Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

CBA

Katılım
19 May 2008
Mesajlar
1,601
Mrb arkadaşlar,
Ben aranıza yeni katıldım, ilk motorum motorcu arkadaşlarımın tavsiyeleri üzerine çok titiz kullanılmış denk getirdiğim bir Er-5 oldu. Motoru çok beğendim, ilk başta ağır geldi biraz, düşüreceğim diye korktum ama çok çabuk alıştım, race motoru olan arkadaşlarımla 2 haftalıkken uzun yol bile yaptık cahil cesareti :).
Biraz fazla gaza asılırsanız fazla yakıyor doğru, ama dengesi, sürüş keyfi, seriliği tartışılmaz derece tatminkar, 2 aydır beklediğim bu motor için üretilmiş orjinal mivv marka egsoz da bugün geldi, nasipse pazartesi taktıracağım, bu vesile ile hepinize mrb demek istedim...



hayırlı olsun kazasız belasız. Bu aralar benimde aklımda Er 5 var, dylanı satıp Er5 e geçmeyi düşünüyorum ama bakalım nasipse. Bu arada motosikletinizi kaç paraya, kaç kmde aldınız, he bide kaç model. Aklımdaki motorlarla kıyaslamak için soruyorum.
İzmirden bi kaçtane baktığım ilan var ama sizlerede sormak istiyorum 15- 20.000 km civarındaki Er 5 almamın bana açacağı ağır bakım ne olabilir. Hoşuma ve keseme uygun bi kaçtane var ama bakalım nasip.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
hayırlı olsun kazasız belasız. Bu aralar benimde aklımda Er 5 var, dylanı satıp Er5 e geçmeyi düşünüyorum ama bakalım nasipse. Bu arada motosikletinizi kaç paraya, kaç kmde aldınız, he bide kaç model. Aklımdaki motorlarla kıyaslamak için soruyorum.
İzmirden bi kaçtane baktığım ilan var ama sizlerede sormak istiyorum 15- 20.000 km civarındaki Er 5 almamın bana açacağı ağır bakım ne olabilir. Hoşuma ve keseme uygun bi kaçtane var ama bakalım nasip.

Eğer aşırı hırpalanmışsa baya bir tuzlu kaçar...Ama binicisi sakin bir kullanım seçmişse daha 20.000 sorun açmadan yapar.....:cat::cat:

Ben sakin biniciydim...39 000 de sattım..En ufak ampül bile değiştirmedim... :cat::cat::cat:
Sadece yağ ve filtre, bir kere de buji....:cat::cat::cat:


Ama kullanım biraz agresifse zincir dişli takımından lastiklere , Ön amortisör bakımından debriyaj ve fren balatalarına girerse 1000 liradan aşağı çıkmaz...
Motorda kaporta hasarı yoksa... :cat::cat::cat:

Güzel makina güzel para eder... 2+2=4..... 1000 lira fazla verip sorunsuz temiz makine almak her zaman mantıklı gelir bana... :cat::cat::cat:
 
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
43
Merhaba arkadaslar,
ER5'imin akusunu yenileyecegim. Oneriniz nedir? tavsiye edeceginiz veya sakin yanina yaklasma dediginiz urunler var mi? bilgi verirseniz cok sevinirim.

Bu arada İlkER5 hocam, bende ankaradayim ve gectigimiz yaz sonunda aldim ER5, bir ara tanismak isterim..
herkese selamlar
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
sayın abiler şu er5 lerinizin fotoğraflarını şöyle bir gösterseniz belki benim gibi motor değiştirmeyi düşünen arkadaşlar da vardır bir yardımcı olsanız hiç fena olmaz...mesela far kısmında değişiklik ya da modifiye yapan var mı metalik yuvarlak far bana biraz itici geliyor ama kuyruk kısmına hastayım mesela:cat:

tüm sayfalara baktım ama neredeyse hiç fotoğraflarını paylaşmamışsınız:cyclopsan
 
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
64
Merhaba arkadaslar,
ER5'imin akusunu yenileyecegim. Oneriniz nedir? tavsiye edeceginiz veya sakin yanina yaklasma dediginiz urunler var mi? bilgi verirseniz cok sevinirim.

Bu arada İlkER5 hocam, bende ankaradayim ve gectigimiz yaz sonunda aldim ER5, bir ara tanismak isterim..
herkese selamlar

Öncelikle hayırlı olsun:rendeer:,kazasız belasız sürüşler...Ben de Ekim ayında Er5 sahibi oldum.Şu aralar düzenli binemiyorum,zaten hafta içi kullanma şansım yok...İyi bir hava yakalarsak bazen hafta sonları çıkıyoruz arkadaşlarla.İnşallah bir ara görüşür tanışırız,iyi olur...
 

CBA

Katılım
19 May 2008
Mesajlar
1,601
Eğer aşırı hırpalanmışsa baya bir tuzlu kaçar...Ama binicisi sakin bir kullanım seçmişse daha 20.000 sorun açmadan yapar.....:cat::cat:

Ben sakin biniciydim...39 000 de sattım..En ufak ampül bile değiştirmedim... :cat::cat::cat:
Sadece yağ ve filtre, bir kere de buji....:cat::cat::cat:


Ama kullanım biraz agresifse zincir dişli takımından lastiklere , Ön amortisör bakımından debriyaj ve fren balatalarına girerse 1000 liradan aşağı çıkmaz...
Motorda kaporta hasarı yoksa... :cat::cat::cat:

Güzel makina güzel para eder... 2+2=4..... 1000 lira fazla verip sorunsuz temiz makine almak her zaman mantıklı gelir bana... :cat::cat::cat:



cevap için tşkler gayet açıklayıcı bi mesaj olmuş. Yardım için tşkler.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
5
Ben 55-56 yaşlarında bir abiden aldım, o da 3.000km de iken yakın bir arkadaşından almış, garajda muhafaza ediyodu, aşırı derecede pimpirikli bir abiydi :)
Motorcu bir arkadaşımla bakmaya gitmiştik, görünce "sakın kaçırma al bu motoru dedi" arkadaşım, ertesi gün Bursa Kawasaki servisine götürdüm, ekspertiz yaptırdım, usta "kazasız sorunsuz bir motor ufak tefek bakım lazım deyince" hemen aldım motoru. Bana maliyeti alım satım dahil 7.500tl yi buldu.
Aldığımda 16.000km de idi, motor 2006 model ama ruhsatta 2008 trafik çıkışlı gözüküyor, lastikleri orjinaldi hala, dişleri de süper durumdaydı ama ben gene de değiştirdim. Ön ve arkaya Pirelli Sport Demon lastik aldım bir takım, yağını değiştirdim, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler değişti, aşşa yukarı 1000tl gibi işçilik dahil masraf açtı yani motor bana. Ama çok memnunum, fişek gibi makine hakkaten, havalar ısınsın resimlerini koyarım, almak isteyen herkese de tavsiye ederim.
Bu arada çıkan lastikler bende duruyor isteyen olursa satabilirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
1
arkadaşlar iki ay önce 20000 de 2005 model er-5 aldım biraz tuhaf gelecek ama motor bana kalas gibi geldi.27 yaşındayım 10 yıldır motor kullanıyorum.tamam bindiğim ilk orta hacimli motor daha önce küçük hacimli çok motor kullandım ama oturma pozisyonu olsun çukurlarda verdiği kafa sallama olsun reflekslerime karşılık vermemesi beni deli ediyor.trafikte makas atmaya korkuyorum çünkü hükmettirmiyor kendine yani işin açığı kontrolde zorlanıyorum.kendimde hata olduğunu zannetmiyorum bu motorun nesi var sizce motor kazalı falan da değil şasede sorun var desem. lastiklerin değişmesi gerek o çünkü orjinal lastikleri var üzerinde hala.yolda yamaya girince motor sapıtıyor lastikten yapar biliyorum ama tahminimden fazla yapıyor ve deli ediyor beni her an hevesle aldığım bu motoru gözden çıkarabilirim.lastikleri değiştirip denicem .bu konuda tecrübesi olan varsa yardım ederse memnun olurum.ha bide ön amortisörler çok sert bu konuda fikir rica ediyorum kazasız sürüşler herkese
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
arkadaşlar iki ay önce 20000 de 2005 model er-5 aldım biraz tuhaf gelecek ama motor bana kalas gibi geldi.27 yaşındayım 10 yıldır motor kullanıyorum.tamam bindiğim ilk orta hacimli motor daha önce küçük hacimli çok motor kullandım ama oturma pozisyonu olsun çukurlarda verdiği kafa sallama olsun reflekslerime karşılık vermemesi beni deli ediyor.trafikte makas atmaya korkuyorum çünkü hükmettirmiyor kendine yani işin açığı kontrolde zorlanıyorum.kendimde hata olduğunu zannetmiyorum bu motorun nesi var sizce motor kazalı falan da değil şasede sorun var desem. lastiklerin değişmesi gerek o çünkü orjinal lastikleri var üzerinde hala.yolda yamaya girince motor sapıtıyor lastikten yapar biliyorum ama tahminimden fazla yapıyor ve deli ediyor beni her an hevesle aldığım bu motoru gözden çıkarabilirim.lastikleri değiştirip denicem .bu konuda tecrübesi olan varsa yardım ederse memnun olurum.ha bide ön amortisörler çok sert bu konuda fikir rica ediyorum kazasız sürüşler herkese

2005 yılından beri motor üstünde takılı olan lastik hiç yol yapmamış bile olsa berbat durumdadır. yüksek süratte titreme yapacağı gibi motorun yönlendirilebilirliğini de sıfıra indirir. özellikle ön lastiğin bitikliği viraj kabiliyetini siler atar. motorda bi sıkıntı olduğunu sanmam lastiklerini değiştirdiğinde yeni bir motora bindiğini hissedeceksin
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
arkadaşlar motor 20000 de üst kapak açtık sübap ayarı için ön(egzos) egzantrik milinde iki taraftada fabrika hatasına benzer biraz aşınma var ama aşınma derinliği yok piyanolara bakmadık şimdilik.motoru yaza yakın satacam bu parçayı değişmek masraflı olacak muhtemel piyanoda isteyecek.ne önerirsiniz
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
arkadaşlar iki ay önce 20000 de 2005 model er-5 aldım biraz tuhaf gelecek ama motor bana kalas gibi geldi.27 yaşındayım 10 yıldır motor kullanıyorum.tamam bindiğim ilk orta hacimli motor daha önce küçük hacimli çok motor kullandım ama oturma pozisyonu olsun çukurlarda verdiği kafa sallama olsun reflekslerime karşılık vermemesi beni deli ediyor.trafikte makas atmaya korkuyorum çünkü hükmettirmiyor kendine yani işin açığı kontrolde zorlanıyorum.kendimde hata olduğunu zannetmiyorum bu motorun nesi var sizce motor kazalı falan da değil şasede sorun var desem. lastiklerin değişmesi gerek o çünkü orjinal lastikleri var üzerinde hala.yolda yamaya girince motor sapıtıyor lastikten yapar biliyorum ama tahminimden fazla yapıyor ve deli ediyor beni her an hevesle aldığım bu motoru gözden çıkarabilirim.lastikleri değiştirip denicem .bu konuda tecrübesi olan varsa yardım ederse memnun olurum.ha bide ön amortisörler çok sert bu konuda fikir rica ediyorum kazasız sürüşler herkese

makas atmaya korkmana şaşırdım:silent: oturuş pozisyonu rahat deyil o gerçek ama racing hissi yaşatıyordu, ben sattım ama hala çok sevdiğim bir makina:)
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
porsche911t abi lastik havalarını kontrol ettiniz mi...lastiklerde yeterince basınç olmadığı zamanlarda motora hükmetmek zordur yani dediğiniz gibi yol yamalarında sapma veya diğer adı ile sağa veya sola çekme yapar...lastik basıncınızı motorunuza uygun görülen seviyede tutunuz...tabi ölçütünüz ve basınçtan kaynaklanmıyorsa lastik ömrünü tamamlamıştır yani esnekliğini kaybetmiştir yeni lastik almanız sizin için çözüm olacaktır:cat:eğer yeni lastik kullanıyorsanız sebebini bende merak ettim:silent:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ön düzene bağlı olabilir... Göbek bilyalarının ayar vidası çok sıkıysa manevran zorlaşır... Testi şu şekilde yap...Orta sehpaya alıp dirksiyonu düz konumda iken bıraktığında sağa ya da sola rahat yatıyorsa normaldir...Ama kıpırdamıyorsa sıkıdır ve sürüşünü zorlaştırır... Biraz gevşetmen gerekir..
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar bu egzantrik hakkında ne düşünüyorsunuz üstte yazmıştım iyi bi motor koruma ile biraz devam mı edeyim
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Aşınmayı ne ile tespit ettiniz?.. Gözle yanılma mümkündür... Fabrikasyon hata olma ihtimali çok düşük...lk defa sizden duydum bunu....

Eğer aşırı ses yapmıyor ve performansı etkilemiyorsa ellemeyin derim... :cat:
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
ses yapıyor sadece performasını etkilemiyor egzos egzantriği bu ayar için açınca gördük diğeri sağlam piyanoya basan kısımda derinliği çok az çukurlar oluşmuş sadece ses yapıyor.teşekkürler
 
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
182
arkadaşlar iki ay önce 20000 de 2005 model er-5 aldım biraz tuhaf gelecek ama motor bana kalas gibi geldi.27 yaşındayım 10 yıldır motor kullanıyorum.tamam bindiğim ilk orta hacimli motor daha önce küçük hacimli çok motor kullandım ama oturma pozisyonu olsun çukurlarda verdiği kafa sallama olsun reflekslerime karşılık vermemesi beni deli ediyor.trafikte makas atmaya korkuyorum çünkü hükmettirmiyor kendine yani işin açığı kontrolde zorlanıyorum.kendimde hata olduğunu zannetmiyorum bu motorun nesi var sizce motor kazalı falan da değil şasede sorun var desem. lastiklerin değişmesi gerek o çünkü orjinal lastikleri var üzerinde hala.yolda yamaya girince motor sapıtıyor lastikten yapar biliyorum ama tahminimden fazla yapıyor ve deli ediyor beni her an hevesle aldığım bu motoru gözden çıkarabilirim.lastikleri değiştirip denicem .bu konuda tecrübesi olan varsa yardım ederse memnun olurum.ha bide ön amortisörler çok sert bu konuda fikir rica ediyorum kazasız sürüşler herkese

Evet motor bana da yönlendirilmesi zor gelmişti ama zamanla alıştım. Ben arkanın çift amortisör oluşuna bağlıyorum bu durumu. Yani motor düz gitmeyi seviyor. Düz yolda çok stabil. Virajlarda ve yön değiştirmelerde kontra tekniğini deneyin derim. Ben öyle yapıyorum ve işe yarıyor.
Saygılar, selamlar
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
5
Mivv egsozu taktım arkadaşlar, ses inanılmaz :) yolda keyiften dört köşe oldum, komprasyona kaldığında patır patır patlıyo, yakın zamanda havalar ısınır ısınmaz videosunu çekip youtube a koyacağım, merak edenler izlesin.
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Bende Smokehead Carbon egsoz takıcaktım satıcam diye ucundan döndüm valla carbon egsoz çok yakışıyor er5e :)

Gözüm gibi baktığım motorumu satmanın zamanı geldi :)
İlgilenenler detaylara aşağıdaki linkten ulaşabilirler;
http://www.sahibinden.com/sezona_ha...er_5_er-5-96WQQaXQQ22482897WQQpXQQdisplayitem

big_22482897fhj.jpg


big_22482897lwb.jpg


big_22482897jad.jpg


big_2248289742x.jpg


big_22482897ulz.jpg


big_22482897dl2.jpg


big_22482897hoy.jpg


big_22482897y8y.jpg


big_22482897np8.jpg
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
temiz 2004 model ve üzeri er5 satan varmı arkadaşlar.ama km si az olucak yani 25.000 ve altı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:03 ----------

temiz 2004 model ve üzeri er5 satan varmı arkadaşlar.ama km si az olucak yani 25.000 ve altı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst