125 cc scooter ile uzun yol.Yardım

Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
125cc scooterım ile 2 kişi gidiş geliş 200 km yol yapmayı planlıyoruz.
yola çıkmadan önce ne gibi bakımlar yapılması gerekiyor?yardımınıza ihtiyacım var.


motorun tek sorunu debriyaj balatasından ses geliyor.ustaya sordum gider yolda bırakmaz dedi.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
270
200 km cok bi uzun yol sayılmaz aslında motorunun periodik bakımlarını yaptırdıysan korkmadan cıkabilirsin bence
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
frenleri kontrol ettir ya da kontrol et..Eğer ilk kez iki kişi uzun yola çıkacaksanız frenaj daha zayıf olacaktır.. (iki kişi vesilesiyle)
Dolayısıyla zayıf frenleri olan bir motosiklet sıkıntı yaratabilir..
Bu arada eğer şehir dışıise bu yolculuk arkanda oturacak olan kişiye reflektörlü yelek giydir..
3-5 lira bir şey ama hayat kurtarır..
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
Arkadaş bişey sormuş 2 dk da konuyu geyiğe çeviriyorsunuz :cat:

Geyiğe çevirdiğimiz falan yok dostum.. Benzini doldur,bas git demek istedim ben yani.. Ama arkadaş sanırım geyik yapmış olabilir.. Uzun yol demiş 200 km. gidiş geliş demiş..Enteresan ama ben yinede bütün samimiyetimle cevap verdim :wiinkk:
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Geyiğe çevirdiğimiz falan yok dostum.. Benzini doldur,bas git demek istedim ben yani.. Ama arkadaş sanırım geyik yapmış olabilir.. Uzun yol demiş 200 km. gidiş geliş demiş..Enteresan ama ben yinede bütün samimiyetimle cevap verdim :wiinkk:

200 km 125 cc bir motor için az bir mesafe değil :cat:
Mesela ben hatay/iskenderunda yaşıyorum bizim burdan adana arası 120 km :cat:
yaklaşık 1 saat sürüyor 120 km sabit hızda tabi 125 cc bir motor 120 km hızda sabit gidemez zaten bu 120 km de yapmaz ve 2 kişi motoru yorar :cat:

Ve otobandan gidicekse bu güzergah üstünde tamirci bulamaz
öyle benzini koyupta hiç bir akıllı yola çıkmaz :cat:
bunu sende biliyorsun bende.....
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
200 km aslında bence az yol deil bnm en uzun motorla gittiğim 50 gidiş 50 dönüş ama 200 km diince aklım açok şey geliyor lastik dişli zincir zaten dişli ve zinvir yüzünden tam 5 defa yolda kaldım sonra dan öğrendim nedenini motor gereğinden fazla hızlı gittiği için arka dişli ve vidaları dayanamıyomuş :( dostum uzun yola gideceksen ilk bakacakların bir zincir ve yagı iki dişli ve vidaları üç tel jant ise telleri motrum km sine göre yagı firen sistemin ve debriyaj telin :cat:
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
200 km aslında bence az yol deil bnm en uzun motorla gittiğim 50 gidiş 50 dönüş ama 200 km diince aklım açok şey geliyor lastik dişli zincir zaten dişli ve zinvir yüzünden tam 5 defa yolda kaldım sonra dan öğrendim nedenini motor gereğinden fazla hızlı gittiği için arka dişli ve vidaları dayanamıyomuş :( dostum uzun yola gideceksen ilk bakacakların bir zincir ve yagı iki dişli ve vidaları üç tel jant ise telleri motrum km sine göre yagı firen sistemin ve debriyaj telin :cat:

Tık tık ordamısın
Scooter demiş arkadaş vitesli değil :)
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
:)Arkadaş:cat:

Motorla her yere gidilebilir elbette ama bu motorunu tanımana ve elbette tecrübene bağlıdır. Benzini doldur diyen arkadaşım doğru ve yerinde biruyarı yapmış. Toplu gezilerde bile deposunu doldurmayı unutup yolda kalan en az onlarca arkadaşımıza yerdım etmek zorunda kalmıştık.:) Depo dolu olsun:cat:

motorunun Çinlilerden olmaihtimali beni endişelendiriyor doğrusu:silent: Bir arkadaş gezilerinden birini anlatmış ve ''Çinli gitmez diyenlere inat' falan gibibişey yazmıştı. Gezisini okuduğumuzda, motor ortadan bile kırılmıştı:mrgreen: Ama yine de o arkadaş bu işten memnun kalmıştı.

Motorunun markasını, yaşını ve nelere bakım yaptırıp neleriyaptırmadığını bilmek lazım. Aksi taktirde upuuzuun birliste yazılabilir.

Şimdiden kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
200 km 125 cc bir motor için az bir mesafe değil :cat:
Mesela ben hatay/iskenderunda yaşıyorum bizim burdan adana arası 120 km :cat:
yaklaşık 1 saat sürüyor 120 km sabit hızda tabi 125 cc bir motor 120 km hızda sabit gidemez zaten bu 120 km de yapmaz ve 2 kişi motoru yorar :cat:

Ve otobandan gidicekse bu güzergah üstünde tamirci bulamaz
öyle benzini koyupta hiç bir akıllı yola çıkmaz :cat:
bunu sende biliyorsun bende.....

Ben onu hafta sonu birgünde yapıyorum.Motorun yağı kaliteli olsun benzini olsun her 1 saatte bir dur 5dk.Ortalama hızın 70-80 olsun rahat gidilir.Millet 125cc ile Dünya turu yaptı siz diyorsunuz 200km:mrgreen:
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
200 km 125 cc bir motor için az bir mesafe değil :cat:
Mesela ben hatay/iskenderunda yaşıyorum bizim burdan adana arası 120 km :cat:
yaklaşık 1 saat sürüyor 120 km sabit hızda tabi 125 cc bir motor 120 km hızda sabit gidemez zaten bu 120 km de yapmaz ve 2 kişi motoru yorar :cat:

Ve otobandan gidicekse bu güzergah üstünde tamirci bulamaz
öyle benzini koyupta hiç bir akıllı yola çıkmaz :cat:
bunu sende biliyorsun bende.....

100 km. bana pek uzun bi yol gibi gelmedi açıkcası.. İstanbulda beylikdüzünde oturuyorum, çıkıp bi kadıköye gidip gelmek 150-160 km. tutuyor.. bu dediğiniz şartlarda her kadıköye giderken motoru bi komple bakımdan geçirmek ise bana çok ters geliyor.. Yada şöyle söyleyim;
100 km.lik yola çıkarken bakım yaptırmadan hiçbir akıllı yola çıkmaz,
100 km.lik her yola çıkışta motora bakım yapan çok akıllıdır..
hangisi doğru çözemedim..
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Ben onu hafta sonu birgünde yapıyorum.Motorun yağı kaliteli olsun benzini olsun her 1 saatte bir dur 5dk.Ortalama hızın 70-80 olsun rahat gidilir.Millet 125cc ile Dünya turu yaptı siz diyorsunuz 200km:mrgreen:

Peki herkez senmi ?
Herkez doğuştan tecrübelimi?
:farao:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

100 km. bana pek uzun bi yol gibi gelmedi açıkcası.. İstanbulda beylikdüzünde oturuyorum, çıkıp bi kadıköye gidip gelmek 150-160 km. tutuyor.. bu dediğiniz şartlarda her kadıköye giderken motoru bi komple bakımdan geçirmek ise bana çok ters geliyor.. Yada şöyle söyleyim;
100 km.lik yola çıkarken bakım yaptırmadan hiçbir akıllı yola çıkmaz,
100 km.lik her yola çıkışta motora bakım yapan çok akıllıdır..
hangisi doğru çözemedim..

Bak işte orası istanbul orada güzergahlar uzun
İlk defa yola çıkıcak biri için 200 km çok uzun bir yol
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
yorumlar için teşekkürler.

benzin koymak hiç aklıma gelmemişti bak.

300 km önce castrol scooter yagı koydum ve kayışını degiştirmiştim.

200 km çok uzun biryol deil ama 125 cc çinli bir scooterla gidecem o yolu.vede ilk defe bu kadar yolu bir andan yapacagm.

osbourne

fren hidrolikleri hiç aklıma gelmemişti azaldıydı heralde onlar ekleme yapıcam .
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Peki herkez senmi ?
Herkez doğuştan tecrübelimi?:farao:

Herkes annesinin karnında tecrube edinmiyor yollara cıkarak olacak iş tecrube :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------

yorumlar için teşekkürler.

benzin koymak hiç aklıma gelmemişti bak.

300 km önce castrol scooter yagı koydum ve kayışını degiştirmiştim.

200 km çok uzun biryol deil ama 125 cc çinli bir scooterla gidecem o yolu.vede ilk defe bu kadar yolu bir andan yapacagm.

osbourne

fren hidrolikleri hiç aklıma gelmemişti azaldıydı heralde onlar ekleme yapıcam .

Kayış kaliteli olsun yoksa uzun yolda bırakır adamı:silent:
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
yorumlar için teşekkürler.

benzin koymak hiç aklıma gelmemişti bak.

300 km önce castrol scooter yagı koydum ve kayışını degiştirmiştim.

200 km çok uzun biryol deil ama 125 cc çinli bir scooterla gidecem o yolu.vede ilk defe bu kadar yolu bir andan yapacagm.

osbourne

fren hidrolikleri hiç aklıma gelmemişti azaldıydı heralde onlar ekleme yapıcam .

Hayırlı yolculuklar kardeşim.. en önemlisi yola çıkarken besmele çekmeyi unutma..Hiç bişe olmaz inşallah.. dikkatli ol.. yolun açık olsun..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst