Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Benimde yağ değişim zamanı geldi, çattı, hafiften geçti. Benim ustada po vardı, bakalım başka bişey getirmiş mi? Varsa 15-40, 15-50 yaz için iyi fikir yoksa 10-40.
Debrijaydan yana sıkıntım var, 4 parmakla tutamıyorum:mrgreen: İlk başlarda tutarken sınıtı yok, yarım debriyaj olaylarında parmak sayısı 3'e düşüyor, hassasiyet ve kontrol ise azalıyor. Böyle devam ederse teli hafiften gevşeteceğim.(Eskiden öyleydi ve ben maneti bırakmadığım anlarda bile tam kavrama olmuş oluyordu ki oda 5-8 mm ye denk gelir sanırsam.)
Burada havalar yine bozdu, zaten hafta sonuda havalar güneşli olmasına rağmen serin esiyordu. 60-70 km gezdim, ellerim ve ayaklarım üşüdü; hafta sonunda.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
oh çüş püş yuh diyorum artık. Ben 4000iyim yeni yaptırdım. İşçilik vs. herşey dahil toplam 52tl tuttu.

Yağ değişimi değil kardeş 4000 bakımı 52tl :)

D&B motordan İbrahim usta,

hava filtresini temizledi,
bujiyi çıkarttı biraz zımparalayıp bakımını yaptı,
manetlere,kontağa wd-40 sıkıp itina ile yağladı,
karbüratörü açıp güzelce temizliğini-bakımını yaptı,
zincir gerginliğini ayarladı - zincir yağlandı,
yağ değişimi yapıldı,
ufakta olsa bir sübap ayarı yaptı.
Üstüne üstlük bide bu nedir? şu nedir? nasıl yapılır gibi sorularıma itinayla cevap verip bakımı tamamladı.

çokmu almışlar sizce acep :)

Bu arada bizim motor gene banka soygunu haberinde "canlandırma" da kullanılmış. Blur efekti arkasındaki kasklı cbf150 soyguncusu banka soyuyor :cherry:

Bence fiyat gayet uygun.
İstanbuldaki arkadaşlar servislerinizin kıymetini bilin.

işçilik dahil sadece yag değişimine 52 çok para be abi bende serviste garantisi dahilinde 4000 bakımı yaptırdım 26 lıra tuttu yag ve işcilik sagına soluna baktı zıncıre baktı fren ayarlarına vs vs çok tutmuş senin bakım....


istanbulda ne kadar ucuzmuş servisler ya.

Jr.'ım Evrenim, adamları görüyosun dimi
Mücahit 26 liraya yaptırmış. 52 ye çok diyor :)
Ankaradaki Hondacılar aynı olaya 100 lira bayılmak zorunda,
Ne olacak bu işin sonu :salut:

10/40 shell aldım 1 lt 9 tl ye
Hocam 9 lira gayet uygun da o fiyata motosiklet yağı olduğundan eminmisin?
Araba yağı olmasın aldığın yağ?

38 servise vereceğime 50 ye lucas aldım asıldığında baya bir fark var.
not: eski balatalarımı 2 defa durumları iyi diye servis temizleyip taktı o zamanlar ama ben nedense duramıyordum :)
hele birde ön amortisör vakalarım var anlatmakla bitmez.
işin parasından ziyade yapılan işçilik ile de düşünmek lazım.
:queen:

Hasan kardeşim Lucas balataları bende düşündüm bi ara ama fiyat yüksek gelmişti. Hem de bulamamıştım.
Ani frenlemelerde hissedilir bir fark oluştumu? Birde lucasın bizim cbf150 için olan modeli varmı? Sen nereden almıştın?
Sahibindende bi satıcıya sormuştum, "o modele uygun lucas balata yok" demişti bana. Sallamış demek ki :)



Montu buldum beyler binannın girişinin üstünde teras gibi bir yer var oraya düşmüş.
Hadi geçmiş olsun tekrardan montu bulduğuna sevindim.
Başına birde mont masrafı çıkmadı :)


Benimde yağ değişim zamanı geldi, çattı, hafiften geçti. Benim ustada po vardı, bakalım başka bişey getirmiş mi? Varsa 15-40, 15-50 yaz için iyi fikir yoksa 10-40.
Debrijaydan yana sıkıntım var, 4 parmakla tutamıyorum:mrgreen: İlk başlarda tutarken sınıtı yok, yarım debriyaj olaylarında parmak sayısı 3'e düşüyor, hassasiyet ve kontrol ise azalıyor. Böyle devam ederse teli hafiften gevşeteceğim.(Eskiden öyleydi ve ben maneti bırakmadığım anlarda bile tam kavrama olmuş oluyordu ki oda 5-8 mm ye denk gelir sanırsam.)
Burada havalar yine bozdu, zaten hafta sonuda havalar güneşli olmasına rağmen serin esiyordu. 60-70 km gezdim, ellerim ve ayaklarım üşüdü; hafta sonunda.

Petrol Ofisinin motosiklet yağını yaklaşık bir ay önce didik didik aramama rağmen hiçbir yerde bulamadım. Sen hangi PO yağdan koymuştun ve memnunmusun?

Debriyaj ayarı için plastik toz korumasını geri çekip ayarlama yaparsan sorun çözülür. Bizim eski bisikletlerdeki fren ayarı gibi aynı :)

günaydııııınnnnnnnn
Günaydın Ferhat.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Cok gecmiş olsun Zenon kardeş..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:38 ----------

Arkadaşlar Bişi itiraf edeyimmi. Ben bu başlıgı takip edemiyorum. :pr::pr: Sirket bilgisayarı olunca siteye fazla giremiyorum.. Ayrıca her gun siteye girip bakmış olsam bile Aksam saat 17:00 dan sabah saat 08:30' a yani benim mesaim bitip de ertesi gunu tekrar mesai ye başlayıncaya kadar 3-4 sayfa yazılmış oluyor... Bidaha bukadar cok yazarsanız sizi site yonetimine sikayet ederem haa.. Ona gore.... Keyifli formlar arkadaşlar. Başlık surekli en tepelerde..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar Bişi itiraf edeyimmi. Ben bu başlıgı takip edemiyorum. :pr::pr: Sirket bilgisayarı olunca siteye fazla giremiyorum.. Ayrıca her gun siteye girip bakmış olsam bile Aksam saat 17:00 dan sabah saat 08:30' a yani benim mesaim bitip de ertesi gunu tekrar mesai ye başlayıncaya kadar 3-4 sayfa yazılmış oluyor... Bidaha bukadar cok yazarsanız sizi site yonetimine sikayet ederem haa.. Ona gore.... Keyifli formlar arkadaşlar. Başlık surekli en tepelerde..

:queen::mrgreen::cherry:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Petrol Ofisinin motosiklet yağını yaklaşık bir ay önce didik didik aramama rağmen hiçbir yerde bulamadım. Sen hangi PO yağdan koymuştun ve memnunmusun?

Debriyaj ayarı için plastik toz korumasını geri çekip ayarlama yaparsan sorun çözülür. Bizim eski bisikletlerdeki fren ayarı gibi aynı :)

Yok daha koymadım ama en son o vardı.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Cok gecmiş olsun Zenon kardeş..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:38 ----------

Arkadaşlar Bişi itiraf edeyimmi. Ben bu başlıgı takip edemiyorum. :pr::pr: Sirket bilgisayarı olunca siteye fazla giremiyorum.. Ayrıca her gun siteye girip bakmış olsam bile Aksam saat 17:00 dan sabah saat 08:30' a yani benim mesaim bitip de ertesi gunu tekrar mesai ye başlayıncaya kadar 3-4 sayfa yazılmış oluyor... Bidaha bukadar cok yazarsanız sizi site yonetimine sikayet ederem haa.. Ona gore.... Keyifli formlar arkadaşlar. Başlık surekli en tepelerde..

ben hergün girip bakmama rağmen zorlanıyorum ama çok zevkli bu şekilde motorumdan da zevk alıyorum motoru kullanırken sanki bir ailenin mensubuymuşuz gibime geliyo:queen::bounce::cat:cbfimi seviyorum bu başlığı seviyorum cbf sahiplerini seviyorum seviyorum uleyyyn:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:33 ----------

bu Lucas balatalarının fiyatı nedir ve ne avantajı var çunkü firen çok önemli ya eger fark çok varsa orjinalle alınır heralde fiyatı nedir?
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ben 4000,8000 bakımlarına 50 lira verdim. Bu hafta içinde de 12.000 yaptırcam .Zincirim formunda,frenler iyi,değişecek bişey yoktur herhalde...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
gireczezwx.jpg


Çift korna takmıştım, göstereyim dedim.:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419

Çift korna takmıştım, göstereyim dedim.:)[/QUOTE]

Mucit kardeşim bende tek seger korna taktım.
Oto aksesuarcıdan almıştım bi kutuda iki tane vardı biri kalın diğeri ince ötüyormuş. Kalın olanı aldım sadece 7,5 TL idi.

Eski kornanın kablolarını direk yeni kornaya taktım ama sanırım akümü zorluyor bu güçlü korna. Ara sıra marşta zorlanıyor çünkü.

Senin bu iki kornayı takarken ekstra yaptığın bir işlem oldumu?
 
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
46
geçmiş olsun Zenon,

bu olay bütün motosiklet kullanıcılarının tekrar bazı şeyleri düşünmelerini sağlar umarım... motosiklet kullanmak bir oyun değil!! her zaman bukadar şanslı olmayabiliriz... tedbiri elden bırakmayalım.
korumalarımızı da ihmal etmeyelim...

iyiki korumalarınlaymışsın zenon
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
sesi de rengi kadar hoş mu :p:cherry:

İdare eder, bildiğin otomobil kornası işte:mrgreen:

Mucit kardeşim bende tek seger korna taktım.
Oto aksesuarcıdan almıştım bi kutuda iki tane vardı biri kalın diğeri ince ötüyormuş. Kalın olanı aldım sadece 7,5 TL idi.

Eski kornanın kablolarını direk yeni kornaya taktım ama sanırım akümü zorluyor bu güçlü korna. Ara sıra marşta zorlanıyor çünkü.

Senin bu iki kornayı takarken ekstra yaptığın bir işlem oldumu?

Ekstra hiçbir işlem yapmadım, direkt taktım. Ama ekstra ne yapabiliriz ki, akünün zayıflamaması için. Eğer kornadan olduğuna eminsen, motor çalışmazken kornaya basma. Ben de zaten öyle yapıyorum. Yoksa aküyü büyütmek dışında başka alternatifde yok.(Oda tam çözüm değil) Ve bu olayda şunu gösteriyorki, ufak motora yok sis farı, yok xenon,... takılmaz, takarsanızda oldukça dikkatli olun yoksa akü biter, sizde kick startla çalıştırırsınız; Ama cbfde kick start yokki:queen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İdare eder, bildiğin otomobil kornası işte:mrgreen:



Ekstra hiçbir işlem yapmadım, direkt taktım. Ama ekstra ne yapabiliriz ki, akünün zayıflamaması için. Eğer kornadan olduğuna eminsen, motor çalışmazken kornaya basma. Ben de zaten öyle yapıyorum. Yoksa aküyü büyütmek dışında başka alternatifde yok.(Oda tam çözüm değil) Ve bu olayda şunu gösteriyorki, ufak motora yok sis farı, yok xenon,... takılmaz, takarsanızda oldukça dikkatli olun yoksa akü biter, sizde kick startla çalıştırırsınız; Ama cbfde kick start yokki:queen:

Bu forumda bi topicte görmüştüm röle takmak gerekiyor demişlerdi.
Ama elektrik işlerinde iyi olmadığım için mantığı anlamadım tabi.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
geçmiş olsun Zenon,

bu olay bütün motosiklet kullanıcılarının tekrar bazı şeyleri düşünmelerini sağlar umarım... motosiklet kullanmak bir oyun değil!! her zaman bukadar şanslı olmayabiliriz... tedbiri elden bırakmayalım.
korumalarımızı da ihmal etmeyelim...

iyiki korumalarınlaymışsın zenon

Korumalarım olmasa durumum cok acı olurdu şuanda allaha çok şükür cizik bile yok ama iyi ders oldu. Motor korumalarıda sadece motoru degil ayağını falanda koruyor. Onlarıda ihmal etmemeli bence.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ne şirin kornamız var ya. roğdranır çizgifilmindeki, otoyolda paso tilkinden kaçan kafam kadar kuş gibi MİĞPMİĞP :mrgreen:

biğtin zurnadan sonra bunun kornası canavar gibi. duyulmadığına denk gelmedim ben. Allah denk getirmesin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:09 ----------

düzelteyim tilki değil kır kurdu demekmiş "coyote" :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ne şirin kornamız var ya. roğdranır çizgifilmindeki, otoyolda paso tilkinden kaçan kafam kadar kuş gibi MİĞPMİĞP :mrgreen:

biğtin zurnadan sonra bunun kornası canavar gibi. duyulmadığına denk gelmedim ben. Allah denk getirmesin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:09 ----------

düzelteyim tilki değil kır kurdu demekmiş "coyote" :)

@ jr.
Şirin olmasına şirin ama 30-40'tan sonra duyulmuyor orijinal korna :)
Sırf millet kornayı duymuyor diye değiştirdim ben. Şimdi en azından 60-70 le sollamaya çıktığım zaman dat'lıyorum adam aynadan bakıyor göz göze geliyoruz öyle geçiyorum.

Trafikte aralardan geçerkende önüme bi yaya atlarsa biplediğim zaman adam bi hopluyor , hemen kaçıyor sonra :cherry:
Önceki kornada bu farkedilme oranım çok düşüktü.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
senin kornaya ben bir bakayım. bu arada vfr 1200 kriterlerini okudunuz mu ana sayfada :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst