- Katılım
- 3 Tem 2009
- Mesajlar
- 2,496
- Konu Yazar
- #1
Arka Frenlerden ses gelmeye başlamıştı..Dahası birde arka fren balata göstergesi balataların büyük ölçüde bittiğin gösteriyordu. Bende açayım da bir bakayım ne var..(tıpkı doktorlar gibi) diye meraklandım..
Bu benim motor...

Ana mili, fren ayar çubuğunu ve diski tutan diğer vidayı söktüm.

Diğer bir resim...

Balataları incelediğimde ölçüm yapamadım ancak gayet sağlam ve kullanılabilir olduğunu gördüm.

Hatta üzerindeki çentikler bile duruyordu...

Bir zımpara attım.
Diskin içini temizledim Bayağı bir toz vardı.. Ayrıca balatada bazı noktalarda çok az aşınma varken, büyük bir kısmı daha yeni gibi idi çentikleri duruyordu..O azda olsa aşınan kısımların diskin içine giren tozdan kaynaklandığını düşünüyorum..
Tozları siince ve balataları zımparalayıp tekrar monte edince ses kesildi..Fren daha iyi tutmaya başladı...:rendeer:
Aşınma olan yerler açıkça görülüyor..
Toz dışında başka neden ne olabilir..? Veya aşınma her noktada homojen olmaz mı..?
Bu benim motor...

Ana mili, fren ayar çubuğunu ve diski tutan diğer vidayı söktüm.

Diğer bir resim...

Balataları incelediğimde ölçüm yapamadım ancak gayet sağlam ve kullanılabilir olduğunu gördüm.

Hatta üzerindeki çentikler bile duruyordu...

Bir zımpara attım.
Diskin içini temizledim Bayağı bir toz vardı.. Ayrıca balatada bazı noktalarda çok az aşınma varken, büyük bir kısmı daha yeni gibi idi çentikleri duruyordu..O azda olsa aşınan kısımların diskin içine giren tozdan kaynaklandığını düşünüyorum..
Tozları siince ve balataları zımparalayıp tekrar monte edince ses kesildi..Fren daha iyi tutmaya başladı...:rendeer:
Aşınma olan yerler açıkça görülüyor..
Toz dışında başka neden ne olabilir..? Veya aşınma her noktada homojen olmaz mı..?
Son düzenleme: