Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
[/COLOR]Metocum seni unuturmuyum hiç, sadece bu sıralar okumak daha keyifli gibi hissediyorum sanki, hepsi bu.

tamam kanka yaza inşallah hem gezeriz hem yazarız hep birlikte...

İyi de bu eldiven tam kışlık. Kışın kullanmazsan da, yazın pişirir.
Yazın kullanırsan elin içerde sırılsıklam oluyor :)
Bizzat denedim :)

abi evet kışlıkda sıfır mal kullanamama takıntım paranoyam var abicim...özellikle aksesuarda...marushın kasım desen 1 kez giydim aynen duruyor ...sonra hudsondan deri ceket aldım keza öyle...
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
abi makinayı satman zor olacaktır...gerçekten ilgilisi arar bulur seni...makinan temiz ama skutırlar genelde satış hususunda şanssız olur..maxi scooterlara talep fazla...piyasa markayı modelide tanımaz pek...sadece bilen bilir...makinanın konumu ne activa tarzı ne maxi tarzı...gücü az....o açıdan tatmin edici bir performansı yok diyorum...birde sahibindenin ölücüleri vardır...abii bende bu kadar para var diye malından soğuturlar adamı...

Herşeye hazırlıklıyım. :) Tok satıcıyım acelem yok.:cat:

Bu scooter orta sınıf ve fiyatıda ona göre. Kalitesi-işçiliği mükemmel Çin mallarıyla karşılaştırma yapılamaz.

102 cc.-4000 TL.lik Honda Activa-Beat fiyatına satılığa çıkardım daha ne olsun.:)

Kafamda en aşağıya verilebilecek bir fiyat belirledim. :wiinkk:

O fiyattan aşağı hayatta inmem neticede mağdur değilim bu arada scooterimi kullanmaya devam eder bakım zamanında bakımı yapılır ilanım sitede durduğu müddetçe km.sinide güncellerim.:cat:

Kısacası kendi malımla rezil olmam merak etme sen.:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:29 ----------

@TORAMAN

Abi, sağolasın.
Bu taraflarda olsan senin makinaya talip olabilirdim aslında.
Nasıl bakıldığını edildiğini iyi biliyorum çünkü.
Hayırlısı neyse o olur inşallah. Selamlar.

Sende sağolasın.

Makinam için güzel sözlerin içinde teşekkürler.:rendeer:

Hayırlısı neyse o olsun.:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:35 ----------

Abi bende Karamürsel ilçesindeyim, burada benim motorumla beraber toplamda 4 tane cbf 150 var. Yetkili servis bakım ihtiyacı, 2000 de bir motor yağını siz değiştirebiliyorsanız 4000 km de bir. cbf 150 alırsanız servisin Adapazarında (Uzak) olması konusuyla ilgili kesinlikle bi problemle karşılaşmazsınız. Banada Adapazarı 70 km uzaklıkta, 4000 km de bir gitmek kesinlikle sıkıntı olmuyor. Servise de periyodik bakımlarınız dışında ihtiyacınız olacağını hiç sanmıyorum. 23 bindeyim. Bakımlar harici herhangi bir arıza dolayısıyla servise gitmem gerekmedi. Hatta bazı bakımlarımı İstanbul Ümraniyede Db motorda yaptırıyorum. Değişiklik olması açısından :) Yani sadece servis noktasının uzak olması kesinlikle almamanız için bi sebep olmasın. Ha başma marka model düşünürseniz ok ama, adapazarı bana 70 km. 1 saat 15 dk da falan gidiyorum. İşimi bi iki saat içinde hallediyorlar. Dönüyorum. Hatta bi sonraki gidişimde Sapanca üzerinden gidicem, o istikamet daha güzel :) Yeşillik falan :)

Zaten motorunun yağını-bujisini-hava filtresini değiştiremeyen kendisine motorcuyum demesin.:cat: Onları kendim halledebilirim. 4000 km.de A.Pazarı'na gidip gelsem sorun değil.:) Bu yüzden CBF 150 alternatiflerim arasında.

Ama yeni bir motor almaktan söz etmem için şimdikinin satışı gerekli tabii ki.:cat:
O yüzden hayırlısıyla müşteri bekliyorum.
Bu arada bir dahaki bakımda Sapanca tarafından gideceksen bana uğrayabilirsin. İlanımda tel.no.su var.:wiinkk:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Zaten motorunun yağını-bujisini-hava filtresini değiştiremeyen kendisine motorcuyum demesin.:cat:

Bu söze sonuna kadar katılıyorum :mrgreen::mrgreen:
Servislere büyük bakımlar harici mahkum olmamak gerek.
Bazı arkadaşlar ayna ayarı için bile servise gidiyorlar :queen:

İnşallah motorunuzu iyi bir müşteri bulup satabilirsiniz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:56 ----------

Xenoncu arkadaşların dikkatine şu resimdeki özelliklere bi bakabilirmisiniz?
Bizim motorun elektrik tesisatına , aküsüne vs. uyum sağlarmı? Kaç K'lık alacağız 8binmi 10binmi ?
Bu kiti aldığımız zaman montaj için extra birşeye ihtiyacımız olacak mı?


xenonkitk.jpg
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
selam arkadaşlar kısa süre önce taktığım Qring zinciri bugün deneme fırsatını buldum, şıkırtı şeklinde gelen o ses kesildi şu anda sadece motorun çalışma sesi kaldı onuda kesemeyiz heralde :p
kendi zincirine göre ne kadarda bir gerdirme gerektirecek bunuda zamanla göreceğiz tabi.
kalın sağlıcakla cbf alemi :cat:
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
selam arkadaşlar kısa süre önce taktığım Qring zinciri bugün deneme fırsatını buldum, şıkırtı şeklinde gelen o ses kesildi şu anda sadece motorun çalışma sesi kaldı onuda kesemeyiz heralde :p
kendi zincirine göre ne kadarda bir gerdirme gerektirecek bunuda zamanla göreceğiz tabi.
kalın sağlıcakla cbf alemi :cat:

merhaba arkadaşlar,

ilhan kardeş kaça aldın , ne marka ?

mete sahibinden de altaernatif o kadarda çok değil sanırım.
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
sitemizden aydoğanx arkadaşımız ayarladı, dbc marka, kore malı fiyatı 45tl+kargoydu sanırım yazın sonuna doğru almıştım, gecenlerde takmak kısmet oldu
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Aydoğan 35 w sorun çıkmaz ama bu tanıtım gibi bişey çeşitlerimiz şunlardır bunlardır diyor...direkt model linki değil...


papazkemal bakıcaz artık uygun birşeyler bulucaz...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
154
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bu benzin pahalılığında cbf150 almaya karar verdim.Var mı bildiğiniz satılık temiz cbf150?Bu arada cbf150'nin periyodik bakımları ne kadar tutuyo?
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Slm CBF 150 ciler. Havaların soguması nedeni ile bir haftadır motorumu calıştırmıyorum. Daha once hiç bukadar uzun sure yatmamıştı. Tam 9 gun oldu...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
selam arkadaşlar kısa süre önce taktığım Qring zinciri bugün deneme fırsatını buldum, şıkırtı şeklinde gelen o ses kesildi şu anda sadece motorun çalışma sesi kaldı onuda kesemeyiz heralde :p
kendi zincirine göre ne kadarda bir gerdirme gerektirecek bunuda zamanla göreceğiz tabi.
kalın sağlıcakla cbf alemi :cat:

Hayırlı olsun İlhan kardeş.

Bu arada arkadaşlar hala elimde zincir var isteyen olursa aynı fiyattan gönderebilirim.

Detaylar için : http://www.motosiklet.net/forum/sat...67606-cbf150-ve-ybr125-icin-oring-zincir.html

Metehan o resimi eBayden aldım. Adam oradaki ürünleri satıyor. Mesela H4 ve 4300K olanını istersem o ürünü gönderiyor. Yada H7 ve 8000K da isteyebilirim. Fiyatlar çok değişmiyor. 50$civarında ve ücretsiz kargo seçeneği olanlarıda var. Adam Taylandın Xenoncusu. Elinde bi sürü mal varmış. Ne kadar güvenilir bilmiyorum ama bozuk mal göndermediği sürece denenebilir bence :)

Eğer biraz daha niyeti bozarsam, belki alabilirim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------

Slm CBF 150 ciler. Havaların soguması nedeni ile bir haftadır motorumu calıştırmıyorum. Daha once hiç bukadar uzun sure yatmamıştı. Tam 9 gun oldu...

Selamlar Gezgin33.
Geçen gün şu şarj cihazından aldım. Eğer aküden yana korkuyorsan yani bitermi vs. gibi, bu şarj cihazından al akünü akşam şarja takabiliyormuşsun. Yani motordan sökmeden şarja bağlayabiliyormuş. Çok güzel bir özellik ama benim motosikletimi park ettiğim yerde prizim yok. Eğer imkan varsa bence gayet güzel bir ürün. Benim akü zayıfladı bazen tek marşa basınca gırç ediyor bekliyor elimi çekip ikinciyi basınca alıyor. Bakalım şarj edince nasıl olacak.

http://www.motomaxonlineshop.com/main/htronic_al300pro_aku_sarj_ve_koruma_cihazi-196-0-106.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:07 ----------

Arkadaşlar bu benzin pahalılığında cbf150 almaya karar verdim.Var mı bildiğiniz satılık temiz cbf150?Bu arada cbf150'nin periyodik bakımları ne kadar tutuyo?

Servisler arasında bazen fiyat farklılıkları olabiliyor. Çok fazla bir zorluğu yok elinden biraz iş geliyorsa kendinde periyodik bakımlarını halledebilirsin. Böylelikle sadece malzeme parası ödemiş olursun.

Ama servise gitmek istersende ilk 1000 bakımı ücretsiz , ondan sonraki bakımlar değişen parçaya göre değişiyor. Genelde 50-100 TL arasına halloluyor sanırım. Tüm bakımlarını serviste yaptıran arkadaşlar daha iyi fiyat bilgisi verebilirler.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Slm CBF 150 ciler. Havaların soguması nedeni ile bir haftadır motorumu calıştırmıyorum. Daha once hiç bukadar uzun sure yatmamıştı. Tam 9 gun oldu...


çok enteresandır ama neden ayak marşı yok dendiğinde huzurla cevap verebileceğim bir detay bu...ayak marşına hiç ihtiyac olmuyor...9 güne rağmen çalışacağına inanıyorum kapalıda ise ama...sonucta 2 ile vurdurabilirsin...şarj eder yine bir sorun kalmaz...

Hakkaten su geçirmez, adamlar komple plastik içinde yapmışlar.

bunları hep bisikletcilerde görürdüm aslında inan bana gerekli...zenonlarım iyice psikopata bağladı bu arada 6 katlı apartmanın tepesine bile giden ışık süzmesi var...şaka değil bi ara foroğraflayım...far atomunu değiştirip zenondan yüzde yüz faydalanmayı bile düşünüyorum...şu far atomunun içi far koruma demirinin alttan darbesi nedeniyle delikten çok toz girmiş ve biraz siyahlaşmış iç kısmı...



bu arada depmu fulledim 1 hafta önce...şu ana kadar 220 km yaptım...yani yarım depoda...benzin göstergesi birden sıfıra indi...sizdede böylemi...göstergeler hassas değil...hassasiyet oranı zayıf %50 sağlıksız...yarım depodan sonra şu an göstergeye bakarsan depoda benzin yok...sizdede öylemi...daha doğrusu tam dipin çok az yukarısı...100 km daha yaparsam 4/1 depoyla bu sefere tam dip gösteriyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:51 ----------

selam arkadaşlar kısa süre önce taktığım Qring zinciri bugün deneme fırsatını buldum, şıkırtı şeklinde gelen o ses kesildi şu anda sadece motorun çalışma sesi kaldı onuda kesemeyiz heralde :p
kendi zincirine göre ne kadarda bir gerdirme gerektirecek bunuda zamanla göreceğiz tabi.
kalın sağlıcakla cbf alemi :cat:

Bence Aydoğan kardeşimin oringleri en az 50.000 gider artcısız ve sakin kullanımla...:cat:
 
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
243
merhaba, cbf ime xenon far almak istiyorum ancak nasıl bişey alacağımı hiç bilmiyorum birsürü çeşidi var h4/h7/h8/ vs.. bir tane buldum h8 onu almayı düşünüyorum ancak uyar mı endişem var,bilgisi olanlar yardım ederlerse çok memnun olurum,teşekkürler..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaşlar 2006 model gri 20.000 kmde Kymco Grand dink makinası olan İstanbulda bir subay arkadaşım cbf veya ybr vitesliye geçiş yapmak istiyor...takas düşünen varsa bana pmle ulaşsın...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
merhaba, cbf ime xenon far almak istiyorum ancak nasıl bişey alacağımı hiç bilmiyorum birsürü çeşidi var h4/h7/h8/ vs.. bir tane buldum h8 onu almayı düşünüyorum ancak uyar mı endişem var,bilgisi olanlar yardım ederlerse çok memnun olurum,teşekkürler..
erman hocam(maraton gibi oldu :)) işin aslı cbf ye uyan xenon yok. Arkadaşlar silikonla filan uydurmasyon yapıyorlar, ama %100 sağlıklı diyemem. (diğer araçlar açısından.) Ayrıca kısa/uzun bir arada olan xenon çook az ve pahalı. Bu sebeple çoğu arkadaş kısa takıyor, uzun yok. Bu muayenede fardan kalman demek. En son ebay a bakan arkadaşlar var. Ben 60 tl ye kısa/uzun 8000K elmas mavisi bulmuştum ama alamadım.
Gece sürüşü için xenon şart diyorum, nede olsa 2 teker üstündeyiz. Ayrıca birçok sürücü bizi adam yerine koyup uzun farını kısaya almaya üşeniyor. Sokacan adamın gözüne xenonu...:queen:
 
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
243
erman hocam(maraton gibi oldu :)) işin aslı cbf ye uyan xenon yok. Arkadaşlar silikonla filan uydurmasyon yapıyorlar, ama %100 sağlıklı diyemem. (diğer araçlar açısından.) Ayrıca kısa/uzun bir arada olan xenon çook az ve pahalı. Bu sebeple çoğu arkadaş kısa takıyor, uzun yok. Bu muayenede fardan kalman demek. En son ebay a bakan arkadaşlar var. Ben 60 tl ye kısa/uzun 8000K elmas mavisi bulmuştum ama alamadım.
Gece sürüşü için xenon şart diyorum, nede olsa 2 teker üstündeyiz. Ayrıca birçok sürücü bizi adam yerine koyup uzun farını kısaya almaya üşeniyor. Sokacan adamın gözüne xenonu...:queen:

teşekkür ederim cbf in farı hep yandığı için ayrı bir havada katıyor motora,beyaz ampul de düşünülebilir aslında çok kararsızım..
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
metehan hocam, bende bahsettiğin gösterge sorunu yok. hatta inmemek için direndiğinden, ankara mt gezilerinde 600lük arkadaşlara cok feci hava atma fırsatım oluyordu. :mrgreen:

model model birşeyleri mi değiştiriyorlar ne?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bu arada depmu fulledim 1 hafta önce...şu ana kadar 220 km yaptım...yani yarım depoda...benzin göstergesi birden sıfıra indi...sizdede böylemi...göstergeler hassas değil...hassasiyet oranı zayıf %50 sağlıksız...yarım depodan sonra şu an göstergeye bakarsan depoda benzin yok...sizdede öylemi...daha doğrusu tam dipin çok az yukarısı...100 km daha yaparsam 4/1 depoyla bu sefere tam dip gösteriyor...


Metocum nasıl gidiyor hayat :) Benzin gösterge olayında benimki ile dayı oğlununki arasında da bariz fark var. Dayı oğlunun motorunda depoyu fullediğinde gösterge, benim motorda depoyu fullediğimden zamankinden çok daha yukarda oluyor. Dayı oğlununkinde (F) harfinin 3-4 mm üzerine çıkıyor ve kırmızıya gelmeden yedeğe iniyor. Benimkinde ise depoyu fullediğinde tam (F) nin üzerinde kalıyor. Kırmızının 1-2 mm altına indiğinde yedeğe geçiyor. Ben alıştım aslında. Motordan motora neden böyle büyük fark var bilemiyorum. Benim motorda depo fulken ilk 80-100 km gösterge oynamıyor. Hep ful gösteriyor. Sonra düşmeye başlıyor. Yarım depodan aşağıda sanki çok çabuk düşüyormuş gibi düşünüyorum. Bu bi arızamıdır değilmidir bilmiyorum. Ama görünen o ki her birimizin göstergesi farklı çalışma karkteri gösteriyor. Honda bu işte bi standart oluşturamamış.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
benim gösterge de depoyu doldurunca başını alıp gidio (F) in üstüne çıkıo.100 km yol yaptıktan sonra yarıya iniyor.Artık pek ilgilenmiyorum kendileriyle.Yakıt musluğuyla aram iyi..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar benim depo da tam dolu olduğu zaman F'nin bir kaç mm. üzerinde oluyor.

100-150km. civarında yarım depoya kadar düşüyor ibre. Yarım depoya ibre indikten sonra çok daha hızlı olarak en alta kadar iniyor.
Mesela 200-230 gibi nerdeyse boş gösteriyor ama 300-330km. arası yedeğe geçiyorum.

Bunun sebebi bence bizim depoların şekli yani tasarımı ile ilgili. Farkettiyseniz benzin alırken tam dolu görünüyor ama pompa ile az az doldurdukça hala alıyor depo. En üst kısım en ve boy olarak aşağıya göre daha geniş.

İçerideki şamandırada doğal olarak yarım depodan sonra çok daha hızlı boşa doğru iniyor.

Eğer depomuz tam bir kare veya dikdörtgen olsaydı şamandıra tam sağlıklı çalışabilirdi. Doğal olarak depo eğimli olduğu için net bir değer değilde ortalama değer veriyor.

Bence ciddi bir problem değil. Hatta problem dahi değil.:)

Şahsen benzin göstergesine güvenerek yola çıkmam pek. Her benzin alışımda depomu fullerim ve alttaki km. sayacını sıfırlarım. Bir depo ile ortalama 300-330 arası kullanıma bağlı (şehiriçi) yedeğe geçiyorum. 300 km civarına yaklaşınca tekrar depomu tam dolduruyorum. Genelde 9-10 lt civarı yakıt alıyorum. Yani yedeğe geçtikten sonra 2,5 ile 3 litre arası yakıt kalıyor depoda.

Km sayacına güvenin. Benzin göstergesine güvenmeyin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst