Motosiklet Cankurtaranlar Hızlarıyla Yaşam Kurtarıyor

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Normal Cankurtaranların Yanında Yeni Yeni Kullanılmaya Başlanan Motosikletli Ekipler, Yoğun Şehir İçi Trafiğinde Vakalara Çok Hızlı Ulaşmayı Sağlıyor. Asıl Yardım Gelinceye Kadar Yaralılara Müdahale Ederek, Hayat Kurtarma İhtimalini Arttırıyor.

Normal cankurtaranların yanında yeni yeni kullanılmaya başlanan motosikletli ekipler, yoğun şehir içi trafiğinde vakalara çok hızlı ulaşmayı sağlıyor. Asıl yardım gelinceye kadar yaralılara müdahale ederek, hayat kurtarma ihtimalini arttırıyor. İzmir'de Mayıs 2009'dan beri faaliyet gösteren motosikletli cankurtaranlar, bugüne kadar 256 olaya müdahale etti. Bu ekipler sayesinde şehir içindeki vakalarda sıkıntıları aştıklarını belirten İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Turhan Sofuoğlu, "Motosikletli ekiplerimiz, normal cankurtarantan çok daha hızlı ulaşıyor ve yaralılara müdahale ediyor. Bu sene İzmir'deki motosiklet cankurtaran sayısı 10'a çıkacak. Bütün yurtta da yeni alınacak motosikletlerle ekiplerin sayısı arttırılacak." dedi.

Motosiklet cankurtaranların, şehir içi trafiğinde olay yerine çok kısa sürede oluşma konusunda son derece işlevsel olduğunu vurgulayan Dr. Sofuoğlu, yaz aylarında da sahil bölgelerinde de görev yaptıklarını ifade etti. Sofuoğlu, motosiklet cankurtaranlarda adreslerin rahat bulunabilmesi için navigasyon cihazı da kullanıldığını belirtti. İzmir İl Sağlık Müdür Yardımcısı, "Bu olayların büyük çoğunluğu trafik kazası. Polis telsizi dinleyen ve aynı anda bizimle de iletişim halinde olan ekiplerimiz, devriye gezdiği noktadan kısa sürede olay yerine ulaşıyor. Bugüne kadar motosikletli ekiplerin müdahale ettiği trafik kazası sayısı 146. Araçlarında canlandırma cihazı, oksijen tüpü, aspiratör ve kanama durdurucu gibi birçok tabı ekipman var. Bu ekiplerde görev alan arkadaşlarımız, hem iyi birer doktor hem de iyi derecede motosiklet kullanıcısı. Kıyafetleri de yaz ve kış şartlarında kolaylıkla çalışmaları için tasarlandı." şeklinde konuştu.

İzmir'de şu anda beş motosiklet cankurtaranın faaliyet gösterdiğini, ikisinin Ulusal Medikal Kurtarma Ekipleri (UMKE) ekipleri tarafından kullanıldığını kaydeden Dr. Turhan Sofuoğlu, şunları söyledi: "Bu ekiplerimiz, bir afet durumunda devreye giriyor ve arazi koşullarında çalışıyor. Uygulama, ilk olarak İzmir'de yapıldığı. Çalışmaya başladığı günden beri ekip sayısı ikiden beşe çıktı. Yıl sonuna kadar yeni alınacak motosikletlerle 10 ekip olacak." (CİHAN)

 

Ekli dosyalar

  • motosiklet-cankurtaranlar-s.jpg
    motosiklet-cankurtaranlar-s.jpg
    22 KB · Görüntüleme: 1,811
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Umarim en kisa sürede istanbuldada uygulanir.
 
Katılım
17 Ara 2008
Mesajlar
7,327
istanbulda böle araç sürücüleri varken bu ekip kendi canını nasıl kurtaracak?
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
istanbulda böle araç sürücüleri varken bu ekip kendi canını nasıl kurtaracak?

Biz nasil kurtariyorsak, sen nasil kurtariyorsan oyle kurtaracak. Bence istanbulda boyle arac sürücüleri ve böyle trafik varken en basta uygulanmasi gereken sehir istanbul olmali. Burada elestiri yapmiyorum yanlis anlasilmasin, Turkiyenin neresinde olursa olsun boyle bi uygulama cok guzel. Ama bence istanbuldada düsünülebilir. Malum ülkemizde trafik kazasi yüzünden ölen insanlarin sayisi terörden fazla..
 
Katılım
17 Ara 2008
Mesajlar
7,327
Biz nasil kurtariyorsak, sen nasil kurtariyorsan oyle kurtaracak. Bence istanbulda boyle arac sürücüleri ve böyle trafik varken en basta uygulanmasi gereken sehir istanbul olmali. Burada elestiri yapmiyorum yanlis anlasilmasin, Turkiyenin neresinde olursa olsun boyle bi uygulama cok guzel. Ama bence istanbuldada düsünülebilir. Malum ülkemizde trafik kazasi yüzünden ölen insanlarin sayisi terörden fazla..

tabiki olsun bende isterim ama benimki sadece bi noktaya dikkat çekmekti.. dün genelde kızdığımız taksicilerdir ya hani sağdan soldan fırlayanlar, dün gece polis aracı geldiğimi göre göre yola daldı.. imam cemaat ilişkisi..
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Kıyafetleri yaz kış rahat çalışmaları için tasarlanmış....

Bildiğin Rev'it mont değil mi o?
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
akıllıca ve gerekli bir uygulama. istanbul için ise elzem, inşallah kısa sürede burada da uygulanır.
bu arada kasklarda ki doktor yazısı aynadan okunacak şekilde yazılsa daha iyi olurdu. ambulanslarda ki gibi.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
akıllıca ve gerekli bir uygulama. istanbul için ise elzem, inşallah kısa sürede burada da uygulanır.
bu arada kasklarda ki doktor yazısı aynadan okunacak şekilde yazılsa daha iyi olurdu. ambulanslarda ki gibi.

Hay cok yasa..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Eski bir haber ama büyükşehirlerde, özellikle İstanbul'da da kullanılmaya başlanacaktır herhalde..Pilot şehir sonuçlarına bakarak karar vereceklerdir..

Bir doktorun motorla hastasına ulaşabildiği gerçeği ne kadar kabul görürse, biz sivil motosiklet sürücülerinin de kabul görürlülüğü o derece artacaktır bence..
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Eski bir haber ama büyükşehirlerde, özellikle İstanbul'da da kullanılmaya başlanacaktır herhalde..Pilot şehir sonuçlarına bakarak karar vereceklerdir..

Bir doktorun motorla hastasına ulaşabildiği gerçeği ne kadar kabul görürse, biz sivil motosiklet sürücülerinin de kabul görürlülüğü o derece artacaktır bence..

::plus1::
::plus1::
::plus1::
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst