Yamaha Majesty 400

Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
10
arkadaşlar selam; o kadar topik var, bi majesty400 yok diye ben şeyettireyim dedim..

kısa süre sonra majesty400 alacağım. varmı kullanan, artı eksi yönlerini söyleyecek bir kullanıcı..? kafam fazlasıyla karışık :pr:

zaten hiç mesaj gelmezse; bir hafta sonra alacağım ve ben paylaşırım bütün bilgilerini :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:18 ----------

Yamaha MAJESTY 400 - Ayrıntılı Teknik Özellikler

Motor Tipi : Tek silindir, 4 zamanlı, DOHC, 4 supap, su soğutmalı
Silindir hacmi : 395 cc.
Çap x Strok : 83 X 73 mm
Kompresyon oranı : 10.6 : 1
Maks. gücü : 34 HP-7.250 devirde
Maks. Tork : 3.7 kg-m-6.000 devirde
Yağlama : Islak Karter
Yakıt sistemi : Yakıt Enjeksiyon
Debriyaj tipi : Otomatik santrifüjlü
Ateşleme : TCI
İlk Çalıştırma : Elektrik marşlı
Vites kutusu : Otomatik
Tahrik : V-Kayışlı

Şase
Ön süspansiyon : Teleskopik çatal, hareketli ünite
Arka süspansiyon : Çift amortisör
Ön fren : Çift disk, f 267 mm.
Arka fren : Tek disk, f 267 mm.
Ön lastik : 120/80-14 M/C 58S
Arka lastik : 150/70-13 M/C 64S

Boyutlar
Boyutlar (UxGxY): 2230 x 780 x 1380 mm.
Sele yüksekliği: 750mm.
İki teker arası mesafe : 1.565mm.
Min. Yerden yükseklik : 120mm.
Ağırlık : 198 kg
Yakıt kapasitesi: 14 litre
Yağ kapasitesi :
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
sınıfının en iyisi :cat: bence
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
10
Selam Arkadaşlar;

bugün (Nisan1) Majesty 400'üm oldu sonunda... ve hemmenn ilk 100 km'lik izlenimlerimden biraz bahsedeyim.

- son hızım 160'ta kaldı. rodajındandır diye şüpheleniyorum. 175 yaptığını söyleyenler var, bilemedim.
- 3500 devire kadar oldukça sakin, ama sonra süpper uçuyor. kırmızı ışıktan kalkıpta biraz ilerlediğimde gösterge 140'a dayanıyor.
- zincir yerine kayışın kullanılması ses bakımından sadece motoru hissetmenize sebep oluyor. sadece egzos ve motor sesi...
- aynı paraya racing düşünüyordum. hyosung GT250R! iyiki almamışım, yaşasın Majesty :cat:
- ahh birde frenler ABS olsaymış...

daha kullandıkça yazacağım :wiinkk:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
hayırlı olsun çok şık bir motor. takipteyiz sen yaz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

rodaj demişsin sıfırı satılıyor mu bu motorun hala?
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
Scooter da İtalyan derim tek kelimeyle mükemmel ötesi motorlar,yıllarca Aprilia kullanan birisi olarak bunu söylüyorum çok kalitedir.
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
10
hayırlı olsun çok şık bir motor. takipteyiz sen yaz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

rodaj demişsin sıfırı satılıyor mu bu motorun hala?


yeni kasa üretiyorlar; Wv Golf gibi kasa kasa, yenileye yenileye satacaklar galiba :cherry:
30.000 km'de aldım motoru, rodajı yalnış yapılmış olabilir mi acep diye düşünüyorum sadece.. bende bilmiyorum, sorcam bakalımm
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Selam Arkadaşlar;

bugün (Nisan1) Majesty 400'üm oldu sonunda... ve hemmenn ilk 100 km'lik izlenimlerimden biraz bahsedeyim.

- son hızım 160'ta kaldı. rodajındandır diye şüpheleniyorum. 175 yaptığını söyleyenler var, bilemedim.
- 3500 devire kadar oldukça sakin, ama sonra süpper uçuyor. kırmızı ışıktan kalkıpta biraz ilerlediğimde gösterge 140'a dayanıyor.
- zincir yerine kayışın kullanılması ses bakımından sadece motoru hissetmenize sebep oluyor. sadece egzos ve motor sesi...
- aynı paraya racing düşünüyordum. hyosung GT250R! iyiki almamışım, yaşasın Majesty :cat:
- ahh birde frenler ABS olsaymış...

daha kullandıkça yazacağım :wiinkk:

opsiyonel abs li modelide var türkiyeyede getiriyorlardı, sen sıfırmı aldın?
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
yeni kasa üretiyorlar; Wv Golf gibi kasa kasa, yenileye yenileye satacaklar galiba :cherry:
30.000 km'de aldım motoru, rodajı yalnış yapılmış olabilir mi acep diye düşünüyorum sadece.. bende bilmiyorum, sorcam bakalımm

yanlış rodaj yapıldığı için 160a kadar çıkıyo diye düşündün sanırım. yoksa 30000den sonra rodaj olmaz:)

birde varyatör kısmındaki parçaları değiştirmen gerekebilir belki hızın artması için. misal benim zat 80i geçmiyodu bi ara ama ön varyatördeki bilyeler ve kayışı değiştirdikten sonra 110u görmeye başladı. sonuçta aynı varyatör sistem ikiside.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
bir arkadaşımın ağzından 180km/h hıza çıktığını duymuştum ki oda yalan söylemez :)
 
Katılım
21 Ara 2005
Mesajlar
56
MotorOn dergisinin geçmiş sayılarından birinde Yamaha Majesty 400, Suzuki Burgman 400, Aprilla Atlantic 500, Piaggio MP3, Honda Silverving ve Peugeot Satelis 500 karşılaştırmalı testi vardı. Bu sınıfta motor alacağım dönem Silverwing Burgman ve Majesty arasında kalmıştım. Dergide Majesty 400 Tüm motorlar arasında en avantajlısı seçilmişti. Defalarca okudum, her almak istediğim 3 motoru da iyice araştırdım. Sonunda Majesty de karar kıldım.

Suzuki Burgman : Düşük yakıt sarfiyatlı güzel görünümlü bir motor ancak yere biraz fazla yakın, ayrıca parça ve bakım maliyetleri yüksek. Servis ağı da istanbul haricinde diğer şehirlerde pek kuvvetli değil.

Honda Silverwing : Oturuş pozisyonu yüksek, çift silindirli olması en büyük artısı, servis ağı yurt genelinde yaygın. Parça problemi yok. Diğer yandan oldukça ağır bir motor. (600 lük olanıyla aynı kasa) 2. Elde biraz zor satılıyor, Yakıt tüketimi bu sınıftaki motorlar içinde en fazla olanı. (600 lük olanı ise daha beter.. Otomobil gibi benzin tüketiyor) Birde bazı kullanıcılar kronik enjeksiyon işemesi tabir edilen problemden yakınıyor.

Yamaha Majesty : Sürüşü çok güzel, Ağırlık merkezi yere en yakın olan model olduğu için viraj kabiliyeti çok daha iyi. Oldukça aerodinamik ve konforlu. Servis ağı yaygın, parça problemi yok. Oldukça dinamik ve kıvrak bir karakteri var.

Tüm modeller aslında birbirlerine çok yakın özelliklerde ama sonuç olarak bende Majesty tercih ettim. Şimdi seçme şansım olsa yine aynısını yapardım.
 
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
159
okadar çok kararsızlıktan sonra x9 mu gileramı sym 250 mi derken en sonunda majesty karar verdim evin satılmasını bekliyorum kısmetse en kısa zamanda alacağım 250 lik az gelecek 500 lük fazla arası 400 var yapı olarakta çok beğendim yakıt olarak şehir içinde nasıl acaba?
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
21
şehir içi-dışı yakıt tüketimi nedir acaba majesty'nin?
bende niyetlendim gibide korkuyom
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
10
bir depo, 50TL'ya doluyor, 14Lt. depo ile, uzun yok 90km hız ile gidersen 360km yok yapıyorsun. şehir içinde agresif kullanırsan (agresiften kasıt bir ışıktan diğerine 150'ye kadar çıkıp tekrar frene asılmak gibi :) ) bu oran 250km'ye kadar düşüyor.

racing motorlardan tek farkı tek silindirli olmasıdır. o yüzden racingler hızlı. ama 200 km hızlar Türkiye için ciddi yüksek hızlar. tek silindir ile hem ekonomik, hem racing tadı, hem televizyon koltuğu rahatlığı için Majesty'dir doğru seçim :cat:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
341
selam majesty sahipleri,

majesty okuduğum kadarı ile gayet başarılı bir motor ayrıca ikinci elleri muadili fjs400 e göre daha uygun ama tek tereddüt edilecek nokta yamahanın başarısız servis ağı diye düşünüyorum..bu forumda da defalarca dile getirildi yedek parçalar için aylarca beklendiği vs..sizin başınıza böyle sorunlar geldi mi?

teşekkürler
 
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
106
slm arkadaşlar bu model için neden adam akıllı bir topic yok anlayamadım. ben de bu aralar değiştirmeyi düşünüyorum motorumu. eminim doğru dürüst cevap gelmeyecek ama yinede yazalım. majesty lerde kronik tabir edilen arıza varmıdır? 2. el alırken nelere dikkat etmeliyiz? yardımcı olursanız sevinirim. bir de topic'i açan arkadaş topic ismini majesty 400 kullanıcıları diye değiştirebilir mi?
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
10
majesty'lerin kronik bir rahatsızlığı yok, merak etmeyin.. arabamı sıfırlamak için sattım majesty'mi.. sonrasında arkadaşların motorlarını kullandım, çok çeşitli motorlar sürdüm. en keyiflisi kesinlikle Majesty serisi...

bir sonraki alacağım motorum muhtemelen R1 olacak muhtemelen ama Majesty 400'ümün tadı, halen daha damağımda...

tek sorun, Yamaha'nın servis sağlayıcıları.. aslında düşmedikten sonra pekte bir sıkıntı yok. düşersenizde zaten; Allah Korusun..!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:09 ----------

selam majesty sahipleri,

majesty okuduğum kadarı ile gayet başarılı bir motor ayrıca ikinci elleri muadili fjs400 e göre daha uygun ama tek tereddüt edilecek nokta yamahanın başarısız servis ağı diye düşünüyorum..bu forumda da defalarca dile getirildi yedek parçalar için aylarca beklendiği vs..sizin başınıza böyle sorunlar geldi mi?

teşekkürler

majesty kayışı için 5 hafta bekledim. ellerinde yokmuş, japonyadan gelmiş :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst