vay ibre vay :mrgreen:
Şahsen benzin göstergesine güvenerek yola çıkmam pek. Her benzin alışımda depomu fullerim ve alttaki km. sayacını sıfırlarım. Bir depo ile ortalama 300-330 arası kullanıma bağlı (şehiriçi) yedeğe geçiyorum. 300 km civarına yaklaşınca tekrar depomu tam dolduruyorum. Genelde 9-10 lt civarı yakıt alıyorum. Yani yedeğe geçtikten sonra 2,5 ile 3 litre arası yakıt kalıyor depoda.
Km sayacına güvenin. Benzin göstergesine güvenmeyin![]()
Benim eski cbf150 ile bir kere yolda kalmıştım.Yedek depoya güvenip baya bi yol gitmiştim.Sonra baktım ki yedeği de içmiş.Benzinliğe kadar elle itmiştim.CBF150'lerin yaklaşık 10.000 km'den sonra yedek musluğu bozuluyo.En güvenilir yol km sayacını takip etmek.Gösterge kırmızıya geldikten sonra baya bi yol gidiyo.
hocam yedek depoya guvenıp benzinliğe gitmek lazım:cherry:ama bu durum sakat ya nasıl duzelırkı bu hal sıkıntı ya hep full depoylamı dolasmak lazım:queen:
Olay şudur; 250 ml lik bir şişe alınır, içinin boş olduğuna emin olunur ve içine benzin koyulur. Oda arka çanta içinde kötü günler için muhafaza edilir![]()
normalde o işi yedek depo goruyor ama gostergenın duzgun calısması daha guzel olurdu.
çok enteresandır ama neden ayak marşı yok dendiğinde huzurla cevap verebileceğim bir detay bu...ayak marşına hiç ihtiyac olmuyor...9 güne rağmen çalışacağına inanıyorum kapalıda ise ama...sonucta 2 ile vurdurabilirsin...şarj eder yine bir sorun kalmaz...
cat:
metehan hocam, bende bahsettiğin gösterge sorunu yok. hatta inmemek için direndiğinden, ankara mt gezilerinde 600lük arkadaşlara cok feci hava atma fırsatım oluyordu. :mrgreen:
model model birşeyleri mi değiştiriyorlar ne?
Metocum nasıl gidiyor hayat. Honda bu işte bi standart oluşturamamış.
Arkadaşlar benim depo da tam dolu olduğu zaman F'nin bir kaç mm. üzerinde oluyor.
100-150km. civarında yarım depoya kadar düşüyor ibre. Yarım depoya ibre indikten sonra çok daha hızlı olarak en alta kadar iniyor.
Mesela 200-230 gibi nerdeyse boş gösteriyor ama 300-330km. arası yedeğe geçiyorum.
Bunun sebebi bence bizim depoların şekli yani tasarımı ile ilgili. Farkettiyseniz benzin alırken tam dolu görünüyor ama pompa ile az az doldurdukça hala alıyor depo. En üst kısım en ve boy olarak aşağıya göre daha geniş.
İçerideki şamandırada doğal olarak yarım depodan sonra çok daha hızlı boşa doğru iniyor.
Eğer depomuz tam bir kare veya dikdörtgen olsaydı şamandıra tam sağlıklı çalışabilirdi. Doğal olarak depo eğimli olduğu için net bir değer değilde ortalama değer veriyor.
Bence ciddi bir problem değil. Hatta problem dahi değil.
Şahsen benzin göstergesine güvenerek yola çıkmam pek. Her benzin alışımda depomu fullerim ve alttaki km. sayacını sıfırlarım. Bir depo ile ortalama 300-330 arası kullanıma bağlı (şehiriçi) yedeğe geçiyorum. 300 km civarına yaklaşınca tekrar depomu tam dolduruyorum. Genelde 9-10 lt civarı yakıt alıyorum. Yani yedeğe geçtikten sonra 2,5 ile 3 litre arası yakıt kalıyor depoda.
Km sayacına güvenin. Benzin göstergesine güvenmeyin![]()
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
O zaman ibrenin arkasındaki çentiklerin olduğu kağıt vs. herneyse, bu zımbırtı ayrı ayrı paneller için farklı konumlanmış sanırım.
aynı sorun bende de var benzın gostergesıne bakıyorum kafasına gore takılıyo ama benzın muslugu rahatlatıyo benı bıttıgı zaman yedek var nasıl olsa dıyorum![]()
CBF150'lerin yaklaşık 10.000 km'den sonra yedek musluğu bozuluyo..
hocam yedek depoya guvenıp benzinliğe gitmek lazım:cherry:ama bu durum sakat ya nasıl duzelırkı bu hal sıkıntı ya hep full depoylamı dolasmak lazım:queen:
Olay şudur; 250 ml lik bir şişe alınır, içinin boş olduğuna emin olunur ve içine benzin koyulur. Oda arka çanta içinde kötü günler için muhafaza edilir![]()
Yedeğe güvenme, burada tecrübe konuşuyor:cherry:
Yalnız benim başıma gelmedi, yedeğin de bitmesi çok şükür.
Abi calışmıycak diye korkum yaok zaten. Sonucda kışın başında akuyu yenilemiştim. Garantisi halen devam ediyor. Benim derdim. Motora binememek. Hafta sonu yagmur falan dinlemeyip cıkıyım diyorum ama aile fertlerinin ısrarına ve kızımın arkamdan aglamasına dayanamayarak vazgeciyorum..
selam arkadaşlar biliyorum konunun ortasına daldımama merak ettiğim bi soru var aklıma çok takılan : cbf 150 motosiklette yazlık-kışlık krank ayarı yapılması gerekirmi otomatikmi, otomatik diyo kimi değil diyo.. yardımlarınız için tşkler
selam arkadaşlar biliyorum konunun ortasına daldımama merak ettiğim bi soru var aklıma çok takılan : cbf 150 motosiklette yazlık-kışlık krank ayarı yapılması gerekirmi otomatikmi, otomatik diyo kimi değil diyo.. yardımlarınız için tşkler
ben 49.000 km deyim musluğumu zırt pırt yedeğe alıp duruyorum az benzin alıyorum çünkü...bende olmadığına göre sizde olurmu bilmem...
yanlış hareket...ben çantama ne sıvı koyarsam hep akmıştır...hele ki benzin gibi bir yanıcı madde asla çantada taşınmamalıdır...Hatta mücahit motoru ilk aldığı andan itibaren çantasında temizlik solüsyonu çantaya yayılmıştı...yeni motor süprizi...![]()
Hocam maşallah baya km'niz varmış.Benim yedek musluk arızası galiba deponun dibine biriken benzin pisliğinden oldu.Gerçi sürekli opetten alıyordum.
Bu arada benzini bitipte yolda kalan olursa bi taktik vereyim.Depo kapağını açıp üfleyerek biraz daha gidebilirsiniz.Ben bunu bilmediğim için motor elimde gitmiştim benzinciye.
geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?