğne olmaz,senin tarzında karbüratör temizleyeni ilk görüyorum kıy paraya al 2 lt benzin karbüratör bayram etsin.:queen:
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
motorhocası arkadaş anlatmış epeyce ek olarak küçük bir boya fırçası al bol benzinle fırçalayarak yıka ve sonra basınçlı hava tutarak kurula sonra söktüğün gibi takacaksın tekrar ama en önemli kısım o memelerin en başındaki hava ayar memesi vardır onu kaç tur sökmüşsen aynı şekilde takman gerek ya da yarım tur eksik taksan da olur biraz daha zengin karışım olur

o ayar tamamdır
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
:queen: İğne olmaz,senin tarzında karbüratör temizleyeni ilk görüyorum kıy paraya al 2 lt benzin karbüratör bayram etsin.:queen:

her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)
yarın bakıcaz düzelmişmi:)

birde alttaki başlıktaki gibi otomatik jikleyi kontrol ediyorum ama sanırım jiklede sorun var. yarısı kapalıydı elektrik vermeden önce, elektrik verdiğim 10dk oldu ama hala tamamen kapanmadı, biraz açıklık var yinede.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...ooterlarda-elektrikli-jikle-testi-buyrun.html
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)
yarın bakıcaz düzelmişmi:)

birde alttaki başlıktaki gibi otomatik jikleyi kontrol ediyorum ama sanırım jiklede sorun var. yarısı kapalıydı elektrik vermeden önce, elektrik verdiğim 10dk oldu ama hala tamamen kapanmadı, biraz açıklık var yinede.

Genelde elektriği verince jigle kelebeği açılır hocam.
Senin sorunlar bitmez hacı, Brezilya dizisi gibi uzar gider... :p
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
runemagick, öncelikle teşekkürler paylaşamınız için, karbüratörü toplayıp, sorunu giderdiğinizde hazır fotolar da varken bir rehber tadında yapılandırırsanız sevinirim :)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bugün topladım motoru tekrar ve maşallah, nazar deymesin:) sorun giderildi.
kullandığım malzemeler: tornavida, saç kurutma makinesi, bimden alınan ıslak mendil ve dikiş makinasından aldığım bir adet iğne:) (gazyağı yok, benzin yok, kompresörle hava tutmak yok:))
karbüratörde çıkabilecek ne kadar parça varsa hepsini çıkardım ve hepsini ıslak mendille sildim, karbüratördeki bütün delikleri ve yollarıda tek tek inceledim ne nereye gidiyor diye. ince deliklerin içinden iğneyi geçirdim, üfledim filan hava geçiyomu diye, bütün deliklerde aynı şeyi yaptım. hepsini bitirdikten sonra saç kurutma makinesi ile hava tuttum ıslaklık kaldıysa kurusun diye, sonuç başarılı oldu:)
biraz cahil cesareti ve eldeki imkanlarla yaptım ama hiç yoktan iyidir, sorunumuda çözdüm zaten daha ne isterim:)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eline sağlık.Bir tamirci açacak kıvama gelmişsin,dikiş makinasını da dükkana koy müşteri çeker.:p
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Eline sağlık.Bir tamirci açacak kıvama gelmişsin,dikiş makinasını da dükkana koy müşteri çeker.:p

usta dediğin kendi bişeler yaratır. ben işte:)
aslında yazın tatilde motor ustasının yanında takılmayı düşünüyorum sürekli, beleşe hemde. belli olmaz belki öğretmenlikten vazgeçip motor tamircisi oluruz:)
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
karbüratör dağıtıp toplamak abartıldığı kadar zor değil de, neyin nereden çıktığına iyi bakmak lazım.

ben benimkini söküp temizleyip geri toplamıştım ki, wd 40 spreyinin ucundaki kırmızı kamışa bir baktım oringin biri yüzük gibi geçmiş üstüne.

o oringin hangi delikten çıktığını bulana kadar anam ağladı. servis kitapçığından her oringin yerini göstermişler fakat herhalde kullanıcının burayla işi olmaz diye düşünüp vakum diyaframının ordakini esgeçmişler.

bunun haricinde karbüratörünün kirlendiğinden şüphelenen arkadaşlar motorun arızaya sebep olması muhtemel diğer parçalarını gözden geçirmeden karbüratöre el atmasınlar. ortalıkta söylenegeldiği ve ustaların iddia ettiği kadar kolay kirlenip tıkanmıyor memeler. 25 bin km deki motorumun memesi tertemizdi açtığımda.
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
mersinde aynı şey benim başımada geldi,40-50 yi geçmiyodu motor,sanki biri arkadan çekiyordu servise girdim mersin merkezde,usta baktı benzin giden yere plastik takılmış ondan dedi ,servisten çıktım 4000 km oldu şimdilik yok bişiy 90-100 km rahat gidiyorum.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bunun haricinde karbüratörünün kirlendiğinden şüphelenen arkadaşlar motorun arızaya sebep olması muhtemel diğer parçalarını gözden geçirmeden karbüratöre el atmasınlar. ortalıkta söylenegeldiği ve ustaların iddia ettiği kadar kolay kirlenip tıkanmıyor memeler. 25 bin km deki motorumun memesi tertemizdi açtığımda.

aynen, benim motor 18000 oldu ve ilk kez karbüratör sorunu oldu (memeler tıkanmışmıydı bilmiyorum ama)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben de geçen gün arka fren bacağını yenileyim dedim bir baktım egsoz- koltuk-depo-hava filtre kutusu-akü önüme ne gelirse sökmüşüm, iyi oldu ama birkaç civatayı iyi sıkmamış fabrika işçisi.:p Bir tane de fazladan kocaman yastık pul gibi bişey arttı akılsızlar onu da fazladan koymuş.:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst